eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › dostawa środków dezynfekcyjnych - 10 pakietów w ciągu 12 miesięcy

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-13

Warszawa: dostawa środków dezynfekcyjnych - 10 pakietów w ciągu 12 miesięcy
Numer ogłoszenia: 200780 - 2012; data zamieszczenia: 13.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. prof. W. Orłowskiego CMKP , ul. Czerniakowska 231, 00-416 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5841110, faks 022 5841109.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-orlowskiego.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: dostawa środków dezynfekcyjnych - 10 pakietów w ciągu 12 miesięcy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: dostawa środków dezynfekcyjnych - 10 pakietów w ciągu 12 miesięcy.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: -----------------------

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2) posiadania wiedzy i doświadczenia; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia; 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2. Sposób oceny ofert: Oferta oceniana będzie pod względem: 1) formalnym, tj. spełnienia warunków podanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (wymagana dokumentacja wyszczególniona poniżej) 2) merytorycznym, tj. wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z podanymi kryteriami Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zastosuje formułę spełnia/nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego z wyżej wymienionych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o przesłanki zawarte w art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 4 przytaczanej ustawy. Warunki , o których mowa w pkt. 1 - składane są w formie dokumentu: OŚWIADCZENIE WYKONAWCY stanowiącego załącznik nr 2 do druku OFERTA (vide: wzór OŚWIADCZENIA). 3. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy, wymagane od dostawców lub wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania w Polsce: 3.1. Oświadczenie o spełnieniu wymogów zawartych w art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - zał. nr 2 3.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. 4. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy, wymagane od Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP: 4.1 Odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym dostawca lub wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: a) wobec wykonawcy nie wszczęto postępowania likwidacyjnego ani nie ogłoszono jego upadłości. b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w pktach a) i b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 4.2.W przypadku, gdy w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkcie 3.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 5. Oprócz wymienionych oświadczeń i dokumentów , Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty: I. Właściwe dla produktu dokumenty dopuszczające do obrotu: 1. Produkty zakwalifikowane jako produkty lecznicze w rozumieniu ustawy z dnia 06.09.2001r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. 2001 r. Nr 126 poz. 1381 z późniejszymi zmianami) - Pozwolenie Ministra Zdrowia na dopuszczenie do obrotu produktu leczniczego lub Pozwolenie Prezesa Urzędu na dopuszczenie do obrotu produktem leczniczym. 2. Produkty zakwalifikowane jako wyroby medyczne w rozumieniu ustawy z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (Dz.U. 2010r. Nr 107 poz. 679) - dla wszystkich klas wyrobu medycznego - powiadomienie lub zgłoszenie lub przeniesienie do bazy wydane przez Prezesa Urzędu RPLWMiPB. 3. Produkty zakwalifikowane jako środki biobójcze w rozumieniu ustawy z dnia 13.09.2002 r. o produktach biobójczych (Dz. U. 2002r. Nr175 poz. 1433 z późniejszymi zmianami) - Pozwolenie Ministra Zdrowia na obrót produktem biobójczym lub Pozwolenie Prezesa Urzędu na obrót produktem biobójczym. 4. Produkty zakwalifikowane jako kosmetyki w rozumieniu ustawy z dnia 30.03.2001 r. o kosmetykach (Dz.U. 2001r. Nr 42 poz. 473 z późniejszymi zmianami) - Potwierdzenie przyjęcia formularza przekazania danych do Krajowego Systemu Informowania o Kosmetykach wprowadzonych do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. II. Oświadczenie o tym, że Oferent na każde żądanie Zamawiającego w trakcie badania ofert przedłoży dokumenty potwierdzające żądane spektrum i czas działania zaproponowanych preparatów III. Ulotki informacyjne IV. Karty charakterystyki mieszaniny lub substancji niebezpiecznych dla preparatów zarejestrowanych jako wyroby medyczne i produkty biobójcze V. Charakterystyki produktu leczniczego dla preparatów zarejestrowanych jako produkty lecznicze VI. Zezwolenie na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej (dotyczy pakietu 1,5,8)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy na podstawie stosownego aneksu podpisanego przez obie strony w następującym zakresie oraz w sytuacjach opisanych poniżej tj.: 1) W zakresie zmiany przedmiotu umowy: a) polegającej na zmianie nazwy towaru dostarczanego, w przypadku udowodnienia przez Wykonawcę za pośrednictwem dokumentów rejestracyjnych zmiany nazwy handlowej, wynikającej z: - udokumentowanego wstrzymania/zaprzestania produkcji, importu lub wycofania z rynku produktu dostarczanego wskutek zaistnienia incydentu medycznego; - wygaśnięcia rejestracji danego produktu; - dokonywania zmian w pozwoleniu i dokumentacji dotyczącej wprowadzenia do obrotu produktu; - krótkotrwałego jednorazowego dostarczanego produktu na rynku; b) w przypadku zaoferowania towaru, w sytuacjach wskazanych w ppkt 1 lit. a), Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć towar, odpowiadający parametrami opisanemu w SIWZ, , przy zachowaniu cen jednostkowych nie wyższych niż cena leku z oferty z uwzględnieniem sposobu konfekcjonowania i niezbędnego przeliczania cen oraz po uprzednim pisemnym zaakceptowaniu towaru równoważnego przez Zamawiającego. 