eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsko-Biała › Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na potrzeby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej



Ogłoszenie z dnia 2023-12-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na potrzeby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 070810575

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Karola Miarki 11

1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-300

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.7.) Numer telefonu: 334995649

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mops.bielsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.bielsko.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

mops-bielsko-biala.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


pomoc społeczna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na potrzeby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0eb22da8-73ca-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00575594

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00023017/15/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.10 Usługi opiekuńcze

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00462722

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: MOPS.DA-PSU.3211.25.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na terenie gminy Bielsko-Biała, w miejscu ich zamieszkania lub pobytu.
2. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone są u osób, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione.
3. Zakres usług opiekuńczych obejmuje:
a) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych
b) podstawową opiekę higieniczną
c) w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem,
d) pielęgnację – zalecaną przez lekarza
4. Zakres specjalistycznych usług opiekuńczych obejmuje:
a) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia,
b) pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
c) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
d) pomoc mieszkaniowa.
5. Świadczenie usług dla podopiecznych w miejscu zamieszkania lub pobytu ma na celu:
 zaspokojenie codziennych potrzeb życiowych,
 zapewnienie kompleksowej opieki w domu tj. świadczenie usług również w godzinach wieczornych (w uzasadnionych przypadkach w godzinach nocnych) i w dni wolne od pracy.
6. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone są w oparciu o decyzję administracyjną.
7. Podmiot realizujący usługi otrzyma każdorazowo od Zamawiającego pisemne zlecenie, w którym określone będzie:
 miejsce realizacji usługi,
 czas trwania usługi (termin i ilość godzin),
 szczegółowy zakres czynności do wykonania.
8. Przez godzinę świadczenia usługi Zamawiający rozumie godzinę zegarową (60 minut) świadczenia usługi w miejscu zamieszkania podopiecznego, a także wykonania na jego rzecz zleconych czynności poza miejscem zamieszkania, takich jak np. załatwienie spraw urzędowych, dokonanie niezbędnych zakupów itp. Do świadczonych usług nie wlicza się czasu dotarcia opiekuna do miejsca świadczenia usług, ani też kosztów dojazdów.
9. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone są w dni powszednie, jak również w dni wolne od pracy.
10. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Wykonawca zapewni opiekę w godzinach od 22.00 do 6.00 rano.
11. Objęcie podopiecznego opieką musi nastąpić nie później niż 3 godziny od chwili zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego lub zgodnie z terminem określonym w zleceniu.
12. Wykonawca musi zagwarantować, że usługi opiekuńcze będą wykonywane przez osoby, które:
 ukończyły odpowiednie kursy lub szkolenia (minimum 30 godzinne) w zakresie podstawowych umiejętności koniecznych do sprawowania opieki nad osobami starszymi bądź niepełnosprawnymi potwierdzone zaświadczeniami o ukończeniu kursu lub szkolenia, lub zaświadczeniami z PCK;
lub
 posiadają kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej lub innego pokrewnego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć usługi opiekuńcze.
13. Specjalistyczne usługi opiekuńcze będą wykonywane przez osoby posiadające kwalifikacje zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.).
14. Wykonawca musi zagwarantować, że nie dopuści do wykonywania usług osób bez aktualnego zaświadczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwskazań do pracy na wskazanym stanowisku wydanego przez lekarza medycyny pracy.
15. Wykonawca musi zapewnić osobom wykonującym usługi dokument ze zdjęciem, imieniem i nazwiskiem oraz nazwą i numerem telefonu Wykonawcy.
16. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia osób wykonujących usługi w środki ochrony osobistej tj, rękawice ochronne, fartuch ochronny, w zalecone przez lekarza wzmożone środki ochrony osobistej tj. kombinezon jednorazowy z kapturem, maseczka ochronna jednorazowa, ochraniacze na obuwie, inne środki ochronne wprowadzone odrębnymi przepisami w wyniku wystąpienia sytuacji szczególnych, np. pandemia.
17. Wykonawca musi zagwarantować Zamawiającemu i świadczeniobiorcom możliwości kontaktu telefonicznego w dniach od poniedziałku do niedzieli w godzinach realizacji usługi (nr telefonu do kontaktu zostanie przekazany Zamawiającemu w dniu podpisania umowy).
18. Rozliczenie za świadczone usługi odbywa się co miesiąc na podstawie zestawienia realizowanych usług, sporządzonego przez Wykonawcę, w oparciu o karty pracy, potwierdzone podpisem przez podopiecznego, jego członka rodziny lub innej wskazanej przez niego osoby (z wyłączeniem osoby realizującej usługi opiekuńcze). Karty pracy stanowią załącznik do umowy.
19. Zamawiający jak i Wykonawca będzie kontrolował jakość i terminowość świadczonych usług.
20. Zamawiający szacuje objęcie usługami opiekuńczymi około 190 podopiecznych miesięcznie, co stanowi około 4 200 godzin miesięcznie przy założeniu, że:
 ok. 1450 godzin miesięcznie realizowanych jest w soboty, niedziele i święta,
 ok. 970 godzin miesięcznie realizowanych jest w dniach od poniedziałku do piątku poza godzinami pracy Ośrodka tj. po godz. 15:30,
 ok. 1780 godz. miesięcznie realizowana jest w dniach od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 15:00.
Łączny zakres zamówienia Zamawiający szacuje na 50 400 godzin usług opiekuńczych
i specjalistycznych usług opiekuńczych z zastrzeżeniem, że ostateczny zakres zamówienia może być zmniejszony odpowiednio do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, nie mniej jednak niż do wysokości 35 280 godzin usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych za cały okres realizacji zamówienia.
21. Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować odpowiednią liczbę pracowników, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
 ok. 27 osób do realizacji usług opiekuńczych,
 2 osoby do realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2317896,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2570400,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2317896,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Instytut Dietetyki Klinicznej Spółdzielnia Socjalna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5472177079

7.3.3) Ulica: Plac Świętego Mikołaja 5/8

7.3.4) Miejscowość: Bielsko-Biała

7.3.5) Kod pocztowy: 43-300

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2317896,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.