eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gorzów Wielkopolski › Utrzymanie zimowe i letnie chodników, schodów terenowych, kładek dla pieszych, przejść podziemnych, Bulwaru Zachodniego w Gorzowie Wlkp

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-15

Gorzów Wielkopolski: Utrzymanie zimowe i letnie chodników, schodów terenowych, kładek dla pieszych, przejść podziemnych, Bulwaru Zachodniego w Gorzowie Wlkp
Numer ogłoszenia: 217569 - 2014; data zamieszczenia: 15.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Gorzów Wlkp. , ul. Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 095 7355576, faks 095 7355612.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorzow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie zimowe i letnie chodników, schodów terenowych, kładek dla pieszych, przejść podziemnych, Bulwaru Zachodniego w Gorzowie Wlkp.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie podzielone jest na 6 zadań częściowych: ZADANIE NR 1: UTRZYMANIE ZIMOWE CHODNIKÓW W REJONIE NR 2 w GORZOWIE WLKP. ZADANIE NR 2: UTRZYMANIE ZIMOWE CHODNIKÓW W REJONIE NR 3 w GORZOWIE WLKP. ZADANIE NR 3: UTRZYMANIE ZIMOWE CHODNIKÓW W REJONIE NR 4 w GORZOWIE WLKP. ZADANIE NR 4: CAŁOROCZNE UTRZYMANIE SCHODÓW TERENOWYCH I KŁADEK DLA PIESZYCH W GORZOWIE WLKP. ZADANIE NR 5: CAŁOROCZNE UTRZYMANIE PRZEJŚĆ PODZIEMNYCH W GORZOWIE WLKP. ZADANIE NR 6: CAŁOROCZNE UTRZYMANIE BULWARU ZACHODNIEGO W GORZOWIE WLKP.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w stosunku do zamówienia podstawowego, opisanego w specyfikacji, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. stanowiących nie więcej niż 25% zamówienia podstawowego i zgodnych z jego przedmiotem.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.61.20.00-0, 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2, 90.61.10.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykonali w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 1 usługę polegającą na: DLA ZADAŃ NR 1 - 3: zimowym utrzymaniu ciągów pieszych (chodników, placów, schodów terenowych, kładek itp.), i/lub dróg (jezdni), w jednym sezonie zimowym o łącznej długości co najmniej 5.000 m lub powierzchni co najmniej 7.500 m2 - w okresie ostatnich trzech lat. Ponieważ okresy realizacji utrzymania zimowego ciągów pieszych mogą być różne u różnych zamawiających, ustala się, że wystarczające minimum stanowi okres (sezon) zimowy 4-miesięczny. Wymagane jest, aby zimowe utrzymanie chodników dotyczyło ciągów pie?szych o charakterze publicznym, w szczególności położonych na terenach pozostających pod zarządem gminy (miasta) jak i zakładów gospodarki mieszkaniowej (komunalnej), spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych itp.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia: DLA ZADAŃ NR 1 - 3 Wykonawca winien dysponować (warunek podstawowy) sprzętem dwufunkcyjnym lub zestawem sprzętów jednofunkcyjnych, specjalistycznym lub innym do zimowego utrzymania chodników wyposażonym w osprzęt do płużenia lub wymiatania śniegu i posypywania środkiem uszorstniającym, o liczbie jednostek (szt.) ustalonej dla: a) ZADANIA NR 1: w ilości co najmniej 3 jednostek, b) ZADANIA NR 2: w ilości co najmniej 3 jednostek, c) ZADANIA NR 3: w ilości co najmniej 3 jednostek, Jeżeli wykonawca planuje przystąpienie do realizacji usługi w ramach więcej niż jednego ZADANIA wymagana jest taka ilość jednostek sprzętu specjalistycznego, która stanowi sumę wymaganej ilości jednostek dla poszczególnych zadań, np. przy składaniu ofert na zadanie nr 1, 2 i 3, Wykonawca winien dysponować łącznie 9 jednostkami sprzętu. Informacja szczegółowa: Wykonawca winien dysponować sprzętem specjalistycznym lub innym przystosowanym do wykonywania prac zimowych na chodnikach, placach, alejkach parkowych i innych ciągach pieszych, wyposażony w osprzęt do odśnieżania i usuwania śliskości. Przykłady sprzętu do zimowego utrzymania ciągów pieszych: mikrociągniki, traktorki, multicary i inny