eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubaczów › Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw w Nadleśnictwie Lubaczów w 2014 roku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-13

Lubaczów: Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw w Nadleśnictwie Lubaczów w 2014 roku
Numer ogłoszenia: 202014 - 2014; data zamieszczenia: 13.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Lubaczów , ul. Słowackiego 20, 37-600 Lubaczów, woj. podkarpackie, tel. 016 6321972, 6321201, faks 016 6329004.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.lasy.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Organizacyjna Lasów Państwowych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw w Nadleśnictwie Lubaczów w 2014 roku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw w Nadleśnictwie Lubaczów w 2014 roku 1. Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw w leśnictwach Czerwinki, Budomierz, Załuże i Wielki Las Wspólny Słownik Zamówień: 77100000-1 - Usługi rolnicze Opis: Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw na łącznej powierzchni 78,16 ha, w tym w: a) leśnictwie Czerwinki 45,11 ha, b) leśnictwie Budomierz 10,74 ha, c) leśnictwie Załuże 19,81 ha, d) leśnictwie Wielki Las 2,50 ha. Zebrane trawy należy wywieźć poza teren Nadleśnictwa Lubaczów. Składając ofertę należy wziąć pod uwagę fakt, że 30% powierzchni do wykaszania stanowią tereny okresowo podmokłe. Termin realizacji uzależniony jest od pakietu i tak: pakiet botaniczny od 15 lipca do 30 września, pakiet ptasi od 1 sierpnia do 30 września, pakiet obszarowy do 30 lipca, pakiet rolno-środowiskowy 4.6 od 15 czerwca do 30 września, 4.3 od 15 lipca do 30 września 2. Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw w leśnictwach Młodów i Opaka Wspólny Słownik Zamówień: 77100000-1 - Usługi rolnicze Opis: Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw na łącznej powierzchni 75,18 ha, w tym w: a) leśnictwie Młodów 58,37 ha, b) leśnictwie Opaka 16,81 ha. Zebrane trawy należy wywieźć poza teren Nadleśnictwa Lubaczów W leśnictwie Młodów na powierzchni około 9 ha znajdują się pniaki po ściętych drzewach. Składając ofertę należy wziąć pod uwagę fakt, że 30% powierzchni do wykaszania stanowią tereny okresowo podmokłe. Termin realizacji uzależniony jest od pakietu i tak: pakiet botaniczny 4.3 od 15 lipca do 30 września, 4.6 od 15 czerwca do 30 września, pakiet ptasi od 1 sierpnia do 30 września, pakiet obszarowy do 31 lipca, pakiet rolno-środowiskowy 4.6 od 15 czerwca do 30września , 4.4 od 15 września do 30 października, 5.4 od 15 września do 30 października, 5.3 od 15 lipca do 30 września, 5.6 od 15 czerwca do 30 września, 5.10 brak wykaszania, 4.3 od 15 lipca do 30 września, 4.7 od 15 czerwca do 30 września 3. Koszenie łąk w leśnictwach Wielkie Oczy, Łukawiec i Nowa Grobla Wspólny Słownik Zamówień: 77100000-1 - Usługi rolnicze Opis: Koszenie łąk na łącznej powierzchni 102,66 ha, w tym w: a) leśnictwie Wielkie Oczy 19,083 ha, b) leśnictwie Łukawiec 11,49 ha, c) leśnictwie Nowa Grobla 71,34 ha. Zebrane trawy należy wywieźć poza teren Nadleśnictwa Lubaczów Składając ofertę należy wziąć pod uwagę fakt, że 30% powierzchni do wykaszania stanowią tereny okresowo podmokłe. Termin realizacji uzależniony jest od pakietu i tak: pakiet botaniczny 5.4 od 15 września do 30 października, 4.3 od 15 lipca do 30 września, 4.6 od 15 czerwca do 30 września, pakiet obszarowy do 31 lipca, pakiet ptasi od 1 lipca do 30 września.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości do 50% zamówienia podstawowego

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.10.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: Dla zadania częściowego nr 1: 1 200.00 PLN (słownie: jeden tysiąc dwieście 00/100 PLN) Dla zadania częściowego nr 2: 1 200.00 PLN (słownie: jeden tysiąc dwieście 00/100 PLN) Dla zadania częściowego nr 3: 1 600.00 PLN (słownie: jeden tysiąc sześćset 00/100 PLN) 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2014-06-24 do godz. 10:00. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a: pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PEKAO S.A. I oddz. w Lubaczowie 93124025841111000039445436; b: poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c: gwarancjach bankowych; d: gwarancjach ubezpieczeniowych; e: poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 10.3. a: rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy pzp (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.). 