eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Słubice › Międzynarodowy Festiwal Sztuki Most - Die Brücke

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-02-03

Słubice: Międzynarodowy Festiwal Sztuki Most - Die Brücke
Numer ogłoszenia: 21155 - 2014; data zamieszczenia: 03.02.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 264909 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Słubice, ul. Akademicka 1, 69-100 Słubice, woj. lubuskie, tel. 095 7372000, faks 095 7582880.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Międzynarodowy Festiwal Sztuki Most - Die Brücke.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie przez Fundację EDM+ (zwaną dalej Fundacją) Festiwalu Most - Die Brücke oraz Koncertu plenerowego w ramach Festiwalu, w tym przygotowanie, promocja i produkcja oraz prowadzenie cyklu imprez dla nieograniczonej ilości osób zgodnie z ustalonym wspólnie harmonogramem. Zamówienie obejmuje także nabycie przez Fundację w imieniu własnym oraz równocześnie w imieniu Gminy Słubice praw do utworów oraz praw do przedmiotów praw pokrewnych do wszystkich rezultatów działalności twórczej lub artystycznej powstałych w wyniku organizacji Festiwalu.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.00.00.00 - Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe 92.13.00.00 - Usługi projekcji filmów 92.31.22.00 - Usługi świadczone przez autorów, kompozytorów, rzeźbiarzy, animatorów kultury oraz pozostałych artystów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.12.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Fundacja EDM+, ul Wachowiaka 2/8, 81-418 Gdynia, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 406500,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 500000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 500000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 500000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Podstawa prawna: - Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity opublikowany w Dz.U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) zwanej dalej P.z.p. - Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. 2006 r. Nr 90 poz. 631 z późn. zm.) zwanej dalej Pr. Aut. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 P.z.p Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, c) w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie przez Fundację EDM+ (zwaną dalej Fundacją) Festiwalu Most - Die Brücke oraz Koncertu plenerowego w ramach Festiwalu, w tym przygotowanie, promocja i produkcja oraz prowadzenie cyklu imprez dla nieograniczonej ilości osób zgodnie z ustalonym wspólnie harmonogramem. Zamówienie obejmuje także nabycie przez Fundację w imieniu własnym oraz równocześnie w imieniu Gminy Słubice praw do utworów oraz praw do przedmiotów praw pokrewnych do wszystkich rezultatów działalności twórczej lub artystycznej powstałych w wyniku organizacji Festiwalu. Należy w tym miejscu zwrócić szczególną uwagę na fakt, iż przeprowadzenie Festiwalu według znanej stronom formuły może się odbywać jedynie w związku ze zdobytym przez Strony dorobkiem w ramach przeprowadzenia podobnego festiwalu w roku 2013. W tym kontekście podstawowe znaczenie ma okoliczność skorzystania wspólnie przez Strony zamówienia tj. Gminę Słubice oraz Fundację z przysługujących im na zasadzie współwłasności autorskich praw majątkowych do scenariusza festiwalu oraz do wszystkich utworów lub przedmiotów praw pokrewnych powstałych w ramach festiwalu w roku 2013. Są to oprócz scenariusza w szczególności scenariusz ramowy warsztatów filmowych, efekt twórczy warsztatów filmowych w postaci etiudy filmowej, filmu dokumentalnego, fotografii, utworów audiowizualnych w postaci filmów promocyjnych festiwalu, które to filmy, jako wspólny dorobek współpracy Gminy Słubice z Fundacją, stanowią podstawę promocji telewizyjnej i internetowej Festiwalu w roku 2014. W tej sytuacji kryterium zawarte w treści art. 67 ust 1 tj. kryterium możliwości świadczenia usługi przez tylko jednego wykonawcę jest spełnione, gdyż żaden inny podmiot nie jest podmiotem autorskich praw majątkowych do utworów lub przedmiotów praw pokrewnych, które stanowią podstawę realizacyjną Festiwalu w roku 2014. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności należy uznać, że kryterium wymienione w art. 67 ust 1 lit b jest równie spełnione. Odrębnymi przepisami, o których mowa w cytowanym artykule 67 ust 1 lit b są przepisy Pr. Aut. To właśnie przepisy Pr. Aut. są podstawą ochrony praw wyłącznych, tj. praw o charakterze bezwzględnym, skutecznych erga omnes czyli majątkowych praw autorskich do przedmiotowych utworów stanowiących wspólny dorobek Gminy Słubice i Fundacji. Podobnie uznać należy, za spełnioną przesłankę zamówienia z wolnej ręki wymienioną w art. 67 ust 1 lit. b. Zamówienie, o którym mowa w uzasadnieniu stanowi zamówienie w zakresie działalności twórczej lub artystycznej. Należy w tym miejscu zwrócić uwagę, że nie istnieje żaden inny podmiot na rynku, poza Fundacją, który dysponowałby możliwością realizacji Festiwalu w oparciu o opracowanie istniejącego scenariusza i format, do których prawa przysługują wspólnie Fundacji i Gminie Słubice. Należy podkreślić, że powstałe w ramach organizacji Festiwalu w roku 2013, do których prawa przysługują Gminie Słubice i Fundacji w przeważającej większości nie zostaną wykorzystane w roku 2014 wprost, lecz w postaci opracowań. Wynika to bowiem z natury tych utworów. Scenariusz Festiwalu ma charakter ramowy wymagający każdorazowego wypełnienia go indywidualnie opracowaną zawartością merytoryczną. Podobnie treść scenariusza warsztatów autorskich w latach 2014 będzie się różnić pomimo wykorzystania tej samej formuły ich przeprowadzenia i autorskiego pomysłu zapewniającego jej indywidualny charakter. Opracowanie zatem tychże utworów może być dokonane wyłącznie za zgodą obu podmiotów uprawnionych, a zatem zarówno Fundacji jak i Gminy. Przede wszystkim chodzi tu więc o korzystanie z utworów już istniejących w tym także w celu stworzenia ich opracowań na podstawie przepisów Pr. aut. w pełnym zakresie w tym przede wszystkim w zakresie majątkowych praw autorskich. Należy także podkreślić, że przedmiotem ochrony praw wyłącznych, a więc w tym przypadku praw autorskich są tu utwory charakterze artystycznym, nie zaś o przeznaczeniu technicznym, takie jak np. projekty budowlane. Zastosowanie tych utworów, a w szczególności wykonanie opracowań istniejących scenariuszy lub zastosowanie istniejącego formatu audiowizualnego, może być realizowane tylko w ramach korzystania z własnych praw wytworzonych przez wykonawcę, w tym przypadku powstałych w majątku Fundacji lub Gminy Słubice albo na zasadzie ewentualnej licencji udzielonej przez jeden i drugi podmiot na rzecz osoby trzeciej. Ze względu na stan prawny, tj. okoliczność współwłasności autorskich praw majątkowych po stronie Fundacji i Gminy Słubice, żadna ze stron nie jest uprawniona do samodzielnego decydowania o rozporządzaniu posiadanymi prawami bez zgody drugiej strony, a jednocześnie każda ze Stron ma prawo wykonywać przysługujące jej prawa bez praw naruszenia przysługujących drugiej stronie. Wykonywanie przedmiotowych praw w ramach nowego przedsięwzięcia o takim samym charakterze przez jedną ze stron z pominięciem drugiej byłoby jednak z prawnego punktu widzenia niewykonalne, zaś w razie naruszenia tych praw skutkowałoby dla naruszającego poważnymi konsekwencjami o charakterze odszkodowawczym. Planując i realizując festiwal w roku 2013 zamiarem stron umowy tj. Gminy Słubice i Fundacji było osiągnięcie efektu jednorazowego. Efekty realizacji festiwalu