eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Laszki › Doposażenie i dostosowanie placówek oświatowych oraz modernizację toalet wraz z wyposażeniem placów zabaw w ramach projektu systemowego pn. Gmina Laszki stawia na rozwój edukacyjny najmłodszych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-16

Laszki: Doposażenie i dostosowanie placówek oświatowych oraz modernizację toalet wraz z wyposażeniem placów zabaw w ramach projektu systemowego pn. Gmina Laszki stawia na rozwój edukacyjny najmłodszych
Numer ogłoszenia: 202390 - 2014; data zamieszczenia: 16.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Laszki , Laszki 36, 37-543 Laszki, woj. podkarpackie, tel. 016 6285046 w. 22, faks 0-16 6285023.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Doposażenie i dostosowanie placówek oświatowych oraz modernizację toalet wraz z wyposażeniem placów zabaw w ramach projektu systemowego pn. Gmina Laszki stawia na rozwój edukacyjny najmłodszych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Doposażenie i dostosowanie placówek oświatowych oraz modernizację toalet wraz z wyposażeniem placów zabaw w ramach projektu systemowego pn. Gmina Laszki stawia na rozwój edukacyjny najmłodszych , Część I wyposażenie placu zabaw wraz z montażem, Część II modernizacja toalet, Część III wyposażenie do utrzymania czystości w pomieszczeniach (sprzęt AGD), Część IV meble i wyposażenie Część V zabawki i pomoce dydaktyczne,Część VI wyposażenie zapewniające bezpieczne warunki opieki nad dziećmi, Część VII sprzęt komputerowy i audiowizualny Część VIII rolety,Część IX obudowa grzejników, Część X wykładzina dywanowa.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.10.00-8, 39.16.21.00-6, 37.52.40.00-7, 37.52.00.00-9, 30.19.76.00-2, 44.81.23.00-8, 30.19.00.00-7, 30.21.31.00-6, 30.20.00.00-1, 38.65.21.00-1, 32.32.00.00-2, 32.32.20.00-6, 48.52.00.00-9, 39.70.00.00-9, 39.51.54.00-9, 39.53.10.00-3, 44.41.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający odstępuje od wnoszenia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże spełnienie powyższego warunku udziału w postępowaniu poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 PZP. (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia w trybie art. 23 PZP, w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi przedstawić wykaz potwierdzający wykonanie a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych co najmniej 2 dostaw polegających na dostawie doposażenia lub wyposażenia na podstawie zawartych i zakończonych lub realizowanych umów o wartości nie niższą niż 20 000 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) - dla części I, IV, V, VII zamówienia, Nie niższą niż 5 000 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych) - dla części II, III, VI, VIII, IX, X zamówienia., wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, podobnych przedmiotowi zamówienia z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane należycie (referencje)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie potencjału technicznego potrzebnego do wykonania zamówienia - ocena spełnienia powyższego warunku przez Wykonawcę zostanie dokonana na podstawie oświadczenia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - ocena spełnienia powyższego warunku przez Wykonawcę zostanie dokonana na podstawie oświadczenia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi przedstawić: opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę Nie niższą niż 25 000 PLN (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych) - dla części I, IV, V, VII zamówienia, Nie niższą niż 5 000 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych) - dla części II, III, VI, VIII, IX, X zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Okres gwarancji - 20

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.laszki.itl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Laszkach (II piętro, pok. 21), Laszki 36, 37-543 Laszki..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Laszkach (II piętro, pok. 21), Laszki 36, 37-543 Laszki..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej, pn. Gmina Laszki stawia na rozwój edukacyjny najmłodszych.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: wyposażenie placu zabaw wraz z montażem.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa urządzeń na plac zabaw wraz z montażem w następujących szkołach: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37.53.52.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 80
    • 2. okres gwarancji - 20

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: modernizacja toalet.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa i montaż urządzeń sanitarnych do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.41.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Okres gwarancji - 20

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Wyposażenie do utrzymania czystości w pomieszczeniach (sprzęt AGD).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa i montaż wyposażenia do utrzymania czystości w pomieszczeniach (sprzęt AGD) do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.70.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Okres gwarancji - 20

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Meble i wyposażenie.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa mebli i wyposażenia do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.10.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: zabawki i pomoce dydaktyczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa zabawek, pomocy dydaktycznych i artykułów plastycznych do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.16.21.00-6, 37.52.00.00-9, 37.52.40.00-7, 30.19.76.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Okres gwarancji - 20

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: wyposażenie zapewniające bezpieczne warunki opieki nad dziećmi.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa wyposażenia zapewniającego bezpieczne warunki opieki nad dziećmi do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 35.11.10.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: sprzęt komputerowy i audiowizualny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa sprzętu komputerowego i audiowizualnego do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00-7, 30.21.31.00-6, 38.65.21.00-1, 32.32.00.00-2, 32.32.20.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Okres gwarancji - 20

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: rolety.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa i montaż rolet do następujących szkół: Szkoła Podstawowa w Korzenicy, Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.51.54.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Okres gwarancji - 20

CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: obudowa grzejników.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa i montaż zabezpieczeń na grzejniki do Szkoły Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Laszkach.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 44.62.11.10-3, 44.41.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Okres gwarancji - 20

CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: wykładzina dywanowa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Na przedmiot zamówienia składa się dostawa i montaż wykładziny dywanowej do następujących szkół: Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Laszkach, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Miękiszu Nowym, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Miękiszu Starym, Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Wietlinie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.53.10.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 80
    • 2. Okres gwarancji - 20

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.