eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chrząstowice › Modernizacja i poszerzenie oferty rekreacyjnej ścieżek rowerowych w Gminie Chrząstowice

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-17

Chrząstowice: Modernizacja i poszerzenie oferty rekreacyjnej ścieżek rowerowych w Gminie Chrząstowice
Numer ogłoszenia: 219773 - 2014; data zamieszczenia: 17.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Chrząstowice , ul. Dworcowa 38, 46-053 Chrząstowice, woj. opolskie, tel. 77 4219613, faks 77 4219666.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chrzastowice.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie przewiduje się zastosowania dynamicznego systemu zakupów oraz aukcji elektronicznej.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja i poszerzenie oferty rekreacyjnej ścieżek rowerowych w Gminie Chrząstowice.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje modernizację i poszerzenie oferty rekreacyjnej ścieżek rowerowych w Gminie Chrząstowice polegającą na: a) Budowie parku-skweru w Chrząstowicach; b) Budowie placu rekreacyjnego w Dębiu; c) Budowie placu rekreacyjnego w Niwkach d)Budowie placu rekreacyjnego w Suchym Borze; e) Remoncie oznakowania tras rowerowych. Ogólną charakterystykę i parametry przedmiotowej inwestycji przedstawiono poniżej. Park- skwer przy szlaku rowerowym Chrząstowice dz. nr 1152/63 k.m. 4 (Powierzchnia inwestycji - 953 m2) Przedmiotem opisu jest ogólna charakterystyka planowanej inwestycji, obejmującej budowę parku-skweru, w zakresie robót ujętych w kosztorysie. Realizacja inwestycji planowana jest w miejscu istniejącego, nieużytkowanego parku leśnego usytuowanego przy cmentarzy komunalnym, oddzielonym ceglanym murem. 1.Pierwszym etapem inwestycji będą roboty przygotowawcze obejmujące: - Zabezpieczenie istniejących drzew na okres prowadzenia robót - 15 szt., -Wykopanie krzewów i samosiewów z karczowaniem - 60 szt., - Karczowanie karpin - 7 szt., - Wywiezienie materiału z karczowania. 2.Roboty budowlane obejmują wykonanie nawierzchni wraz z korytowaniem i wykonaniem podbudowy: - Komunikacyjnych z kostki brukowej betonowej o pow. 164,6 m3, -Placu zabaw z poliuretanu 2-wartstwowego na podbudowie o pow. 30,9 m 2, - Wykonanie klombu murowanego z cegły klinkierowej o pow. ścian 4,52 m2, - Remont ogrodzenia ceglanego od strony skweru (uzupełnienie ubytków) 20 miejsc. 3. Zagospodarowanie terenu obejmuje dostawę, montaż i zamocowanie elementów małej architektury, a w tym: - 2-ch urządzeń dla dzieci na plac zabaw, - 2-ch stolików szachowych z siedziskami, - 6 szt. ławek z oparciami, - 1-go stojaka rowerowego, - 4-ch koszy na śmieci, - 1 tablicy regulaminowej na słupku. 4.Urządzenie szaty roślinnej - pow. 131,7 m2. Po zasypaniu dołów po karczowaniu i wyrównaniu terenu, na powierzchni terenu planowanych nasadzeń wykonane zostaną: - W miejscach przewidzianych do nasadzeń krzewów na powierzchni 32,0m2 - użyźnienie gleby poprzez jej przekopanie z korą drzew liściastych gr. 5 cm, - Nasadzenie krzewów i krzewinek z zaprawieniem dołów torfem kwaśnym - 11 szt., - Nasadzenia rododendronów z zaprawieniem dołów torfem kwaśnym - 24 szt., -Rozłożenie kory drzew liściastych gr. 5 cm. W miejscach nasadzeń ww. krzewów - pow. 32,0 m2, -Rozłożenie ziemi urodzajnej gr 10 cm w miejscach sadzenia bylin i hedery helix, na powierzchni91,0 m2, - Sadzenie hedery helix na 6 szt./m2 na powierzchni 23,4 m2, - Sadzenie hostów 1,6 szt./m2 na powierzchni 30,4 m2, - Sadzenie konwalii 5,7 szt./m2 na powierzchni 37m2. Ponadto wykonane zostaną prace pielęgnacyjne na istniejącym drzewostanie obejmujące przycięcie gałęzi 8 szt. drzew