eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gniew › Dostawa sprzętu i oprogramowania komputerowego dla Urzędu Miasta i Gminy w Gniewie w ramach projektu 5.2.1 Ja tam do urzędu nie chodzę - wolę ich unikać

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-08-12

Gniew: Dostawa sprzętu i oprogramowania komputerowego dla Urzędu Miasta i Gminy w Gniewie w ramach projektu 5.2.1 Ja tam do urzędu nie chodzę - wolę ich unikać
Numer ogłoszenia: 218577 - 2011; data zamieszczenia: 12.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy w Gniewie , Pl. Grunwaldzki 1, 83-140 Gniew, woj. pomorskie, tel. 058 5352255 w. 14, 39, faks 058 5352258 w. 40.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gniew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu i oprogramowania komputerowego dla Urzędu Miasta i Gminy w Gniewie w ramach projektu 5.2.1 Ja tam do urzędu nie chodzę - wolę ich unikać.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu i oprogramowania komputerowego dla Urzędu Miasta i Gminy w Gniewie w ramach projektu 5.2.1 Ja tam do urzędu nie chodzę - wolę ich unikać współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, który odbędzie się w ramach 3 zadań..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.82.00.00-2, 30.23.30.00-1, 48.71.00.00-8, 48.21.93.00-9, 48.21.40.00-1, 30.23.71.31-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 14.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie wymaga się wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, do oferty należy dołączyć:aktualny odpis z właściwego rejestru wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.gniew.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Gniew, Referat Promocji Informacji, Plac Grunwaldzki 16, 83-140 Gniew.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.08.2011 godzina 09:50, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Gniew, Plac Grunwaldzki 1, 83-140 Gniew (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ZAKUP SERWERA (INSTALACJA, KONFIGURACJA OPROGRAMOWANIA I DOSTOSOWANIE DO NOWEJ WERSJI PROGRAMU) NIEZBĘDNEGO DO WDROŻENIA EOD W UMIG GNIEW.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: PARAMETRY TECHNICZNE: Obudowa - Maksymalnie 2U do instalacji w standardowej szafie RACK 19, dostarczona wraz z szynami. Płyta główna - Płyta główna z możliwością zainstalowania do dwóch procesorów, dwu, cztero, sześciordzeniowych. Płyta główna musi być zaprojektowana przez producenta serwera i oznaczona jego znakiem firmowym. Chipset - Dedykowany przez producenta procesora do pracy w serwerach dwuprocesorowych. Główny Procesor - Jeden procesor dwurdzeniowy klasy x86 dedykowany do pracy w serwerach zaprojektowany do pracy w układach dwuprocesorowych, taktowany zegarem co najmniej 2.13GHz, pamięć L3 8MB lub procesor równoważny wydajnościowo według wyniku testów przeprowadzonych przez Oferenta. W przypadku zaoferowania procesora równoważnego Zamawiający zastrzega sobie, iż w celu sprawdzenia poprawności przeprowadzenia testów oferent musi dostarczyć zamawiającemu oprogramowanie testujące, oba równoważne porównywalne zestawy oraz dokładny opis użytych testów wraz z wynikami w celu ich sprawdzenia w terminie nie dłuższym niż 3 dni od otrzymania zawiadomienia od zamawiającego. Dodatkowy Procesor - Jeden procesor dwurdzeniowy klasy x86 dedykowany do pracy w serwerach zaprojektowany do pracy w układach dwuprocesorowych, taktowany zegarem co najmniej 2.13GHz, pamięć L3 8MB lub procesor równoważny wydajnościowo według wyniku testów przeprowadzonych przez Oferenta. W przypadku zaoferowania procesora równoważnego