eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Częstochowa › Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w budynkach biurowych i terenach przyległych do budynków Oddziału ZUS w Częstochowie i podległych Inspektoratów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-10-22

Częstochowa: Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w budynkach biurowych i terenach przyległych do budynków Oddziału ZUS w Częstochowie i podległych Inspektoratów
Numer ogłoszenia: 200865 - 2007; data zamieszczenia: 22.10.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 43/45, 42-218 Częstochowa, woj. śląskie, tel. 034 3689101.

    I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.

    SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

    II.1) OPIS

    II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w budynkach biurowych i terenach przyległych do budynków Oddziału ZUS w Częstochowie i podległych Inspektoratów.

    II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

    II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Świadczenie usług kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w budynkach biurowych i terenach przyległych do budynków: Zadanie I - Oddział ZUS w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 43/45, - Inspektorat ZUS w Częstochowie, ul. Okólna 17/19, Zadanie II - Inspektorat ZUS w Kłobucku, ul. Targowa 3A, Zadanie III - Inspektorat ZUS w Koniecpolu, ul. Rynek 1, Zadanie IV - Inspektorat ZUS w Lublińcu, ul. Oleska 26, Zadanie V - Inspektorat ZUS w Myszkowie, ul. Sikorskiego 57. 2. Wykonawca, na własny koszt, zapewnia niezbędną ilość urządzeń do wykonania przedmiotu zamówienia oraz środki higieniczno-sanitarne (papier toaletowy i ręczniki jednorazowe itp.), środki myjąco-czyszczące (mydło w płynie ), środki dezynfekujące i zapachowe (wkłady do WC, odświeżacze powietrza), worki plastikowe na śmieci do koszy i niszczarek dokumentów w ilościach zapewniających pełne bieżące zapotrzebowanie oraz piasek środki antypoślizgowe, nawozy, środki odchwaszczające, trawę oraz korę w ilościach zapewniających realizację usługi w zakresie utrzymania czystości terenów zewnętrznych oraz pielęgnacji terenów zielonych. .

    II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.75.00.00 - Usługi sprzątania biur Kod CPV wg słownika 2008: 90.91.92.00 - Usługi sprzątania biur Oryginalny kod CPV: 90.21.10.00 - Usługi zamiatania ulic Kod CPV wg słownika 2008: 90.61.20.00 - Usługi zamiatania ulic Oryginalny kod CPV: 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych Kod CPV wg słownika 2008: 77.31.00.00 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych Oryginalny kod CPV: 90.21.20.00 - Usługi odśnieżania Kod CPV wg słownika 2008: 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania .

    II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Tak, ilość części: 5.

    II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 31.12.2008.

    SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

    III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA


    III.2) WARUNKI UDZIAŁU

    • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy ubiegający o udzielenie zamówienia na dane zadanie lub zadania muszą spełniać niżej wymienione warunki: 1. Określone przepisami art. 22 ust.1 pkt 1-3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień Publicznych: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2. Określone przepisami art.22 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień Publicznych - nie podlegają wykluczeniu z postępowania: a) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia - brak istnienia przesłanek wskazanych przepisami art.24 ust.1 pkt 1 - 10 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, b) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia - brak istnienia przesłanek wskazanych przepisami art.24 ust.2 pkt 1 - 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych. 3. Zamawiający ustala następujące szczegółowe warunki udziału w postępowaniu dla zadania I, II, III, IV, V: 1) W zakresie warunku wskazanego w pkt 1 lit.a ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi wg formuły spełnia/ nie spełnia na podstawie przedstawionych dokumentów, o których mowa w rozdziale VII w pkt 1, ppkt 1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia; w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten musi spełniać każdy wykonawca. 2) W zakresie warunku wskazanego w pkt 1 lit.b wymagane jest posiadanie przez wykonawców niezbędnego doświadczenia tj.: w ostatnich trzech latach przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub wykonują należycie w zakresie porównywalnym do przedmiotu zamówienia co najmniej: a) Zadanie I - jedną usługę o wartości kontraktu (brutto) nie mniejszej niż 80% ceny ofertowej za cały okres świadczenia usługi lub dwie usługi o sumarycznej wartości (brutto) kontraktów nie mniejszej niż 80% ceny ofertowej za cały okres świadczenia usługi podanej w formularzu oferty, Cena ofertowa na zadanie I jest sumą cen ofertowych za świadczenie usług w dwóch obiektach: Oddziału ZUS w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 43/45 i Inspektoratu ZUS w Częstochowie, ul. Okólna 17/19, b) Zadanie II - jedną usługę o wartości kontraktu (brutto) nie mniejszej niż 80% ceny ofertowej za cały okres świadczenia usługi lub dwie usługi o sumarycznej wartości kontraktów (brutto) nie mniejszej niż 80% ceny ofertowej za cały okres świadczenia usługi podanej w formularzu oferty, c) Zadanie III - jedną usługę o wartości kontraktu (brutto) nie mniejszej niż 80% ceny ofertowej za cały okres świadczenia usługi lub dwie usługi o sumarycznej wartości kontraktów (brutto) nie mniejszej niż 80% ceny ofertowej za cały okres świadczenia usługi podanej w formularzu oferty, d) Zadanie IV - jedną usługę o wartości kontraktu (brutto) nie mniejszej niż 80% ceny ofertowej za cały okres świadczenia usługi lub dwie usługi o sumarycznej wartości kontraktów (brutto) nie mniejszej niż 80% ceny ofertowej za cały okres świadczenia usługi podanej w formularzu oferty, e) Zadanie V - jedną usługę o wartości kontraktu (brutto) nie mniejszej niż 80% ceny ofertowej za cały okres świadczenia usługi lub dwie usługi o sumarycznej wartości kontraktów (brutto) nie mniejszej niż 80% ceny ofertowej za cały okres świadczenia usługi podanej w formularzu oferty. Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania tej samej usługi na więcej niż jedno zadanie w przypadku spełnienia wymogów określonych w ppkt 2 od lit.a do lit.e, Przez usługę porównywalną należy rozumieć usługę, która spełnia łącznie następujące warunki: - świadczenie usługi na podstawie umowy, przez okres minimum 6 miesięcy, - świadczenie usługi w sposób ciągły (minimum pięć dni w tygodniu), - powierzchnia objęta usługą dla zadania I minimum 5000,00 m², a dla każdego z zadań (II,III,IV,V) minimum 1000,00 m2 powierzchni wewnętrznej budynków, - świadczenie usługi w obiektach, które realizują zadania o charakterze tzw. użyteczności publicznej, takich jak np: urzędy, szkoły, muzea, banki, szpitale, sądy, budynki biurowe itp. .- z wyłączeniem magazynów, hipermarketów, hal, wiat, parkingów itp. Ocena spełnienia warunków szczegółowych na dane zadanie(a) nastąpi wg formuły spełnia/ nie spełnia na podstawie przedstawionych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale VII pkt 1 ppkt 2, 5 specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ceny ofertowej podanej przez wykonawcę w formularzu oferty, na zadanie, na które wykonawca złoży ofertę; w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki te wykonawcy mogą spełniać łącznie. 3) W zakresie potencjału technicznego wykonawcy muszą dysponować: niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami tj. co najmniej po jednym urządzeniu takim jak: odkurzacz wodny, froterka, polerka, szorowarka, wózek do sprzątania, kosiarka do trawy, urządzenie do odśnieżania. Ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi wg formuły spełnia/ nie spełnia na podstawie przedstawionych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale VII w pkt 1, ppkt 2, 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia; w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki te wykonawcy mogą spełniać łącznie. 4) W zakresie warunku wskazanego w pkt 1 1lit.c). wykonawcy: muszą być ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi wg formuły spełnia/ nie spełnia na podstawie przedstawionych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale VII w pkt 1, ppkt 2, 7 specyfikacji istotnych warunków zamówienia; w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten wykonawcy mogą spełniać łącznie. 5) W zakresie warunków określonych w pkt 2 lit. a, b ocena spełnienia warunków nastąpi wg formuły spełnia/ nie spełnia na podstawie przedstawionych przez wykonawcę oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale VII w pkt 1, ppkt 2,3,4 specyfikacji istotnych warunków zamówienia; w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten musi spełniać każdy wykonawca.
    • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia, że wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne na dane zadanie lub zadania spełniają warunki do udziału w postępowaniu muszą załączyć do oferty następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust.1 i nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych na formularza stanowiącym załącznik nr 1 do formularza oferty lub w oparciu o wzór formularza. 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) Aktualne zaświadczenie właściwego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Wykaz wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług sprzątania, z podaniem ich wartości, przedmiotu dat wykonania i odbiorców, na formularzach stanowiących załączniki do formularza oferty: na zadanie I - nr 7, na zadanie II - nr 8, na zadanie III - nr 9, na zadanie IV - nr 10, na zadanie V - nr 11 lub w oparciu o wzór formularza. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi podane w wykazie zostały wykonane należycie. 6) Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje wykonawca, na formularzu stanowiącym załącznik nr 12 do formularza oferty lub w oparciu o wzór formularza. 7) Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) Dokumenty wymienione w w pkt 1 ppkt 1,3,4 i oświadczenie o którym mowa w pkt 1 ppkt 2 winny być przedłożone przez każdego wykonawcę. 2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, stosownie do art.23 ust.2 ustawy P.z.p. Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie ustanowionego wykonawcę - pełnomocnika oraz zakres jego umocowania oraz musi być podpisany w imieniu wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia w tym wykonawcę ustanowionego jako pełnomocnika i przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej wykonawcy. Dokument pełnomocnictwa musi zostać złożony jako część oferty, musi być w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 3. Wykonawca ma obowiązek złożyć dokumenty o których mowa w pkt 1, ppkt 1,3,4,7 w formie oryginału lub w kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania wykonawcy (osobę/osoby podpisującą(e) ofertę). 4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.1 ppkt 1, 3, 4, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 5. Dokumenty, o których mowa w pkt 4 ppkt 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 4 ppkt 2 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Terminy wystawienia dokumentów, takie jak określono w pkt 5.

