eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Orneta › Naprawa cząstkowa dróg leśnych w Nadleśnictwie Orneta 2012. (AD2 -2710-4/12)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-25

Orneta: Naprawa cząstkowa dróg leśnych w Nadleśnictwie Orneta 2012. (AD2 -2710-4/12)
Numer ogłoszenia: 219596 - 2012; data zamieszczenia: 25.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Orneta , ul. 1 Maja 26, 11-130 Orneta, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 2421149, faks 055 2422902.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztyn.lasy.gov.pl/orneta/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: PGL Lasy Państwowe.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Naprawa cząstkowa dróg leśnych w Nadleśnictwie Orneta 2012. (AD2 -2710-4/12).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na naprawie dróg leśnych w Nadleśnictwie Orneta. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w załącznikach do siwz: projekcie umowy, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarze robót. Ilość i rodzaj, elementy robót, lokalizacja: 1. Leśnictwo Bażyny ( Droga nr 1) - 0,5 km w oddz. 409, 410, 411, 412, 413 2. Leśnictwo Bażyny (Droga nr 3) - 1,4 km w oddz. 204, 230 3. Leśnictwo Bażyny (Droga nr 2) 1,9 km w oddz. 404, 341, 336, 335 4. Leśnictwo Giedyle - 2,25 km w oddz. 256, 257, 265, 262, 263, 259, 261c, 139, 140, 259k, 257c, 171a 5. Leśnictwo Białobór - 1,0 km w oddz. 31c, 34n + równiarka 8,08 km + przepust o średnicy 60 cm 6. Leśnictwo Pieniężno -0,175 km w oddz. 203a, - 0,05 km w oddz. 205b, - 0,2 km w oddz. 207b, 0,3 km w oddz. 211b 7. Leśnictwo Bronów - przepusty o średnicy 40 cm - szt . 3 oraz przepust o średnicy 60 cm w oddz. 309k, 351p, 347c, 353o 8. Leśnictwo Jasny Las - 0,95 km w oddz. 304, 305 ,298, 299, 290, 289, 283, 284, 279 + składnica 25/40 m w oddz. 327g + przepusty o średnicy 40 cm - 3 szt. w oddz. 327g 9. Leśnictwo Migny - 0,35 km + składnica 1500 m2 w oddz. 352b + przepust o średnicy 50 cm w oddz. 221a 10. Leśnictwo Taftowo - 1,54 km w oddz. 104b, 103a, 88k, 40p, 40f, 28i, 28j, 28f, 28c 11. Leśnictwo Komasy - 0,66 km w oddz. 98b, 99i, 99h, 99g + przepust o średnicy 40 - 1 szt. + przepust o średnicy 60 cm - 1 szt. w oddz. 98b oraz 99 12. Leśnictwo Wałsza- 1,2 km w oddz. 116, 117, - 0,9 km w oddz. 49, 48. Prace muszą być prowadzone na podstawie, przedmiaru robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności techniczno - budowlanymi oraz normami. Przedmiotowa inwestycja leży na terenie Nadleśnictwa Orneta..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wadium w wysokości 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy i 00_100 zł) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, w sposób umożliwiający załączenie do składanej oferty oryginalnego dowodu jego wniesienia (w przypadku przelewu bankowego dopuszcza się załączenie potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii dokumentu), w jednej z następujących form: a) w pieniądzu - wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank: BS w Sztumie, oddz. Orneta, Nr rachunku: 14 8309 0000 0058 2665 2000 0010, z dopiskiem na blankiecie przelewu: WADIUM DROGI 2012 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie składania ofert zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) w gwarancjach bankowych; d) w gwarancjach ubezpieczeniowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4) Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy : - nazwa i adres Zamawiającego; - określenie przedmiotu zamówienia; - nazwę i adres Wykonawcy; - z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta; - gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą. 2. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium w formie dopuszczalnej ustawą Pzp (dla form niepieniężnych z określeniem warunków wypłaty sumy gwarantowanej) do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą; wyklucza się z postępowania o udzielenie zamówienia. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 3. Wadium obejmować będzie okres związania ofertą tj. 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert. 4. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ust. 1, ust. 1a, ust. 2 ustawy Pzp, tj. - Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp, - Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, - Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, - Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeśli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 lub nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba , że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie [art. 46 ust. 4a ustawy Pzp]. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. [art. 46 ust. 5 ustawy Pzp].

