eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kowalewo Pomorskie › Dostawa oleju opa³owego lekkiego do kot³owni olejowych w Szko³ach Podstawowych i ¶wietlicach wiejskich zlokalizowanych na terenie Gminy Kowalewo Pomorskie w 2024 roku



Og³oszenie z dnia 2023-12-18


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa oleju opa³owego lekkiego do kot³owni olejowych w Szko³ach Podstawowych i ¶wietlicach wiejskich zlokalizowanych na terenie Gminy Kowalewo Pomorskie w 2024 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzi zamawiaj±cy centralny

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA KOWALEWO POMORSKIE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118595

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Konopnickiej 13

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Kowalewo Pomorskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-410

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudzi±dzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@kowalewopomorskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.kowalewopomorskie.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa oleju opa³owego lekkiego do kot³owni olejowych w Szko³ach Podstawowych i ¶wietlicach wiejskich zlokalizowanych na terenie Gminy Kowalewo Pomorskie w 2024 roku

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-efcb89e2-9d8c-11ee-948d-82b0c04ef850

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00557683

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-12-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00056384/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.7 Dostawa oleju opa³owego lekkiego do kot³owni olejowych w Szko³ach Podstawowych i ¶wietlicach wiejskich zlokalizowanych na terenie Gminy Kowalewo Pomorskie w 2024 roku

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-efcb89e2-9d8c-11ee-948d-82b0c04ef850

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywaæ siê bêdzie wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 344), tj. przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne. Postêpowanie mo¿na wyszukaæ ze strony g³ównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przegl±daj postêpowania/konkursy”).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
2. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Prawo zamówieñ publicznych lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia / podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem typu zewnêtrznego lub wewnêtrznego. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
4. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e- Zamówienia.
5. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
6. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
7. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
8. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
9. Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej (nie dotyczy sk³adania ofert).
10. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych osobowych), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kowalewo Pomorskie, reprezentowana przez Burmistrza Miasta Kowalewo Pomorskie, z siedzib± w Kowalewie Pomorskim przy ul. Konopnickiej 13, 87 – 410 Kowalewo Pomorskie, e-mail: burmistrz@kowalewopomorskie.pl.
2. W sprawach zwi±zanych z Pani/Pana danymi osobowymi proszê kontaktowaæ siê z inspektorem ochrony danych w nastêpuj±cy sposób - listownie na adres: ul. Konopnickiej 13, 87 – 410 Kowalewo Pomorskie lub za po¶rednictwem poczty elektronicznej pod adresem: iod@kowalewopomorskie.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygniêcia, jak równie¿ zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a tak¿e udokumentowania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp oraz Prezes Urzêdu Zamówieñ Publicznych z siedzib± w Warszawie (02-676) przy ul. Postêpu 17A jako Administrator Danych Osobowych U¿ytkowników Platformy e-Zamówienia, na której Gmina Kowalewo Pomorskie prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±c pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/
5. Pani/Pana dane osobowe w przypadku postêpowañ o udzielenie zamówienia publicznego bêd± przechowywane przez okres oznaczony kategori± archiwaln± wskazan± w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt. Dla dokumentów wytworzonych w ramach zamówieñ publicznych krajowych jest to okres 5 lat, dla zamówieñ publicznych unijnych jest to okres 10 lat. Natomiast umowy cywilnoprawne wraz z dokumentacj± dotycz±c± ich realizacji, niezale¿nie od trybu w jakim zosta³y zawarte, przechowywane s± przez okres 10 lat. Okres przechowywania liczony jest od 1 stycznia roku nastêpnego od daty zakoñczenia sprawy. Po up³ywie okresu przechowywania dokumentacja niearchiwalna podlega, po uzyskaniu zgody dyrektora w³a¶ciwego archiwum pañstwowego, brakowaniu.
6. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym równie¿ w formie profilowania, stosowanie do art. 22 RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP..271.2.14.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa oleju opa³owego lekkiego w okresie 01.01.2024r. - 31.12.2024r. do nastêpuj±cych jednostek organizacyjnych i pomocniczych Gminy Kowalewo Pomorskie:
Lp. - Miejsce dostawy - Szacunkowe zapotrzebowanie na olej opa³owy lekki w 2024 roku
1. Szko³a Podstawowa w Pluskowêsach - 15 000 litrów
2. Szko³a Podstawowa w Wielkiej £±ce - 12 000 litrów
3. Szko³a Podstawowa w Wielkim Rychnowie - 31 000 litrów
4. Osiedle Brodnickie - 2 000 litrów
5. So³ectwo Mariany - 800 litrów
6. So³ectwo Che³monie - 1 000 litrów
7. So³ectwo Che³moniec - 500 litrów
8. So³ectwo Pluskowêsy - 300 litrów
9. So³ectwo Mlewiec - 1 000 litrów
10. So³ectwo Sierakowo - 1 000 litrów
11. So³ectwo Pi±tkowo - 1 000 litrów
12. So³ectwo Mlewo - 1 500 litrów
RAZEM - 67 100 litrów