w roku 2013 okazały się jednak na tyle spektakularne, że zarówno Fundacja jak i Gmina Słubice postanowiły podjąć próbę kontynuacji współpracy na bazie wypracowanego dorobku w dwóch kolejnych latach następnych. Podjęcie przez Gminę Słubice próby realizowania festiwalu w kolejnym roku w oparciu o założenia i opracowanie utworów powstałych w roku 2013 z innym niż Fundacja podmiotem, groziłoby Gminie Słubice narażeniem się na zarzut nieuprawnionego wkroczenia w sferę praw autorskich Fundacji, a ponadto narażałoby Gminę Słubice na ryzyko braku osiągnięcia zamierzonego rezultatu gdyż inny niż Fundacja podmiot, nie dysponuje zdobytym w roku 2013 doświadczeniem i wiedzą w zakresie wytworzenia formatu festiwalu, nie dawałby rękojmi powtórzenia sukcesu osiągniętego w roku 2013. W tej sytuacji, biorąc pod uwagę wytworzone w 2013 dobra o charakterze niematerialnym, zainwestowanie przez Gminę Słubice środków publicznych w działania innego niż Fundacja podmiotu, mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. W tym kontekście należy ponadto stwierdzić iż, obok zastosowania cytowanego art. 67 P.z.p. możliwe jest również zastosowanie podstawy prawnej zawartej w art. 5 ust 1 a pkt 1 P.z.p. Zgodnie z tym przepisem w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a i 2b, a więc m.in. usługi kulturalne zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektownego dokonywania wydatków. Uzasadnieniem dla tej możliwości jest wskazana wyżej okoliczność z której wynika, że obiektywnie istniejący stan faktyczny, tj. brak na rynku podmiotów, poza Fundacją, mogących wykonać zamówienie w postaci realizacji Festiwalu w roku 2014 uzasadniony jest specjalnymi właściwościami jakie są udziałem jedynie Fundacji. Są to następujące właściwości: 1) jedynie Fundacja jest obok Gminy Słubice współwłaścicielem majątkowych praw do utworów i majątkowych praw pokrewnych do przedmiotów ochrony tych praw, które będą wykorzystywane w ramach realizacji Festiwalu w roku 2014 w taki sposób aby zapewnić tej imprezie sukces porównywalny z tym jaki osiągnięto w roku 2013, 2) jedynie Fundacja ma stosowne doświadczenie w stworzeniu i wdrożeniu całości działań twórczych, technicznych i organizacyjnych składających się na format audiowizualny, który należy zastosować w odniesieniu do kolejnych edycji Festiwalu bez narażania go na ryzyko utraty wartości, które przesądziły o sukcesie w roku 2013. Przepis art. 5 ust. 1 a pkt. 1 zawiera katalog negatywnych przesłanek zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, tj. poprzez zastosowanie trybu przypuszczającego mogłoby skutkować, co powoduje konieczność przyjęcia sposobu rozumowania a contrario czyli w ten sposób, że efektem tego rozumowania będzie prawo do odstąpienia od stosowania zasad ogólnych P.z.p. W opisywanych w niniejszym uzasadnieniu okolicznościach daje się zauważyć dwa argumenty przemawiające za zastosowaniem przepisu art. 5 ust 1a pkt 1 i pkt 3. Po pierwsze w przypadku gdyby Festiwal w roku 2014 realizowany miał być przez inny podmiot, powodowałoby to konieczność ponownej realizacji wszystkich utworów i przedmiotów ochrony praw pokrewnych składających się na zamierzony efekt końcowy, co skutkowałoby koniecznością niepotrzebnego wydatkowania środków publicznych w celu osiągnięcia rezultatów, którymi zamawiający, a więc Gmina Słubice już dysponuje w chwili zamówienia, co byłoby ewidentnym naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Po drugie w przypadku wyłonienia w ewentualnym przetargu innego niż Fundacja podmiotu, któremu zlecono by organizację festiwalu, a który nie dysponowałby unikalnym w tym przypadku doświadczeniem pozwalającym na osiągnięcie podobnego rezultatu, groziłoby to poniesieniem straty w mieniu publicznym (art. 5 ust 1 a pkt 3).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.