eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Usługa sprzątania obiektów Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-09-11

Katowice: Usługa sprzątania obiektów Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia
Numer ogłoszenia: 219906 - 2008; data zamieszczenia: 11.09.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Narodowy Fundusz Zdrowia, Śląski Oddział Wojewódzki , ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, woj. śląskie, tel. (032) 7351547, 7351637, fax. 032 7351636.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.nfz-katowice.pl.
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa sprzątania obiektów Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi sprzątania w obiektach Śląskiego OW NFZ z podziałem na dwa pakiety (części). Usługi dotyczą utrzymania czystości w pomieszczeniach znajdujących się w budynkach, w których Zamawiający prowadzi swoją działalność. Zakres usług został opisany w formularzu nr 1 - opis przedmiotu zamówienia oraz we wzorze umowy. W formularzu opis przedmiotu zamówienia znajdują się również informacje na temat obiektów, mające ułatwić Wykonawcom przygotowanie oferty oraz skalkulowanie ceny. Zamawiający - w oparciu o art. 83 ust. 2 i 3 pzp - dopuszcza możliwość złożenia przez Wykonawcę oferty częściowej, co oznacza, że Wykonawca w zależności od dokonanego wyboru może złożyć ofertę na jeden lub obydwa pakiety (części) zamówienia. PAKIET I: sprzątanie obiektów ŚOW NFZ w Katowicach przy ul. Kossutha 13 i ul. gen. Jankego 15a; PAKIET II: sprzątanie obiektów Delegatur ŚOW NFZ w: Bielsku Białej ul. Widok 5, Częstochowie ul. Sobieskiego 9, Dąbrowie Górniczej ul. Dąbrowskiego 9a, Gliwicach ul. Górnych Wałów 9, Rybniku ul. 3 Maja 29, Sekcjach Obsługi Ubezpieczonych w Chorzowie, ul. Truchana 2, Chorzów. Sekcja Obsługi Ubezpieczonych Kłobucku, ul. Szkolna 3, Kłobuck. Pozostałe warunki wykonywania zamówienia w obydwu pakietach określa wzór umowy. Wzór umowy jest wspólny dla obydwu pakietów, za wyjątkiem tych zapisów, które odnoszą się wprost tylko do jednego z nich..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.70.00.00 - Usługi sprzątania Kod CPV wg słownika 2008: 90.91.00.00 - Usługi sprzątania Oryginalny kod CPV: 74.73.10.00 - Usługi sprzątania budynków Kod CPV wg słownika 2008: 90.91.12.00 - Usługi sprzątania budynków Oryginalny kod CPV: 74.75.00.00 - Usługi sprzątania biur Kod CPV wg słownika 2008: 90.91.92.00 - Usługi sprzątania biur Oryginalny kod CPV: 74.72.20.00 - Usługi czyszczenia okien Kod CPV wg słownika 2008: 90.91.13.00 - Usługi czyszczenia okien Oryginalny kod CPV: 74.74.00.00 - Różne usługi czyszczenia Kod CPV wg słownika 2008: 90.91.00.00 - Usługi sprzątania .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 03.11.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Na podstawi art. 45 ust. 5 w związku z art. 45 ust 1 i 4 Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: PAKIET I - 9 000,00 zł PAKIET II - 3 000,00 zł

