eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzelin › Zakup dwustanowiskowego elektroencefalografu wraz z dodatkowym wyposażeniem



Ogłoszenie z dnia 2010-07-13

Strzelin: Zakup dwustanowiskowego elektroencefalografu wraz z dodatkowym wyposażeniem
Numer ogłoszenia: 207048 - 2010; data zamieszczenia: 13.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Stowarzyszenie św. Celestyna , ul. Mikoszów 27, 57-100 Strzelin, woj. dolnośląskie, tel. 071 39 58 101, faks 071 39 58 102.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.celestyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Stowarzyszenie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup dwustanowiskowego elektroencefalografu wraz z dodatkowym wyposażeniem.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dwustanowiskowy aparat EEG (elektroencefalograf) do cyfrowej rejestracji, oceny i analizy zapisów EEG, pracujący w systemie dwóch niezależnych stanowisk (rejestracji i analizy) z dodatkowym wyposażeniem, obydwa stanowiska EEG połączone zostaną siecią komputerową LAN wraz z montażem, uruchomieniem oraz przeszkoleniem personelu medycznego, dopuszczony do obrotu i używania zgodnie z Ustawą z 20 kwietnia 2004r. o wyrobach medycznych (Dz.U. nr 93 poz. 896 ze zm.): Szczegółowa specyfikacja aparatu i wyposażenia dodatkowego: 1. Stanowisko rejestracji zapisów: - głowica wzmacniaczy biologicznych co najmniej 32 kanały - komputer standardu PC (stanowisko rejestracji zapisów): dysk twardy co najmniej 250 GB, co najmniej 2 GB pamięci operacyjnej RAM, magistrala FSB co najmniej 800 MHz, karta dźwiękowa, karta graficzna z co najmniej 512 MB pamięci własnej, nagrywarka DVD do archiwizacji wyników badań, system operacyjny, monitor LCD 19-calowy - fotostymulator sterowany komputerem - zasilacz awaryjny tzw. UPS - oprogramowanie systemu EEG, realizujące funkcje: zapisu, przeglądania i analizy EEG - - oprogramowanie umożliwiające rejestracje pacjentów w komputerowej bazie - konsola na kółkach, statywy i uchwyty do głowicy EEG oraz fotostymulatora - okablowanie - instrukcja obsługi w jezyku polskim - czepek EEG - zestaw elektrod grzybkowych i miseczkowych z przewodami 2. Stanowisko oceny i analizy zapisów EEG: - komputer standardu PC (stanowisko oceny i analizy zapisów): dysk twardy co najmniej 250 GB, co najmniej 2 GB pamięci operacyjnej RAM, magistrala FSB co najmniej 800 MHz, karta dźwiękowa, karta graficzna z co najmniej 512 MB pamięci własnej, nagrywarka DVD do archiwizacji wyników badań, system operacyjny, monitor LCD 19-calowy - oprogramowanie umożliwiające rejestrację pacjentów w komputerowej bazie - drukarka laserowa drukująca w kolorze - oprogramowanie systemu EEG umożliwiające przeglądanie i analizę danych - konsola na kółkach, statywy i uchwyty do głowicy EEG oraz fotostymulatora - zasilacz awaryjny tzw. UPS - okablowanie 3. Moduł EEG Biofeedback: - karta graficzna do komputera PC z co najmniej 512 MB pamięci własnej obsługująca dwa monitory - monitor LCD 19-calowy do wyświetlania plansz stymulujących - specjalistyczne oprogramowanie systemu EEG Biofeedback w języku polskim służące do zapisu i analizy badań - zestaw 20 plansz stymulujących - oprogramowanie umożliwiające rejestrację pacjentów w komputerowej bazie danych, tworzenie opisów badań, eksportowanie badań, prowadzenie archiwizacji i tworzenie statystyk - instrukcja obsługi w języku polskim - zestaw elektrod miseczkowych i usznych - pasta przewodzaco-klejaca do mocowania elektrod 4. Moduł Wideometrii do aparatu EEG: System ma umożliwiać rejestrację na dysku komputera obrazu z kamery video jednocześnie z zapisem EEG, przeglądanie i analizę zapisu EEG wraz z jednoczesnym podglądem zarejestrowanego obrazu pacjenta, możliwość płynnego przeglądania, zoom cyfrowy, pozwalający zbliżać i oddalać obraz po wykonaniu badania, archiwizację zapisu badania wraz z obrazem na płytach DVD. - kamera cyfrowa, z możliwością pracy nocnej (bez oświetlenia) - specjalistyczne oprogramowanie, realizujące funkcje: połączonego zapisu przebiegu EEG i obrazu z kamery, przeglądanie i analizę uzyskanych zapisów - zestaw specjalnych statywów i uchwytów pozwalających dowolnie ustawiać kamerę 5. Moduł do wzrokowych potencjałów wywołanych: Moduł ma umożliwiać cyfrową rejestrację i analizę potencjałów, wywołanych standardowymi bodźcami wzrokowymi (szachownica, świetlne błyski). - komputerowy zestaw do stymulacji z monitorem (szachownica) i lampą (błyski świetlne) - oprogramowanie stymulatora - oprogramowanie do rejestracji i analizy wzrokowych potencjałów wywołanych 6. Moduł mapowania trójwymiarowego: Moduł ma umożliwiać