Ogłoszenie z dnia 2023-11-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00406007/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-09-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie ex19 12 12 – frakcja podsitowa 0-60mm – ODBIORY TESTOWE, pochodzących z mechanicznego przetwarzania odpadów komunalnych (...)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510734049
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Lubelska 53
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-410
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zgok.olsztyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zgok.olsztyn.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zgok-olsztyn.logintrade.net/zapytania_email,141049,13da07d85c2e69c02c228410eead5920.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie ex19 12 12 – frakcja podsitowa 0-60mm – ODBIORY TESTOWE, pochodzących z mechanicznego przetwarzania odpadów komunalnych (...)2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a97d3344-57ac-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00515753
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00406007
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZGOK/TP2/42/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 80500,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Odbiór i zagospodarowanie do celów testowych odpadów o kodzie ex19 12 12 –frakcja podsitowa 0-60 mm, pochodzących z mechanicznego przetwarzania odpadów komunalnych, nie posiadających charakteru odpadu niebezpiecznego, obojętnego lub biodegradowalnego) w ilości 100 Mg, w tym: dla zamówienia podstawowego: 25 Mg oraz dla zamówienia w ramach opcji: do 75 Mg.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.5.5.) Wartość części: 46000,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Odbiór i zagospodarowanie do celów testowych odpadów o kodzie ex19 12 12 –frakcja podsitowa 0-60 mm, pochodzących z mechanicznego przetwarzania odpadów komunalnych, nie posiadających charakteru odpadu niebezpiecznego, obojętnego lub biodegradowalnego) w ilości 75 Mg, w tym: dla zamówienia podstawowego: 25 Mg oraz dla zamówienia w ramach opcji: do 50 Mg4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.5.5.) Wartość części: 34500,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
1. Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt 7) ustawy PZP, zgodnie z którym: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: (…) wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263.
2. Uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania:
2.1. Zgodnie z zawiadomieniem o rozstrzygnięciu postępowania z dnia 16 października 2023 roku (nr pisma: L.dz.: DZ/BB/1286/2023) w ramach części I jako najkorzystniejsza została wybrana oferta złożona przez Wykonawcę Senda Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Strzygłowska 67FK, 04-872 Warszawa.
2.2. Ponieważ Wykonawca w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postepowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP wskazał, że zamierza zlecić osobom trzecim podwykonawstwo części zamówienia oraz w odpowiedzi na wezwanie do złożenia podmiotowych środków dowodowych z dnia 11 października 2022 roku (nr pisma: DZ/BB/1267/2023) na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w Rozdziale XIV ust. 1 pkt 1.2. SWZ złożył oświadczenie o wpisie do Rejestru BDO uprawniające do pośrednictwa w obrocie odpadami o kodzie 19 12 12, zobowiązany był przed podpisaniem umowy do złożenia dokumentów, o których mowa w Rozdziale XXX ust. 8 SWZ.
2.3. W związku z powyższym Zamawiający, po wyborze oferty Wykonawcy jako najkorzystniejszej, wezwał Wykonawcę do złożenia wymaganych dokumentów (pismo nr DZ/AS/1303/2023 z dnia 19 października 2023 roku). Zamawiający w ww. wezwaniu wyznaczył Wykonawcy termin na złożenie ww. dokumentów do dnia 20 października 2023 roku do godz. 10:00 oraz na podpisanie umowy do dnia 27 października 2023 roku godz. 12:00.
Zamawiający, podobnie jak w Rozdziale XXX ust. 9 SWZ, zastrzegł w ww. wezwaniu, że: „Niezłożenie dokumentów wskazanych w niniejszym wezwaniu, będzie traktowane jako uchylanie się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
2.4. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył dokumenty Podwykonawcy WEXPOOL Sp. z o.o., które nie potwierdzały, że Podwykonawca posiada uprawnienia do zagospodarowania odpadów w procesach R3 lub D8.
2.5. W związku z powyższym Zamawiający (pismem nr DZ/KS/1355/2023 z dnia 6 listopada 2023 roku) ponownie wezwał Wykonawcę do złożenia dokumentów.
2.6. W odpowiedzi na ww. wezwanie Wykonawca poinformował Zamawiającego, że: „stosowne decyzje z podmiotem Wexpool Sp. z o.o. posiadającym zezwolenie na przetwarzanie odpadów w procesie R12 zostały już przedłożone raz z dokumentem OC. Wykonawca w chwili obecnej nie posiada wiedzy w jakiej innej instalacji zostaną przetworzone (w procesie R3/D8) odpady”.
