eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › Zabezpieczenie przeciwwilgociowe i przeciwwodne fundamentów i ścian piwnic budynku Okręgowego Urzędu Miar w Bydgoszczy



Ogłoszenie z dnia 2010-07-21

Bydgoszcz: Zabezpieczenie przeciwwilgociowe i przeciwwodne fundamentów i ścian piwnic budynku Okręgowego Urzędu Miar w Bydgoszczy
Numer ogłoszenia: 219136 - 2010; data zamieszczenia: 21.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Okręgowy Urząd Miar , ul. Królowej Jadwigi 25, 85-959 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 322-06-06, faks 052 322-04-26.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zabezpieczenie przeciwwilgociowe i przeciwwodne fundamentów i ścian piwnic budynku Okręgowego Urzędu Miar w Bydgoszczy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zabezpieczenie przeciwwilgociowe i przeciwwodne fundamentów i ścian piwnic budynku Okręgowego Urzędu Miar w Bydgoszczy 1. Klasyfikacja zamówienia wg CPV (Wspólny Słownik Zamówień): 45.11.10.00-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.11.20.00-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.23.32.62-3 - Roboty budowlane w zakresie stref ruchu pieszego 45.26.20.00-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe 45.32.00.00-6 - Roboty izolacyjne 45.41.00.00-4 - Tynkowanie 45.44.20.00-7 - Nakładanie powierzchni kryjących 45.45.00.00-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 2. Opis przedmiotu zamówienia: Wykonanie po obwodzie fundamentów zewnętrznych izolacji pionowej przeciwwilgociowej i przeciwwodnej oraz izolacji przeciwwilgociowej poziomej wykonanej metodą iniekcji krystalicznej. Rozebranie nawierzchni z kostki betonowej, wykonanie wykopu celem odkrycia fundamentu (odkrywki fundamentów wykonywane odcinkami nie dłuższymi niż 2 ÷3 m), naprawa muru oraz wykonanie izolacji pionowej, którą należy wykonać jako powierzchniową izolację z materiału wysokoplastycznego, nie zawierającego rozpuszczalnika, wzbogaconego tworzywami sztucznymi masy bitumicznej. W odniesieniu do podziemnych części obiektu konieczne jest kompleksowe zabezpieczenie przeciwwilgociowe i przeciwwodne wszystkich elementów budowlanych znajdujących się po?niżej poziomu terenu. Skucie odparzonych i skorodowanych tynków, oczyszczenie ścian, odgrzybienie ścian szczotkami drucianymi. Na styku ławy fundamentowej i ścian fundamentowych dodatkowo należy wykonać uszczelnienie konstrukcji i wykonać wyoblenie zaprawą odporną na siarczany i nie podlegającą skurczom i naprężeniom w celu łagodnego przejście izolacji ze ściany na boczną powierzchnię ławy. W celu zatrzymania wilgoci podciąganej kapilarnie należy wykonać chemiczną izolację poziomą metodą iniekcji środkiem (niezawierającym rozpuszczalnika), będącym silikonowym koncentratem, mikroemulsyjnym roztworem alkalicznym o dobrej zdolności do przenikania, przeznaczonym do dodatkowego (późniejszego) wykonywania poziomego uszczelnienia murów, zapobiegającemu pionowo postępującemu zawilgoceniu. Tynki wewnętrzne pokryć powłoką malarską - wysokoprzepuszczalną dla pary wodnej, odporną na warunki atmosferyczne i całkowicie zmywalną farbą silikatową nie zawierającą rozpuszczalników. Zasypanie wykopu, po uprzednim zagęszczeniu każdej warstwy gruntu (grubości 15 cm). Ocieplenie styropianem o odpowiedniej gęstości ścian fundamentowych (współczynnik przewodności cieplnej dekl.: max 0,035 W/mK; reakcja na ogień: E, grubość płyty styropianu min.: 100 mm; średnie obciążenie mech. przenoszone przez płytę styropianową nie przekraczające: 3000 kg/m2. Wywóz gruzu, przywrócenie pierwotnego wyglądu nawierzchni wokół obiektu. Zamawiający wymaga zapewnienia organizacji, prowadzenia i realizacji robót w sposób nie powodujący uciążliwości w pracy urzędu w tym stosowania szczególnych środków ostrożności tak, aby pracownicy urzędu nie byli narażani na niebezpieczeństwo i uciążliwość w wykonywaniu swoich obowiązków służbowych Zamawiający zaleca zapoznanie się na miejscu z warunkami realizacji przedmiotu zamówienia, przed terminem składania ofert..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.26.20.00 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.23.32.62 - Roboty budowlane w zakresie stref ruchu pieszego 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.44.20.00 - Nakładanie powierzchni kryjących 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca winien wnieść wadium w kwocie 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) do dnia 2010-08-02, do godz. 12:00. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty potwierdzoną przez niego (za zgodność z oryginałem) kopię dowodu wniesienia wadium, jeśli zostało wniesione w pieniądzu lub oryginał dowodu wniesienia wadium, jeśli zostało wniesione w innej dopuszczalnej przez zamawiającego formie. W przypadku wniesienia wadium przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 2. W zależności od woli Wykonawcy, wadium może być wniesione w: a) pieniądzu na konto Zamawiającego: Nr konta Zamawiającego: 62 1090 1072 0000 0000 0802 0128 ; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zmianami). 3. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 4. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 powołanej ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ppkt 3), jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia - nie spełnia), w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6.1) SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca powyższe warunki spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z wyżej wymienionych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem postanowień 25 i art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże wykonanie co najmniej 3 roboty budowlane zrealizowane w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, tj. roboty budowlanej polegającej na wykonaniu izolacji przeciwwilgociowej i przeciwwodnej fundamentów i ścian wykorzystując emulsje i masy bitumiczne wysokoplastyczne oraz wykonując poziomą blokadę chemiczną za pomocą iniekcji o wartości powyżej 70 000,00 zł brutto, z podaniem jej wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że robota ta została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona (załącznik nr 3) Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia - nie spełnia), w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę do tego warunku. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca powyższe warunki spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z wyżej wymienionych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem postanowień 25 i art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie złożonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale VI SIWZ, według formuły spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym jedną osobę z uprawnieniami kierownika budowy o specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia - nie spełnia), w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych przez Wykonawcę do tego warunku. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca powyższe warunki spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z wyżej wymienionych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem postanowień 25 i art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia - nie spełnia), w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 6.1) SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca powyższe warunki spełnił. Niespełnienie chociażby jednego z wyżej wymienionych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem postanowień 25 i art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony Formularz Ofertowy (Załącznik nr 1 do SIWZ); b) pełnomocnictwo (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona) do podpisania oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności dokumentem rejestracyjnym.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Termin realizacji - 15
  • 3 - Okres udzielonej gwarancji - 15

