eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Braniewo › Modernizacja głównych szlaków komunikacyjnych Powiatu Braniewskiego



Ogłoszenie z dnia 2022-12-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Modernizacja głównych szlaków komunikacyjnych Powiatu Braniewskiego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W BRANIEWIE

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170818131

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Królewiecka 55

1.4.2.) Miejscowość: Braniewo

1.4.3.) Kod pocztowy: 14-500

1.4.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.4.7.) Numer telefonu: 556442232

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zdp@zdpbraniewo.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdpbraniewo.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00510234

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-12-21

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00496759

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.8. Sposób oceny ofert

Przed zmianą:
Ocena końcowa oferty:
To suma punktów uzyskanych za kryterium „cena”, kryterium „wydłużenie czasu gwarancji powyżej 2 lat” oraz kryterium „wykonanie
nawierzchni ścieralnej gr. 5 cm z mieszanki SMA 8 lub SMA 16 S TD”.
Wykonawca może uzyskać maksymalnie 100 pkt.

Po zmianie:
Ocena końcowa oferty:
To suma punktów uzyskanych za kryterium „cena”, kryterium „wydłużenie czasu gwarancji powyżej 3 lat” oraz kryterium „wykonanie nawierzchni ścieralnej gr. 5 cm z mieszanki SMA 16 JENA”.
Wykonawca może uzyskać maksymalnie 100 pkt.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.1.5. Wartość zamówienia

Przed zmianą:

Po zmianie:
5396090,20

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.1.5. Kod waluty

Przed zmianą:

Po zmianie:
PLN

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest: „Modernizacja głównych szlaków komunikacyjnych Powiatu Braniewskiego”.
2. Zakres zamówienia:
Zakres robót obejmuje m. in. następujące elementy:
1) Modernizacja 1316N odc. Gronowo – Kalinowiec
a) Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w okresie trwania robót – 1,486 km
b) Frezowanie nawierzchni bitumicznej na włączeniu do istniejącej nawierzchni bitumicznej z wywiezieniem – 10,0 m2
c) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy wiążącej – 8 321,60 m2
d) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy ścieralnej – 8 189,50 m2
e) Wykonanie warstwy wiążącej betonem asfaltowym AC 11W lub AC 16W 50 kg/m2 z transportem – 8 321,60 m2
f) Wykonanie warstwy ścieralnej gr. 5 cm z betonu asfaltowego AC 8S lub z mieszanki SMA 8 lub z mieszanki 16 S TD z transportem – 8 173,00 m2
g) Wykonanie poboczy z mieszanki optymalnej z kruszywa średniej grubości 8 cm / szer. 0,50 zł x 2 – 1 486,00 mb

2) Modernizacja 1391N odc. Gronówko – Lipowina
a) Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w okresie trwania robót – 1,980 km
b) Roboty ziemne (wykopy) z profilowaniem skarp i dna (grunt kat. III) z wywozem – 891,00 m3
c) Profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne – 1 980,00 m2
d) Ułożenie podbudowy gr. 25 cm z mieszanki związanej C3/4 – 1 980,00 m2
e) Wykonanie podbudowy gr. 20 cm z mieszanki niezwiązanej C90/3 – 1 980,00 m2
f) Frezowanie nawierzchni bitumicznej na włączeniu do istniejącej nawierzchni bitumicznej z wywiezieniem – 10,0 m2
g) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy wiążącej – 10 098,00 m2
h) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy ścieralnej – 9 900,00 m2
i) Wykonanie warstwy wiążącej betonem asfaltowym AC 11W lub AC 16W 50 kg/m2 z transportem – 10 098,00m2
j) Wykonanie warstwy ścieralnej gr. 5 cm z betonu asfaltowego AC 8S lub z mieszanki SMA 8 lub z mieszanki 16 S TD z transportem – 9 900,00 m2
k) Wykonanie poboczy z mieszanki optymalnej z kruszywa średniej grubości 8 cm / szer. 0,50 zł x 2 – 1 980,00 mb

