eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Projekt i budowa sieci WiFi w budynku Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-25

Warszawa: Projekt i budowa sieci WiFi w budynku Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji
Numer ogłoszenia: 213442 - 2014; data zamieszczenia: 25.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji , ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. + 48 22 245 57 31, faks + 48 22 892 04 76.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt i budowa sieci WiFi w budynku Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem Umowy jest projekt i budowa sieci WiFi w budynku Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji wraz z systemem bezpieczeństwa, zgodnie ze Szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ oraz Istotnymi Postanowieniami Umowy stanowiącymi załącznik nr 8 do SIWZ. Zamówienie obejmuje następujące czynności: 1) dostawę sprzętu określonego w załączniku nr 1 do Umowy, zwanego dalej Sprzętem, wraz z oprogramowaniem i udzielenie wszelkich stosownych licencji oraz montaż, skonfigurowanie i uruchomienie Sprzętu wraz z oprogramowaniem, a także dostawę 5 (pięciu) voucherów uprawniających do zdawania w centrum Pearson VUE egzaminów określonych w załączniku nr 1 do Umowy oraz udzielenie gwarancji opisanej w § 5 Umowy; 2) wykonanie projektu technicznego wdrożenia wraz z opracowaniem testów NRF, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Umowy oraz przeniesienie majątkowych praw autorskich do tych utworów na Zamawiającego; 3) wdrożenie opracowanego zgodnie z ust. 1 pkt 2 projektu wdrożenia WiFi, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Umowy; 4) wykonanie, po wdrożeniu infrastruktury sieciowej zgodnie z ust. 1 pkt 3, testów NRF, opracowanych wcześniej w fazie planowania wdrożenia zgodnie z ust. 1 pkt 2, i dostarczenie Zamawiającemu po zakończeniu testów odbiorczych kompletnej dokumentacji powykonawczej; 5) przygotowanie i przeprowadzenie, każdorazowo dla 2 (dwóch) pracowników Zamawiającego, następujących szkoleń: a) 1-dniowe szkolenie autorskie z zakresu konfiguracji sieci bezprzewodowej w siedzibie Zamawiającego; b) 2-dniowe szkolenie wstępne przedwdrożeniowe, zgodnie z załącznikiem nr 1 do Umowy, w siedzibie Zamawiającego; c) dedykowane szkolenie (KT - Knowledge Transfer) w siedzibie Wykonawcy trwające od 2 do 3 dni w zakresie zaprojektowanego rozwiązania i technologii składających się na nie, z możliwością wykorzystania sprzętu Zamawiającego do zajęć praktycznych hands-on; d) szkolenia powdrożeniowe zgodnie z opisem zawartym w § 7 załącznika nr 1 do Umowy; 6) czynności w ramach gwarancji - zdalnie oraz w siedzibie Zamawiającego, na warunkach określonych w Umowie oraz w załączniku nr 1 do Umowy. 2. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot zamówienia, o którym mowa w: 1) rozdz. IV ust. 1 pkt 1 SIWZ w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy; 2) rozdz. IV ust. 1 pkt 2-4 SIWZ zostanie wykonany w terminie 10 dni od dnia wykonania przedmiotu Umowy, o którym mowa w rozdz. IV ust. 1 pkt 1 SIWZ, nie później jednak niż w terminie do 40 dni od dnia zawarcia Umowy; 3) rozdz. IV ust. 1 pkt 5 ppkt a i b SIWZ zostanie wykonany w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, natomiast przedmiot Umowy, o którym mowa w rozdz. IV ust. 1 pkt 5 ppkt c i d SIWZ zostanie wykonany w terminie 60 dni od dnia zawarcia Umowy..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.42.40.00 - Infrastruktura sieciowa 32.41.21.10 - Sieć internetowa 32.41.20.00 - Sieci komunikacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. W przedmiotowym postępowaniu, przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 12 800,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy osiemset złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji: Nr rachunku: 06 1010 1010 0034 7613 9120 0000 z adnotacją: Projekt i budowa sieci WiFi w budynku Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji - postępowanie nr 38/MAC/PN/14. 