eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Masłowice › Sukcesywna dostawa oleju napędowego na potrzeby gminy Masłowice w 2024 r.



Ogłoszenie z dnia 2023-11-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Sukcesywna dostawa oleju napędowego na potrzeby gminy Masłowice w 2024 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MASŁOWICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648103

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Masłowice 4

1.5.2.) Miejscowość: Masłowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-515

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienie@maslowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.maslowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8c07c830-7f9c-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sukcesywna dostawa oleju napędowego na potrzeby gminy Masłowice w 2024 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8c07c830-7f9c-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00511212

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00015946/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 Dostawa oleju napędowego na potrzeby Gminy Masłowice w 2024 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00487776

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: UG.IOŚ.271.20.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju napędowego na potrzeby gminy Masłowice w 2024 roku.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ
3. Zakres dostaw:
− zakres podstawowy: szacuje się zakup około 53 m3, przy czym, stosownie do treści art. 433 pkt. 4), Zamawiający wskazuje, iż minimalna wielkość świadczenia wynosi 20 m3
− zakres objęty prawem opcji: 10m3
3. Zamawiający wymaga, aby paliwa spełniały wymagania określone w:
− Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. z 2015 r., poz. 1680).
− Polskiej normie PN-EN 590+A1:2017-06 lub równoważnej;
− jak również będą zgodne z nowelizowanymi w trakcie dostaw normami i przepisami określającymi wymagania jakościowe oraz ze Świadectwem jakości wystawionym przez producenta paliw.
4. W trakcie trwania umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyrywkowej weryfikacji jakości paliw, które będzie wykonane przez certyfikowane laboratorium analityczne.
5. Dostawa realizowana będzie do użyczonego nieodpłatnie Zamawiającemu zbiornika.
1) Podstawowe warunki dostawy oleju napędowego:
Jednorazowa dostawa do Urzędu Gminy Masłowice Masłowice 84A, 97-515 Masłowice ok. 3.000 – 5 000 l do zbiornika z dystrybutorem.
2) Dostawa: wg potrzeb.
3) Szczegółowe warunki realizacji dostaw zamieszczono w załączniku Nr 1 do
SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09134200-9 - Paliwo diesla

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający – Gmina Masłowice, działając na podstawie art. 260 ust. 1 i 2 ustawy Pzp zawiadamia o unieważnieniu postępowanie stosownie do treści art. 255 pkt 6) ustawy Pzp w związku z art. 221 ustawy Pzp oraz w związku z art. 58 § 1 ustawy Kodeks cywilny.

Uzasadnienie
Zamawiający w dniu 10 listopada 2023 r. opublikował ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz dokumenty zamówienia na stronie prowadzonego postępowania. Pierwotny termin składania ofert został przez Zamawiającego wyznaczony na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:00. Zamawiający otrzymał pytania od Wykonawców, które obligowały go do zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Zamawiający wprowadził zmiany i przekazał w/w ogłoszenie do publikacji. W związku z awarią systemu e-Zamówienia, ogłoszenie to nie zostało opublikowane przed terminem składania ofert. Zamawiający dokonał otwarcia ofert
w dniu 22.11.2023r. Po tej czynności ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało opublikowane.

Brak reakcji mechanizmu blokującego działanie przedłużenia terminu składania ofert po upływie tego terminu przez system, za pośrednictwem którego zamawiający prowadził postępowanie spowodował, że w okresie pomiędzy: 22.11.2023 r., godz 10.00, a 22.11.2023 r. godz.15.19 zamawiający mógł zapoznać się z treścią ofert Wykonawców.

W efekcie doszło do naruszenia art. 221 ustawy Pzp, zgodnie z którym: „Zamawiający zapewnia, aby z zawartością ofert nie można było zapoznać się przed upływem terminu ich otwarcia.” Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia z dnia 2 sierpnia 2021 r. (KIO 1905/21), przesłankę z art. 255 pkt 6) ustawy pzp należy czytać szeroko – „Wskazana przesłanka literalnie obejmuje szerszy zakres sytuacji, przykładowo nie tylko udzielenie zamówienia w niewłaściwym trybie, ale każde naruszenie „niewzruszalne”, które mogło mieć znaczenie dla wyboru najkorzystniejszej oferty. Zatem natura możliwych okoliczności w ramach tej przesłanki wskazuje na konieczność ich odniesienia do istotnych elementów postępowania o udzielenie zamówienia, wpływających na przestrzeganie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych, tj. jawności, przejrzystości, uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, związanych z wyborem najkorzystniejszej oferty”.
Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia z dnia 11 sierpnia 2021 r. (KIO 1799/21): „Jak wynika z treści art. 255 pkt 6) ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeśli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożlwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Celem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest bowiem zawarcie ważnej umowy. Oznacza to, że uchybienie w procedurze zamówieniowej, które rzutuje na ważność umowy o zamówienie publiczne wpisuje się w omawianą przesłankę unieważnienia postępowania. Przepis ten obejmuje zatem wszelkie sytuacje, w których występuje wada postępowania niedająca się naprawić w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Innymi słowy, podstawą unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Pzp będzie wystąpienie nieusuwalnej wady postępowania, tj. takiej która nie może być przez Zamawiającego skorygowana w toku postępowania przez unieważnienie czynności lub jej powtórzenie.”

W niniejszym postępowaniu wystąpiła wada w postaci naruszenia art. 221 ustawy pzp która jest nieusuwalna i jednocześnie uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Mając na uwadze powyższe, postanowiono jak na wstępie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.