eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kalisz › Przebudowa drogi powiatowej nr 6232 P w m. Borek w zakresie poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu



Ogłoszenie z dnia 2023-12-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej nr 6232 P w m. Borek w zakresie poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT KALISKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854636

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Świętego Józefa 5

1.5.2.) Miejscowość: Kalisz

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-800

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 0625014200

1.5.8.) Numer faksu: 0627572622

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biurorozwoju@powiat.kalisz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.kalisz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ca8c686b-7a22-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa drogi powiatowej nr 6232 P w m. Borek w zakresie poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ca8c686b-7a22-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00528611

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00054703/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.16 Przebudowa drogi powiatowej nr 6232 P w m. Borek w zakresie poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00475670

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.1.15.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 97993,20 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane związane z realizacją zadania pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 6232 P w m. Borek w zakresie poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu”.
2. Szczegółowy zakres robót określa kosztorys ofertowy (załącznik nr 1 do SWZ) oraz dokumentacja projektowa (załącznik nr 8 do SWZ). Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi w zakresie poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu poprzez:
1) roboty przygotowawcze,
2) obsługa budowy,
3) roboty rozbiórkowe i ziemne,
4) droga dla pieszych,
5) oznakowanie pionowe i poziome.
3. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę.
1) Zamawiający stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy
z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót, czyli pracowników fizycznych, kierowców środków transportu, operatorów maszyn i urządzeń.
2) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności.
3) W terminie 14 dni od zawarcia umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności określone w ppkt 1, zatrudnione są na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465) wraz z wykazaniem m.in. imion i nazwisk pracowników, liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu oraz stanowiska (zakresu wykonywanych czynności).
4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu poświadczone za zgodność oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umów o pracę zanonimizowanych, w sposób zapewniający ochronę danych osobnych pracowników, zgodnie z przepisami „RODO” [rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenie dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016, str. 1] (to jest w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników), imię i nazwisko nie podlega anonimizacji.
5) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania wyjaśnień, oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu i dokonania ich oceny,
b) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania robót,
c) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się
o przeprowadzanie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
6) Sankcje z tytułu niespełnienia wymogu, o którym mowa w ppkt 1:
a) w przypadku niezłożenia dokumentów, o których mowa w ppkt 3-4, Zamawiający naliczy karę umowną w wysokości 1000,00 zł brutto za każde zdarzenie,
b) za oddelegowanie do wykonywana prac na stanowiskach wskazanych w ppkt. 1 osób niezatrudnionych na podstawie umów o pracę – w wysokości 500,00 zł brutto za każdy stwierdzony przypadek.
4. Przy realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania jedynie wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz ustawy
o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1213) oraz innych przepisów, o ile mają zastosowanie. W przypadku użycia w załącznikach do niniejszej SWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkt lub usługę dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, należy je traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ i jej załącznikach.
5. We wszystkich zapisach SWZ oraz jej załącznikach, w których Zamawiający odwołuje się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych lub systemów referencji technicznych, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne z opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać (udowodnić) w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
6. Prace przygotowawcze (m.in. zabezpieczenie miejsca robót, ustawienie urządzeń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia), Wykonawca wykona we własnym zakresie i na własny koszt.
7. Wykonawca utrzyma ład i porządek na terenie robót, a po ich zakończeniu usunie urządzenia tymczasowego zaplecza oraz pozostawi cały teren czysty i nadający się do użytkowania.
8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca we własnym zakresie zapewnił składowanie i sprzątanie odpadów.
9. Od daty rozpoczęcia robót do daty obioru końcowego (bez uwag), Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę robót oraz za wszelkie materiały i urządzenia używane do realizacji przedmiotu zamówienia.
10. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie prac przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe.
11. Wspólny Słownik zamówień CPV:
45.23.32.22-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania,
45.23.32.61-6 - Roboty budowlane w zakresie przejść dla pieszych.
12. Wykonawca udzieli co najmniej 5 letniej rękojmi za wady na wykonany przedmiot zamówienia, licząc od dnia odbioru końcowego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233261-6 - Roboty budowlane w zakresie przejść dla pieszych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamówienie publiczne unieważnia się, jeżeli obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym, wpłynęły 3 oferty (dwie za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, jedna za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biurorozwoju@powiat.kalisz.pl – ze wskazaniem Wykonawcy, iż nie ma możliwości złożenia jej w sposób określony w dokumentach zamówienia).
W dniu w którym upłyną termin składania ofert tj. 20 listopada 2023 r. Platforma e-Zamówienia nie działała od godzin porannych i do końca dnia nie udało się przywrócić funkcjonalności Platformy. Z informacji opublikowanej na stronie Urzędu Zamówień Publicznych wynikało, iż na Platformie występowały problemy techniczne, które uniemożliwiały zalogowanie się do Platformy e-Zamówienia. W godzinach popołudniowych Platforma została całkowicie wyłączona na czas niezbędny do przywrócenia jej prawidłowego działania. Brak było łączności z serwerem zarówno ze strony Zamawiającego, jak i Wykonawców, co z kolei uniemożliwiło złożenie ofert.
Pomimo przywrócenia w kolejnych dniach pełnej funkcjonalności Platformy oraz kilkukrotnych interwencji telefonicznych jak i wysłaniu zgłoszenia („Centrum Pomocy” - nr zgłoszenia 76178) do dnia dzisiejszego Zamawiający nadal nie ma możliwości otwarcia ofert.
Brak działania Platformy w kluczowym momencie przed upływem terminu składania ofert oraz ciągły brak dostępu do ofert jest poważnym naruszeniem zasad postępowania i sytuację taką należy zakwalifikować jako mieszczącą się w dyspozycji ww. przepisu i przedmiotowe postępowanie unieważnić na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.