eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Częstochowa › Zakup i dostawę 3 fabrycznie nowych, kompletnych i pełnowartościowych niskopodłogowych jednoczłonowych autobusów miejskich, marki SOLARIS, typuURBINO 12



Ogłoszenie z dnia 2014-06-25

Częstochowa: Zakup i dostawę 3 fabrycznie nowych, kompletnych i pełnowartościowych niskopodłogowych jednoczłonowych autobusów miejskich, marki SOLARIS, typu: URBINO 12
Numer ogłoszenia: 212240 - 2014; data zamieszczenia: 25.06.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Al. Niepodległości 30, 42-200 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 034 3779100, faks 034 3779109.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka Prawa Handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i dostawę 3 fabrycznie nowych, kompletnych i pełnowartościowych niskopodłogowych jednoczłonowych autobusów miejskich, marki SOLARIS, typu: URBINO 12.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakup i dostawę 3 fabrycznie nowych, kompletnych i pełnowartościowych niskopodłogowych jednoczłonowych autobusów miejskich, marki SOLARIS, typu: URBINO 12.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.12.11.00 - Autobusy transportu publicznego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: na zakup i dostawę 3 fabrycznie nowych, kompletnych i pełnowartościowych niskopodłogowych jednoczłonowych autobusów miejskich, marki SOLARIS, typu: URBINO 12

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.06.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Solaris Bus & Coach S. A.,, ul. Obornickiej 46 Bolechowo - Osiedle,, 62-005 Owińska, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 2473082,88 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 2269500,00

  • Oferta z najniższą ceną: 2269500,00 / Oferta z najwyższą ceną: 2269500,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 134 ust. 6 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie Sp. z o. o., w dniu 14.03.2014 r. - w wyniku postępowania przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego - udzieliło firmie Solaris Bus & Coach S. A., z siedzibą przy ul. Obornickiej 46 Bolechowo - Osiedle, 62-005 Owińska, zamówienia na zakup i dostawę 7 sztuk fabrycznie nowych, 12 metrowych niskopodłogowych autobusów miejskich, jednoczłonowych, jednego producenta i typu. W ogłoszeniu o zamówieniu - zamówienia sektorowe, dot. zamówienia podstawowego, opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2014/S 001-001090 oraz w SIWZ przygotowanej i udostępnionej potencjalnym wykonawcom, przewidziano udzielenie zamówienia uzupełniającego, rozszerzającego zamówienie podstawowe. Informacja taka również znalazła swoje odzwierciedlenie w postanowieniach zawartej umowy pomiędzy MPK w Częstochowie Sp. z o. o. a Solaris Bus & Coach S. A. Wartość szacunkowa netto całego zamówienia, ustalona została na podstawie art. 32 Ustawy PZP na kwotę 9 004 222,50 zł, w tym wartość szacunkowa zamówienia podstawowego: 6 002 815,00 złotych netto, wartość zamówienia uzupełniającego 3 001 407,50 złotych netto. Wartość szacunkowa netto zamówienia - zakup i dostawa 3 sztuk fabrycznie nowych, 12 metrowych niskopodłogowych autobusów miejskich, jednoczłonowych, jednego producenta i typu - została ustalona na kwotę 2 473 082,88 złotych netto, w związku z powyższym, kwota ta stanowi nie więcej niż 50 % wartości szacunkowej zamówienia podstawowego, a zamówienie (uzupełniające) polegać będzie na jego rozszerzeniu o dostawę 3 fabrycznie nowych, kompletnych i pełnowartościowych niskopodłogowych jednoczłonowych autobusów miejskich tej samej marki, posiadających takie samo wyposażenie, podzespoły, zastosowane części i rozwiązania techniczne jak autobusy dostarczane w ramach zamówienia podstawowego. Udzielenie temu samemu Wykonawcy zamówienia uzupełniającego, rozszerzającego dostawę autobusów do obsługi sieci świadczących publiczne usługi w zakresie transportu autobusowego (publicznej komunikacji miejskiej) jest zasadne, ze względu na to, iż w ramach zawartej umowy Wykonawca - Solaris Bus & Coach S. A., - dostarczy zamawiającemu komplet urządzeń diagnostycznych, umożliwiający pełna diagnostykę dostarczanych - zgodnie z zamówieniem podstawowym - autobusów oraz zainstalowanych w nich podzespołów. W zakresie obsługi i napraw, jak i w zakresie eksploatacji i użytkowania autobusów zostaną przeszkoleni pracownicy zaplecza technicznego MPK w Częstochowie sp. z o.o. Warsztaty zamawiającego uzyskają także autoryzację w zakresie umożliwiającym samodzielne wykonywanie przeglądów, obsług oraz napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych zakupionych autobusów. Zmiana wykonawcy spowodowałaby niekompletność techniczną i w związku z tym zaistniałaby konieczność dodatkowego przeszkolenia grupy pracowników, zapoznawania się z odmienną dokumentacją techniczną , ponownego przygotowania obsługi warsztatowej umożliwiającej prowadzenie pełnej obsługi nowego typu autobusów. Zwiększyłoby ty tym samym koszty użytkowania, eksploatacji i serwisowania taboru. Dyspozycja art. 134 ust.6 pkt 4 ustawy PZP daje zamawiającemu sektorowemu prawo do udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki w ramach zamówień uzupełniających, temu samemu wykonawcy, w okresie 3 lat od udzielenia - w trybie konkurencyjnym - zamówienia podstawowego, jeżeli wartość zamówienia polegać będzie na rozszerzeniu dostawy a zmiana wykonawcy spowodowałaby niekompatybilność techniczną.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.