2) W zakresie zmiany numeru katalogowego produktu określonego w tabeli asortymentowo - cenowej pod warunkiem uprzedniego uzyskania od Wykonawcy pisemnego wniosku o dokonanie takiej zmiany wraz z jej uzasadnieniem oraz zaakceptowania jej przez Zamawiającego. 3) W zakresie zmiany cen, w przypadku: a) Udokumentowanej przez Wykonawcę zmiany cen urzędowych, stawek podatkowych lub stawek celnych. b) Zmiany cen producenta, jednak nie wcześniej niż po 6 miesiącach obowiązywania umowy jednorazowo, maksymalnie o 5% w stosunku do ceny oferowanej, za zgodą Zamawiającego, po uprzednim jego powiadomieniu przez Wykonawcę w terminie nie krótszym niż 14 dni przed planowaną zmianą i wyczerpującym uzasadnieniem proponowanych zmian. 4) W zakresie przedłużenia okresu obowiązywania umowy, o którym mowa w § 10 pkt. 1, w sytuacji niewykorzystania kwot, o których mowa w § 3, jednakże nie dłużej niż do czasu ich wyczerpania, tak aby zmiana terminu obowiązania umowy nie prowadziła do podwyższenia wartości przedmiotu niniejszej umowy. 5) W zakresie zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy m.in. takich jak: zmiana nazwy, zmiana formy prawnej, zmiana siedziby - Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o ich zaistnieniu oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających zmianę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital-orlowskiego.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ul. Czerniakowska 231 00-416 Warszawa, pok. D001.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.06.2012 godzina 11:30, miejsce: ul. Czerniakowska 231 00-416 Warszawa, pok. D001.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Preparat dezynfekcyjny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Preparat...... do dezynfekcji skóry......... - 2 pozycje w pakiecie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Preparat dezynfekcyjny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: preparat do szybkiej dezynfekcji powierzchni trudnodostępnych ........... - 2400 opak..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: preparat dezynfekcyjny.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: preparat myjąco - dezynfekcyjny do dużych powierzchni zmywalnych .............. - 20 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: preparat do mycia narzędzi.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Enzymatyczny preparat do mycia narzędzi chirurgicznych w myjkach ultradźwiękowych .... - 230 litrów.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Preparaty dezynfekcyjne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: preparat do mycia i dezynfekcji gastroskopów i kolonoskopów Olympus Optical ........, preparat chlorowy do dezynfekcji powierzchni......., preparat do mycia i dezynfekcji narzędzi i endoskopów ......, preparat do szybkiej dezynfekcji miejsc trudnodostępnych ..........., preparat do higienicznej i chirurgicznej dezynfekcji rąk - 6 pozycji w pakiecie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Preparaty dezynfekcyjne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: preparat do dezynfekcji ran ....., preparat antybakteryjny do mycia ciała i włosów ....., preparat do chirurgicznego i higienicznego mycia rąk ...... - 8 pozycji w pakiecie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Preparaty dezynfekcyjne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: preparat w proszku do mycia i dezynfekcji powierzchni oraz sprzętu medycznego ........, chusteczki o wymiarach 20cm x 20 cm do dezynfekcji głowic USG ......... - 3 pozycje w pakiecie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Preparaty dezynfekcyjne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: preparat do dezynfekcji endoskopów giętkich ...., preparat płynny w koncentracie do czyszczenia i dezynfekcji narzędzi chirurgicznych ........... - 2 pozycje w pakiecie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Preparaty dezynfekcyjne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: jednorazowe jałowe chusteczki nasączone alkoholem do dezynfekcji skóry przed iniekcjami u noworodków - 200 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Preparaty dezynfekcyjne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: preparat do dezynfekcji chemiczno - termicznej w myjni Olympus MINI ETD ....., Aktywator do preparatu dezynfekcyjnego ....., detergentowy preparat do mycia w myjni Olympus ETD ...... - 3 pozycje w pakiecie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.63.16.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.