sprzęt, wykorzystywany np. nominalnie do prac ogrodowo-zieleniarskich, a przystosowany do realizacji przedmiotowej usługi poprzez zamontowanie osprzętu do odśnieżania (spychy, pługi, obrotowe szczotki zamiatająco-odśnieżające itp.) i, lub posypywania chodników (rozrzutnik, rozsiewacz itp.). Sprzęt użyty do realizacji usługi winien spełniać również warunki dodatkowe: - nie może powodować uszkodzenia nawierzchni chodników (płytki, dywaniki asfaltowe, krawężniki itp.), - jego gabaryty oraz sposób pracy nie mogą stanowić zagrożenia dla pieszych i ruchu drogowego, - pług winien posiadać wzdłuż dolnej krawędzi gumową listwę zgarniającą, zapewniającą lepsze przyleganie do podłoża i tym samym lepsze zgarnianie śniegu, a jednocześnie zapobiegającą uszkodzeniu nawierzchni chodnika; może to być też inna, specjalna konstrukcja elementu zgarniającego, dająca ten sam efekt. Masa całkowita sprzętu wykorzystywanego do zimowego utrzymania nie może przekraczać 3.000kg, a w przypadku pozycji zaznaczonych symbolem (*) wskazanych w poszczególnych załącznikach nr 1 (wykazach) do Projektu umowy dla danego rejonu, masa całkowita sprzętu nie może przekraczać 1.000kg. Sprzęt do zimowego utrzymania może być jednofunkcyjny (przystosowany do odśnieżania, bądź posypywania środkiem uszorstniającym ), lub dwufunkcyjny, (jednoczesne odśnieżanie i posypywanie środkiem uszorstniającym). Dopuszcza się do pracy ciągnik rolniczy w następujących układach: ciągnik rolniczy + pług, ciągnik rolniczy + rozrzutnik środka uszorstniającego, ciągnik + pług + rozrzutnik jw. Dopuszcza się do pracy pojazdy typu dostawczego i inne podobnego zastosowania wyposażone w skrzynię, do bezpośredniego udziału w usuwaniu śliskości poprzez ręczne rozsypywanie środka uszorstniającego ze skrzyni. Jeżeli Wykonawca dysponuje sprzętem jednofunkcyjnym, wyposażonym w osprzęt do usuwania śniegu, a nie posiadającym osprzętu do posypywania chodników środkiem uszorstniającym, Wykonawca musi dysponować uzupełniająco dla takiego sprzętu: ciągnikiem, pojazdami typu dostawczego, lub innym sprzętem do przewozu środków uszorstaniajacych w celu bezpośredniego (ręcznego lub mechanicznego) posypywania chodników (usuwania śliskości). Taki zestaw pojazdów uważany jest za 1 jednostkę. DLA ZADANIA NR 5. Wykonawca winien dysponować co najmniej: a) sprzętem do mechanicznego czyszczenia (zamiatania) i mycia posadzek, z funkcją odsysania (osuszania) - 1 szt. Zamawiający oczekuje od Wykonawcy dysponowania sprzętem, który pozwoli uzyskać odpowiedni standard utrzymania poprzez mechaniczne zamiatanie (czyszczenie) jak i mycie posadzki, połączone z odsysaniem (osuszaniem). Dopuszcza się wariant dwóch i więcej urządzeń, spełniających łącznie w/w wymogi. b) pojazdem samochodowym do transportu środków uszorstniających i sprzętu niezbędnych do utrzymania przejść podziemnych i ich sąsiedztwa w czystości oraz wywozu odpadów z koszy do i z poszczególnych lokalizacji obu przejść - 1 szt.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca może polegać na wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponowała zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy dla zadań 1-6 w następujących przypadkach: a) w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i Wykonawca nie przewidywali w chwili zawierania umowy, b) wskazane okoliczności nie mogą być wywołane zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ani przez nich zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż umowa nie będzie mogła być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą jednej ze stron lub niemożności osiągnięcia celu umowy. c) Okoliczności te odnosić się mogą w szczególności do wystąpienia: - nagłych zmian stanu prawnego, zmian przepisów prawa, w tym prawa podatkowego, norm i standardów, - wystąpienia innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy tj. zdarzeń losowych (np. powodzi) uniemożliwiających wykonanie zamówienia w terminie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uąrzd Miasta Gorzowa Wlkp. pok. 315, ul. Sikorskiego 3-74. 