4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. Potwierdzenie lub kserokopię potwierdzenia wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji: 5.1. Wykonawca winien przedłożyć odpowiednio dokument poręczenia lub gwarancji zawierający informację o udzieleniu poręczenia lub gwarancji na rzecz Zamawiającego tytułem wadium w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o udzielenie zamówienia publicznego na projekt i budowę sieci WiFi w budynku Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji nr sprawy: 38/MAC/PN/14,, ważnego przez okres związania ofertą określony w SIWZ oraz zobowiązanie poręczyciela lub gwaranta do: - nieodwołalnej, - bezwarunkowej, - płatnej na pierwsze żądanie Zamawiającego wypłaty wadium w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 5.2. Oryginał dokumentu (poręczenia lub gwarancji) należy złożyć w kasie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, ul. Królewska 27. Kopię dokumentu zdeponowanego w kasie, poświadczonego za zgodność z oryginałem przez osobę podpisującą ofertę należy dołączyć do oferty. 6. Zwrot albo zatrzymanie wadium następować będzie zgodnie z treścią art. 46 ustawy. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. W przypadku wadium wnoszonego w poręczeniu lub gwarancji, Wykonawca winien przedłożyć zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczyciela do bezwarunkowej wypłaty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy, tj. zatrzymania wadium przez Zamawiającego wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie zamieszcza opisu sposobu dokonania oceny jego spełniania.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: a) dwóch dostaw urządzeń sieci WiFi, obejmujących minimum 2 kontrolery sieci WiFi i 50 punktów dostępowych, wraz z usługą wdrożenia o wartości co najmniej 100 000 zł brutto każda; b) dwóch dostaw systemu bezpieczeństwa sieci typu NAC, obejmującą minimum 2 centralne elementy sterujące pracą systemu NAC i min. 1000 użytkowników/końcówek, wraz z usługą wdrożenia o wartości co najmniej 100 000 zł brutto każda. Uwaga! Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca przedstawi wykonanie wszystkich wyżej wymienionych dostaw, w ramach odrębnych zamówień (umów).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie zamieszcza opisu sposobu dokonania oceny jego spełniania.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej 4 (czterema) osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj.: a) 1 ekspertem ds. sieci, spełniającym poniższe wymagania: i. posiada kwalifikacje w zakresie konfiguracji urządzeń aktywnych (przełączniki, routery) potwierdzone certyfikatem co najmniej na poziomie eksperta, np. CCIE Routing&Switching lub równoważny; ii. w ciągu ostatnich 3 lat odpowiadał za konfigurację urządzeń sieciowych (przełączniki, routery) w co najmniej 2 projektach informatycznych o wartości co najmniej 300 000 PLN brutto każdy. b) 1 specjalistą ds. sieci bezprzewodowej, spełniającym poniższe wymagania: i. posiada kwalifikacje w zakresie konfiguracji urządzeń sieci bezprzewodowej oferowanego producenta co najmniej na poziomie profesjonalisty np. CCNP Wireless lub równoważny; ii. w ciągu ostatnich 3 lat odpowiadał za konfigurację urządzeń sieci bezprzewodowej (kontrolery, punkty dostępowe, moduły bezpieczeństwa) w co najmniej 2 projektach informatycznych o wartości co najmniej 300 000 PLN brutto każdy, c) 1 ekspertem ds. bezpieczeństwa sieci, spełniającym poniższe wymagania: i. posiada kwalifikacje w zakresie projektowania systemów bezpieczeństwa sieci, potwierdzone posiadaniem aktywnego certyfikatu CISSP lub równoważny, ii. w ciągu ostatnich 3 lat odpowiadał za projektowanie bezpieczeństwa infrastruktury sieciowej w co najmniej 2 projektach informatycznych o wartości co najmniej 200 000 PLN brutto każdy, d) 1 audytora bezpieczeństwa sieci spełniających poniższe wymagania: i. posiada kwalifikacje w zakresie prowadzenia audytu bezpieczeństwa informacji, potwierdzone posiadaniem aktywnego certyfikatu CISA lub równoważny, ii. w ciągu ostatnich 3 lat odpowiadał za bezpieczeństwo w co najmniej 2 projektach informatycznych o wartości co najmniej 200 000 PLN brutto każdy. iii. w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w co najmniej 2 projektach audytu systemu informatycznego o wartości co najmniej 50 000 PLN brutto każdy, Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza łączenia w/w funkcji przez jedną osobę.