eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gorzków › Zakup wyposażenia w ramach modernizacji oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej w Gorzkowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-18

Gorzków: Zakup wyposażenia w ramach modernizacji oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej w Gorzkowie
Numer ogłoszenia: 206172 - 2014; data zamieszczenia: 18.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gorzków , ul. Główna 9, 22-315 Gorzków, woj. lubelskie, tel. 084 6838156, faks 084 6838111.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://uggorzkow.bip.e-zeto.eu/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup wyposażenia w ramach modernizacji oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej w Gorzkowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę urządzeń do placu zabaw, ceramiki, wyposażenia łazienek, mebli, pomocy edukacyjnych, sprzętu multimedialnego i elektronicznego na potrzeby realizacji projektu systemowego: Modernizacja oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 1.Wykonawca dostarczy przedmiot umowy własnym transportem, na własny koszt i na własne ryzyko do miejsca wskazanego przez Zamawiającego - Szkoła Podstawowa w Gorzkowie, ul. Główna 9, 22-315 Gorzków-Osada. 2.Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć Zamawiającemu wyłącznie wyroby fabrycznie nowe, wolne od wad, oryginalnie zapakowane i odpowiadające normom jakościowym, określonym we właściwych aktach prawnych. 3.W przypadku sprzętu elektronicznego, sprzętu multimedialnego podane parametry są parametrami minimalnymi. 4.Pomocy dydaktyczne będą przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku 3-6 lat, co Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w ofercie przy doborze poziomu pomocy dydaktycznych. 5.Każdy z dostarczonych artykułów winien posiadać deklarację zgodności CE oraz odpowiadać normom europejskim i krajowym i być zgodny z Dyrektywą 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego z dnia 3 grudnia 2001 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów. 6.Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub więcej części zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części zawiera kol. 2 w zestawieniu rzeczowo-finansowym, które stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.53.52.00-9, 45.11.27.23-9, 26.26.10.00-5, 44.41.13.60-7, 44.41.17.00-1, 39.16.21.00-6, 39.16.10.00-8, 37.52.00.00-9, 30.21.31.00-6, 32.32.20.00-6, 32.00.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 18.08.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Należy przedłożyć wypełnione i podpisane zestawienie rzeczowo-finansowe (Załącznik nr 6 do SIWZ) jako załącznik do Formularza Oferty w zakresie części jakiej dotyczy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://uggorzkow.bip.e-zeto.eu/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Gorzków, ul. Główna 9, 22-315 Gorzków-Osada.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.06.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Gorzków, ul. Główna 9, 22-315 Gorzków-Osada.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt systemowy: ,Modernizacja oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie: 9.1.1 Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Organizacja placu zabaw poprzez doposażenie placu zabaw i montaż urządzeń na placu zabaw.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje dostawę wraz z montażem na istniejącym placu zabaw następujących urządzeń: Zabawka wielofunkcyjna- ścianka - szt. 3; Sprężynowce jednoosobowe - zabawka na sprężynie - szt. 6; Karuzela tarczowa z siedzeniami dla 4 osób - szt. 1; Domki dla dzieci - szt. 3; Trampolina- dla 1-3 osób - szt. 1; Ławka z bali stała z oparciem - szt. 6; Nawierzchnia bezpieczna, syntetyczna- 30 m2. Urządzenia powinny posiadać deklaracje zgodności, certyfikaty, atesty oraz gwarancje min. 24 mies. o ile wymagania Zamawiającego określone w szczegółowym opisie nie stanowią inaczej.