Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-06-16
Laszki: Doposażenie i dostosowanie placówek oświatowych oraz modernizację toalet wraz z wyposażeniem placów zabaw w ramach projektu systemowego pn. Gmina Laszki stawia na rozwój edukacyjny najmłodszych
Numer ogłoszenia: 202390 - 2014; data zamieszczenia: 16.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Laszki , Laszki 36, 37-543 Laszki, woj. podkarpackie, tel. 016 6285046 w. 22, faks 0-16 6285023.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Doposażenie i dostosowanie placówek oświatowych oraz modernizację toalet wraz z wyposażeniem placów zabaw w ramach projektu systemowego pn. Gmina Laszki stawia na rozwój edukacyjny najmłodszych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Doposażenie i dostosowanie placówek oświatowych oraz modernizację toalet wraz z wyposażeniem placów zabaw w ramach projektu systemowego pn. Gmina Laszki stawia na rozwój edukacyjny najmłodszych , Część I wyposażenie placu zabaw wraz z montażem, Część II modernizacja toalet, Część III wyposażenie do utrzymania czystości w pomieszczeniach (sprzęt AGD), Część IV meble i wyposażenie Część V zabawki i pomoce dydaktyczne,Część VI wyposażenie zapewniające bezpieczne warunki opieki nad dziećmi, Część VII sprzęt komputerowy i audiowizualny Część VIII rolety,Część IX obudowa grzejników, Część X wykładzina dywanowa.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.10.00-8, 39.16.21.00-6, 37.52.40.00-7, 37.52.00.00-9, 30.19.76.00-2, 44.81.23.00-8, 30.19.00.00-7, 30.21.31.00-6, 30.20.00.00-1, 38.65.21.00-1, 32.32.00.00-2, 32.32.20.00-6, 48.52.00.00-9, 39.70.00.00-9, 39.51.54.00-9, 39.53.10.00-3, 44.41.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje od wnoszenia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże spełnienie powyższego warunku udziału w postępowaniu poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 PZP. (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia w trybie art. 23 PZP, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi przedstawić wykaz potwierdzający wykonanie a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych co najmniej 2 dostaw polegających na dostawie doposażenia lub wyposażenia na podstawie zawartych i zakończonych lub realizowanych umów o wartości nie niższą niż 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) - dla części I, IV, V, VII zamówienia, Nie niższą niż 5 000 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych) - dla części II, III, VI, VIII, IX, X zamówienia., wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, podobnych przedmiotowi zamówienia z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane należycie (referencje)
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie potencjału technicznego potrzebnego do wykonania zamówienia - ocena spełnienia powyższego warunku przez Wykonawcę zostanie dokonana na podstawie oświadczenia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - ocena spełnienia powyższego warunku przez Wykonawcę zostanie dokonana na podstawie oświadczenia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi przedstawić: opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę Nie niższą niż 25 000 PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych) - dla części I, IV, V, VII zamówienia, Nie niższą niż 5 000 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych) - dla części II, III, VI, VIII, IX, X zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - Okres gwarancji - 20
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.laszki.itl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Laszkach (II piętro, pok. 21), Laszki 36, 37-543 Laszki..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Laszkach (II piętro, pok. 21), Laszki 36, 37-543 Laszki..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej, pn. Gmina Laszki stawia na rozwój edukacyjny najmłodszych.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: wyposażenie placu zabaw wraz z montażem.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa urządzeń na plac zabaw wraz z montażem w następujących szkołach: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.53.52.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. okres gwarancji - 20
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: modernizacja toalet.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa i montaż urządzeń sanitarnych do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.41.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. Okres gwarancji - 20
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wyposażenie do utrzymania czystości w pomieszczeniach (sprzęt AGD).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa i montaż wyposażenia do utrzymania czystości w pomieszczeniach (sprzęt AGD) do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.70.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. Okres gwarancji - 20
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Meble i wyposażenie.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa mebli i wyposażenia do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.10.00-8.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: zabawki i pomoce dydaktyczne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa zabawek, pomocy dydaktycznych i artykułów plastycznych do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.00-6, 37.52.00.00-9, 37.52.40.00-7, 30.19.76.00-2.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. Okres gwarancji - 20
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: wyposażenie zapewniające bezpieczne warunki opieki nad dziećmi.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa wyposażenia zapewniającego bezpieczne warunki opieki nad dziećmi do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 35.11.10.00-5.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: sprzęt komputerowy i audiowizualny.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa sprzętu komputerowego i audiowizualnego do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00-7, 30.21.31.00-6, 38.65.21.00-1, 32.32.00.00-2, 32.32.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. Okres gwarancji - 20
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: rolety.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa i montaż rolet do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.51.54.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. Okres gwarancji - 20
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: obudowa grzejników.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa i montaż zabezpieczeń na grzejniki do Szkoły Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Laszkach.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.62.11.10-3, 44.41.00.00-7.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. Okres gwarancji - 20
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: wykładzina dywanowa.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa i montaż wykładziny dywanowej do następujących szkół: Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.53.10.00-3.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 80
- 2. Okres gwarancji - 20
INNE PRZETARGI LASZKI
- Budowa otwartego zbiornika retencyjnego w m. Bobrówka
- "Prace remontowo konserwatorskie tarasu w obiekcie DPS w Wysocku"
więcej: przetargi LASZKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu i akcesoriów komputerowych oraz pomocy dydaktycznych dla Ośrodka Szkolno - Wychowawczego nr 2 dla Niesłyszących i Słabosłyszących im. Jana Siestrzyńskiego w Wejherowie
- Modernizacja Laboratorium Podstaw Elektrotechniki (2)
- Wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych związanych z modernizacją ogródka jordanowskiego na os. Jagiellońskim przy SP101, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie
- Dostawa artykułów i akcesoriów biurowych dla 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku oraz jednostek i instytucji wojskowych będących na zaopatrzeniu.
- Modernizacja infrastruktury społecznej znajdującej się w gminie Bądkowo.
- Dostawa urządzeń i akcesoriów komputerowych dla Akademii Tarnowskiej - I etap
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.