eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kielce › Zamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego pod nazwąBudowa pętli autobusowej w rejonie Kieleckiego Parku Technologicznego wraz z przebudową ul. Olszewskiego pod potrzeby bus-basów i budowę ścieżki rowerowej polegające naZad 1. Mechanicznym odspojeniu gruntu skalistego w obrębie muru oporowego, pod kanalizację deszczową, kanalizację teletechniczną, kable oświetleniowe i konstrukcję jezdni na pętli autobusowej Zad.2. Wykonaniu drenażu muru oporowego wraz z przykanalikami.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-10-08

Kielce: Zamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego pod nazwą: Budowa pętli autobusowej w rejonie Kieleckiego Parku Technologicznego wraz z przebudową ul. Olszewskiego pod potrzeby bus-basów i budowę ścieżki rowerowej polegające na: Zad 1. Mechanicznym odspojeniu gruntu skalistego w obrębie muru oporowego, pod kanalizację deszczową, kanalizację teletechniczną, kable oświetleniowe i konstrukcję jezdni na pętli autobusowej Zad.2. Wykonaniu drenażu muru oporowego wraz z przykanalikami.
Numer ogłoszenia: 212499 - 2014; data zamieszczenia: 08.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kielce - Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7, 25-384 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 34 02 802 wew. 822, 832, faks 41 3402830 , strona internetowa www.mzd.kielce.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego pod nazwą: Budowa pętli autobusowej w rejonie Kieleckiego Parku Technologicznego wraz z przebudową ul. Olszewskiego pod potrzeby bus-basów i budowę ścieżki rowerowej polegające na: Zad 1. Mechanicznym odspojeniu gruntu skalistego w obrębie muru oporowego, pod kanalizację deszczową, kanalizację teletechniczną, kable oświetleniowe i konstrukcję jezdni na pętli autobusowej Zad.2. Wykonaniu drenażu muru oporowego wraz z przykanalikami..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego pod nazwą: Budowa pętli autobusowej w rejonie Kieleckiego Parku Technologicznego wraz z przebudową ul. Olszewskiego pod potrzeby bus-basów i budowę ścieżki rowerowej polegające na:Zad. 1. mechanicznym odspojeniu gruntu skalistego w obrębie muru oporowego, pod kanalizację deszczową, kanalizację teletechniczną, kable oświetleniowe i konstrukcję jezdni na pętli autobusowej.Zad.2. Wykonaniu drenażu muru oporowego wraz z przykanalikami..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie faktyczne: Zad 1.Mechaniczne odspojenie gruntu skalistego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Grunty skaliste zostały odkryte w obrębie muru oporowego po zdjęciu nadkładu ziemi i gruntu kategorii IV. Przy wykopach pod kanał deszczowy na grunt skalisty natrafiono za studzienką Si8 na poziomie około 2,0 m poniżej terenu. Na dalszym odcinku wykopu pod kanał miąższość skały była coraz większa i dochodziła do pełnej głębokości wykopu. Na skałę natrafiono również w trakcie wykonywania wykopów pod kanalizację teletechniczną, pod kable oświetleniowe i konstrukcję jezdni na pętli autobusowej. Grunty skaliste znajdują się w obrębie zakładu Chemar od km 0+610 do km 0 +770 na całej szerokości pasa drogowego. Mechaniczne odspojenie gruntu skalistego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. W przedmiarach robót we wszystkich branżach występuje grunt kategorii IV. Dopiero w trakcie wykonywania robót w obrębie zakładu Chemar stwierdzono, że występują grunty o wyższej kategorii urabialności. Wykonanie robót objętych zamówieniem podstawowym nie byłoby możliwe bez wykonania robót dodatkowych związanych z odspojeniem gruntów skalistych i ich odwozem na odkład. Grunty skaliste odspajano przy użyciu młotów pneumatycznych i osprzętu montowanego do koparki w postaci dziobaków. Po odspojeniu gruntu skalistego możliwe było jego wydobycie i załadunek na środki transportu. Mechaniczne odspojenie gruntu skalistego w obrębie muru oporowego, pod kanalizację deszczową, pod kanalizację teletechniczną, pod kable oświetleniowe i pod konstrukcję jezdni na pętli autobusowej stanowi 12,86% wartości zamówienia podstawowego i nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Zad.2 Wykonanie drenażu muru oporowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Wypływająca woda gruntowa ze skarpy wykopu i lokalne wysięki wody muszą być przechwycone przez drenaż wzdłuż muru oporowego i wprowadzone do systemu odwodnienia w ul. Olszewskiego. W trakcie wykonywania robót ziemnych zdemontowano istniejący drenaż z rur ceramicznych, który zapewniał odwodnienie skarpy wykopu. Dla bezpieczeństwa konstrukcji muru oporowego rozwiązanie takie jest niezbędne. Zapewnia ono stabilność nasypu za murem oporowym a w okresach niskich temperatur zapobiega spękaniom betonu i wysadzinom gruntu. Za murem oporowym będą posadowione latarnie i kanał centralnego ogrzewania, dla których stateczność nasypu jest konieczna.Wykonanie drenażu muru oporowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. Projektant korzystał z dokumentacji badań podłoża gruntowego, w której nie było odwiertu na skarpie wykopu za murem. W odwiercie nr 6 na poziomie jezdni (podstawa wykopu) nie stwierdzono wody gruntowej do głębokości 3,0m poniżej terenu. Informacja ta nie dawała przesłanek do zaprojektowania odwodnienia wzdłuż muru oporowego.Wykonanie robót objętych zamówieniem podstawowym nie byłoby możliwe bez wykonania robót dodatkowych za murem oporowym, zapewniających bezpieczeństwo konstrukcji muru i poprawność rozwiązania technicznego. Brak prawidłowego odwodnienia za murem w przyszłości skutkowałoby wysadzinami gruntowymi, spękaniami konstrukcji betonowej, przechylonymi latarniami lub awariami na kanale centralnego ogrzewania. Latarnie uliczne i kanał centralnego ogrzewania będą posadowione za murem oporowym w obszarze zasypki gruntem konstrukcji muru. Wykonanie drenażu muru oporowego wraz z przykanalikiem stanowi 0,38% wartości zamówienia podstawowego i nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp.z o.o., Przęsłowa 2a, Kielce, kraj/woj. Polska.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.