3) Modernizacja 1397N odc. Bornity – Glebiska
a) Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w okresie trwania robót – 3,75 km
b) Frezowanie nawierzchni bitumicznej na włączeniu do istniejącej nawierzchni bitumicznej z wywiezieniem – 10,0 m2
c) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy wiążącej – 18 750,00 m2
d) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy ścieralnej – 18 375,00 m2
e) Wykonanie warstwy wiążącej betonem asfaltowym AC 11W lub AC 16W 50 kg/m2 z transportem – 18 750,00 m2
f) Wykonanie warstwy ścieralnej gr. 5 cm z betonu asfaltowego AC 8S lub z mieszanki SMA 8 lub z mieszanki 16 S TD z transportem – 18 375,00 m2
g) Wykonanie poboczy z mieszanki optymalnej z kruszywa średniej grubości 8 cm / szer. 0,50 zł x 2 – 3 750,00 mb

4) Modernizacja 1320N odc. Krzekoty – Lelkowo
a) Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w okresie trwania robót – 2,70 km
b) Frezowanie nawierzchni bitumicznej ma głębokość 6 cm z wywiezieniem – 15,0 m2
c) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy wiążącej – 13 770,00 m2
d) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy ścieralnej – 13 500,00 m2
e) Wykonanie warstwy wiążącej betonem asfaltowym AC 11W lub AC 16W 50 kg/m2 z transportem – 13 770,00 m2
f) Wykonanie warstwy ścieralnej gr. 5 cm z betonu asfaltowego AC 8S lub z mieszanki SMA 8 lub z mieszanki 16 S TD z transportem – 13 500,00 m2
g) Wykonanie poboczy z mieszanki optymalnej z kruszywa średniej grubości 8 cm / szer. 0,50 zł x 2 – 2 700,00 mb

3. Inwestycja dofinansowana z „Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych”
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowalnych (dalej zwaną: „STWiORB”) stanowiącym załącznik 9 do SWZ.
5. Przedmiot umowy winien być wykonany z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca dostarczy na teren budowy wszystkie materiały, określone co do rodzaju, standardu i ilości w STWiORB oraz ponosi za nie pełną odpowiedzialność.
6. Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcie w cenie oferty (roboty płatne w formie ryczałtu) wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania. Termin ewentualnej wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Panem Krzysztofem Dzięgielewskim, przedstawicielem Zamawiającego pod nr telefonu 55 625 73 73. Zamawiający informuje, iż dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę jest dobrowolne, a jej nie dokonanie nie będzie skutkowało negatywnymi konsekwencjami dla Wykonawcy w postaci odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy z postępowania.
7. Przy przekazaniu placu budowy Zamawiający wskaże w terenie dokładną lokalizację odcinka do wykonania przebudowy.
8. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji.
9. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót.
10. Ponadto roboty budowlane należy wykonać w sposób zgodny z przepisami ustawa z dnia 7 lipca 1994r Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 . z późn. zm.), przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż.
11. Wszystkie stosowane materiały budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnioną instytucję krajową.
12. Wszystkie materiały budowlane muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami.
13. Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z STWiORB.
14. Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi.
15. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213 ze zm.) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
16. Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności:
a) segregować i właściwie utylizować odpady,
b) w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej nie prowadzić prac w porze nocnej, w godz. 22 – 6,
c) stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów
sypkich.
17. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania z należytą starannością wszelkich robót i czynności niezbędnych dla zrealizowania przedmiotu zamówienia, w celu przekazania Zamawiającemu dzieła budowlanego, które zostanie bezwarunkowo dopuszczone do użytkowania.
18. Wykonawca udzieli gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty na okres min. 3 lat, licząc od dnia końcowego odbioru robót lub na okres określony przez Wykonawcę w ofercie, lecz nie dłuższy niż 4 lat.

Po zmianie:
Zakres robót obejmuje m. in. następujące elementy:
1) Modernizacja 1316N odc. Gronowo – Kalinowiec
a) Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w okresie trwania robót – 1,486 km
b) Frezowanie nawierzchni bitumicznej na włączeniu do istniejącej nawierzchni bitumicznej z wywiezieniem – 10,0 m2
c) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy wiążącej – 8 321,60 m2
d) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy ścieralnej – 8 189,50 m2
e) Wykonanie warstwy wiążącej betonem asfaltowym AC 11W lub AC 16W 50 kg/m2 z transportem – 8 321,60 m2
f) Wykonanie warstwy ścieralnej gr. 5 cm z betonu asfaltowego AC 11S lub z betonu asfaltowego AC 16 STD lub z mieszanki SMA 16 JENA z transportem – 8 173,00 m2
g) Wykonanie poboczy z mieszanki optymalnej z kruszywa średniej grubości 8 cm / szer. 0,50 m x 2 – 1 486,00 mb

