eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zagórz › Czas na aktywność w gminie Zagórz

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-18

Zagórz: Czas na aktywność w gminie Zagórz
Numer ogłoszenia: 206706 - 2012; data zamieszczenia: 18.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu , ul. Targowa 5, 38-540 Zagórz, woj. podkarpackie, tel. 13 46 23 373, faks 13 46 23 374.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Czas na aktywność w gminie Zagórz.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkolenia zawodowego, doradztwa zawodowego oraz poradnictwa indywidualnego i grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych wraz z warsztatami z zakresu polityki równości szans kobiet i mężczyzn. 1. Doradztwo zawodowe dla 25 osób, 2. Poradnictwo indywidualne i grupowe w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych wraz z warsztatami z zakresu polityki równości szans kobiet i mężczyzn dla 25 osób, 3. Kucharz - dietetyk - ciastkarz - cukiernik dla 7 osób, 4. Spawacz metodą MIG i MAG dla 3 osób, 5. Krawcowa dla 3 osób, 6. Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym dla 1 osoby, 7. Grafika komputerowa dla 1 osoby, 8. Programowanie i obsługa obrabiarek sterowanych numerycznie dla 2 osób, 9. Pracownik handlowy (obsług kas fiskalnych z fakturowaniem) dla 5 osób, 10. Operator koparko - ładowarki dla 1 osoby, 11. Obsługa i programowanie kas fiskalnych dla 2 osób..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Wartość zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 11.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży podpisane Oświadczenie o spełnieniu warunków w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty lub wykonuje co najmniej: - 3 zamówienia w przypadku części zamówienia pn. Doradztwo zawodowe, - 4 zamówień w przypadku części zamówienia pn. Poradnictwo indywidualne i grupowe w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych wraz z warsztatami z zakresu polityki równości szans kobiet i mężczyzn, - 3 zamówienia w przypadku części zamówienia pn. Kucharz - dietetyk - ciastkarz - cukiernik, - 3 zamówienia w przypadku części zamówienia pn. Spawacz metodą MIG MAG, - 3 zamówienia w przypadku części zamówienia pn. Krawcowa, - 3 zamówienia w przypadku części zamówienia pn. Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym, - 3 zamówienia w przypadku części zamówienia pn. Grafika komputerowa, - 3 zamówienia w przypadku części zamówienia pn. Programowanie i obsługa obrabiarek sterowanych numerycznie, - 3 zamówienia w przypadku części zamówienia pn. Pracownik handlowy (obsługa kas fiskalnych z fakturowaniem), - 3 zamówienia w przypadku części zamówienia pn. Operator koparko ładowarki, - 3 zamówienia w przypadku części zamówienia pn. Obsługa i programowanie kas fiskalnych. Wykonane lub wykonywane zamówienia muszą być tożsame lub odpowiadające wybranej części zamówienia. Doświadczenie firmy - załącznik nr 4 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedłożył podpisane Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami odpowiedzialnymi za świadczenie usług (szkoleń), które w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał 2 usługi (szkolenia) tożsame lub odpowiadające wybranej części zamówienia pn: - Doradztwo zawodowe (wymagana liczna osób - nie mniej niż 2), - Poradnictwo indywidualne i grupowe w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych wraz z warsztatami z zakresu polityki równości szans kobiet i mężczyzn (wymagana liczna osób - nie mniej niż 3), - Kucharz - dietetyk - ciastkarz - cukiernik (wymagana liczna osób - nie mniej niż 2), - Spawacz metodą MIG MAG (wymagana liczna osób - nie mniej niż 2), - Krawcowa (wymagana liczna osób - nie mniej niż 1), - Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym (wymagana liczna osób - nie mniej niż 1), - Grafika komputerowa (wymagana liczna osób - nie mniej niż 1), - Programowanie i obsługa obrabiarek sterowanych numerycznie (wymagana liczna osób - nie mniej niż 2), - Pracownik handlowy (obsługa kas fiskalnych z fakturowaniem) (wymagana liczna osób - nie mniej niż 2), - Operator koparko ładowarki (wymagana liczna osób - nie mniej niż 2), - Obsługa i programowanie kas fiskalnych (wymagana liczna osób - nie mniej niż 1) lub dysponuje osobami, które w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonały/wykonują pracę (umowa/y o pracę, umowa/y cywilno prawne) - minimum 18 miesięcy np. na stanowisku nauczyciela, wykładowcy. Wykonana/wykonywana praca musi być tożsama lub odpowiadająca wybranej części zamówienia. Wiedza i doświadczenie personelu przewidzianego do przeprowadzenia zamówienia - załącznik nr 5 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek posiadania odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży podpisane Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli osoba podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa to pełnomocnictwo musi zostać załączone do oferty w oryginale lub potwierdzone za zgodność notarialnie.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w sytuacji nagłej rezygnacji uczestników szkolenia poprzez obniżenie wynagrodzenia proporcjonalnie do ilości uczestników którzy zrezygnowali oraz ilości zajęć w których uczestniczyli.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://umig-zagorz.ires.pl/17822,17828,20901/20901/art8101.html