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


    IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zus.pl/zampub

    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Częstochowie przy ul. Dąbrowskiego 43/45, 42-218 Częstochowa, budynek A, pokój nr 101, w godz. od 7.30 do 15.00 od poniedziałku do piątku (faks 034 368-91-01.

    IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.11.2007 godzina 09:00, miejsce: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 43/45, 42-218 Częstochowa, budynek A, pokój nr 101.

    IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

    CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w budynkach biurowych i terenie przyległym do budynków Oddziału ZUS w Częstochowie, ul. Dąbrowskiego 43/45 i Inspektoratu ZUS w Częstochowie, ul. Okólna 16/17.

    • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w budynkach biurowych i terenach do nich przyległych..
    • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.75.00.00-1, 90.21.10.00-9, 77.31.00.00-6, 90.21.20.00-6.
    • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2008.
    • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w budynku i terenie przyległym do budynku Inspektoratu ZUS w Kłobucku, ul. Targowa 3A.

    • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje sprzątanie pomieszczeń biurowych i terenu przyległego do budynku.
    • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.75.00.00-1, 90.21.10.00-2, 77.31.00.00-6, 90.21.20.00-6.
    • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2008.
    • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w budynku biurowym i terenie przyległym do budynku Inspektoratu ZUS w Koniecpolu, ul. Rynek1.

    • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje sprzątanie pomieszczeń biurowych i terenu przyległego do budynku.
    • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.75.00.00-1, 90.21.10.00-9, 77.31.00.00-6, 90.21.20.00-6.
    • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2008.
    • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w budynku Inspektoratu ZUS wLublińcu, ul. Oleska 26.

    • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje sprzątanie pomieszczeń biurowych i terenu przyległego do budynku.
    • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.75.00.00-1, 90.21.10.00-9, 77.31.00.00-6, 90.21.20.00-6.
    • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2008.
    • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w budynku Inspektoratu ZUS w Myszkowie, ul. Sikorskiego 57.

    • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje sprzątanie pomieszczeń biurowych i terenu przyległego do budynku.
    • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.75.00.00-1, 90.21.10.00-9, 77.31.00.00-6, 90.21.20.00-6.
    • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2008.
    • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    Podziel się

    Poleć ten przetarg znajomemu poleć

    Wydrukuj przetarg drukuj

    Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








    Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


    Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

    chcę zamieszczać ogłoszenia

    Dodaj swoje pytanie

    Najnowsze orzeczenia

    Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.