eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kołaczyce › Remont drogi leśnej w Leśnictwie Wola Komborska i placu składowego w Leśnictwie Bieździedza

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-09-19

Kołaczyce: Remont drogi leśnej w Leśnictwie Wola Komborska i placu składowego w Leśnictwie Bieździedza
Numer ogłoszenia: 201023 - 2012; data zamieszczenia: 19.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Kołaczyce , Nawsie Kołaczyckie 317, 38-213 Kołaczyce, woj. podkarpackie, tel. 013 4457610, faks 0-13 4457612.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http//bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp krosno/nadl kolaczyce

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drogi leśnej w Leśnictwie Wola Komborska i placu składowego w Leśnictwie Bieździedza.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane o nazwie; Remont drogi leśnej w Leśnictwie Wola Komborska i placu składowego w Leśnictwie Bieździedza Zadanie jest podzielone na dwie części: Część I. Remont drogi leśnej Płosina nr inw. 220/71 położonej w Leśnictwie Wola Komborska, gmina Jasienica Rosielna w km 0+530,00 : 0+850,00 Część II. Remont placu składowego Narożnik nr inw. 243/363 położonego w Leśnictwie Bieździedza, gmina Kołaczyce Zakres robót obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych: W odniesieniu do części I - Remont drogi leśnej Płosina nr inw. 220/71 położonej w Leśnictwie Wola Komborska, gmina Jasienica Rosielna w km 0+530,00 : 0+850,00 a) wykonanie dolnej i górnej warstwy podbudowy z tłucznia kamiennego sortowanego, b) wykonanie nawierzchni podwójnie powierzchniowo utrwalanej emulsją asfaltową, c) ścinanie i uzupełnianie poboczy pospółką, Zamawiający wymaga przy utrwalaniu półwgłębnym z użyciem emulsji asfaltowej użycia przez Wykonawcę samochodowej skrapiarki do bitumu i rozsypywacza do grysów. W odniesieniu do części II - Remont placu składowego Narożnik nr inw. 243/363 położonego w Leśnictwie Bieździedza, gmina Kołaczyce a) roboty przygotowawcze, ziemne b) wykonanie dolnej i górnej warstwy podbudowy z kruszywa sortowanego, c) ścinanie i uzupełnianie poboczy pospółką, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik do niniejszej specyfikacji w skład której wchodzą: - szkice sytuacyjne zał nr 12a i 12 b - przedmiary robót zał nr 10a i 10 b b) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót stanowiąca załącznik nr 11 do niniejszej specyfikacji, Zamawiający wymaga przy utrwalaniu półwgłębnym z użyciem emulsji asfaltowej użycia przez Wykonawcę samochodowej skrapiarki do bitumu i rozsypywacza do grysów..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający informuje, iż przewiduje zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy, możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia niniejszego zamówienia, zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia o wartości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.11.12.90 - Roboty przygotowawcze do świadczenia usług 45.23.32.00 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100) na Część I zamówienia i 600,00 PLN (słownie: sześćset złotych 00/100) na Część II zamówienia. W przypadku złożenia oferty na dwie części zamówienia, wadium sumuje się. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania oferty. 2).Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach : pieniądzu;poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;gwarancjach bankowych;gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm), Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: BGŻ nr 54 2030 0045 1110 0000 0148 3330 Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy Zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu uznaje się za skuteczne, jeżeli w niżej wskazanym terminie środki zostaną uznane na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 04.11.2012r. do godz. 9 00. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego pok. nr 12 w godz od 7 -15.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych polegających na budowie, przebudowie lub remontach dróg i wartości minimum 200 000,00 złotych brutto (dwieście tysięcy zł), w tym co najmniej jedną robotą budowlaną o wartości minimum 80 000,00 zł związaną z wykonaniem nawierzchni tłuczniowej. Wykonanie robót musi być poświadczone dokumentami potwierdzającymi, (np. referencjami, protokołami końcowymi odbioru robót, opiniami, listami polecającymi). W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie. Jeżeli w celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędnego do realizacji Zamówienia Wykonawca powołuje się na potencjał udostępniony przez inne podmioty zobowiązany jest przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji wymaganych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; zobowiązanie do udostępnienia zasobów w zakresie wiedzy i doświadczenia powinno określać sposób udostępnienia potencjału (np. poprzez udział w realizacji zamówienia na zasadach podwykonawcy, szkolenia pracowników Wykonawcy lub inne). Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach o których mowa w pkt. IX. tj. w oparciu o wykaz wykonanych robót budowlanych, wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku, gdy dokumenty złożone przez Wykonawcę, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu (w zakresie dysponowania wiedzą i doświadczeniem), zawierają dane określone w innych walutach niż określone w SIWZ, Zamawiający dokona ich przeliczenia wg średniego kursu NBP obowiązującego (publikowanego) na dzień zakończenia realizacji zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego doświadczenia (w przypadku braku określenia dokładnej daty zakończenia na pierwszy dzień określonego miesiąca). Tabela kursów walut na stronie internetowej http://www.nbp.pl/kursy/kursy.html.