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie zamieszcza opisu sposobu dokonania oceny jego spełniania.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wraz z ofertą Wykonawca winien złożyć Formularz ofertowy o treści wymaganej w załączniku nr 1 do SIWZ oraz Formularz cenowy (wzór Formularza cenowego stanowi załącznik nr 2 do SIWZ). 2. Zgodnie art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy na warunkach określonych w § 6 Istotnych Postanowień Umowy, stanowiących załącznik nr 8 do SIWZ, w przypadku zaistnienia następujących okoliczności: 1) nadzwyczajnej zmiany stosunków, w tym zmiany w przepisach, w oparciu o które realizowany jest przedmiot Umowy, 2) zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy z powodu wystąpienia siły wyższej, 3) w zakresie zmiany terminu wykonania oraz terminu płatności, jeżeli opóźnienie w wykonaniu Umowy będzie następowało z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, 4) zmiany parametrów przedmiotu Umowy w przypadku: a) poprawienia parametrów technicznych, sprawności i wydajności Sprzętu lub oprogramowania, b) aktualizacji rozwiązań wynikających z postępu technicznego lub zmiany obowiązujących przepisów, c) w zakresie rodzaju/modelu/typu Sprzętu lub oprogramowania w przypadku obiektywnej niemożności ich dostarczenia, w szczególności zakończenia produkcji, niedostępności na rynku, Umowę można zmienić co do rodzaju/modelu/typu Sprzętu lub oprogramowania, pod warunkiem, że Sprzęt lub oprogramowanie będą nowszą wersją oferowanego dotychczas, będą miały lepsze wszystkie parametry, bądź część parametrów i pozostałe parametry bez zmian, z jednoczesnym zachowaniem wymagań określonych przez Zamawiającego dla dostarczanego Sprzętu i oprogramowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nr 38/MAC/PN/14 oraz pod warunkiem, że nie spowoduje to podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy. 5) zmiany osób kluczowych wskazanych w załączniku nr 5 do Umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, pod warunkiem, że osoby te spełniać będą warunki określone w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nr 38/MAC/PN/14.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mac.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Departament Budżetu i Finansów Wydział do Spraw Zamówień Publicznych, pok. nr 10, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Departament Budżetu i Finansów Wydział do Spraw Zamówień Publicznych, pok. nr 10, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Jeżeli w przedmiotowym postępowaniu zostanie wybrana oferta Wykonawców, którzy wspólnie ubiegali się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać (przed podpisaniem umowy) dostarczenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, w tym również umowę wspólników spółki cywilnej. 2. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, z zastrzeżeniem postanowień art. 94 ust. 2 pkt 1 lit. a oraz pkt 3 lit. a ustawy. 3. Przed zawarciem umowy w sprawie udzielenia przedmiotowego zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy. 4. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, wykonawca którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przedłoży Zamawiającemu kopie certyfikatów, poświadczone za zgodność z oryginałem, potwierdzające iż osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, wskazane w wykazie, o którym mowa w rozdziale VII ust. 1 pkt 1.3 SIWZ, posiadają wymagane przez Zamawiającego uprawnienia. 5. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w PLN. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.