eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krapkowice › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Krapkowice



Ogłoszenie z dnia 2014-01-17

Krapkowice: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Krapkowice
Numer ogłoszenia: 20656 - 2014; data zamieszczenia: 17.01.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Krapkowice, ul. 3 Maja 17, 47-303 Krapkowice, woj. opolskie, tel. 077 4466800, faks 077 4466888.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Krapkowice.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych niesegregowanych /zmieszanych/ i zebranych selektywnie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, zlokalizowanych na terenie Gminy Krapkowice, obejmującej miasto Krapkowice i 11 sołectw oraz ich transport i zagospodarowanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zapotrzebowanie na pojemniki o różnej pojemności wynosi 10 420 szt., jednak nie więcej niż 12 000 szt. Zapotrzebowanie kwartalne na worki o pojemności 80 l i 120 l wynosi 30 000 szt., jednak nie więcej niż 36 000 szt. Prognozowana ilość odpadów komunalnych do odebrania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia: 1.1 Odbiór, transport i zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych - 900,00 Mg 1.2 Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych selektywnie - 101,6Mg.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.01.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Veolia Usługi dla Środowiska O/Krapkowice, ul. Piastowska 38, 47-303 Krapkowice, kraj/woj. opolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 492433,27 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 531827,93

  • Oferta z najniższą ceną: 531827,93 / Oferta z najwyższą ceną: 531827,93

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W imieniu Gminy Krapkowice, będącej członkiem Związku Międzygminnego Czysty Region z siedzibą w Kędzierzynie-Koźlu, odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych realizował Związek Międzygminny w terminie od 01.07.2013r. - 31.12.2013r. /umowa z wybranym w wyniku przetargu nieograniczonego Wykonawcą usług/. Z dniem 31.12.2013r. Gmina Krapkowice wystąpiła ze Związku Międzygminnego Czysty Region z siedzibą w Kędzierzynie-Koźlu. Z uwagi na powyższe Gmina Krapkowice w dniu 09.11.2013r. ogłosiła przetarg nieograniczony na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krapkowice o wartości szacunkowej przekraczającej kwoty określone w art. 11 ust. 8 ustawy. Z chwilą otwarcia dwóch złożonych w postępowaniu ofert okazało się, że obie ceny ofertowe znacznie, bo o 31,7% i o 35,4% przekroczyły środki zaplanowane w budżecie Gminy Krapkowice na realizację przedmiotowego zamówienia. Wartość szacunkowa została zaplanowana w oparciu o ceny usług, obowiązujące w umowie zawartej między Związkiem Międzygminnym Czysty Region, a Wykonawcą usług. W związku z tym, że zwiększenie środków finansowych do kwoty wynikającej z najkorzystniejszej oferty stało się niemożliwe - zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. z 2012 roku poz. 391 ze zm./ gmina nie może pokrywać z własnych środków kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, a jednocześnie oferta z najniższą ceną znacznie przewyższała kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i kwoty tej Zamawiający nie mógł zwiększyć do ceny oferty najkorzystniejszej, postępowanie unieważniono w dniu 30 grudnia 2013r. Od dnia 01.01.2014r. Gmina Krapkowice nie podpisała umowy z Wykonawcą na realizację przedmiotowych usług. Z uwagi na niemożność zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówień publicznych, w związku z koniecznością realizacji obowiązku określonego w art. 6c, ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w celu uniknięcia generowania dużo wyższych i niekontrolowanych kosztów usługi, podjęto decyzję o jedynym możliwym na ten moment rozwiązaniu i zawarto w dniu 02.01.2014r. umowę z Wykonawcą - firmą Veolia Usługi dla Środowiska S.A., Oddział Krapkowice. Umowę zawarto na okres 3 miesięcy, tj. do dnia 31.03.2014r. na kwotę miesięczną 177 275,98 zł, czyli kwotę nieznacznie wyższą od szacowanej do unieważnionego przetargu nieograniczonego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krapkowice. Z powyższego wynika, że Zamawiający nie mógł przewidzieć, że w przetargu nieograniczonym Wykonawcy zaoferują ceny w tak dużym stopniu przewyższające zarówno wartość szacunkową, jak i kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zadania, w związku z czym wymagane było natychmiastowe wykonanie zamówienia. Zamawiający podjął jedyną możliwą decyzję o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy, w oparciu o art. 6f ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, jednocześnie przygotowując dokumentację do kolejnego przetargu nieograniczonego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.