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu, ul. Targowa 5, 38-540 Zagórz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.06.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Zagórzu, ul. Targowa 5, 38-540 Zagórz, pok. nr 3.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt: Czas na aktywność w gminie Zagórz, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Doradztwo zawodowe.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa pn. Doradztwo zawodowe dla 25 osób, Uczestników Projektu, zagrożonych wykluczeniem społecznym, które jednocześnie są osobami w wieku aktywności zawodowej, korzystającymi ze świadczeń pomocy społecznej w gminie Zagórz w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Poradnictwo indywidualne i grupowe w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych wraz z warsztatami z zakresu polityki równości szans kobiet i mężczyzn.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa pn. Poradnictwo indywidualne i grupowe w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych wraz z warsztatami z zakresu polityki równości szans kobiet i mężczyzn dla 25 osób w formie dwóch grup, Uczestników Projektu, zagrożonych wykluczeniem społecznym, które jednocześnie są osobami w wieku aktywności zawodowej, korzystającymi ze świadczeń pomocy społecznej w gminie Zagórz w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 19.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Kucharz - dietetyk - ciastkarz - cukiernik.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkolenia zawodowego pn. Kucharz - dietetyk - ciastkarz - cukiernik dla 7 osób, Uczestników Projektu, zagrożonych wykluczeniem społecznym,które jednocześnie są osobami w wieku aktywności zawodowej, korzystającymi ze świadczeń pomocy społecznej w gminie Zagórz w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 20.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Spawacz metodą MIG i MAG.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkolenia zawodowego pn. Spawacz metodą MIG i MAG dla 3 osób, Uczestników Projektu, zagrożonych wykluczeniem społecznym,które jednocześnie są osobami w wieku aktywności zawodowej, korzystającymi ze świadczeń pomocy społecznej w gminie Zagórz w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 20.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Krawcowa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkolenia zawodowego pn. Krawcowa dla 3 osób, Uczestników Projektu, zagrożonych wykluczeniem społecznym,które jednocześnie są osobami w wieku aktywności zawodowej, korzystającymi ze świadczeń pomocy społecznej w gminie Zagórz w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 20.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkolenia zawodowego pn. Kierowca wózków jezdniowych z napędem silnikowym dla 1 osoby, Uczestnika Projektu, zagrożonego wykluczeniem społecznym, który jednocześnie jest osobą w wieku aktywności zawodowej, korzystającą ze świadczeń pomocy społecznej w gminie Zagórz w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 20.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Grafika komputerowa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkolenia zawodowego pn. Grafika komputerowa dla 1 osoby, Uczestnika Projektu, zagrożonego wykluczeniem społecznym, który jednocześnie jest osobą w wieku aktywności zawodowej, korzystającą ze świadczeń pomocy społecznej w gminie Zagórz w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 20.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Programowanie i obsługa obrabiarek sterowanych numerycznie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkolenia zawodowego pn. Programowanie i obsługa obrabiarek sterowanych numerycznie dla 2 osób, Uczestników Projektu, zagrożonych wykluczeniem społecznym,które jednocześnie są osobami w wieku aktywności zawodowej, korzystającymi ze świadczeń pomocy społecznej w gminie Zagórz w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 20.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pracownik handlowy (obsług kas fiskalnych z fakturowaniem).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkolenia zawodowego pn. Pracownik handlowy (obsług kas fiskalnych z fakturowaniem) dla 5 osób, Uczestników Projektu, zagrożonych wykluczeniem społecznym, które jednocześnie są osobami w wieku aktywności zawodowej, korzystającymi ze świadczeń pomocy społecznej w gminie Zagórz w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 20.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Operator koparko - ładowarki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkolenia zawodowego pn. Operator koparko - ładowarki dla 1 osoby, Uczestnika Projektu, zagrożonego wykluczeniem społecznym, który jednocześnie jest osobą w wieku aktywności zawodowej, korzystającą ze świadczeń pomocy społecznej w gminie Zagórz w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 20.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Obsługa i programowanie kas fiskalnych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa pn. Obsługa i programowanie kas fiskalnych dla 2 osób, Uczestników Projektu, zagrożonych wykluczeniem społecznym, którzy jednocześnie są osobami w wieku aktywności zawodowej, korzystającymi ze świadczeń pomocy społecznej w gminie Zagórz w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 20.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.