Zamawiający zastrzega sobie, iż w celu sprawdzenia poprawności przeprowadzenia testów oferent musi dostarczyć zamawiającemu oprogramowanie testujące, oba równoważne porównywalne zestawy oraz dokładny opis użytych testów wraz z wynikami w celu ich sprawdzenia w terminie nie dłuższym niż 3 dni od otrzymania zawiadomienia od zamawiającego. RAM - 16GB RAM dla 2 CPUs, DDR3, 1333MHz 4x4GB DualRanked UDIMMs, płyta główna powinna umożliwiać obsługę do 128GB. Gniazda PCI - Minimum 3 złącza PCIe drugiej generacji w tym minimum 1 x PCI-E x8 i 2 x PCI-E x4. Interfejsy sieciowe - Minimum 2 wbudowane porty typu 10 100 1000 RJ-45 Napęd optyczny - Wewnętrzny napęd DVD+ -RW Dyski twarde - Możliwość instalacji dysków SATA, SAS, SSD. Zainstalowanych 8 dysków 250GB, SATA, 3.5-in, 7.2K RPM Hard Drive (Hot Plug) skonfigurowane w RAID10 Kontroler RAID - Dedykowany kontroler RAID. Pamięć podręczna minimum 256MB, z podtrzymaniem bateryjnym, możliwe konfiguracje 0, 1, 10, 5, 50, 6, 60. Porty - 6 x USB 2.0 z czego 2 na przednim panelu obudowy, 2 na tylnym panelu obudowy i dwa wewnętrzne, 4 x RJ-45, VGA Video - Zintegrowana karta graficzna, umożliwiająca rozdzielczość min. 1280x1024. Zasilacz - Redundantne minimum 750W każdy Bezpieczeństwo - Zintegrowany z płytą główną moduł TPM. Diagnostyka - Panel LCD umieszczony na froncie obudowy, umożliwiający wyświetlenie informacji o stanie procesora, pamięci, dysków, BIOSu. Karta Zarządzania - Możliwość instalacji karty zarządzającej niezależnej od zainstalowanego na serwerze systemu operacyjnego posiadającej dedykowane złącze RJ-45 i umożliwiającej: -zdalny dostęp do graficznego interfejsu Web karty zarządzającej -zdalne monitorowanie i informowanie o statusie serwera (m.in. prędkości obrotowej wentylatorów, konfiguracji serwera,) -szyfrowane połączenie (SSLv3) oraz autentykacje i autoryzację użytkownika -możliwość podmontowania zdalnych wirtualnych napędów -wirtualną konsolę z dostępem do myszy, klawiatury -wsparcie dla IPv6 -wsparcie dla WSMAN (Web Service for Managament); SNMP; IPMI2.0, VLAN tagging, Telnet, SSH -możliwość zdalnego monitorowania w czasie rzeczywistym poboru prądu przez serwer -możliwość zdalnego ustawienia limitu poboru prądu przez konkretny serwer -integracja z Active Directory -możliwość obsługi przez dwóch administratorów jednocześnie -wsparcie dla dynamic DNS -wysyłanie do administratora maila z powiadomieniem o awarii lub zmianie konfiguracji sprzętowej -możliwość podłączenia lokalnego poprzez złącze RS-232 Warunki gwarancji - Przynajmniej trzy lata gwarancji z czasem reakcji do końca następnego dnia roboczego od zgłoszenia. Gwarancja dysków musi przewidywać możliwość pozostawienia uszkodzonych dysków twardych w przypadku ich wymiany. Oświadczenie producenta serwera, że w przypadku nie wywiązywania się z obowiązków gwarancyjnych oferenta lub firmy serwisującej, przejmie na siebie wszelkie zobowiązania związane z serwisem. Dokumentacja użytkownika - Zamawiający wymaga dokumentacji w języku polskim lub angielskim. Możliwość telefonicznego sprawdzenia konfiguracji sprzętowej serwera oraz warunków gwarancji po podaniu numeru seryjnego bezpośrednio u producenta lub jego przedstawiciela. System operacyjny - Windows 2008 Server Standard R2 SP1 64bit PL 5-User, Wersja produktu: OEM, Wersja językowa: Polska, Dodatkowe informacje: 1 serwer (1-4 CPU), wersja produktu 64 PLATFORMA WIRTUALIZACYJNA Licencja - Oprogramowanie działające na bezpłatnej licencji, otrzymywanej po zarejestrowaniu na stronie producenta Sposób instalacji - Oprogramowanie wirtualizacyjne instalowane bezpośrednio na serwerze fizycznym bez