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.53.52.00-9, 45.11.27.23-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 18.08.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostosowanie pomieszczeń łazienek.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje dostawę materiałów wraz z montażem, instalacją. Zamawiający nie wymaga ułożenia płytek. Umywalki wym. min. 55x45 cm, - szt. 5; Miski ustępowe (kompakt) 43c34 cm - szt. 7; Nakładki zmniejszające obwód ustępu 30 x 40 x 15 cm - szt. 4; Podesty do toalet i umywalek 42x30x14 cm.- szt. 2; Suszarki do rąk min. 1800 W, 16m/s - szt. 4; Lustro 53x60cm - szt. 5; Podajnik na mydło poj. 480 ml- szt. 5; Terakota- gres szkliwiony, 33x33 cm, - 3, 70 m2 ; Płytki ceramiczne - gres szkliwiony 25x33 cm - 24, 75 m2; terakota-gres szkliwiony 33x33cm-23, 20 m2; płytki ceramiczne -gres szkliwiony 25x36 cm - 103, 48 m2. Urządzenia powinny posiadać deklaracje zgodności, certyfikaty, atesty oraz gwarancje min. 24 mies. o ile wymagania zamawiającego określone w szczegółowym opisie nie stanowią inaczej.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.41.13.60-7, 44.41.17.00-1, 39.83.17.00-3, 26.26.10.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 18.08.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wyposażenie pomieszczeń w meble i pomoce dydaktyczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje dostawę następującego wyposażenia: Odkurzacz - szt. 1; Froterka - szt. 1; Zestaw do sprzątania - szt. 1; Stoły przedszkolne (z regulowanymi nogami) 115x65 - szt. 15; Krzesełka dziecięce nr 3 - szt. 25; Krzesełka dziecięce nr 4 - szt. 25; Szafka ze schowkami - szt. 7; Szafa zamykana- szt. 3; Regał otwarty na zabawki - szt. 3; Biblioteczka - szt. 3; Biurko dla nauczyciela - szt. 3; Krzesło dla nauczyciela - szt. 3; Wykładzina dywanowa 5m x 5m - m2 75; Dekoracja na ścianę- element stały - szt. 1; Tablica przedszkolna - szt. 3; Krzesełka dziecięce nr 2 - szt. 15; Ścianki dekoracyjno- fakturowe- element stały - szt. 1; Aplikacje na ścianę, przesuwanki - szt. 1; Krzesełka dziecięce nr 1 - szt 5; Szafka - szt. - 1; Makatka edukacyjna z ruchomymi elementami na ścianę - szt. 1; Przesuwanki, labirynty na ścianę - kpl. 1; Rolety okienne z montażem - szt. 11; Pufy - szt. 19; Poduchy sensoryczne - szt. 5; Bajkowe materace- 3 częściowe - szt. 12; Kolorowe materace narożne np. serce, tulipan - szt. 1; Wałek 120 x 20 - 2 sztuki w kpl. - szt. 1; Piankowy samolot- szt.1; Poduchy silikonowe- szt. 5; Gruszki rehabilitacyjne - szt. 7; Piankowa ciuchcia - szt. 1; Kolorowe foteliki z pianki - szt.4; Stolik z pianki 78 x 68 x 24 cm - szt. 1; Bujaki kolorowe- 70x30x52cm - szt. 5; Kanapka 60 x 105 x 60 cm - szt. 2; Poducha podpierająca - szt. 7; Zestaw szatniowy zamykany 5 segmentowy- szt. 12; Ławka do szatni- szt. 7; Makatka na ogłoszenia 89 x 65 cm - szt. 2; Makatka na ogłoszenia 49 x 56,5 cm - szt. 1; Dekoracje na ścianę, zestaw - szt. 3; Dekoracje na ścianę, zestaw - szt. 2; Geometryczne kształty z tworzywa - szt. 9; Zestaw perkusyjny - szt. 3; Łazik ( jeździk dla dzieci) - szt. 6; Lalka mówiąca - 50 cm - szt. 12; Wózek gondola 58 x 38 x 61cm - szt. 6; Straganik warzywny z pojemnikami 76 x 72 x 110cm - szt. 3; Zestaw małego lekarza - szt. 9; Samochód wywrotka 23 x 13 x 12 cm, - szt. 12; Betoniarka- samochód 38 x 26 x16cm - szt.15; Koparka - samochód 38 x 26 x16cm - szt. 15; Straż pożarna- samochód - min. 47 x 27 x 16 cm- szt. 15; Koń na biegunach- plastikowy min. 86 x 29 x 43 cm - szt. 3; Lalka zamykająca oczy 74 cm - szt.12; Zestaw narzędzi do majsterkowania min.34 x 24,5cm. - kpl. 6; Zestaw plansz do zabaw ruchowych mi. 170 x 125 cm - szt. 6; Taca z naczyniami - szt. 15; Kuchenka- szt. 3; Kasa z kalkulatorem - szt. 3; Klocki drewniane- min.100 elementów - szt. 15; Znaki drogowe w woreczku- min.16 drewnianych elementów - szt. 3; Plansza mała do zabawy samochodami ze schem. ulic i skrzyżowań - szt. 3; Miś- maskotka do zabawy, siedzenia min.70 cm. - szt 