2) Modernizacja 1391N odc. Gronówko – Lipowina
a) Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w okresie trwania robót – 1,980 km
b) Roboty ziemne (wykopy) z profilowaniem skarp i dna (grunt kat. III) z wywozem – 891,00 m3
c) Profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne – 1 980,00 m2
d) Ułożenie podbudowy gr. 25 cm z mieszanki związanej C3/4 – 1 980,00 m2
e) Wykonanie podbudowy gr. 20 cm z mieszanki niezwiązanej C90/3 – 1 980,00 m2
f) Frezowanie nawierzchni bitumicznej na włączeniu do istniejącej nawierzchni bitumicznej z wywiezieniem – 10,0 m2
g) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy wiążącej – 10 098,00 m2
h) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy ścieralnej – 9 900,00 m2
i) Wykonanie warstwy wiążącej betonem asfaltowym AC 11W lub AC 16W 50 kg/m2 z transportem – 10 098,00m2
j) Wykonanie warstwy ścieralnej gr. 5 cm z betonu asfaltowego AC 11S lub z betonu asfaltowego AC 16 STD lub z mieszanki SMA 16 JENA z transportem – 9 900,00 m2
k) Wykonanie poboczy z mieszanki optymalnej z kruszywa średniej grubości 8 cm / szer. 0,50 m x 2 – 1 980,00 mb

3) Modernizacja 1397N odc. Bornity – Glebiska
a) Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w okresie trwania robót – 3,75 km
b) Frezowanie nawierzchni bitumicznej na włączeniu do istniejącej nawierzchni bitumicznej z wywiezieniem – 10,0 m2
c) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy wiążącej – 18 750,00 m2
d) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy ścieralnej – 18 375,00 m2
e) Wykonanie warstwy wiążącej betonem asfaltowym AC 11W lub AC 16W 50 kg/m2 z transportem – 18 750,00 m2
f) Wykonanie warstwy ścieralnej gr. 5 cm z betonu asfaltowego AC 11S lub z betonu asfaltowego AC 16 STD lub z mieszanki SMA 16 JENA z transportem – 18 375,00 m2
g) Wykonanie poboczy z mieszanki optymalnej z kruszywa średniej grubości 8 cm / szer. 0,50 m x 2 – 3 750,00 mb

4) Modernizacja 1320N odc. Krzekoty – Lelkowo
a) Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w okresie trwania robót – 2,70 km
b) Frezowanie nawierzchni bitumicznej ma głębokość 6 cm z wywiezieniem – 15,0 m2
c) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy wiążącej – 13 770,00 m2
d) Oczyszczenie i skropienie (C60 BP3 ZM) nawierzchni przed ułożeniem w-wy ścieralnej – 13 500,00 m2
e) Wykonanie warstwy wiążącej betonem asfaltowym AC 11W lub AC 16W 50 kg/m2 z transportem – 13 770,00 m2
f) Wykonanie warstwy ścieralnej gr. 5 cm z betonu asfaltowego AC 11S lub z betonu asfaltowego AC 16 STD lub z mieszanki SMA 16 JENA z transportem – 13 500,00 m2
g) Wykonanie poboczy z mieszanki optymalnej z kruszywa średniej grubości 8 cm / szer. 0,50 m x 2 – 2 700,00 mb