konieczności instalowania innego systemu operacyjnego, możliwość instalacji systemu natywnego na zewnętrznym nośniku np.: pendrivie Oprogramowanie musi posiadać centralną konsolę graficzną do zarządzania wieloma maszynami wirtualnymi oraz ich zasobami -wykonywanie manualnych zadań w celu optymalizacji infrastruktury dla maszyn wirtualnych. -widok całego systemu i zbioru maszyn wirtualnych. Mapy Infrastruktury. -możliwość monitorowania dostępności i wydajności maszyn wirtualnych -możliwość raportowania dostępności i wydajności maszyn wirtualnych -funkcje ochrony dostępu zintegrowane z mechanizmem uwierzytelniania Windows -wykonywanie wielu kopii migawkowych (snapshoot) w każdym momencie pracy maszyny wirtualnej oraz możliwość powrotu do jej stanu z każdego momentu zrobienia kopii. -możliwość dodawania na gorąco bez konieczności zatrzymywania maszyn wirtualnych dodatkowych zasobów - procesorów, zwiększania pojemności wirtualnych dysków, przydzielania dodatkowej pamięci RAM Optymalizacja pod kątem platformy sprzętowej - Oprogramowanie musi mieć możliwość optymalizacji pod kątem platformy sprzętowej dla wiodących dostawców serwerów (dedykowane sterowniki) Wsparcie dla urządzeń pamięci - Wsparcie dla urządzeń pamięci masowej NAS, SAN, i SCSI Obsługiwana architektura - Wsparcie dla systemów 32- i 64-bitowych Obsługiwane systemy operacyjne - Potwierdzone przez producenta oprogramowania wsparcie dla następujących Systemów Operacyjnych: Windows 2000 Server, Windows 2003 Server, Windows 2008 Server, Solaris 10, Red Hat Enterprise Linux 4.0, SUSE Linux Enterprise Server 9.0 ZAKRES PRAC Analiza przedwdrożeniowa. Instalacja sprzętu w docelowym miejscu (montaż mechaniczny, zasilanie, okablowanie, testy). Aktualizacja firmware w dostarczonych urządzeniach. Instalacja platformy wirtualizacyjnej na dostarczonym serwerze: -instancja kontrolera domeny dla systemu Windows -instancja aplikacyjna dla systemu LINUX Debian Przeniesienie usług DNS i DHCP na maszynę wirtualną Instalacja platformy wirtualizacyjnej na serwerze zapasowym. Autorski warsztat z obsługi dostarczanego rozwiązania.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.82.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ZAKUP URZĄDZENIA DO UNOWOCZEŚNIENIA SYSTEMU KOPII ZAPASOWYCH NIEZBĘDNYCH PRZY EOD W UMIG GNIEW I WDROŻENIE SYSTEMU.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: CECHY URZĄDZENIA Obsługuje dyski 3,5 SATA oraz dyski zewnętrzne podłączane na USB, W zestawie 100 licencji na oprogramowanie do prowadzenia backupu ze stacji klienckich, Umożliwia udostępnianie plików w sieci lokalnej, Automatycznie wykonuje kopię zapasową danych na serwer zewnętrzny, Umożliwia w prosty sposób odzyskanie danych z dowolnego punktu sieci, Dostęp do danych jest zabezpieczony hasłem (oddzielnym dla każdego użytkownika) Nie trzeba instalować dodatkowego oprogramowania, Wykonywanie deduplikacji, Wykonywanie kopii do chmury. Przykładowa instalacja i konfiguracja rozwiązania kopii zapasowych na jednym serwerze i 3 stacjach roboczych Testy rozwiązania. Opracowanie zaleceń dla administratorów i sporządzenie dokumentacji w zakresie dostarczanego urządzenia. OPIS TECHNICZNY URZĄDZENIA Procesor - 1.8GHz Pamięć - 1GB Karty sieciowe - 2 x 1Gbit/sek Obsługiwane dyski - 4 x HDD 3.5 SATA II Dyski twarde - 4 x HDD 1 TB Dostępne porty - 2 x USB 2.0, 1 x Gigabit Ethernet, Zabezpieczenie danych - RAID 0/ 1/ 5/ 6 oraz JBOD Kontrola stanu dysku - S.M.A.R.T System plików - FAT32, NTFS, NEXT3 iSCSI - iSCSI target Informacje i alerty - e-mail do administratora Protokoły odkrywania - UPnP, Bonjour Szyfrowanie dysków - AES-256 AES ESSIV Kontrola dostępu - Microsoft Active Directory oraz wbudowana w system Kontrola wersji - Automatyczne i ręczne tworzenie migawek (z NEXT3).