3. Wielko¶æ jednorazowych dostaw oleju opa³owego odbywaæ siê bêdzie na poziomie 70 – 90 % pojemno¶ci zbiornika na paliwo w poszczególnych budynkach.

4. Dostarczony olej opa³owy musi spe³niaæ nastêpuj±ce parametry:
1) gêsto¶æ w temperaturze 15°C – max. 860 kg/m3
2) warto¶æ opa³owa – min. 42 MJ/kg,
3) temperatura zap³onu – min. 56°C,
4) zawarto¶æ siarki – max. 0,1 % (m/m),
5) zawarto¶æ wody – max. 200 mg/kg,
6) lepko¶æ kinematyczna w 20°C – max. 6 mm2/s,
7) temperatura p³yniêcia – max. (-20°C),
8) barwa czerwona,
9) pozosta³o¶æ po spopieleniu – max. 0,01%,
10) zawarto¶æ zanieczyszczeñ sta³ych – max. 24mg/kg.

5. Niezale¿enie od okre¶lonych powy¿ej standardów jako¶ciowych odnosz±cych siê do istotnych cech przedmiotu zamówienia, dostawa oleju musi odpowiadaæ wymaganiom okre¶lonym w:
1) Rozporz±dzeniu Ministra Gospodarki z dnia 1 grudnia 2016 r. w sprawie wymagañ jako¶ciowych dotycz±cych zawarto¶ci siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których bêd± stosowane ciê¿kie oleje opa³owe (Dz. U. z 2016 r., poz. 2008),
2) Rozporz±dzeniu Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2022 r. w sprawie znakowania i barwienia wyrobów energetycznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 2633),
3) Ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jako¶ci paliw ciek³ych i biopaliw ciek³ych oraz przepisom wykonawczym wydanym na podstawie tej ustawy (Dz. U. z 2023r., poz. 846 ze zm.),

6. Wykonawca ma obowi±zek dostarczyæ olej opa³owy specjalistycznym transportem wyposa¿onym w legalizowany sprzêt do pomiaru spuszczanego oleju.
7. Koszty transportu i ubezpieczenia transportu do Zamawiaj±cego ponosi Wykonawca.
8. Z ka¿d± dostaw± Wykonawca zobowi±zany jest do przed³o¿enia dokumentu potwierdzaj±cego pochodzenie i jako¶æ dostarczonego oleju opa³owego.
9. Wykonawca w trakcie trwania umowy bêdzie realizowa³ dostawy oleju w ilo¶ciach i terminach okre¶lonych ka¿dorazowo przez Zamawiaj±cego.
10. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia ci±g³o¶ci pracy kot³owni dostarczaj±c okre¶lon± przez Zamawiaj±cego ilo¶æ oleju licz±c od daty zg³oszenia zapotrzebowania.
11. Transport oleju opa³owego winien spe³niaæ wymogi odpowiednich przepisów bezpieczeñstwa po¿arowego, ruchu drogowego oraz ochrony ¶rodowiska.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert:
Zamawiaj±cy dokona oceny ofert na podstawie wyniku osi±gniêtej liczby punktów przyznanych przez Zamawiaj±cego w oparciu o nastêpuj±ce kryteria i ustalon± punktacjê do 100 (100 % = 100 pkt):