oraz porządkowanie obejmujące wywiezienie zbędnej ziemi o objętości 72,22 m3 Plac rekreacyjny przy szlaku rowerowym Dębie dz. nr 350/96 k.m. 3 (Powierzchnia inwestycji - 125,1 m2). Przedmiotem opisu jest ogólna charakterystyka i parametry inwestycji, obejmującej budowę placu rekreacyjnego , w zakresie robót ujętych w kosztorysie. Budowa placu rekreacyjnego planowana jest na części nieruchomości szkolnej, ogrodzonej i częściowo zadrzewionej. Roboty planowanej inwestycji objęte kosztorysem obejmują: 1.Wykonanie nawierzchni żwirowej wraz z korytowaniem, zabudową obrzeży betonowych i wykonaniem podbudowy - pow. 125,1 m2. 2. Dostawę, montaż i zamocowanie elementów małej architektury, a tym: - 5-ciu podwójnych urządzeń siłowni zewnętrznej, po dwa na wspólnym pylonie, - 2 szt. ławek bez oparć,- 1-go kosza na śmieci, - 1 tablicy regulaminowej. 3.Wywiezienie ziemi z korytowania - 38,3 m3. Plac rekreacyjny przy szlaku rowerowym Niwki dz. nr 471/70 k.m. 1(Powierzchnia inwestycji - 94,6 m2). Przedmiotem opisu jest ogólna charakterystyka i parametry inwestycji, obejmującej budowę placu rekreacyjnego, w zakresie robót ujętych w kosztorysie. Budowa placu rekreacyjnego planowana jest na części nieruchomości pełniącej funkcję wiejskiego terenu rekreacyjno-sportowego, ogrodzonego i oświetlonego. Roboty planowanej inwestycji, objęte kosztorysem, obejmują dostawę montaż i zamocowanie elementów małej architektury, a w tym: - Roboty ziemne w miejscu planowanego montażu urządzeń: wykopanie dołu pod osadzenie słupa tablicy regulaminowej 1szt. oraz 4 dołów pod fundamenty urządzeń siłowni zewnętrznej - 1,27 m3, - Wykonanie stopy pod słup tablicy regulaminowej - 0,03 m3 oraz fundamentów pod 4 szt. podwójnych urządzeń siłowni zewnętrznej, po dwa na wspólnym pylonie - objętość 0,86 m3 na podkładzie z piasku, - Dostawę i montaż 4-ch podwójnych urządzeń siłowni zewnętrznej, - Dostawę i montaż 1-go kosza na śmieci, - Dostawę i montaż tablicy regulaminowej na słupie, - Wywiezienia urobku - 0,89 m3. Plac rekreacyjny przy szlaku rowerowym Suchy Bór dz. nr 421/271 k.m. 1 (Powierzchnia inwestycji - 2555 m2). Przedmiotem opisu jest ogólna charakterystyka i parametry planowanej inwestycji, obejmującej budowę placu rekreacyjnego, w zakresie robót ujętych w kosztorysie. Budowa placu rekreacyjnego planowana jest na części nieruchomości, ogrodzonej i częściowo zadrzewionej. 1. Pierwszym etapem robót będą prace rozbiórkowe i przygotowawcze obejmujące: - Demontaż ogrodzenia z siatki stalowej ramach stalowych na słupkach stalowych i rozbiórka betonowego cokołu długości 6,5 m, - Demontaż 2-ch tablic - ogłoszeniowej i reklamowej, - Wykopanie krzewów - 10 szt., - Wykarczowanie karpin 3 szt., - Wycięcie darni z miejsc przewidzianych do korytowania i jej zabezpieczenie do dalszego wykorzystania 52,35 m2, - Zabezpieczenie drzew prze uszkodzeniem 5szt., - Wywiezienie na składowisko materiału z rozbiórki. 2. Roboty budowlane obejmują wykonanie nawierzchni wraz z korytowaniem i wykonaniem podbudowy: - Komunikacyjnych z kostki brukowej betonowej o pow. 193,0 m3, - Żwirowej na podbudowie o pow. 160 m2. 3. Zagospodarowanie terenu obejmuje dostawę, montaż i zamocowanie elementów małej architektury, a ty w tym: - 5-ciu podwójnych urządzeń siłowni zewnętrznej, po dwa na wspólnym pylonie, - 2-ch stolików szachowych z siedziskami, - 7 szt. ławek z oparciami, - 7szt. ławek bez oparć, - 4-ch stojaków rowerowych, - 6-ciu koszy na śmieci, - 18 szt. słupków stalowych na obrzeżu skweru, - 2-ch tablic: ogłoszeniowej i regulaminowej, - 2-ch stołów parkowych, - Montaż ogrodzenia. 