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie definiuje ww. warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej jedną robotę budowlaną o wartości minimum 300 000 zł, polegającą na naprawie dróg. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie definiuje ww. warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że przynajmniej jedna osoba posiada uprawnienia budowlane (bez ograniczeń) lub do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz posiada aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, jeżeli przepisy nakładają obowiązek jego posiadania; Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - ekonomicznej Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania odpowiedniej sytuacji ekonomicznej warunkującej wykonanie zadania, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł. - finansowej Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania odpowiedniej sytuacji finansowej warunkującej wykonanie zadania, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Ponadto na ofertę Wykonawcy składają się: - kosztorysy ofertowe, - dokument potwierdzający wniesienie wadium, - dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, - pełnomocnictwo (a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z Art. 144 ust.1 Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w następującym zakresie: a. lokalizacji projektowanych inwestycji, gdy konieczność ta wyniknie z badań geologicznych lub hydrologicznych lub z uwagi na możliwość podniesienia jej opłacalności lub zaleceń organów opiniujących, zezwalających, kontrolujących lub innych uprawnionych organów. b. zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku: - zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonywanie robót, a w szczególności klęski żywiołowe, - zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: * niewypały i niewybuchy, * wykopaliska archeologiczne nieprzewidywane w SIWZ, - gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie zamawiającego, - działania siły wyższej, uniemożliwiającego wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, - błędów w decyzjach, opiniach i zaświadczeniach, których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z organem wydającym ww. dokumenty i naniesienia przez niego poprawek lub zmian, - konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie prac, - konieczności zmiany harmonogramu prac i finansowania, - konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, - jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi Zamawiającego lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego, - okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, - zmian spowodowanych zmianami przepisów prawa, norm, wiedzy technicznej, warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi, ochrony środowiska, itp. - okoliczności będących następstwem działania organów administracji i innych podmiotów trzecich, c. potrzeby wprowadzenia zmian w przedmiocie niniejszego postępowania, w szczególności dokumentacji projektowej, wywołanych zmianami w przepisach prawa, normach i standardach, zmianami w wiedzy technicznej, zmianą funkcji użytkowej, zmianami uwarunkowań środowiskowych, technicznych, technologicznych lub innymi okolicznościami; d. potrzeby wprowadzenia zmian w sposobie wykonania przedmiotu niniejszego postępowania, wynikających ze zmian technologicznych, osobowych, w organizacji spełnienia świadczenia, spowodowanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów lub zmianami w wiedzy technicznej, zmianami uwarunkowań środowiskowych, technicznych lub innymi okolicznościami; e. w wyniku urzędowej zmiany stawki podatku VAT, należny podatek VAT doliczony zostanie do ceny netto w fakturze, wg stawki zgodnej z obowiązującym prawem w dniu wystawienia faktury VAT; f. przyczyn zewnętrznych niezależnych od zamawiającego oraz wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy, g. zmiany osobowe - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego. Ponadto Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych umowy, zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego jak i Wykonawcy, w tym ujawnionych w rejestrach publicznych (np. zmiana oznaczenia adresu, nazwy wykonawcy, osoby uprawnionej do kontaktów) oraz innych zmian niestanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty, takich jak oczywiste omyłki pisarskie. W takiej sytuacji, wprowadzenie do umowy stosownych zmian niestanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty nie będzie wymagało zachowania formy pisemnej, a jedynie notatki/protokołu zatwierdzonego przez przedstawicieli obu stron. Warunkiem wprowadzenia zmian jest uprzednie poinformowanie na piśmie drugiej strony o ujawnionych okolicznościach (wraz z uzasadnieniem) powodujących konieczność zmian w umowie. Strona zgłaszająca propozycję zmian może wyznaczyć drugiej stronie odpowiedni termin, w którym zostanie podjęta decyzja o rozpoczęciu negocjacji dotyczących zmiany umowy. Termin ten nie może być krótszy niż 14 dni. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności nie mogą powodować wykroczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, zgodnie z art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) oraz nie mogą powodować obejścia przepisu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp.olsztyn/nadl_orneta