3. Inwestycja dofinansowana z „Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja 2”
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowalnych (dalej zwaną: „STWiORB”) stanowiącym załącznik 9 do SWZ.
5. Przy określeniu wymogów w zakresie norm, Zamawiający wskazuje to jako wymóg spełnienia tych norm lub równoważnych – w zakresie każdej części opisu zamówienia, czy asortymentów, w którym określono takie normy.
6. Przedmiot umowy winien być wykonany z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. Wykonawca dostarczy na teren budowy wszystkie materiały, określone co do rodzaju, standardu i ilości w STWiORB oraz ponosi za nie pełną odpowiedzialność.
7. Zaleca się dokonania wizji lokalnej placu budowy, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcie w cenie oferty (roboty płatne w formie ryczałtu) wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania. Termin ewentualnej wizji lokalnej należy ustalić indywidualnie z Panem Krzysztofem Dzięgielewskim, przedstawicielem Zamawiającego pod nr telefonu 55 625 73 73. Zamawiający informuje, iż dokonanie wizji lokalnej przez Wykonawcę jest dobrowolne, a jej nie dokonanie nie będzie skutkowało negatywnymi konsekwencjami dla Wykonawcy w postaci odrzucenia oferty lub wykluczenia Wykonawcy z postępowania.
8. Przy przekazaniu placu budowy Zamawiający wskaże w terenie dokładną lokalizację odcinka do wykonania modernizacji.
9. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji.
10. Wykonawcy ponoszą odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na cenę oferty lub realizację robót.
11. Ponadto roboty budowlane należy wykonać w sposób zgodny z przepisami ustawa z dnia 7 lipca 1994r Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 . z późn. zm.), przepisami wykonawczymi do w/w ustawy, innymi obowiązującymi aktami prawa odnoszącymi się do przedmiotu zamówienia, aktualnymi polskimi normami i normami branżowymi oraz właściwymi przepisami bhp i ppoż.
12. Wszystkie stosowane materiały budowlane użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne certyfikaty, aprobaty techniczne i atesty wydane przez upoważnioną instytucję krajową.
13. Wszystkie materiały budowlane muszą spełniać niezbędne wymagania zgodne z Polskimi Normami.
14. Odbiór robót budowlanych powinien być dokonany zgodnie z STWiORB.
15. Roboty tymczasowe i towarzyszące winny być wliczone oraz skalkulowane łącznie z robotami podstawowymi.
16. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1213 ze zm.) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
17. Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności:
a) segregować i właściwie utylizować odpady,
b) w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej nie prowadzić prac w porze nocnej, w godz. 22 – 6,
c) stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów
sypkich.
18. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania z należytą starannością wszelkich robót i czynności niezbędnych dla zrealizowania przedmiotu zamówienia, w celu przekazania Zamawiającemu dzieła budowlanego, które zostanie bezwarunkowo dopuszczone do użytkowania.
19. Wykonawca udzieli gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty na okres min. 3 lat, licząc od dnia końcowego odbioru robót lub na okres określony przez Wykonawcę w ofercie, lecz nie dłuższy niż 4 lat.

20. Strony przewidują rozliczenie wynagrodzenia Wykonawcy jedną fakturą zaliczkową obejmującą
5% wynagrodzenia brutto oraz jedną fakturą końcową obejmującą 95% wynagrodzenia brutto, która zostanie wystawiona po zakończeniu robót i protokolarnym odbiorze ostatecznym (końcowym) przedmiotu umowy przez zamawiającego. Wykonawca zapewni finansowanie realizacji Inwestycji na czas poprzedzający wypłatę z promesy. Zamawiający dokona płatności za fakturę końcową po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru robót.
Warunki płatności wynikają z zasad promesy na dofinansowanie inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych edycja 2.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Waga (pkt) (Kryterium 2)

Przed zmianą:
30

Po zmianie:
35,00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.5. Nazwa kryterium (Kryterium 3)

Przed zmianą:
Wykonanie nawierzchni ścieralnej gr. 5 cm z mieszanki SMA 8 lub SMA 16 S TD

Po zmianie:
Wykonanie nawierzchni ścieralnej gr. 5 cm z mieszanki SMA 16 JENA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Waga (pkt) (Kryterium 3)