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 pzp oraz spełniają warunki z art. 22 ust. 1 pzp. Spełnienie warunków będzie oceniane na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wymienionych w pkt VI.B SIWZ oraz złożonych oświadczeń, zgodnie z zasadami przyjętymi w SIWZ. 1.Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podleganie wykluczeniu na podstawie art. 24 pzp. W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 pkt 1 pzp oraz przedstawi dokumenty wyszczególnione w pkt VI B ppkt 1-5. 2.Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Warunek ten będzie spełniony przez wykonawcę jeżeli: a) wykaże należyte wykonanie w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed dniem wszczęcia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy - w tym okresie), przynajmniej 3 usług wykonanych lub wykonywanych przez Wykonawcę, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze będącej przedmiotem niniejszego zamówienia. Z jednoczesnym podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, ze usługi zostały wykonane należycie. PAKIET I Pod pojęciem wykonana usługa odpowiadająca swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia należy rozumieć usługi sprzątania biur lub budynków, których realizacja zakończyła się ( umowa została zrealizowane), których średnia miesięczna wartość brutto wynosi minimum 30.000zł brutto/m-c, oraz które były realizowane w okresie co najmniej 6 miesięcy ( umowa obowiązywała co najmniej 6 miesięcy) Pod pojęciem wykonywana usługa odpowiadająca swoim rodzajem i wartością usłudze będącej przedmiotem zamówienia, należy rozumieć usługi sprzątania biur lub budynków, będące w trakcie realizacji, których średnia miesięczna wartość brutto wynosi minimum 30 000 zł/m-c, których pewna część o wartości co najmniej 180 000zł brutto została już zrealizowana przez Wykonawcę ( lub któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) oraz które były realizowane w okresie co najmniej 6 miesięcy ( umowa obowiązywała co najmniej 6 miesięcy ). PAKIET II Pod pojęciem wykonana usługa odpowiadająca swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia należy rozumieć usługi sprzątania biur lub budynków, których realizacja zakończyła się ( umowa została zrealizowana), których średnia miesięczna wartość brutto wynosi minimum 8 000,00 zł brutto/m-c, oraz które były realizowane w okresie co najmniej 6 miesięcy ( umowa obowiązywała co najmniej 6 miesięcy). Pod pojęciem wykonywana usługa odpowiadająca swoim rodzajem i wartością usłudze będącej przedmiotem zamówienia, należy rozumieć usługi sprzątania biur lub budynków, będące w trakcie realizacji, których średnia miesięczna wartość brutto wynosi minimum 8 000,00 zł/m-c, których pewna część o wartości co najmniej 48 000,00zł brutto została już zrealizowana przez Wykonawcę ( lub któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) oraz które były realizowane w okresie co najmniej 6 miesięcy ( umowa obowiązywała co najmniej 6 miesięcy ). b) dysponuje urządzeniami ( minimum jedno ) przy pomocy których będą wykonywane prace, polegające na mechanicznym doczyszczaniu terakoty wraz z fugami. Wykonawca winien podać nazwę producenta i typ urządzenia. ( patrz. pkt VII ppkt 2 formularza opis przedmiotu zamówienia) Powyższy warunek dotyczy jedynie pakietu I. c) udzieli informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego , w okresie ostatnich trzech lat , a w przypadku gdy okres działalności jest krótszy-w tym okresie. -Przeciętna liczba zatrudnionych pracowników PAKIET I minimum 15 pracowników, PAKIET II minimum 5 pracowników -Liczebność personelu kierowniczego PAKIET I minimum 1 pracownik, PAKIET II minimum 1 pracownik. d) przedłoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. -osoby w liczbie odpowiadającej ilości osób sprzątających wpisanych przez Wykonawcę w pkt 5 formularza oferty, / odpowiednio dla danego pakietu/, które będą wykonywać czynności sprzątania, muszą posiadać wynikające z jednego kontraktu co najmniej 6 miesięczne doświadczenie na stanowisku pracy, polegającym na wykonywaniu czynności sprzątania obiektów biurowych, nabyte w ciągu ostatnich trzech lat licząc od dnia wszczęcia postępowania. -osoba, która będzie sprawować nadzór nad pracą innych pracowników, musi posiadać wynikające z jednego kontraktu co najmniej 6 miesięczne doświadczenie na stanowisku pracy, polegającym na nadzorowaniu pracy innych pracowników, nabyte w ciągu ostatnich trzech lat licząc od dnia wszczęcia postępowania. ( dotyczy wyłącznie pakietu I ). W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 pkt 2 pzp, oraz przedstawi dokumenty wyszczególnione w pkt VI B ppkt 6 - 10. 3. Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Warunek ten będzie spełniony przez wykonawcę jeżeli: a) potwierdzi za pomocą informacji banku lub informacji spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, w której Wykonawca posiada rachunek, posiadanie środków finansowych w wysokości nie mniejszej niż 75.000 zł lub zdolności kredytowej na poziomie nie niższym niż 75.000 zł w pakiecie I oraz posiadanie środków finansowych w wysokości nie mniejszej niż 25.000 zł lub zdolności kredytowej na poziomie nie niższym niż 25.000 zł w pakiecie II (patrz pkt VI.B.11 SIWZ). b) wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej usługi będące przedmiotem zamówienia. Wykonawca wraz z ofertą przedłoży polisę, a w przypadku braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności., na kwotę co najmniej jednego miliona złotych. Zamawiający będzie wymagał wyodrębnienia podlimitu na rzecz Zamawiającego. Wysokość podlimitów określa się jako 150.000 zł dla PAKIETU I i 100.000 zł dla PAKIETU II. W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 pkt 3 pzp, oraz przedstawi dokumenty wymienione w pkt VI B ppkt 11 i 12. 