eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Trzebinia › Kompleksowe utrzymanie czystości budynków gminnych, wspólnot mieszkaniowych i terenów zewnętrznych, będących w zarządzie MZN Sp. z o.o., z podziałem na części.



Ogłoszenie z dnia 2023-12-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Kompleksowe utrzymanie czystości budynków gminnych, wspólnot mieszkaniowych i terenów zewnętrznych, będących w zarządzie MZN Sp. z o.o., z podziałem na części.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Nieruchomości Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 273745843

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Matejki 1

1.5.2.) Miejscowość: Trzebinia

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-540

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.5.7.) Numer telefonu: 32 612 23 53

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mzn@mzn-trzebinia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzn-trzebinia.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-819b8895-716a-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Zarządzanie nieruchomościami wykonywanymi na zlecenie, wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi, działalność obiektów sportowych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowe utrzymanie czystości budynków gminnych, wspólnot mieszkaniowych i terenów zewnętrznych, będących w zarządzie MZN Sp. z o.o., z podziałem na części.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-819b8895-716a-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00532482

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00464198

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DZ / STA / PP-10 / 23

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 576008,66 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

7.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowego utrzymania czystości budynków gminnych, wspólnot mieszkaniowych i terenów zewnętrznych, będących w zarządzie MZN SP. z o.o., z podziałem na części:
część 1: budynki gminne
Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 1 został określony w załącznikach nr 7 i 8 do SWZ. Wykaz budynków z adresami i powierzchniami zawarty jest w załącznikach nr 7a i 8 do SWZ.
7.2 Wspólny Słownik Zamówień CPV:
CPV: 90910000-9 – Usługi sprzątania
CPV: 90911200-8 – Usługi sprzątania budynków
CPV: 90911300-9 – Usługi czyszczenia okien
CPV: 90919200-4 – Usługi sprzątania biur
CPV: 90921000-9 – Usługi dezynfekcji i dezynsekcji budynków
7.3. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić niezbędne środki czystości oraz narzędzia gwarantujące właściwą jakość realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia.
7.4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącym - załącznik nr 10 do SWZ.
7.5. Stosownie do art. 95 ustawy Pzp, zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących określone w załącznikach nr 7, 8 lub 9 (adekwatnie do części, na którą wykonawca składa ofertę) czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510, 1700 i 2140 oraz z 2023 r. poz. 240 i 641 z późn. zm.).
7.6. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę, o którym mowa w pkt. 7.5. SWZ, nie obowiązuje w przypadku, gdy czynności zostaną powierzone osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, które czynności będą wykonywać osobiście na podstawie łączącego je z wykonawcą stosunku cywilnoprawnego.
7.7. Zamawiający nie narzuca wymiaru etatu, na jaki ma lub mają być zatrudnione osoby wykonujące czynności wskazane w pkt. 7.5. SWZ.
7.8. Najpóźniej w dniu rozpoczęcia realizacji umowy, wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenie o spełnieniu obowiązku, o którym mowa w pkt 7.5.
7.9. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt.7.5. SWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczenia zatrudnionego pracownika;
2) żądania oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę;
3) żądania poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika.
7.10. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane w wezwaniu dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 7.5. czynności.
7.11. Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. 7.9 oraz 7.10. powinny zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika, a także podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
7.12. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 7.5. SWZ czynności.
7.13. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 7.5. SWZ czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 8 ust. 1 pkt. 1) ppkt b) projektu umowy (załącznik nr 10 do SWZ).
7.14. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień z wolnej ręki na usługi, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

90919200-4 - Usługi sprzątania biur

90921000-9 - Usługi dezynfekcji i dezynsekcji budynków

4.5.5.) Wartość części: 344783,70 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

7.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowego utrzymania czystości budynków gminnych, wspólnot mieszkaniowych i terenów zewnętrznych, będących w zarządzie MZN SP. z o.o., z podziałem na części:
część 2: budynki wspólnot mieszkaniowych
Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia dla części 2 został określony w załączniku nr 9 do SWZ. Wykaz budynków z adresami i powierzchniami zawarty jest w załączniku nr 9a do SWZ.
7.2 Wspólny Słownik Zamówień CPV:
CPV: 90910000-9 – Usługi sprzątania
CPV: 90911200-8 – Usługi sprzątania budynków
CPV: 90911300-9 – Usługi czyszczenia okien
CPV: 90919200-4 – Usługi sprzątania biur
CPV: 90921000-9 – Usługi dezynfekcji i dezynsekcji budynków
7.3. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić niezbędne środki czystości oraz narzędzia gwarantujące właściwą jakość realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia.
7.4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącym - załącznik nr 10 do SWZ.
7.5. Stosownie do art. 95 ustawy Pzp, zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących określone w załącznikach nr 7, 8 lub 9 (adekwatnie do części, na którą wykonawca składa ofertę) czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510, 1700 i 2140 oraz z 2023 r. poz. 240 i 641 z późn. zm.).
7.6. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę, o którym mowa w pkt. 7.5. SWZ, nie obowiązuje w przypadku, gdy czynności zostaną powierzone osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, które czynności będą wykonywać osobiście na podstawie łączącego je z wykonawcą stosunku cywilnoprawnego.
7.7. Zamawiający nie narzuca wymiaru etatu, na jaki ma lub mają być zatrudnione osoby wykonujące czynności wskazane w pkt. 7.5. SWZ.
7.8. Najpóźniej w dniu rozpoczęcia realizacji umowy, wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenie o spełnieniu obowiązku, o którym mowa w pkt 7.5.
7.9. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt.7.5. SWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczenia zatrudnionego pracownika;
2) żądania oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę;
3) żądania poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika.
7.10. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane w wezwaniu dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 7.5. czynności.
7.11. Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. 7.9 oraz 7.10. powinny zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika, a także podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
7.12. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 7.5. SWZ czynności.
7.13. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 7.5. SWZ czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 8 ust. 1 pkt. 1) ppkt b) projektu umowy (załącznik nr 10 do SWZ).
7.14. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień z wolnej ręki na usługi, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