2.7. Zgodnie z Komentarzem UZP do ustawy Prawo zamówień publicznych pod redakcją Huberta Nowaka i Mateusza Winiarza (UZP, Warszawa 2021): Przykładami uchylania się od zawarcia umowy będą m.in.:
1) nieusprawiedliwiona bierność wykonawcy, w tym nieusprawiedliwione niestawienie
się w umówionym terminie zawarcia umowy, (…)
3) niezorganizowanie dokumentów wymaganych dla zawarcia umowy”.
2.8. Biorąc powyższe pod uwagę niezłożenie wszystkich wymaganych dokumentów wskazanych w SWZ (Rozdział XXX ust. 8) oraz w wezwaniach z dnia 19 października 2023 roku oraz 6 listopada 2023 roku, zostaje uznane jako uchylanie się Wykonawcy Senda Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Strzygłowska 67FK, 04-872 Warszawa od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2.9. Mając powyższe na uwadze Zamawiający unieważniał ww. postępowanie na Część I na podstawie art. art. 255 pkt 7) w zw. z art. 263 ustawy PZP.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
1. Uzasadnienie prawne:
Zamawiający unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy PZP, zgodnie z którym: Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: (…) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
2. Uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania:
2.1. W ww. postępowaniu na część II zostały złożone dwie ofert przez Wykonawców:
a) Konsorcjum firm: RDF Sp. z o.o. – lider konsorcjum (adres: 07-401 Ostrołęka, ul. Kołobrzeska 5, MPK Sp. z o.o. - członek konsorcjum (adres: 07-401 Ostrołęka, ul. Kołobrzeska 5, oferta Wykonawcy: łączna cena brutto - 63 180,00 zł, przy czym cena brutto za zamówienie podstawowe - 21 060,00 zł, cena brutto za zamówienie w ramach opcji - 42 120,00 zł;
b) Senda Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (adres: ul. Strzygłowska 67FK, 04-872 Warszawa; oferta Wykonawcy: łączna cena brutto - 49 977,00 zł, przy czym cena brutto za zamówienie podstawowe – 16 659,00 zł, cena brutto za zamówienie w ramach opcji - 33 318,00 zł,
c) Bioelektra Group S.A., Książęca 15, 00-498 Warszawa; oferta Wykonawcy: łączna cena brutto - 48 519,00 zł, przy czym cena brutto za zamówienie podstawowe – 16 173,00 zł, cena brutto za zamówienie w ramach opcji - 32 346,00 zł.
2.2. Zamawiający na sfinansowanie zakresu podstawowego ww. zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę w wysokości 11 500,00 zł brutto.
2.3. Cena najkorzystniejszej oferty za zamówienie podstawowe przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zakresu podstawowego ww. zamówienia.
2.4. Zamawiający informuje, że nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do wartości oferty z najniższą ceną, w związku z powyższym unieważnił cześć II postępowania na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy PZP.
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- Remont drogi powiatowej Nr 1509N relacji Popowa Wola- Choszczewo, od km 6+880 do km 7+080
- Likwidacja przełomu w ciągu drogi powiatowej Nr 1499N relacji Samławki-Troksy od km 8+060 do 8+080km.
- Remont drogi powiatowej Nr 1630N relacji Szymanowo- Gązwa, od km 0+280 do km 0+450
- Przebudowa budynku obory na stajnię w ramach projektu "Centrum badań nad behawiorem, bioróżnorodnością i zdrowotnością konika polskiego"
- Dostawa nawozów sztucznych na potrzeby Stacji Badawczej w Popielnie IRZiBŻ PAN w Olsztynie
- Dostawa paliw do pojazdów służbowych
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w zakresie rozbiórki budynku warsztatów przy ul. Młynarskiej 43/45
- Usługi odbioru, transportu, zagospodarowania i przekazania do dalszej utylizacji/unieszkodliwienia odpadów niekomunalnych dla Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie
- USŁUGA - ODBIÓR, TRANSPORT I UTYLIZACJA ODPADÓW Nr sprawy: TECH/141/MP/2024
- Świadczenie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych odbieranych z placówek podległych MOPS w Gdyni (2 części)
- Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z budynków Urzędu Miasta Rzeszowa
- Zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Obornikach.
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.