9; Piłki skaczące średnica min. 45 cm - szt. 12; Piłki do rytmiki- średnica min. 17 cm. - szt. 75; Kolorowe woreczki do rytmiki - szt. 75; Pojemnik na zabawki- 35 x 35 x 42,5 cm - szt. 6; Piłka- o średnicy min. 30 cm. - szt. 12; Domek do zabawy min.116 x 107 x 120 cm - szt. 3; Globus podświetlany min. 40 cm - szt. 3; Zestaw pierwsze kroki z magnesem- szt. 3; Torba ogrodnika z akcesoriami min. 15,2-21,5 cm. - szt. 3; Mapa Polski- województwa min. 29 x29 x1 cm. - szt. 3; Zegar plan dnia wym. 71 x 71 cm, 26 magnetycznych obrazków -szt. 3; Ścienna mapa Polski min. 84 x 87 cm- szt.3; Plansze przyrodnicze min. 4,2 x 4,2 cm, dla 2-4 graczy - szt. 3; Kalendarz magnetyczny na pory roku min. 52 x 60 cm - szt. 3; Piaskownica- drewniane pudełko min. 65 x 60 x 4 cm - szt. 15; Gra edukacyjna Unia Europejska- min. 67 x 48 cm - kpl. 3; Gra do ćwiczenia pamięci dziecka np. flagi - dla 2-6 graczy - szt. 12; Gra planszowa np. Jaś i Małgosia min. 42 x 31 cm. - szt. 6; Ekologiczne Puzzle min. 21 x 3,5 cm- szt. 12; Gra ćwicząca pamięć dziecka min.33,5 x 26,2 cm - szt. 12; Gra do nauki recyklingu min. 34 x 18 x 17 cm. - szt. 3; Dwustronne puzzle do języka angielskiego min.15 x 7 x 2 cm - szt. 15; Fiszki z języka angielskiego 96 sztuk, wym.min.14 x 7 cm - szt. 9; Komplet 7 plansz tematycznych z języka angielskiego 42,5 x 55 cm - szt. 3; Słówka po angielsku- karty- szt.3; Gra w skojarzenia- karty - szt. 3; Magnetyczne formy z czarną planszą min. 35 el. i 20 kart- szt.18; Słuchowisko z bajkami- płyta CD - szt.3; Liczby na magnesach min. 10 płytek o wym. min. 10 x 15 cm. - szt. 15; Nożyczki przedszkolne min. 13 cm - szt. 45; Klej uniwersalny min. 100 ml - szt. 45; Klej przezroczysty- poj. min.500g - szt. 45; Plastelina- zestaw zawiera min.12 kolorów - szt. 75; Farby tempera- poj. min. 1000 ml -szt. 45; Kredki- 12 kolorów, dł. min.12 cm, śr. rysika min.0,5 cm, temp. - szt. 45; Bibuła różne kolory min. 200 x 50 cm - szt. 96; Kolorowy papier rysunkowy A4- min.400 arkuszy, 8 kolorów - kpl 30; Brystol różne kolory A3- min.20 arkuszy, 10 kolorów - kpl. 30; Brystol biały A4- min.100 arkuszy, 200g/m2 - kpl. 30; Taśma samoprzylepna- wym. min. 1cm x 400 cm - szt. 60; Papier szary A3- min.10 arkuszy, wym. 105 x 126 cm - szt.30; Tektura falista- metalizowana, min. 10 arkuszy, format A4 - szt. 48; Pędzle do malowania- min.24 pędzli o wym. min. 16 cm x 4 mm, - szt. - 12; Klasyczne markery zmywalne min.12 kol., śr. końc. min. 0,4 cm - kpl. - 45; Gaśnica proszkowa 4kg GP-4x ABC - 3 szt.; Oznaczenia ewakuacyjne (komplet 8 oznaczeń) - szt. 3; Apteczka metalowa z wyposażeniem wym. min. 25 x 25 x 12 - szt. 3; Zabezpieczenie gniazd elektrycznych (komplet- 8 szt.) - 3 szt.; Instrukcja udzielania pierwszej pomocy- min.25 x 35 cm - szt. 3; Zabezpieczenie narożników (komplet 4 szt.) wym. 4 x 4 cm wys. 2 cm- kpl. 18; Zabezpieczenie grzejników z montażem - szt. 9.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.00-6, 39.16.10.00-8, 35.11.13.00-8, 37.52.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 18.08.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zakup sprzętu ITC z montażem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje dostawę następujących urządzeń wraz z instalacją: Komputer przenośny wraz z oprogramowaniem- przekątna 17 cali - szt. 3; Drukarka kolorowa laser 2400x600 dpi- szt. 1; Drukarka mono laser 4800x600 dpi - szt. 2;Skaner 4800x2400 dpi - szt. 1; Rzutnik multimedialny: matryca 3LCD, jasność: 2700 ANSI lumen - szt. 3; Ekran- przenośny na statywie z trójnogiem, 150 x 150 cm. - szt. 3; Telewizor LED 40, Ful HD, tuner DVB-T, technologia 3 D - szt. 3; Odtwarzacz DVD szt. 3; Radio z odtwarzaczem CD i wejściem USB - szt. 3; Tablica interaktywna wraz z oprogramowaniem, przekątna 77 cali - szt. 3; Kserokopiarka - szt. 1.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.31.00-6, 32.32.20.00-6, 32.00.00.00-3, 32.30.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 18.08.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.