90919200-4 - Usługi sprzątania biur

90921000-9 - Usługi dezynfekcji i dezynsekcji budynków

4.5.5.) Wartość części: 231224,96 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Niniejsze postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający wyznaczył termin otwarcia ofert dodatkowych na dzień 21.11.2023 r na godz.: 09:30. Z uwagi na trwającą awarię Platformy e-Zamówienia czynność dokonania otwarcia ofert dodatkowych została dokonana 22.11.2023 r o godz. 07:13. Oferta dodatkowa jednego z wykonawców po otwarciu nie zawierała żadnych plików, natomiast wygenerowany raport z otwarcia ofert dodatkowych, potwierdzał, że oferta dodatkowa została złożona w terminie, rozmiar scalonego pliku oferty: 589,45 KB. Raport wyszczególniał, że oferta zawiera 3 załączniki:
1) „Załącznik nr 1 do zaproszenia Formularz oferty dodatkowej +podpis.pdf” - rozmiar pliku: 0B;
2) „Załącznik nr 1a do zaproszenia Formularz oferty dodatkowej +podpis.pdf” – rozmiar pliku: 0B;
3) „Załącznik nr 1b do zaproszenia Formularz oferty dodatkowej +podpis.pdf” – rozmiar pliku: 0B.
- Wykonawca dostarczył Elektroniczne Potwierdzenie Przesłania oferty, z którego wynika, że oferta dodatkowa została złożona w sposób prawidłowy.

Proces składania ofert dodatkowych przebiegał w czasie trwania awarii i problemów technicznych w poprawnym funkcjonowaniu platformy e-Zamówienia, za pomocą której prowadzone jest postępowanie. Awaria nie była zawiniona przez Zamawiającego, niemniej jednak przełożyła się na brak możliwości zapoznania się ze złożoną przez jednego z Wykonawców ofertą dodatkową. Brak dostępu do narzędzia umożliwiającego im prawidłowe złożenie ofert, w sytuacji, gdy brak ten spowodowany był okolicznościami niezawinionymi przez wykonawców prowadzi do naruszenia zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców, do przestrzegania, której zamawiający jest zobowiązany zgodnie z art. 16 ustawy Pzp. Ponadto Zamawiający zgodnie z art. 64 ustawy Pzp zobowiązany jest do zapewnienia narzędzi i urządzeń do komunikacji elektronicznej, które umożliwią swobodny dostęp do prowadzonego postępowania.
Szczegółowe uzasadnienie faktyczne i prawne zawarte zostało w informacji o unieważnieniu postępowania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Niniejsze postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający wyznaczył termin otwarcia ofert dodatkowych na dzień 21.11.2023 r na godz.: 09:30. Z uwagi na trwającą awarię Platformy e-Zamówienia czynność dokonania otwarcia ofert dodatkowych została dokonana 22.11.2023 r o godz. 07:13. Oferta dodatkowa jednego z wykonawców po otwarciu nie zawierała żadnych plików, natomiast wygenerowany raport z otwarcia ofert dodatkowych, potwierdzał, że oferta dodatkowa została złożona w terminie, rozmiar scalonego pliku oferty: 589,45 KB. Raport wyszczególniał, że oferta zawiera 3 załączniki:
1) „Załącznik nr 1 do zaproszenia Formularz oferty dodatkowej +podpis.pdf” - rozmiar pliku: 0B;
2) „Załącznik nr 1a do zaproszenia Formularz oferty dodatkowej +podpis.pdf” – rozmiar pliku: 0B;
3) „Załącznik nr 1b do zaproszenia Formularz oferty dodatkowej +podpis.pdf” – rozmiar pliku: 0B.
- Wykonawca dostarczył Elektroniczne Potwierdzenie Przesłania oferty, z którego wynika, że oferta dodatkowa została złożona w sposób prawidłowy.

Proces składania ofert dodatkowych przebiegał w czasie trwania awarii i problemów technicznych w poprawnym funkcjonowaniu platformy e-Zamówienia, za pomocą której prowadzone jest postępowanie. Awaria nie była zawiniona przez Zamawiającego, niemniej jednak przełożyła się na brak możliwości zapoznania się ze złożoną przez jednego z Wykonawców ofertą dodatkową. Brak dostępu do narzędzia umożliwiającego im prawidłowe złożenie ofert, w sytuacji, gdy brak ten spowodowany był okolicznościami niezawinionymi przez wykonawców prowadzi do naruszenia zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców, do przestrzegania, której zamawiający jest zobowiązany zgodnie z art. 16 ustawy Pzp. Ponadto Zamawiający zgodnie z art. 64 ustawy Pzp zobowiązany jest do zapewnienia narzędzi i urządzeń do komunikacji elektronicznej, które umożliwią swobodny dostęp do prowadzonego postępowania.
Szczegółowe uzasadnienie faktyczne i prawne zawarte zostało w informacji o unieważnieniu postępowania.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.