66-400 Gorzów Wlkp..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp - Kancelaria Ogólna (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: UTRZYMANIE ZIMOWE CHODNIKÓW W REJONIE NR 2 w GORZOWIE WLKP..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest gotowość świadczenia (tzw. akcja bierna) oraz wykonywanie (tzw. akcja czynna) usługi utrzymania zimowego chodników i placów, położonych na terenie miasta Gorzowa Wlkp., a także utrzymywanie ich w czystości, włącznie z końcowym oczyszczeniem całej ich powierzchni z pozostałości pozimowych (środki uszorstniające użyte do usuwania śliskości, inne nieczystości,odpady, chwasty itd.),.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.61.10.00-3, 90.61.20.00-0, 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: UTRZYMANIE ZIMOWE CHODNIKÓW W REJONIE NR 3 w GORZOWIE WLKP..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest gotowość świadczenia (tzw. akcja bierna) oraz wykonywanie (tzw. akcja czynna) usługi utrzymania zimowego chodników i placów, położonych na terenie miasta Gorzowa Wlkp., a także utrzymywanie ich w czystości, włącznie z końcowym oczyszczeniem całej ich powierzchni z pozostałości pozimowych (środki uszorstniające użyte do usuwania śliskości, inne nieczystości,odpady, chwasty itd.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.61.10.00-3, 90.61.20.00-0, 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: UTRZYMANIE ZIMOWE CHODNIKÓW W REJONIE NR 4 w GORZOWIE WLKP..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest gotowość świadczenia (tzw. akcja bierna) oraz wykonywanie (tzw. akcja czynna) usługi utrzymania zimowego chodników i placów, położonych na terenie miasta Gorzowa Wlkp., a także utrzymywanie ich w czystości, włącznie z końcowym oczyszczeniem całej ich powierzchni z pozostałości pozimowych (środki uszorstniające użyte do usuwania śliskości, inne nieczystości,odpady, chwasty itd.).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.61.10.00-3, 90.61.20.00-0, 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: CAŁOROCZNE UTRZYMANIE SCHODÓW TERENOWYCH I KŁADEK DLA PIESZYCH W GORZOWIE WLKP..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie całorocznego utrzymania schodów terenowych, kładek (2 szt.) nad ulicą Słowiańską wraz z wykonaniem do nich bezpiecznego dojścia z głównych ciągów komunikacyjnych (chodników). Wskazane ciągi komunikacji pieszej, zlokalizowane są w różnych punktach miasta.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.61.10.00-3, 90.61.20.00-0, 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: CAŁOROCZNE UTRZYMANIE PRZEJŚĆ PODZIEMNYCH W GORZOWIE WLKP..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie utrzymania całorocznego, tzn. zimowego i letniego, wskazanych ciągów komunikacji pieszej, tj. - przejście podziemne pod ul. Piłsudskiego o łącznej powierzchni komunikacyjnej ok. 393 m2, - przejście podziemne pod ul. Górczyńską o łącznej powierzchni komunikacyjnej ok. 398 m2,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.61.10.00-3, 90.61.20.00-0, 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: CAŁOROCZNE UTRZYMANIE BULWARU ZACHODNIEGO W GORZOWIE WLKP.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie utrzymania całorocznego, tzn. zimowego i letniego, na części terenu Bulwaru Zachodniego w Gorzowie Wlkp., na odcinku od mostu Staromiejskiego do budynku przy ul. Nadbrzeżnej 17. Z zamówienia jest wyłączona działka 5-2226, o początku w sąsiedztwie tzw. Wildomu (ul. Nadbrzeżna 17) i końcu na wysokości ul. Młyńskiej - usytuowana w górnej części Bulwaru, przekazana w utrzymanie Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Gorzowie Wlkp..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.60.00.00-3, 90.61.10.00-3, 90.61.20.00-0, 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.11.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.