Przed zmianą:
10

Po zmianie:
5,00

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
1. Zamawiający przewiduje waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy. Waloryzacja przysługuje Wykonawcy po upływie 6
miesięcy od podpisania umowy. Występując o waloryzację Strony są zobowiązane do uwzględnienia waloryzacji w oparciu
o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2023 roku, opublikowany przez Prezesa GUS.
Zamawiający dokona wpłaty wynagrodzenia w oparciu o tak ustaloną tymczasową wartość.
2. Waloryzacji podlega kwota ujęta w prawidłowo wystawionych fakturach za okres podlegający waloryzacji w danym roku.
Strony są uprawnione do waloryzacji wynagrodzenia w przypadku zmiany ceny hurtowej asfaltu drogowego 35/50 o więcej
niż 5% (Wykonawca przy wzroście a Zamawiający przy spadku ceny), wyliczoną na podstawie notowań publikowanych
przez ORLEN Asfalt na stronie internetowej:
https://www.orlen-asfalt.pl/pl/naszaoferta/cennik/strony/default.aspx, ceny FCA Płock, w stosunku ceny z dnia podpisania
umowy do ceny po upływie 6 miesięcy od podpisania umowy.
3. Waloryzacji podlega kwota wynagrodzenia wypłaconego Wykonawcy do dnia waloryzacji na podstawie kolejnej faktury
VAT, wystawianej przez Wykonawcę po dniu waloryzacji i obejmującej pozycję pod tytułem waloryzacja, wyliczoną na
podstawie iloczynu należnego wynagrodzenia i współczynnika waloryzacyjnego. Waloryzacja dotyczy wyłącznie robót, które
zostaną wykonane po terminie 6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Pozostałe roboty wykonane w terminie 6 miesięcy
zostaną rozliczone bez zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy.
4. W przypadku gdyby wskaźniki przestały być dostępne, zastosowanie znajdą inne, najbardziej zbliżone, wskaźniki w ujęciu
średnio rocznym publikowane przez Prezesa GUS.
5. Łączna wartość korekt wynikająca z waloryzacji nie przekroczy 7% wynagrodzenia określonego, jako suma wartości
netto. Przez łączną wartość korekt należy rozumieć wartość wzrostu lub spadku wynagrodzenia Wykonawcy wynikającą z
waloryzacji.
6. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty
budowlane, tj. wykonanie prac związanych z warstwami bitumicznymi. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę
części zadania, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
7. W celu pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Zamawiający będzie żądał
wniesienia przez Wykonawcę, z którym zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego, zabezpieczenia należytego

wykonania umowy w wysokości 1 % całkowitej ceny oferty brutto.
7.1. Wykonawca zobowiązany będzie wnieść zabezpieczenie najpóźniej z dniem zawarcia umowy.
7.2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione zgodnie z wyborem Wykonawcy w jednej lub w
kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach
ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
7.3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek:
Zarząd Dróg Powiatowych w Braniewie ul. Królewiecka 55, 14-500 Braniewo:
Braniewsko-Pasłęcki Bank Spółdzielczy zs. w Pasłęku O/Braniewo
86 8313 0009 0030 0171 2000 0100.
7.4. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których
mowa w ust. 3 powyżej, przy czym zmiana form zabezpieczenia musi być dokonywana z zachowaniem ciągłości
zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
8. Inwestycja dofinansowana z „Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych”

Po zmianie:
1. Zamawiający zgodnie z art. 439 ust. 1-4 PZP na pisemny wniosek przewiduje waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiający nie przewiduje waloryzacji wynagrodzenia netto za roboty wykonane w okresie do 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy oraz wartości wypłaconej zaliczki netto.
2. Strony umowy są uprawnione do waloryzacji wynagrodzenia tylko w przypadku zmiany ceny hurtowej asfaltu drogowego 35/50 obliczonej na podstawie notowań publikowanych przez ORLEN Asfalt na stronie internetowej https://www.orlen-asfalt.pl/pl/naszaoferta/cennik/strony/default.aspx, w stosunku do ceny opublikowanej w dniu podpisania umowy. Wykonawcy przysługuje waloryzacja wynagrodzenia przy wzroście ceny o więcej niż +10%, Zamawiający przy spadku ceny o więcej niż -10% dokona pomniejszenia wynagrodzenia o którym mowa w § 7 ust 1 pkt. 1.1 umowy.
3. Wykonawca występując o wynagrodzenie o którym mowa w § 7 ust 1 pkt. 1.1 umowy zobowiązany jest do uwzględnienia waloryzacji w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. ujętym w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
4. W przypadku gdyby wskaźnik przestał być dostępny, zastosowanie znajdzie prognozowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem o którym mowa w art. 17 projektu ustawy budżetowej na rok 2023 r. (https://www.gov.pl/web/finanse/projekt-przekazany-do-sejmu-rp2)
5. Waloryzacja przysługuje wykonawcy po upływie 6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Po tym terminie waloryzacji podlegają kwoty wynagrodzenia za przedmiot umowy wynikający z protokołu odbioru końcowego i w prawidłowo wystawionej fakturze końcowej. Pozostałe prace wykonane w terminie 6 miesięcy zostaną rozliczone bez zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. Waloryzacji podlega wartość netto zamówienia.
6. Waloryzacja zostanie wypłacona na podstawie prawidłowo wystawionej faktury końcowej przez Wykonawcę obejmującej przedmiot zamówienia i pozycję waloryzacja wyliczoną jako iloczyn należnego wynagrodzenia netto za przedmiot umowy ujęty na fakturze i wskaźnika o którym mowa w ust. 3.
7. Łączna wartość korekt wynikająca z waloryzacji nie przekroczy 1 % wynagrodzenia określonego jako wartość zamówienia netto o którym mowa w § 7 ust 1 pkt. 1.1.1 umowy.
8. Przez łączną wartość korekt, o której mowa w ust. 7 należy rozumieć wartość wzrostu lub spadku wynagrodzenia Wykonawcy wynikającą z waloryzacji.
9. Zmiana wysokości wynagrodzenia wskutek dokonanej waloryzacji nie wymaga zawarcia aneksu pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą wynagrodzenia Wykonawcy wynikającą z waloryzacji.
10. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane, tj. wykonanie prac związanych z warstwami bitumicznymi. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zadania, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.10. Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu

Przed zmianą:
Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1,
podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składany postępowaniu lub są one niekompletne

Po zmianie:
Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1,
podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składany postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, zamawiający wzywa wykonawcę
odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:1) wniosek o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu albo oferta wykonawcy podlegają odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub
poprawienie lub2) zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.11. Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów

Przed zmianą:
Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1,
podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składany postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, zamawiający wzywa wykonawcę
odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:1) wniosek o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu albo oferta wykonawcy podlegają odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub
poprawienie lub2) zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania

Po zmianie:

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.2. Informacje na temat zaliczek

Przed zmianą:
1. Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia w wysokości 5% wynagrodzenia brutto.
2. Wypłacona zaliczka podlega zaliczeniu na poczet wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy. Wykonawcy wypłacone
zostanie wynagrodzenie w kwocie pomniejszonej o kwotę udzielonej zaliczki, chyba że zaliczka ta zostanie wcześniej
zwrócona Zamawiającemu.
3. Zaliczka będzie udzielona w terminie do 30 dni kalendarzowych od protokolarnego przekazania placu budowy, pod
warunkiem uprzedniego wniesienia zabezpieczenia.
4. Zaliczka zostanie wypłacona po przekazaniu Wykonawcy placu budowy i po przedłożeniu Zamawiającemu przez
Wykonawcę:
1) Faktury zaliczkowej z terminem płatności zaliczki nie krótszym niż 10 dni,
2) Zabezpieczenie w postaci nieodwołanej, bezwarunkowej i płatnej na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego
wskazujące na niedokonanie zwrotu zaliczki (z terminem ważności 30 dni po planowanym terminie zakończenia robót
budowlanych), w formach określonych w art. 442 ust. 1 ustawy PZP:
a) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy
jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;
e) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej;
f) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu
terytorialnego;
g) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 grudnia 1996 r. o zastawie
rejestrowym i rejestrze zastawów (Dz. U. z 2018 r. poz. 2017).
5. Oryginały dokumentów dotyczących zabezpieczenia zaliczki Wykonawca składa u Zamawiającego w terminie 14 dni od
zawarcia umowy wraz z fakturą zaliczkową.

Po zmianie:
1. Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia w wysokości 5% wynagrodzenia brutto. Zaliczka zostanie Wykonawcy przekazana w formie jednorazowej płatności.
2. Wypłacona zaliczka podlega zaliczeniu na poczet wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy. Wykonawcy wypłacone zostanie wynagrodzenie w kwocie pomniejszonej o kwotę udzielonej zaliczki.
3. Zaliczka będzie udzielona w terminie do 30 dni kalendarzowych od protokolarnego przekazania placu budowy oraz po przedłożeniu Zamawiającemu przez Wykonawcę:
1) Faktury zaliczkowej z terminem płatności zaliczki nie krótszym niż 10 dni,
2) 100 % Zabezpieczenia na udzieloną zaliczkę w postaci nieodwołanej, bezwarunkowej (z terminem ważności 30 dni po planowanym terminie zakończenia robót budowlanych) formie określonej w art. 442 ust. 1 ustawy PZP:
a) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;
e) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej;
f) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego;
g) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 grudnia 1996 r. o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2017).
4. Oryginały dokumentów dotyczących zabezpieczenia zaliczki Wykonawca składa u Zamawiającego w terminie 14 dni od zawarcia umowy wraz z fakturą zaliczkową.
5. Dokument gwarancji/poręczenia wymaga akceptacji Zamawiającego przed jego podpisaniem przez gwaranta/poręczyciela.
6. Wykonawca zobowiązany jest zwrócić Zamawiającemu otrzymaną zaliczkę, w przypadku odstąpienia od umowy, przez którąkolwiek ze stron, bez względu na okoliczności faktyczne lub prawne będące podstawą odstąpienia.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1. Zamawiający przewiduje możliwości istotnych zmian postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach:
1) zmian niedotyczących treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.