4. Darniowanie i zasypywanie - roboty obejmujące wypełnienie dołów po karczowaniu i rozbiórce ogrodzenia prowadzone w celu wyrównania nawierzchni placu rekreacyjnego i uzupełnieniu darni w brakujących miejscach - pow. 52,m2. Oznakowanie trasy rowerowej. Przedmiotem zamówienia jest remont i modernizacja oznakowania tras rowerowych nr 18, 27, 111, 116,117 oraz 151 w Gminie Chrząstowice zgodnie z dokumentacją i zatwierdzonymi zmianami w organizacji ruchu drogowego. Planowana modernizacja obejmie oznakowanie brakującego odcinka trasy nr 151 Daniec - Dąbrowice łączącego Gminy Izbicko i Tarnów Opolski. Całą trasę nr 151 o przebiegu Centawa (Gmina Jemielnica) - Strzelce Opolskie - Krośnica (Gmina Izbicko) - Daniec - Dąbrowice - Tarnów Opolski - PKP Kamień Śląski (Gmina Izbicko), a także modernizację oznakowania w Chrząstowicach na skrzyżowaniu tras nr 16 i 117 biegnących ul. Olimpijską z drogą nr 46. Potrzeba modernizacji oznakowania na tym skrzyżowaniu jest wynikiem jego przebudowy, która nie uwzględniła niezbędnych zmian w oznakowaniu trasy rowerowej. Remont odbędzie się na podstawie dotychczas zatwierdzonej organizacji ruchu drogowego, a oznakowanie nowego odcinka trasy nr 151 i skrzyżowania z droga krajową na podstawie nowo zaprojektowanej organizacji ruchu drogowego. Na podstawie wykonanego obmiaru trasy rowerowe będą mieć długość 63,5 km, w tym trasy istniejące 58,8 km, a odcinek projektowany trasy nr 151 - długość 4,7 km. Podstawowe oznakowanie tras rowerowych będą stanowiły ujęte w tych rozporządzeniach dodatkowe znaki pionowe R-1 (szlak rowerowy krajowy), R-1a (początek - koniec szlaku rowerowego krajowego) i R-1b (zmiana kierunku szlaku rowerowego krajowego) o wymiarach 200 x 200 mm. Projekt zawiera wzory wszystkich znaków wraz ze wzorem rysunku roweru występującego na znakach, a także wykaz znaków na trasie. Znaki będą umocowane do metalowych słupków przy drogach o nawierzchni twardej oraz drewnianych przy pozostałych drogach. Część znaków zostanie przymocowanych do istniejących słupów znaków drogowych, oświetleniowych i telekomunikacyjnych. Na terenach leśnych i polnych zamiast znaków na słupach znaki będą malowane na pniach drzew. Sporadycznie znaki malowane mogą wystąpić w terenie zabudowanym, głównie na pniach drzew i słupach betonowych o średnicy 30 cm. Znaki powinny zostać wykonane z blachy stalowej ocynkowanej grubości minimum 1,25 mm, pomalowanej metodą proszkową w kolorze szarym. Dla wzmocnienia znaków i bezpieczeństwa przynajmniej ich 2 krawędzie powinny być odgięte do tyłu, a naroża powinny być ścięte. Nadruki na licu znaków powinny zostać wykonane przy zastosowaniu folii odblaskowej nr 1. Znaki powinny być przykręcone do słupków bezpośrednio lub przymocowane przy użyciu ocynkowanych obejm, zabezpieczonych wkrętami przed przekręceniem znaku w innym kierunku. Znaki powinny być wyprodukowane przez firmę posiadającą niezbędne atesty. Słupki powinny pozwolić umocować znaki na wysokości około 250 cm nad poziomem terenu, a ich umocowanie w gruncie powinno uniemożliwić ich przekręcenie lub wyrwanie (słupki z poprzeczkami, wykop wypełniony ubitym chudym betonem z gruzem). Zaprojektowano słupki stalowe ocynkowane o średnicy 50 mm i zabezpieczone powłoką antykorozyjną. Słupki drewniane o średnicy 120 mm należy zaimpregnować próżniowo. W przypadku znaków malowanych należy wyrównać korę drzew ośnikiem, a w przypadku wszystkich znaków wyczyścić powierzchnię szczotką drucianą, następnie przy użyciu szablonów pomalować tło dwukrotnie farbą akrylową, a po wyschnięciu symbole roweru, kropki, paski lub strzałki Oprócz znaków typu R-1 w ważniejszych miejscach zostaną ustawione drogowskazy wymienione w