Zasady oceny ofert wed³ug ustalonych kryteriów:
W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom przyznawane bêd± punkty.
Za najkorzystniejsz± ofertê zostanie uznana oferta, która otrzyma³a najwiêksz± liczbê punktów stanowi±cych sumê punktów przyznanych na podstawie kryterium a) i b).
Ka¿da oferta mo¿e uzyskaæ za dane kryterium okre¶lon± liczbê punktów przy zastosowaniu wzorów:
a ) Cena brutto oferty (C) = najni¿sza cena ofertowa brutto/cena brutto oferty badanej x 60 pkt
W kryterium tym mo¿na uzyskaæ maksymalnie 60 punktów.

b ) Termin p³atno¶ci faktury (T): od dnia wp³ywu prawid³owo wystawionej faktury do siedziby Zamawiaj±cego
Punkty za kryterium „Termin p³atno¶ci faktury” zostan± przyznane przez Zamawiaj±cego w skali punktowej od 0 do 20. 20 punktów odpowiada 20 % wadze tego kryterium (1 pkt = 1% wagi).

Wykonawca, który przedstawi w swojej ofercie termin p³atno¶ci faktury:
1) wynosz±cy 7 dni – otrzyma 0 punktów
2) wynosz±cy 14 dni – otrzyma 10 punktów
3) wynosz±cy 30 dni – otrzyma 20 punktów.

Uwaga: Termin p³atno¶ci faktury nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 7 dni do dnia wp³ywu prawid³owo wystawionej faktury do siedziby Zamawiaj±cego.
W przypadku niepodania przez Wykonawcê terminu p³atno¶ci faktury skutkowaæ to bêdzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.

c) Termin dostawy od momentu zg³oszenia (D):
Punkty za kryterium „Termin dostawy od momentu zg³oszenia” zostan± przyznane przez Zamawiaj±cego w skali punktowej od 0 do 20. 20 punktów odpowiada 20 % wadze tego kryterium (1 pkt = 1% wagi).

Wykonawca, który przedstawi w swojej ofercie termin dostawy od momentu zg³oszenia:
1) maksymalnie 5 dni roboczych – otrzyma 0 punktów
2) maksymalnie 2 dni robocze – otrzyma 10 punktów
3) maksymalnie do 24 godzin – otrzyma 20 punktów

Zamawiaj±cy zsumuje punkty uzyskane przez Wykonawcê w kryterium a), b) i c).
Jako najkorzystniejsz± Zamawiaj±cy wybierze ofertê, która otrzyma najwiêksz± liczbê punktów:
O = C + T + D
gdzie:
O = ogólna liczba punktów oferty
C = liczba punktów w kryterium cena
T = liczba punktów w kryterium termin p³atno¶ci faktury
D = liczba punktów w kryterium termin dostawy od momentu zg³oszenia

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin p³atno¶ci faktury

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dostawy od momentu zg³oszenia

