eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dobrcz › Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w 2023 r."



Ogłoszenie z dnia 2023-12-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w 2023 r.”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dobrcz

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350659

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Długa 50

1.5.2.) Miejscowość: Dobrcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 86-022

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 52 364 80 44

1.5.8.) Numer faksu: 52 364 80 32

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@dobrcz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dobrcz.bip.net.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8a225ef9-7d83-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w 2023 r.”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8a225ef9-7d83-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00564286

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00059754/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.760.274,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00481019

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BIB271.24.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 901721,82 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zamówienie obejmuje udzielenie i obsługę długoterminowego kredytu bankowego do wysokości 1.760.274,00 zł (słownie: jeden milion siedemset sześćdziesiąt tysięcy dwieście siedemdziesiąt cztery złote, 00/100) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w 2023 r.
2. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
3. Spłata kredytu nastąpi do dnia 30.11.2033 r.
4. Karencja w spłacie kapitału – do 30 marca 2024 r.
5. Zabezpieczenie terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzone kontrasygnatą Skarbnika Gminy.
6. Uruchomienie kredytu nastąpi w jednej transzy przez przelew środków na konto Zamawiającego – na wniosek Zamawiającego:
- do 15.12.2023 – 1.760.274,00 zł
7. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie
z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu.
8. Wykonawca uruchomi środki poszczególnych transz kredytu w ciągu najpóźniej 7 dni od otrzymania dyspozycji zamawiającego i przekaże na rachunek bieżący Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy Oddział Dobrcz na rachunek o nr 90 8142 1062 0000 0345 2000 0009.
9. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania w całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami przy czym Zamawiający powiadomi wykonawcę o niewykorzystaniu w całości kredytu w trybie przewidzianym dla wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu.
10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu lub całości kredytu w terminie przez niego wyznaczonym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy nie później niż 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu. Zamawiający z powyższych tytułów nie poniesie dodatkowych kosztów.
11. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu odsetki naliczane będą tylko za okres do terminu spłaty.
12. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami.
13. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej, a także prowizji od udzielonego kredytu ani żadnych innych dodatkowych prowizji i opłat. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu.
14. Opis sposobu obliczania oprocentowania – kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym wg zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej powiększonej o stałą
w całym okresie kredytowania marżę banku. Stawka referencyjna liczona będzie jako WIBOR 1 M dla międzybankowych depozytów jednomiesięcznych obowiązującej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie każdego okresu obrachunkowego, za jaki należne odsetki od kredytu są naliczane i spłacane – dla kredytów ze zmienną stopą procentową. Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty tj. rok 365/366 dni (rzeczywista liczba dni w miesiącu).
15. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego przy czym:
a) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty transzy kredytu
i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego,
b) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu.
16. Spłata kapitału nastąpi w kwartalnych ratach. Rata kapitału będzie płacona ostatniego dnia roboczego ostatniego miesiąca danego kwartału, z wyłączeniem ostatniego kwartału roku, gdzie rata przypadnie na ostatni dzień miesiąca listopada tj. daty spłaty ustala się na : 31.03, 30.06, 30.09 oraz 30.11 danego roku spłaty. Ostatnia rata kredytu będzie płacona 30 listopada 2033 roku. Wysokość rat kapitałowych przedstawia się następująco:
- 2024 rok – 4 raty po 600,00 zł
- 2025 rok – 4 raty po 1.250,00 zł
- 2026 rok – 4 raty po 1.250,00 zł
- 2027 rok – 4 raty po 3.750,00 zł
- 2028 rok – 4 raty po 1.250,00 zł
- 2029 rok – 4 raty po 22.500,00 zł
- 2030 rok – 4 raty po 65.000,00 zł
- 2031 rok – 4 raty po 100.000,00zł
- 2032 rok – 4 raty po 107.500,00 zł
- 2033 rok – 4 raty po 136.968,50 zł
17. Na potrzeby wyliczenia ceny należy przyjąć, że uruchomienie poszczególnych transz kredytu nastąpi w terminach określonych w punkcie 6.
18. Spłata odsetek nastąpi w ratach miesięcznych – odsetki naliczane od kwoty faktycznie udzielonego kredytu.
19. Spłata ostatniej raty odsetkowej może być dokonana w dniu spłaty ostatniej raty kredytu.
20. Jeżeli data spłaty raty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin zostaje zachowany, jeżeli spłata nastąpi w ostatnim dniu roboczym przed tą datą.
21. Płatności rat kapitałowych o których mowa w pkt. 16) mogą ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek winien być złożony u Wykonawcy
(w banku) najpóźniej 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych
w ofercie i umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej Wykonawca dokona stosownego przeliczenia tabeli spłat rat kapitałowych
i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności. Z tytułu ww. czynności opisanych w niniejszym punkcie Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji.
22. Wyliczenia ofertowej ceny w PLN Wykonawca dokona na podstawie stawki WIBOR 1M z dnia 3 listopada 2023 r. - 5,74% i marży banku.
23. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
66113000-5 Usługi udzielania kredytu

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 896124,73 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1056620,88 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 896124,73 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Szubinie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 562 000 35 15

7.3.3) Ulica: Kcyńska 30

7.3.4) Miejscowość: Szubin

7.3.5) Kod pocztowy: 89-200

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-12-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 896124,73 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2033-11-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.