powyższych rozporządzeniach jako dodatkowe znaki pionowe R-3 (tablica szlaku rowerowego), a także tablice informacyjne ze schematyczną mapą projektowanych tras. Tabliczki drogowskazów o wymiarach 200 x 400 mm należy wykonać tymi samymi metodami jak znaki. Nadruki na ekranach drogowskazów należy wykonać przy zastosowaniu cienkich folii samoprzylepnych o dobrej jakości. Ekrany tablic informacyjnych będą wykonane z blachy ocynkowanej grubości 1,25 mm o wymiarach 1000 x 700 mm, zabezpieczonej powłoką antykorozyjną w kolorze białym. Ekrany należy wykonać w formie jednolitego wydruku (nadruki nie mogą składać się z elementów naklejanych na tło ekranu tablicy) i mocować na słupach jak znaki drogowe. Projekt zawiera jedynie wytyczne z informacjami, jakie powinny znaleźć się na tablicach. Podkłady mapowe, na których zostaną umieszczone potrzebne rowerzystom informacje powinny pochodzić z jednego z istniejących wydawnictw kartograficznych. Bezpieczeństwo ruchu drogowego. Skrzyżowania jednopoziomowe z torami kolejowymi występują na linii Opole - Tarnowskie Góry w Dębskiej Kuźni, Chrząstowicach i Suchym Borze. Na terenie Gminy Chrząstowice występują 3 skrzyżowania z drogą krajową nr 46. Oznakowanie skrzyżowań tras nr 111, 116 i 117 z tą drogą w Chrząstowicach i Dębskiej Kuźni jest zgodne z obowiązującą organizacją ruchu drogowego. W Chrząstowicach przy skrzyżowaniu ul. Olimpijskiej, którą prowadzą trasy nr 18 i 117 z droga nr 46, zostały wybudowane ciągi pieszo-rowerowe i sygnalizacja świetlna, natomiast nie wykonano dotąd odpowiednich zmian w usytuowaniu znaków tras rowerowych nr 18 i 117. W tym przypadku został wykonany nowy projekt organizacji ruchu drogowego. Wyszczególnienie i opis prac towarzyszących i robót tymczasowych. Przy oznakowaniu tras rowerowych nie występują prace towarzyszące i roboty tymczasowe. Informacje o terenie budowy. Organizacja robót obejmuje wykonanie prac w dwóch grupach: a) montaż znaków metalowych, w tym drogowskazów i tablic informacyjnych, b) wykonanie znaków malowanych na pniach drzew. Zaplecze dla potrzeb wykonawcy. Wykonawca montuje znaki przywiezione wprost od producenta lub korzysta z pomieszczenia magazynowego w miejscu swojej siedziby lub w pobliżu miejsca montażu. Wykonanie znaków malowanych nie wymaga zaplecza. Warunki dotyczące organizacji ruchu. Montaż znaków odbywać się będzie bez tymczasowych zmian stałej organizacji ruchu. Pojazdy wykonawcy powinny zatrzymywać się lub parkować w miejscach, w których nie występuje zakaz zatrzymywania się lub postoju. Zabezpieczenia chodników i jezdni. W przypadku konieczności ustawienia słupka pod znak w obrębie chodnika należy rozebrać fragment nawierzchni konieczny do umocowania słupka w gruncie, a następnie po jego umocowaniu ułożyć ponownie nawierzchnię chodnika. Nie przewiduje się pozostawiania wykopów pod słupki bez nadzoru wykonawcy. Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę robót i za wszelkie materiały i urządzenia używane do robót od daty rozpoczęcia do daty zakończenia robót. Wykonawca będzie utrzymywać roboty do czasu odbioru ostatecznego. Wymagania dotyczące sprzętu i maszyn. Oznakowanie tras rowerowych nie wymaga stosowania specjalistycznego sprzętu i maszyn. Do mocowania znaków metalowych przydatne są kleszcze do taśm zaciskowych, do przygotowania podłoża znaków malowanych - ośnik (wyjątkowo siekierka lub nóż), a do malowania znaków - szablony. 2. Szczegółowy zakres robót objętych przedmiotem zamówienia określono w dokumentacji w przedmiarach robót stanowiących załączniki do niniejszej Dokumentacji Przetargowej. 