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiaj±cy okre¶la warunek / warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym – zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owego warunku w tym zakresie,
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) posiada aktualn± koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi zgodnie z ustaw± z dnia 10 kwietnia 1997r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022r., poz. 1385 ze zm.)
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – zamawiaj±cy nie stawia szczegó³owego warunku w tym zakresie;
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e:
a) wykona³ w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – to w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie polegaj±ce na dostawie oleju opa³owego, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 100 000,00 PLN brutto.
Do ka¿dej pozycji wykazu nale¿y za³±czyæ dowody okre¶laj±ce, czy dostawy te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty.
b) dysponuje sprzêtem niezbêdnym do prawid³owego wykonania przedmiotu zamówienia, czyli samochodem cystern± do przewozu paliw p³ynnych (pojazd musi posiadaæ odpowiednie dokumenty zezwalaj±ce na transport paliw – oleju opa³owego oraz posiadaæ zalegalizowany licznik wydawanego oleju opa³owego).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
a) O¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania, wskazanych w art. 108 ust.1 i art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp – za³±cznik nr 3 do SWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³ada ka¿dy z Wykonawców odrêbnie. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych, ¿e nie zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania.
b) wykaz dostaw lub us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy; wype³niony za³±cznik nr 4 do SWZ. Wykaz nale¿y z³o¿yæ w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
c) aktualn± koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi zgodnie z ustaw± z dnia 10 kwietnia 1997r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022r., poz. 1385 ze zm.),
d) wykaz pojazdów przeznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia – za³±cznik nr 6 do SWZ.
2) Zamawiaj±cy, na podstawie § 3 Rozporz±dzenia Ministra Transportu, Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy, ¿±da od wykonawcy z³o¿enia o¶wiadczenia o aktualno¶ci informacji zawartych w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 2 SWZ. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, które zamawiaj±cy posiada, je¿eli wykonawca wska¿e te ¶rodki oraz potwierdzi ich prawid³owo¶æ i aktualno¶æ. Wykonawca sk³ada podmiotowe ¶rodki dowodowe aktualne na dzieñ ich z³o¿enia.
3) Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych ¶rodków dowodowych, innych dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adanych w postêpowaniu lub s± one niekompletne lub zawieraj± b³êdy, Zamawiaj±cy wezwie Wykonawcê odpowiednio do ich z³o¿enia, poprawienia lub uzupe³nienia w wyznaczonym terminie, chyba ¿e:
- oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez wzglêdu na jej z³o¿enie, uzupe³nienie lub poprawienie;
- zachodz± przes³anki uniewa¿nienia postêpowania.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia wraz z ofert± nastêpuj±cych dokumentów:
1. dowód wniesienia wadium (w oryginale, o ile dotyczy)
2. pe³nomocnictwo - gdy umocowanie osoby sk³adaj±cej ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który sk³ada ofertê za po¶rednictwem pe³nomocnika, powinien do³±czyæ do oferty dokument pe³nomocnictwa obejmuj±cy swym zakresem umocowanie do z³o¿enia oferty lub do z³o¿enia oferty i podpisania umowy
3. o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (o ile dotyczy)
4. zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa (o ile dotyczy)
5. wykaz rozwi±zañ równowa¿nych (o ile dotyczy)
6. zobowi±zanie podmiotu trzeciego (o ile dotyczy)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium: 4 000,00 z³ (s³ownie: cztery tysi±ce z³otych 00/100 groszy),
2. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Wadium mo¿e byæ wniesione wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych form:
a) pieni±dzu;
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz 462 ze zm).
4. Wadium wniesione w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego:
BS Kowalewo Pom. 58 9496 0008 0000 1720 2000 0052, tytu³em: Wadium „Dostawa oleju opa³owego lekkiego do kot³owni olejowych w Szko³ach Podstawowych i ¶wietlicach wiejskich zlokalizowanych na terenie Gminy Kowalewo Pomorskie w 2024 roku”
5. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydowaæ bêdzie data i godzina wp³ywu ¶rodków na rachunek bankowy Zamawiaj±cego. Zaleca siê do³±czenie kopii dokumentu przelewu do oferty, celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium. Czynno¶æ ta skróci czas badania ofert. W formularzu ofertowym nale¿y podaæ równie¿ numer konta, na które Zamawiaj±cy winien dokonaæ zwrotu wadium (w przypadku wp³aty wadium w gotówce).
6. Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach, powinno obejmowaæ przekazanie tego dokumentu w takiej formie, w jakiej zosta³ on ustanowiony przez gwaranta tj. wadium nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu.
7. Wadium w formie porêczenia lub gwarancji powinno zawieraæ stwierdzenie, ¿e jest ono nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze pisemne ¿±danie Zamawiaj±cego wzywaj±ce do zap³aty wadium. Wadium musi zabezpieczaæ ofertê przez ca³y okres zwi±zania ofert±.
8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
9. W przypadku, gdy wykonawca nie wniós³ wadium lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiaj±cy odrzuci ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
10. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy pzp.
11. Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, zobowi±zani s± z³o¿yæ wraz z ofert± stosowne pe³nomocnictwo – zgodnie z ust. 12 rozdz. XXIII SWZ – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
Uwaga: Pe³nomocnictwo, o którym mowa powy¿ej mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (przez ka¿dego z Wykonawców lub upowa¿nionego pe³nomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (ust. 12.3. rozdzia³u XXIII SWZ) sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
6. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy nie przewiduje zmiany wynagrodzenia o jakiej mowa w art. 439 ustawy Prawo zamówieñ publicznych w pierwszych 6 miesi±cach od dnia otwarcia ofert z³o¿onych w postêpowaniu, w wyniku którego zawarto niniejsz± umowê.