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże i udokumentuje, że dysponuje lub będzie dysponować, co najmniej: 1. koparką gąsienicową 0,25 m3, 2. samochodem samowyładowczym 5 - 10 t, 3. walcem statycznym samojezdnym 10 t, 4. skrapiarką do bitumu i rozsypywaczem do grysów 5. równiarką samojezdną lub sprzętem równoważnym oraz złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy. Jeżeli wskazane urządzenia nie stanowią potencjału własnego Wykonawcy, należy przedłożyć pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy tych urządzeń na okres realizacji zamówienia. Ocena warunku na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach, o których mowa w pkt. IX. SIWZ, tj. o wykaz urządzeń i narzędzi niezbędnych do wykonania zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. nr 83 poz. 578, ze zm.) oraz złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy. Dopuszczalne są uprawnienia, uzyskane na podstawie przepisów wcześniej obowiązujących uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie dróg w stopniu wymaganym dla przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy wskazane przez Wykonawcę osoby są obywatelami państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą one spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623, ze zm.). Jeżeli wskazane osoby nie stanowią potencjału własnego Wykonawcy, należy przedłożyć pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych osób na okres realizacji zamówienia. Ocena tego warunku na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach, o których mowa w pkt. IX. SIWZ tj. o Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz podstawie do dysponowania tymi osobami oraz w oparciu o oświadczenie, że osoba/y, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiada/ją/ wymagane uprawnienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wyka, że znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału finansowego. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą i udokumentują, iż posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimalną kwotę 150.000,00 zł oraz złożą oświadczenie, że znajdują się w sytuacji finansowej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia tj posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 100 000,00 zł. W przypadku braku polisy, Wykonawca przedstawi inny dokument potwierdzający, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku, gdy dokumenty złożone przez Wykonawcę, w celu potwierdzenia posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, zawierają dane określone w innych walutach niż określone w SIWZ, Zamawiający dokona ich przeliczenia wg średniego kursu NBP obowiązującego (publikowanego) na dzień wystawienia dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia. Tabela kursów walut na stronie internetowej http://www.nbp.pl/kursy/kursy.html Wykonawcy występujący jako konsorcjum składają wspólną polisę na wymaganą kwotę albo oddzielne polisy dla każdego z członków konsorcjum, z zastrzeżeniem, że suma ubezpieczenia członków konsorcjum wynosi nie mniej niż 150 000,00 złotych. Ocena warunku na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach, o których mowa w pkt. IX. SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty, a także pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum), jeśli dotyczy, b) Wypełniony formularz ofertowy zgodny w treści z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, c) Wykaz robót, które Wykonawca zamierza zlecić do wykonania podwykonawcom zgodny w treści z wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, jeżeli wystąpią następujące czynniki uniemożliwiające realizację przedmiotu zamówienia w terminie: a)w przypadku przedłużenia procedury udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego poprzez środki ochrony prawnej, wykorzystywane przez oferentów lub inne podmioty, b)udzielenia zamówień dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego, c)wystąpienia siły wyższej, której wystąpienie ma wpływ na realizację umowy lub wystąpienie okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy. Poprzez okoliczności uzasadniające zmianę terminu umowy rozumie się: osunięcia gruntów, długotrwałe intensywne opady, powódź, kolizje transportowe lub komunikacyjne, odkrycia w gruncie przedmiotów niemożliwych wcześniej do zidentyfikowania takich jak: głazy narzutowe, niewybuchy, przedmioty wymagające ochrony Konserwatora Zabytków i inne podobne nieprzewidywalne zdarzenia poza kontrolą którejkolwiek ze Stron i którym żadna ze Stron nie mogła zapobiec, d)czasowego wstrzymania realizacji prac przez Zamawiającego z przyczyn wynikających z działań Zamawiającego, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, e)konieczności wprowadzenia zmian w sposobie wykonania robót budowlanych spowodowanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów lub zmianami w wiedzy technicznej oraz w przypadku stwierdzenia nie zinwentaryzowanych elementów infrastruktury, działań organów administracji publicznej, bądź działań osób trzecich wymagających wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych, które wymuszą przerwanie prac lub zmianę uzyskanych pozwoleń. W przypadku zaistnienia jednej z powyższych okoliczności dopuszcza się możliwość przedłużenia terminu zakończenia robót określonego w punkcie VII SIWZ. Przedłużenie terminu zakończenia robót nastąpi w formie aneksu do umowy i wymaga pisemnego wniosku Wykonawcy wraz z uzasadnieniem, zaakceptowanego przez Zamawiającego. Przedłużenie terminu zakończenia prac nastąpi o okres niezbędny dla zakończenia robót uwzględniający okres wystąpienia czynników uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy. Zmiana zakresu przedmiotu umowy w sprawie niniejszego zamówienia lub sposobu wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy (zaistnienie warunków wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy): a)wydanie przez właściwy organ decyzji administracyjnej wyłączającej lub ograniczającej przedmiot zamówienia opisany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. b)ograniczenie przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego wynikające z obiektywnych i uzasadnionych przyczyn, np. brak możliwości zrealizowania zakładanych robót budowlanych lub niewspółmiernie wysokie koszty osiągnięcia zamierzonego celu w stosunku do planowanych. W przypadku zmian zakresu umowy ustala się zmianę wynagrodzenia Wykonawcy (obniżenia) w stopniu proporcjonalnym do zmiany zakresu przedmiotu umowy. Obniżenie wynagrodzenia zostanie dokonane w oparciu wartość zredukowanego rozmiaru robót określona na podstawie cen jednostkowych podanych w kosztorysie ofertowym. 3.3.Zmiana wynagrodzenia umownego Zamawiający ustala zmianę wynagrodzenia umownego w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. W przypadku zmiany stawki podatku VAT, cena netto za wykonanie przedmiotu umowy (części umowy) nie ulega zmianie, a wartość wynagrodzenia zostanie obliczona w oparciu o stawkę podatku VAT obowiązującą na dzień powstania obowiązku podatkowego. Nie dotyczy to przypadku objęcia obowiązkiem podatkowym Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT. Takie zmiany nie wymagają aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp krosno/nadl kolaczyce
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Kołaczyce, Nawsie Kołaczyckie 317, 38-213 Kołaczyce.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Nadleśnictwo Kołaczyce, Nawsie Kołaczyckie 317, 38-213 Kołaczyce/sekretariat/.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.