4. Nie podleganie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy. W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 pkt 4.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenie, o którym mowa w pkt.VI.A o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków, a wymagane przez Zamawiającego, wyszczególnione w pkt.VI.B SIWZ. A. OŚWIADCZENIA: Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp (treść oświadczenia znajduje się w formularzu oferty). B. DOKUMENTY: Wykonawcy powinni dołączyć do oferty niżej wymienione dokumenty. Dokumenty zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605), mogą być załączone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 1.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (jeżeli Wykonawca jest podmiotem zbiorowym). Aktualne zaświadczenia: 4.właściwego naczelnika urzędu skarbowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. oraz 5.właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert -potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 6.Formularz nr 3 odrębny dla pakietu I i pakietu II, (informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego). 7. Formularz nr 4 - odrębny dla pakietu I i pakietu II (wykaz usług) wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich średniej miesięcznej wartości brutto w złotych, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. 8. Formularz nr 5 - tylko dla pakietu I (wykaz urządzeń) przy pomocy których, będą wykonywane prace polegające na mechanicznym doczyszczaniu terakoty wraz z fugami. 9. Formularz nr 6 - odrębny dla pakietu I i pakietu II (wykaz osób), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. 10. Dokumenty potwierdzające, że usługi wykazane w formularzu nr 4 zostały wykonane należycie. 11. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 12. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przynajmniej jeden z nich) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej obejmującej usługi sprzątania. Dokument taki winien być aktualny na dzień składania ofert. Wykonawca przedłoży wraz z ofertą dokument ubezpieczenia opiewający na kwotę co najmniej jednego miliona złotych. Najpóźniej w dniu podpisania umowy na dany pakiet, dokument ubezpieczenia musi zawierać informację na temat ustanowionych na rzecz ŚOW NFZ podlimitów. Dokument ubezpieczenia OC z podlimitem musi być aktualny (tj. ważny) przez pełny okres trwania przyszłej umowy pod rygorem jej natychmiastowego rozwiązania przez Zamawiającego. Suma ubezpieczenia musi wynosić co najmniej jeden milion złotych, niezależnie od tego, czy obydwa pakiety będą realizowane przez jednego czy dwóch Wykonawców. Wysokość podlimitów określa się jako 150.000 zł dla PAKIETU I i 100.000 zł dla PAKIETU II. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wystarczy, że jeden z nich zawrze umowę ubezpieczenia OC na podanych warunkach. Do oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie (wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) dokumenty wymienione pod pozycją 1, 2, 3, 4, 5 należy załączyć w odniesieniu do każdego z Wykonawców odrębnie. Warunek potwierdzany dokumentami z poz. 6, 7, 8, 9 ,10,11,12 może być spełniony łącznie przez takich Wykonawców. Wykonawcy występujący wspólnie muszą załączyć do oferty pełnomocnictwo. Zgodnie z art. 23 ust. 2 Wykonawcy występujący wspólnie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Dokument pełnomocnictwa winien odpowiadać zasadom określonym w pkt X. SIWZ dla pełnomocnictw. W przypadku Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą należy złożyć dokumenty zgodnie z § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.06.87.605). Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że prowadzone w trakcie obowiązywania umowy prace na wysokościach będą wykonywane zgodnie z przepisami § 105-108 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tj. Dz. U z 2003r Nr 169 poz. 1650 ). Treść oświadczenia znajduje się w formularzu oferty..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nfz-katowice.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Śląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, pokój 004 ( parter ).

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: Nie dotyczy.

IV.3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: Nie dotyczy.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.09.2008 godzina 11:00, miejsce: Śląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, pokój 004 ( parter )..

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Sprzątanie obiektów Śląskiego OW NFZ w Katowicach przy ul. Kossutha 13 i ul. gen. Jankego 15a.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sprzątanie obiektów Śląskiego OW NFZ w Katowicach przy ul. Kossutha 13 i ul. gen. Jankego 15a.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.70.00.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 03.11.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Sprzątanie obiektów delegatur Śląskiego OW NFZ.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia w pakiecie II jest sprzątanie obiektów delegatur Śląskiego OW NFZ w: Bielsku Białej ul. Widok 5, Częstochowie ul. Sobieskiego 9, Dąbrowie Górniczej ul. Dąbrowskiego 9a, Gliwicach ul. Górnych Wałów 9, Rybniku ul. 3 Maja 29, Sekcja Obsługi Ubezpieczonych w Chorzowie, ul. Truchana 2, Chorzów. Sekcja Obsługi Ubezpieczonych w Kłobucku, ul. Szkolna 3, Kłobuck..
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.70.00.00-6.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 03.11.2008.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.