3.Przedmiot zamówienia należy zrealizować z zachowaniem obowiązujących norm technicznych i przepisów BHP. W wycenie należy uwzględnić kierownictwo robót budowlanych. Wykonawca może wykonać przedmiotowe zamówienie przy udziale podwykonawców, zawierając z nimi stosowne umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. W przypadku, gdy Wykonawca przewiduje udział podwykonawców w realizacji zamówienia, zobowiązany jest to wskazać w formularzu oferty oraz podać zakres zadania, który zostanie powierzony podwykonawcy. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady oraz gwarancji jakości za prace, które wykonał własnymi siłami bądź przy udziale podwykonawców. Wymagany okres gwarancji dla elementów przedmiotu zamówienia wymienionych w punkcie 1: na wykonane roboty ( materiały i robociznę) wynosi 36 miesięcy od dnia dokonania bezusterkowego odbioru przedmiotu umowy i podpisania protokołu końcowego.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych (lub usług) zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 20% wartości (netto, bez VAT) zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, gdyż zamówienie podstawowe zostaje udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające dotyczy przedmiotu zamówienia określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.27.20 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych 45.23.31.61 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych 45.11.27.23 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 6.000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych). 2.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Leśnicy Filia Chrząstowice rachunek nr 12 89071063 20087006 6514 0005 Na poleceniu przelewu należy wpisać Wadium - Wykonanie dokumentacji projektowej budowy sieci kanalizacji sanitarnej. 5.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie (pok. Nr 15) lub dołączyć do oferty. 7.Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 8.Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikacje np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 9.Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 10.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13.Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz zamawiającego, jeżeli: -odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, -odmówi wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonawca winien przedstawić aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Wykonawca winien przedstawić aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. c) Wykonawca winien przedstawić aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż ww. warunek jest spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną, remont cząstkowy, przebudowę bądź remont budynku lub obiektu małej architektury o wartości minimum 50.000,00 zł brutto, a także co najmniej jedną robotę polegającą na oznakowaniu tras rowerowych. Zamawiający oceni spełnienie warunku na podstawie przedłożonego wraz z ofertą:- wykazu wykonywanych robót budowlanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonywania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - załącznik nr 6 do SIWZ. Dowodami o których mowa wyżej są: 1. poświadczenie; 2. inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa wyżej. W przypadku, gdy Zamawiający, tj. Gmina Chrząstowice jest podmiotem, na rzecz którego roboty wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż ww. warunek jest spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz co najmniej 1 osobą, która nadzorowała lub wykonywała dotychczas oznakowanie tras rowerowych w wersji metalowej jako znaki drogowe kategorii R zgodnie z przepisami