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.30.00-1, 48.71.00.00-8, 48.21.93.00-9, 48.21.40.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO I OPROGRAMOWANIA - ZAKUP KART CHIPOWYCH.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Oprogramowanie: Licencja na stanowisko robocze: 71 Wymagania: Musi istnieć możliwość bezpiecznej, podwójnej metody autoryzacji: MIFARE + kod PIN Musi istnieć możliwość logowania do różnych komputerów przy użyciu jednego klucza Musi istnieć możliwość awaryjnego procesu logowanie w przypadku utraty klucza lub kodu PIN Oprogramowanie musi chronić komputer nawet podczas pracy w trybie awaryjnym Musi istnieć możliwość wyłączenia funkcji logowania do systemu za pomocą hasła Oprogramowanie musi się integrować z dowolną konfiguracją systemu Windows XP Pro/ Windows 2003/ Windows Vista/7 lub Windows 2008 Server (32 bit). Licencja serwerowa: 1 Wymagania: Musi istnieć uprawnienie administratora do tworzenia kluczy MIFARE. Musi istnieć uprawnienie administratora do centralne zarządzanie licencjami. Musi istnieć uprawnienie administratora do używania listy kluczy licencyjnych celem automatycznego utworzenia kluczy MIFARE jako ułatwienia zarządzania licencjami. Musi istnieć uprawnienie administratora do utworzenia kopii bezpieczeństwa profili logowania i jej odtworzenia. Musi istnieć uprawnienie administratora do zabezpieczenia MIFARE kodem PIN. Musi istnieć uprawnienie administratora do tworzenia zdalnych profil logowania. Musi istnieć możliwość łatwego kopiowania profili logowania. Musi istnieć możliwość logowania do zdalnego pulpitu. Musi istnieć uprawnienie administratora systemu Active Directory do zmianę ustawień dostępu na stacjach zdalnych systemu. Musi istnieć uprawnienie administratora do stworzenia listy komputerów z zainstalowanym programem do logowania Musi istnieć uprawnienie administratora do edytowanie ustawień dostępu na stacjach zdalnych Musi istnieć uprawnienie administratora do zmianę ustawień klucza dostępu podłączonego do komputera zdalnego. Karty: Liczba kart: 71 Wymagania: Karta musi posiadać dwa układy pamięci stykowy ( chip) oraz bezstykowy (mifare) Karta musi posiadać pamięć zbliżeniową minimum 4K Karta musi być nośnikiem certyfikatu niekwalifikowanego do obsługi podpisów niekwalifikowanych Nadruk kolorowy jednostronny grafiki i tekstu metodą termotransferową Czytniki kart: Liczba czytników: 71 Dane techniczne: Autoryzacja użytkowników : karta zbliżeniowa lub dualna z układem zbliżeniowym Zapis i odczyt danych na kartach dualnych mifare+chip Porty komunikacyjne : USB Zasilanie: USB 5V DC max.100mA Sygnalizacja: 2 diody (zielona, czerwona) Znak CE, certyfikat FCC Oprogramowanie czytnika musi umożliwiać wgranie certyfikatu niekwalifikowanego do systemu operacyjnego. SZKOLENIE Szkolenie odbywać się będzie u Zleceniodawcy. W trakcie szkolenia zostanie zainstalowana serwerowa wersja oprogramowania i 5 jednostek lokalnych. W ramach wdrożenia przeszkoleni zostaną 3 administratorzy systemu. Do zadania 3 przystąpić mogą wyłącznie Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 2 lat dokonali sprzedaży autorskich systemów informatycznych 3 podmiotom samorządowym na kwotę każdorazowo co najmniej 60 000 zł brutto każdemu podmiotowi oraz co najmniej jednemu podmiotowi administracji rządowej o wartości brutto co najmniej 50 000 zł.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.71.31-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.