eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › WYKONANIE DRENAŻU ORAZ ROZBIÓRKA I ODTWORZENIE STABILIZACJI ROBOTY DODATKOWE DO UMOWY WD/P/120830/1/1 Z DNIA 26 PAŹDZIERNIKA 2012 R. NAREMONT DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 938 W MIEJSCOWOŚCI PAWŁOWICE NA ODCINKU OD KM 0+531 DO KM 1+240,21 WRAZ Z REMONTEM 2 ZATOK AUTOBUSOWYCH W REJONIE SKRZYŻOWANIA Z UL. M. DĄBROWSKIEJ

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-05-28

Katowice: WYKONANIE DRENAŻU ORAZ ROZBIÓRKA I ODTWORZENIE STABILIZACJI ROBOTY DODATKOWE DO UMOWY WD/P/120830/1/1 Z DNIA 26 PAŹDZIERNIKA 2012 R. NA: REMONT DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 938 W MIEJSCOWOŚCI PAWŁOWICE NA ODCINKU OD KM 0+531 DO KM 1+240,21 WRAZ Z REMONTEM 2 ZATOK AUTOBUSOWYCH W REJONIE SKRZYŻOWANIA Z UL. M. DĄBROWSKIEJ
Numer ogłoszenia: 206564 - 2013; data zamieszczenia: 28.05.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 84179 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, ul. Lechicka 24, 40-609 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 7819211, faks 032 781 92 00.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: WYKONANIE DRENAŻU ORAZ ROZBIÓRKA I ODTWORZENIE STABILIZACJI ROBOTY DODATKOWE DO UMOWY WD/P/120830/1/1 Z DNIA 26 PAŹDZIERNIKA 2012 R. NA: REMONT DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 938 W MIEJSCOWOŚCI PAWŁOWICE NA ODCINKU OD KM 0+531 DO KM 1+240,21 WRAZ Z REMONTEM 2 ZATOK AUTOBUSOWYCH W REJONIE SKRZYŻOWANIA Z UL. M. DĄBROWSKIEJ.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: WYKONANIE DRENAŻU ORAZ ROZBIÓRKA I ODTWORZENIE STABILIZACJI ROBOTY DODATKOWE DO UMOWY WD/P/120830/1/1 Z DNIA 26 PAŹDZIERNIKA 2012 R. NA: REMONT DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 938 W MIEJSCOWOŚCI PAWŁOWICE NA ODCINKU OD KM 0+531 DO KM 1+240,21 WRAZ Z REMONTEM 2 ZATOK AUTOBUSOWYCH W REJONIE SKRZYŻOWANIA Z UL. M. DĄBROWSKIEJ.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.33.20 - Fundamentowanie dróg 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.05.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT DROGOWYCH MPRD SP. Z O.O., ul. Na Łąkach 9, 41-700 Ruda Śląska, kraj/woj. śląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 110631,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 124179,16

  • Oferta z najniższą ceną: 124179,16 / Oferta z najwyższą ceną: 124179,16

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1. W dniu 22.04.2013 r. wykonano na przedmiotowym odcinku stabilizację podłoża cementem z dodatkiem preparatu jonowymiennego. W dniu 23.04.2013 r. stwierdzono prawidłowość wykonania stabilizacji poprzez wykonanie badań ugięć podłoża płytą VSS. W rejonie skrzyżowań DW 938 z ul. Wspólną oraz z ul. M. Dąbrowskiej kierownik budowy zaobserwował wystąpienie mokrych plam na powierzchni stabilizacji z jednoczesnym brakiem stabilizacji podłoża, które uginało się nawet pod niewielkim obciążeniem. Takie zachowanie podłoża świadczy o nawodnieniu podłoża na tyle dużym, że uniemożliwiło to związanie cementu oraz preparatu jonowymiennego w wykonanej stabilizacji. Kierownik budowy polecił wykonanie przekopu kontrolnego, który wykazał wyraźne wysączanie się wody na głębokości ok. 1,0 m poniżej poziomu stabilizacji. Geotechniczne badania podłoża wykonane na potrzeby projektu w październiku 2011 r., nie wykazały występowania wód gruntowych w żadnym z odwiertów o głębokości 3 m. W związku z lokalnym charakterem występowania odkrytych po wykonaniu stabilizacji sączeń, zaobserwowanie ich na etapie wykonywania projektu było niemożliwe do przewidzenia. 2. Projektant stwierdził konieczność wykonania materaców drenujących podłoże, z rurami drenarskimi, odprowadzającymi wodę do rowów przydrożnych. Rozwiązanie takie pozwoli na swobodny wypływ wody, bez niekorzystnego oddziaływania na stabilizację podłoża. Na tak przygotowanym podłożu należy odtworzyć uszkodzoną stabilizację, a następnie wykonać konstrukcję drogi, zgodnie z rozwiązaniami projektowymi. 3. W związku z powyższym koniecznym jest zrealizowanie następujących robót dodatkowych, a ich wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonanie zamówienia głównego: - rozbiórka uszkodzonej stabilizacji o gr. 30 cm, na powierzchni ok. 470 m2, - wykonanie wykopów o głębokości 70 cm, - wykonanie materaców drenażowych ze żwiru owiniętych geowłókniną, z rurami drenarskimi o średnicy 150-160mm, wyprowadzonymi do rowów przydrożnych, - ułożenie stabilizacji podłoża z przygotowanej mieszanki z cementem i preparatem jonowymiennym, - rozbiórka istniejącego chodnika z kostki na podbudowie z kruszywa i stabilizowanym podłożu, - odtworzenie istniejącego chodnika po podłączeniu drenażu do rowu przydrożnego. 4. Ze względu na wystąpienie uszkodzeń w 2 miejscach na odcinku o długości 240 m, układanie podbudowy bitumicznej z przerwami jest nieuzasadnione technologicznie, ponieważ wykonane byłyby 4 złącza stanowiące miejsca potencjalnych uszkodzeń. W związku z powyższym układanie podbudowy bitumicznej na odcinku obejmującym skrzyżowania możliwe będzie dopiero po wykonaniu robót dodatkowych. Tak wykonana podbudowa bitumiczna umożliwi ułożenie warstwy wiążącej (ostatniej na przedmiotowym zadaniu) na całym odcinku tj. od km 0+531 do km 1+240,21 i wykonanie oznakowania poziomego. 5. Ze względu na prace w obrębie skrzyżowań i konieczność zapewnienia dojazdu mieszkańcom, niemożliwe jest wykonanie ich w 2 miejscach jednocześnie. W związku z powyższym czas wykonywania robót wydłuży się o 8 dni roboczych. W/w roboty są robotami dodatkowymi, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania zadania. Zakres zamówienia dodatkowego nie jest objęty zamówieniem podstawowym, a jego wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonanie zamówienia głównego. Wartość robót dodatkowych określona została na podstawie kosztorysu inwestorskiego i stanowi 5,76 %, tak więc nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.