Prawa o Ruchu Drogowym oraz w wersji malowanej jako znaki szlaku turystycznego i zna zasady oznakowania tras rowerowych według Instrukcji znakowania tras rowerowych opracowany przez Śląski Klub Znakarzy Tras Turystycznych przy Oddziale Kolejowym PTTK w Gliwicach. Zamawiający oceni spełnienie warunku na podstawie przedłożonego wraz z ofertą:- wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacjami o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 4 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, iż ww. warunek jest spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 100 000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Dowód wpłaty wadium 2. Dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego - w przypadku, gdy Wykonawcy składają wspólną ofertę, a podpisywana jest przez pełnomocnika, 3. Zobowiązanie oddania zasobów (jeżeli dotyczy)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień umowy może być dokonana, w przypadku zmian nieistotnych w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana postanowień umowy może być dokonana ponadto w sytuacji zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności: - wydłużenia terminu wykonania zamówienia z uwagi na wystąpienie nadzwyczajnych warunków pogodowych niepozwalających na wykonanie zamówienia lub wystąpienia innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy, pod warunkiem wyrażenia zgody na zmianę umowy przez Zamawiającego. Termin wykonania przedmiotu zamówienia może ulec przedłużeniu jedynie o czas trwania tych okoliczności. - zmiana terminu wykonania z uwagi na konieczność wykonania zamówień dodatkowych, niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego, zmiany kolejności wykonania części zamówienia bądź rezygnacji z wykonania części zamówienia, wydłużonego postępowania przetargowego, a także z uwagi na wstrzymanie robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy którejkolwiek ze stron umowy - wydłużenia terminu wykonania zamówienia z uwagi na podpisanie aneksu do umowy o dofinansowanie inwestycji w ramach działania Odnowa i rozwój wsi objętego PROW na lata 2007 - 2013 zmieniającego zasady i terminy jej realizacji, - z uwagi na niezależne od Stron umowy zmiany dotyczące osób kluczowych dla realizacji umowy, np. kierownika budowy, inspektora nadzoru, osób reprezentujących Strony (w szczególności choroba, wypadki losowe, nieprzewidziane zmiany organizacyjne), - zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu zawarcia umowy. - zmian teleadresowych Stron umowy określonych w umowie, - wystąpienia urzędowej zmiany stawki podatku VAT zaistniałej po dacie zawarcia umowy. W przypadku uniemożliwienia realizacji umowy lub zaistnienia przerw w jej wykonywaniu z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, termin wykonania prac ulega przesunięciu o okres wynikający z przerw lub opóźnienia prac. Zmiany w treści umowy dopuszczone powyżej nie mogą prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia określonego w umowie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.chrzastowice.bip.net.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Chrząstowice ul. Dworcowa 38 46-053 Chrząstowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.11.2014 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Chrząstowice ul. Dworcowa 38 46-053 Chrząstowice p. 15 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Modernizacja i poszerzenie oferty rekreacyjnej ścieżek rowerowych w Gminie Chrząstowice będzie dofinansowana w ramach działania Odnowa i rozwój wsi objętego PROW na lata 2007 - 2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.