analizę i graficzne przedstawienie rozkładu sygnałów EEG na powierzchni struktur kory mózgowej. - pakiet specjalistycznego oprogramowania do mapowania czynności EEG 7. Moduł polisomnografii EEG: Oprogramowanie ma umożliwiać rejestrację oraz szybkie przeglądanie zapisów polisomnograficznych. - oprogramowanie do rejestracji i analizy zapisów polisomnograficznych - zestaw czujników do polisomnografii: - EEG (8 szt.) - EKG (1 szt.) - EOG (2 szt.) - EMG (2 szt.) - czujniki oddechowe (paski - 2 szt.) - czujnik ruchu kończyn - czujnik przepływu powietrza przez nos i usta - czujnik pozycji ciała - czujnik chrapania 8. Warunki gwarancji i pozostałe: - 24 miesięcy na aparat EEG, EEG Biofeedback, dodatkowe stanowiska EEG - 6 miesięcy na akcesoria - szkolenie 3 osób personelu technicznego w zakresie obsługi - szczegółowe szkolenie 1 lekarza w zakresie obsługi. - montaż i uruchomienie aparatu.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.11.00 - Elektroencefalografy 48.18.00.00 - Pakiety oprogramowania medycznego 30.20.00.00 - Urządzenia komputerowe .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 1500 PLN (słownie złotych: tysiąc pięćset 00/100). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy: a. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: BZ WBK S.A. I O. Wrocław nr rachunku: 07 1090 2398 0000 0006 0801 7184 b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami). 3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w siedzibie zamawiającego Mikoszów 27, 57-100 Strzelin w oryginale, zgodnie z postanowieniami pkt 11.5 SIWZ i musi obejmować cały okres związania ofertą, określony w pkt 16.1.SIWZ Do oferty należy dołączyć kopię w/w dokumentu. 4. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 14.1. SIWZ, w formie lub formach, o których mowa w pkt 14.2.SIWZ zostanie wykluczony z postępowania. 5. Zamawiający zwraca wadium: a. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej, lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą. b. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jest wymagane. 6. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, na pisemny wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu do składania ofert. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. l ustawy PZP, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, iż wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 10. W wyniku odwołania Zamawiający w dowolnym czasie, jednak nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadiów, wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze najkorzystniejszej oferty, wezwanie kierowane jest jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej trzy dostawy aparatów EEG (elektroencefalografów) z dodatkowymi modułami o wartości jednostkowej na kwotę nie niższą niż 70% oferowanej ceny przedmiotu zamówienia. Ocena powyższych wymagań dokonana zostanie wg zasady: spełnia / nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na sumę nie mniejszą niż 150 000,00 PLN. Uwaga: Dla Wykonawców, których ubezpieczenia zawarte są w walutach obcych Zamawiający przeliczy wartość ubezpieczenia po obowiązującym na dzień zawarcia umowy ubezpieczeniowej średnim kursie ustalonym dla danej waluty przez Narodowy Bank Polski. Ocena powyższych wymagań dokonana zostanie wg zasady: spełnia / nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Oferowany przedmiot zamówienia musi spełniać wymagania określone w Dyrektywie Rady 93/42/EEC w sprawie wyrobów medycznych oraz w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych /Dz. U. z 2004 r. nr 93 poz . 896 ze zm./ - dla wykazania,spełniania tego warunku zamawiający wymaga złożenia certyfikatu CE wystawionego przez uprawnioną jednostkę. W przypadku, gdy certyfikat wystawiony jest w języku obcym, wymagane jest złożenie tłumaczenia na język polski.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.celestyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.celestyn.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.08.2010 godzina 09:30, miejsce: Stowarzyszenie św. Celestyna, Mikoszów 27, 57-100 Strzelin (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest w 83,40 % finansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 -2013 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach priorytetu 8 Modernizacja infrastruktury ochrony zdrowia na Dolnym Śląsku (Zdrowie), działanie 8.1 Poprawa jakości opieki zdrowotnej, projekt Modernizacja bazy Centrum Rehabilitacji i Neuropsychiatrii Celestyn NZOZ poprzez budowę pawilonu Medyczno - rehabilitacyjnego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.