eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rajcza › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2023 w wysokości: 1.500.000,00 zł.



Ogłoszenie z dnia 2023-12-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2023 w wysokości: 1.500.000,00 zł.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAJCZA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182692

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Górska 1

1.5.2.) Miejscowość: Rajcza

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-370

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugrajcza@rajcza.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rajcza.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4f873055-98bb-11ee-9ee7-e2087ac16d09

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2023 w wysokości: 1.500.000,00 zł.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4f873055-98bb-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00569012

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00546759

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.TPBN.10.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są następujące usługi: Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2023 w wysokości: 1.500.000,00 zł.
2. Szczegółowy opis zamówienia:
1) Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy
2) Kredyt będzie pobierany od dnia podpisania umowy.
3) Okres spłaty: od 31.03.2025 do 30.06.2032 r. – zgodnie z harmonogramem spłaty rat stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ
4) Spłata kredytu: kredyt zostanie spłacony w 30 ratach według harmonogramu spłaty rat kredytu (załącznik nr 3 do SWZ),
5) Terminy spłaty rat do ostatniego dnia danego miesiąca kwartału wg harmonogramu (załącznik nr 3 do SWZ),
6) Terminy spłaty odsetek: kwartalne do ostatniego dnia miesiąca kwartału.
7) Uruchomienie kredytu po podpisaniu umowy.
8) Zabezpieczenie kredytu weksel in. blanco wraz z deklaracją wekslową
9) W umowie kredytowej oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR dla depozytów 3-miesięcznych liczoną jako średnia notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy powiększoną o stałą w okresie kredytowania marżę banku.
10) Zamawiający zastrzega sobie prawo przedterminowej spłaty kredytu.
11) Odsetki od kredytu będą naliczane od aktualnego zaangażowania kredytowego.
12) Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
13) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w formularzu ofertowym.
14) Zamawiający udostępni następujące dokumenty:
a) Harmonogram spłaty rat kredytu (załącznik nr 3 do SWZ);
b) Uchwała nr LXXIV/484/2023 Rady Gminy z dnia 12 grudnia w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego (załącznik nr 4 do SWZ);
15) Maksymalny wymagany przez Zamawiającego termin wypłaty kredytu wynosi 3 dni robocze, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wskazać okres krótszy, zgodnie z treścią Formularzy ofertowych – załącznik nr 1 do Specyfikacji. Jeżeli Wykonawca nie wskaże w Formularzach ofertowych terminu wypłaty kredytu, bądź też zaznaczy więcej niż jeden termin wypłaty kredytu, wówczas Zamawiający za termin wypłaty przyjmie maksymalny wymagany termin, tj. 3 dni robocze liczone od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia kredytu.
16) Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku.
17) Marża banku jest stała w umownym okresie kredytowania.
18) Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym).
19) Wysokość jednorazowej prowizji bankowej od udzielonego kredytu nie może przekroczyć 0,1%.
20) Bank nie będzie pobierał od Kredytobiorcy żadnych innych opłat i prowizji wiązanych z obsługą kredytu za wyjątkiem prowizji od udzielenia kredytu.
21) Zamawiający nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art.777 §1 punkt.5 k.p.c.
22) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SWZ.
23) Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
24) Zamawiający nie był i nie jest w restrukturyzacji w innych bankach.
25) Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US.
26) U Zamawiającego nie był prowadzony program postępowania naprawczego i nie przystępuje on do jego realizacji w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
27) U Zamawiającego nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne na wniosek banków.
28) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu.
29) Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. Po akceptacji projektu umowy przez Zamawiającego umowa zostanie zawarta w terminie ustalonym przez Zamawiającego
30) W ciągu ostatnich lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu Zamawiającego.
31) Zamawiający nie może dopuścić do powstania zadłużenia przeterminowanego, ponieważ skutkowałoby to naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. Wyrażamy zgodę, aby oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego ustalane było w wysokości i wg zasad obowiązujących u wykonawcy.
32) Zamawiający nie przewiduje tzw. „raty balonowej” tj. spłaty całości kapitału na koniec okresu kredytowania.
33) Zamawiający nie ma powiązań kapitałowych ani organizacyjnych z innymi podmiotami.
34) Zamawiający nie zawierał umów wsparcia.
35) Wykonawca składa w postępowaniu projekt umowy kredytowej, który winien zawierać wszystkie ustalenia zapisane w SWZ.
36) Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnego przedłużenia terminu spłaty części kredytu, jeżeli będzie tego wymagała sytuacja finansowa Gminy.
37) Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami.
38) Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty.
39) Jedyną dopuszczalną przez Zamawiającego walutą rozliczeń jest złoty polski (PLN).
40) Źródło finansowania zamówienia: własne.
3. W przypadkach wskazania w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość zastosowania równoważnych rozwiązań /np. materiałów, urządzeń/ tzn. takich, których parametry techniczne są równoważne – co najmniej takie same (nie gorsze) od tych podanych w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający ponadto zastosuje odpowiednio kryteria w celu oceny równoważności (szczegóły zawarte w opisie przedmiotu zamówienia – zgodnie z rozdziałem II pkt 1 i 2 SWZ).
4. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ustawy Pzp wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
5. Wykonawca odpowiedzialny będzie za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z opisami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia.
6. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia.
7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Uzasadnienie: Zamówienie nie zostało podzielone na części, z uwagi na fakt, iż jego podział wiązał by się z nadmiernymi trudnościami technicznymi, organizacyjnymi, a także nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, a potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 659517,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 659517,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 659517,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BANK SPÓŁDZIELCZY W RAJCZY

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000500168

7.3.3) Ulica: ul. Górska 5

7.3.4) Miejscowość: Rajcza

7.3.5) Kod pocztowy: 34-370

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2159517,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2032-06-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.