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać na wniosek, nieodpłatnie w siedzibie zamawiającego przy ul. 1-go Maja nr 26, 11-130 Orneta, w dni robocze w godzinach 7oo-15oo..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.07.2012 godzina 09:40, miejsce: Sekretariat Zamawiającego: Nadleśnictwo Orneta 11-130 Orneta, ul. 1-go Maja nr 26.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Ofertę stanowi wypełniony druk - wzór wg załącznika nr 1 do SIWZ wraz z: - załączonymi wypełnionymi wszystkimi wymaganymi załącznikami, - załączonym kosztorysem ofertowym, - załączonymi wymaganymi dokumentami wymienionymi w rozdziale VI SIWZ. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 2. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę. Złożenie przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania wariantowe spowoduje jej odrzucenie. 3. Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub pełnomocnictwa wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy upoważnionych jest łącznie kilka osób, dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby. 4. Upoważnienie osób podpisujących ofertę, do jej podpisywania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Jeżeli nie wynika ono wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpis z właściwego rejestru) to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa, określającego jego zakres i wystawionego przez osoby do tego upoważnione. 5. Ofertę oraz wszystkie wymagane załączniki należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim, w sposób trwały (np. na maszynie do pisania, komputerze, długopisem lub nieścieralnym atramentem). 6. Do oferty należy dołączyć komplet wymaganych oświadczeń i dokumentów, wymienionych w rozdziale VI niniejszej SIWZ. Wzory dokumentów dołączone do niniejszej SIWZ powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w zakresie zgodnym z niniejszą SIWZ. 7. Oświadczenia i dokumenty należy złożyć w formie oryginałów albo kserokopii. Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być opatrzone klauzulą ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM i poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Jeżeli przedstawiona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 9. Wszystkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisanej przez siebie treści powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. 10. Zaleca się, aby oferta wraz ze wszystkimi załącznikami była trwale spięta w sposób zapobiegający możliwości zdekompletowania jej zawartości a zapisane strony oferty były ponumerowane. 11. We wszystkich przypadkach, gdzie jest mowa o pieczątkach, Zamawiający dopuszcza złożenie czytelnego zapisu o treści pieczęci zawierającego, co najmniej oznaczenie firmy oraz jej dane teleadresowe. 12. Strony oferty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których Wykonawca zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane, należy złożyć w oddzielnej, nieprzeźroczystej teczce i opisać na okładce. Wewnątrz okładki winien być spis zawartości podpisany przez Wykonawcę. 13. Wykonawca w szczególności nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie (art. 86 ust. 4 ustawy). Uwaga: Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu w/w ustawy skutkować będzie wyłączeniem w stosunku do takich informacji rygoru tajemnicy przedsiębiorstwa. 14. Zaleca się, aby Wykonawca zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy. 15. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z uwzględnieniem treści art. 93 ust. 4 ustawy Pzp. 16. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców (np. w konsorcjum) o udzielenie zamówienia publicznego, oferta spełniać musi następujące wymagania: - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. - Zaleca się, aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, - Wykonawcy wraz z ofertą przedłożą pełnomocnictwo wszystkich stron (wymaga się solidarnej odpowiedzialności Wykonawców). Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania poszczególnych Wykonawców i musi znajdować się w ofercie wspólnej Wykonawców, - Pełnomocnictwo powinno: a) określać, do jakiego postępowania ma zastosowanie, b) wskazywać pełnomocnika oraz dokładnie określać zakres jego umocowania, c) zawierać nazwę z określeniem adresu i siedziby wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia. - Wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę; w miejscu np. _nazwa i adres Wykonawcy_ należy wpisać dane dotyczące konsorcjum, a nie pełnomocnika konsorcjum, - W ofercie powinien być podany adres do korespondencji (w tym także nr faksu oraz adres poczty elektronicznej) i kontakt telefoniczny z pełnomocnikiem Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. - Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania; zwraca się do Zamawiającego z wszelkimi sprawami i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję itp. - Uwaga: wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. - W odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi oddzielnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 składając w tym celu dokumenty, o których mowa w rozdziale VI pkt 2 SIWZ. - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą łącznie wykazać spełnianie warunków określonych w rozdziale V pkt 2 SIWZ. - Zobowiązanie ofertowe musi być podpisane w taki sposób, aby prawnie zobowiązywało wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Wszyscy wspólnicy będą ponosić solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Przed podpisaniem umowy na realizację przedmiotu zamówienia (w przypadku wybrania oferty wspólnej) Zamawiający będzie żądał przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. - Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt. 16 niniejszego rozdziału. 17. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zgodnie z art. 36 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom. Zamawiający nie określa, która część lub całość zamówienia nie może być powierzona Podwykonawcom. Uwaga: Przez Podwykonawcę należy rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, która będzie wykonywać część zakresu zadania (przedmiotu zamówienia) na rzecz Wykonawcy. Odpowiedzialność za Podwykonawcę ponosi Wykonawca główny..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.