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 3. W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza się wprowadzenie zmian umowy za zgodą Zamawiającego. 4. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. 5. Zmiany umowy nie mogą wykraczać poza zakres świadczenia określony w SIWZ. 6. Zmiany, o których mowa w ust. 3, mogą dotyczyć: 6.1. wykonania robót zamiennych w zakresie: a) zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych, b) aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, c) zmiany producenta urządzeń lub wyposażenia, d) zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych, e) zmiany w kolejności i terminach wykonywania robót budowlanych, f) zmiany ilości robót budowlanych, usług lub dostaw w stosunku do przedmiaru, pod warunkiem, jeżeli wynikają one z zasad wiedzy technicznej, g) rezygnacji z wykonania części robót budowlanych, nieprzekraczających jednak 20% wynagrodzenia Wykonawcy, 6.2. wydłużenia terminu wykonania robót spowodowanego: a) złymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonanie robót w terminie, b) różnego rodzaju klęskami żywiołowymi, epidemiami, operacjami wojennymi, strajkiem generalnym, c) wstrzymania robót przez Zamawiającego albo przerw w wykonywaniu robót powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, 6.3. zmiany wynagrodzenia spowodowanej rezygnacją z wykonania części robót. 7. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 6, wymaga zmiany specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawia opis proponowanych zmian oraz przedmiar i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 8. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 6, jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego: 8.1. opis propozycji zmiany, 8.2. uzasadnienie zmiany, 8.3. obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami określonymi w umowie, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie wykonawcy, 8.4. opis wpływu zmiany na harmonogram robót i termin wykonania umowy. 9. Zmiany, o których mowa w ust. 6, mogą zostać dokonane, jeżeli ich uzasadnieniem są niżej wymienione okoliczności: 9.1. obniżenie kosztu wykonania robót lub kosztu eksploatacji (użytkowania) obiektu, 9.2. poprawa wartości lub podniesienia sprawności ukończonych robót budowlanych, 9.3. zmiana obowiązujących przepisów, 9.4. podniesienie wydajności urządzeń, 9.5. podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót, 9.6 usprawnienia w trakcie użytkowania obiektu, 9.7 opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu, personelowi zamawiającego lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, 9.8 zaistnienie nieprzewidzianych w umowie wyjątkowo niekorzystnych warunków klimatycznych, a także innych przeszkód uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach, 9.9. siła wyższa. 9.10. Podstawę obliczenia kosztów zmiany, o której mowa w ust. 8 pkt 3, w przypadku gdy zmiany będą wynikać ze zmiany specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, stanowi projekt zamienny, o którym mowa w ust. 7, oraz dokumenty określone w § 16 umowy. 9.11. Wykonawca nie będzie uprawniony do inicjowania zmiany umowy, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez wykonawcę; w takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi wykonawca.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gum.gov.pl/pl/bip/oum/bydgoszcz/przet
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: oum.bydgoszcz@gum.gov.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.08.2010 godzina 12:15, miejsce: Okręgowy Urząd Miar w Bydgoszczy ul. Królowej Jadwigi 25 85-959 Bydgoszcz pokój nr 102, I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.