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy pzp (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b: nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko?nania umowy; c: zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym w tym co najmniej: 1. ciągnik rolniczy o mocy min 60 Km - 1 szt. 2. kosiarka ciągnikowa - 1 szt. 3. przyczepa do zbioru (traw, siana) - 1 szt. 4. przyczepa - 1 szt. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym dysponowanie co najmniej 2 osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania ciągnikami rolniczymi (posiadają prawo jazdy).. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. w tym posiadają aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na kwotę co najmniej 50 000,00 w zakresie swojej działalności lub złożą pisemne zobowiązanie do zawarcia takiej polisy na okres realizacji usługi. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Dopuszczalne są zmiany zapisów umowy: 2.1. Zmiana terminu realizacji w przypadku: a) działania siły wyższej, uniemożliwiającego wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania, b) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonywanie przedmiotowej usługi o czas trwania niesprzyjających warunków atmosferycznych, które uniemożliwiają wykonanie zadania, c) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych i/lub uzupełniających, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia) - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy. 2.2. Niedopuszczalna jest jednak pod rygorem nieważności zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy niekorzystnych dla Zamawiającego, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_lubaczow/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Lubaczów z siedzibą w Lubaczowie ul. Słowackiego 20, 37-600 Lubaczów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Lubaczów z siedzibą w Lubaczowie ul. Słowackiego 20, 37-600 Lubaczów pok. nr 2 (sekretariat) Otwarcie nastąpi 24.06.2014 o godz. 10:15 w pok nr 9 (świetlica).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw w leśnictwach Czerwinki, Budomierz, Załuże i Wielki Las.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw na łącznej powierzchni 78,16 ha, w tym w: a) leśnictwie Czerwinki 45,11 ha, b) leśnictwie Budomierz 10,74 ha, c) leśnictwie Załuże 19,81 ha, d) leśnictwie Wielki Las 2,50 ha. Zebrane trawy należy wywieźć poza teren Nadleśnictwa Lubaczów. Składając ofertę należy wziąć pod uwagę fakt, że 30% powierzchni do wykaszania stanowią tereny okresowo podmokłe. Termin realizacji uzależniony jest od pakietu i tak: pakiet botaniczny od 15 lipca do 30 września, pakiet ptasi od 1 sierpnia do 30 września, pakiet obszarowy do 30 lipca, pakiet rolno-środowiskowy 4.6 od 15 czerwca do 30 września, 4.3 od 15 lipca do 30 września.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw w leśnictwach Młodów i Opaka.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Koszenie łąk wraz ze zbiorem traw na łącznej powierzchni 75,18 ha, w tym w: a) leśnictwie Młodów 58,37 ha, b) leśnictwie Opaka 16,81 ha. Zebrane trawy należy wywieźć poza teren Nadleśnictwa Lubaczów W leśnictwie Młodów na powierzchni około 9 ha znajdują się pniaki po ściętych drzewach. Składając ofertę należy wziąć pod uwagę fakt, że 30% powierzchni do wykaszania stanowią tereny okresowo podmokłe. Termin realizacji uzależniony jest od pakietu i tak: pakiet botaniczny 4.3 od 15 lipca do 30 września, 4.6 od 15 czerwca do 30 września, pakiet ptasi od 1 sierpnia do 30 września, pakiet obszarowy do 31 lipca, pakiet rolno-środowiskowy 4.6 od 15 czerwca do 30września , 4.4 od 15 września do 30 października, 5.4 od 15 września do 30 października, 5.3 od 15 lipca do 30 września, 5.6 od 15 czerwca do 30 września, 5.10 brak wykaszania, 4.3 od 15 lipca do 30 września, 4.7 od 15 czerwca do 30 wrześni.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Koszenie łąk w leśnictwach Wielkie Oczy, Łukawiec i Nowa Grobla.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Koszenie łąk na łącznej powierzchni 102,66 ha, w tym w: a) leśnictwie Wielkie Oczy 19,083 ha, b) leśnictwie Łukawiec 11,49 ha, c) leśnictwie Nowa Grobla 71,34 ha. Zebrane trawy należy wywieźć poza teren Nadleśnictwa Lubaczów Składając ofertę należy wziąć pod uwagę fakt, że 50% powierzchni do wykaszania stanowią tereny okresowo podmokłe. Termin realizacji uzależniony jest od pakietu i tak: pakiet botaniczny 5.4 od 15 września do 30 października, 4.3 od 15 lipca do 30 września, 4.6 od 15 czerwca do 30 września, pakiet obszarowy do 31 lipca, pakiet ptasi od 1 lipca do 30 września.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.10.00.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.10.2014.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.