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia; Poziom zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia uprawniaj±cy Strony Umowy do ¿±dania zmiany
wynagrodzenia ustala siê na 20 % w stosunku do poziomu cen tych samych materia³ów lub kosztów z dnia sk³adania ofert z nastêpuj±cymi zastrze¿eniami:
1) pierwsza waloryzacja mo¿e nast±piæ po up³ywie 6 miesiêcy liczonego od miesi±ca, w którym otwarto ofertê na niniejsze zadanie; nastêpne waloryzacje wynagrodzenia mog± nastêpowaæ ka¿dorazowo po up³ywie kolejno nastêpuj±cych po sobie okresów 6- miesiêcznych;
2) zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia, o jakiej mowa w niniejszym ustêpie, mo¿e nast±piæ je¿eli strona umowy, która wnioskuje o tê zmianê, wyka¿e wp³yw zmiany wska¼nika o jakim mowa powy¿ej na koszty wykonania zamówienia. W ramach wykazania tego wp³ywu nale¿y przedstawiæ
kalkulacjê kosztów wykonania umowy z uwzglêdnieniem zaistnia³ej zmiany. Wniosek strony umowy podlega rozpatrzeniu w terminie 30 dni, licz±c od dnia powiadomienia drugiej strony o ww. okoliczno¶ciach i przedstawieniu kalkulacji kosztów; Waloryzacja mo¿e dotyczyæ wy³±cznie warto¶ci prac niezrealizowanych;
3) maksymalna ³±czna warto¶æ zmiany wynagrodzenia, jak± dopuszcza Zamawiaj±cy w efekcie zastosowania niniejszego ustêpu, nie przekroczy 10% warto¶ci ceny ofertowej brutto wskazanej przez Wykonawcê w z³o¿onej ofercie.

Zwaloryzowane ceny bêd± obowi±zywa³y od daty zatwierdzenia przez Zamawiaj±cego wniosku o waloryzacjê wynagrodzenia z tym zastrze¿eniem, ¿e warto¶æ dostaw ju¿ rozpoczêtych zostanie rozliczona na podstawie cen obowi±zuj±cych w dacie rozpoczêcia ich realizacji.

Wykonawca, którego wynagrodzenie zosta³o zmienione, zobowi±zany jest do zmiany wynagrodzenia przys³uguj±cego podwykonawcy, z którym zawar³ umowê, w zakresie odpowiadaj±cym zmianom cen materia³ów lub kosztów dotycz±cych zobowi±zania podwykonawcy je¿eli takim pos³uguje siê przy wykonywaniu niniejszej umowy.

Zmiany umowy wymagaj± pisemnej formy w postaci aneksu podpisanego przez Strony pod rygorem niewa¿no¶ci.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-12-29 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z za³±cznikami nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Platfromy e-Zamówienia.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-29 12:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.