2) przesunięcia terminu wykonania Przedmiotu Umowy:
a) w przypadku przerwy w realizacji Przedmiotu Umowy na skutek działań podmiotów trzecich, organów administracji i
innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, w szczególności eksploatatorów infrastruktury
oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę
opóźnienie,
b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, warunków atmosferycznych odbiegających od typowych dla danej pory roku,
uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych/prac geologicznych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie
odbiorów, katastrofy budowlanej) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, przy czym za takie
warunki atmosferyczne Zamawiający uzna wystąpienie opadu atmosferycznego trwającego nieprzerwalnie przez 7 dni.
3) zmiany w zakresie Przedmiotu Umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian jest skutkiem zmiany przepisów
prawa.
4) zmiany wynagrodzenia w przypadku ograniczenia przez Zamawiającego zakresu Przedmiotu Umowy z przyczyn, których
nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy.
5) zmiany Podwykonawcy lub rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się Wykonawca, na zasadach
określonych w art 26 ust. 2b Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający zaakceptuje zmianę, o
której mowa powyżej wyłącznie wtedy, gdy Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub
Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie
postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
2. Strona występująca o zmianę postanowień Umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o
których mowa w ust. 1 powyżej.
3. Wniosek o zmianę postanowień Umowy musi być wyrażony na piśmie.
4. Zmiana Umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

Po zmianie:
1. Zamawiający przewiduje możliwości istotnych zmian postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach:
1) zmian niedotyczących treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
2) przesunięcia terminu wykonania Przedmiotu Umowy:
a) w przypadku przerwy w realizacji Przedmiotu Umowy na skutek działań podmiotów trzecich, organów administracji i
innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji, w szczególności eksploatatorów infrastruktury
oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę
opóźnienie,
b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, warunków atmosferycznych odbiegających od typowych dla danej pory roku,
uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych/prac geologicznych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie
odbiorów, katastrofy budowlanej) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, przy czym za takie
warunki atmosferyczne Zamawiający uzna wystąpienie opadu atmosferycznego trwającego nieprzerwalnie przez 7 dni.
3) zmiany w zakresie Przedmiotu Umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian jest skutkiem zmiany przepisów
prawa.
4) zmiany wynagrodzenia w przypadku ograniczenia przez Zamawiającego zakresu Przedmiotu Umowy z przyczyn, których
nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy.
5) zmiany Podwykonawcy lub rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby powoływał się Wykonawca, na zasadach
określonych w art 26 ust. 2b Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamawiający zaakceptuje zmianę, o
której mowa powyżej wyłącznie wtedy, gdy Wykonawca wykaże Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub
Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie
postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
2. Strona występująca o zmianę postanowień Umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności, o
których mowa w ust. 1 powyżej.
3. Wniosek o zmianę postanowień Umowy musi być wyrażony na piśmie.
4. Zmiana Umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-12-29 08:45

Po zmianie:
2023-01-05 08:45

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-12-29 09:15

Po zmianie:
2023-01-05 09:15

SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE

1. W celu pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy Zamawiający będzie żądał wniesienia przez Wykonawcę, z którym zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 1 % całkowitej ceny oferty brutto.
2. Wykonawca zobowiązany będzie wnieść zabezpieczenie najpóźniej z dniem zawarcia umowy.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione zgodnie z wyborem Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek:
Zarząd Dróg Powiatowych w Braniewie ul. Królewiecka 55, 14-500 Braniewo:
Braniewsko-Pasłęcki Bank Spółdzielczy zs. w Pasłęku O/Braniewo
86 8313 0009 0030 0171 2000 0100.
5. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w ust. 3 powyżej, przy czym zmiana form zabezpieczenia musi być dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.