eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › ŚWIADCZENIE USŁUG OCHRONY OSÓB I MIENIA W BUDYNKU SĄDU APELACYJNEGO W LUBLINIE WRAZ Z USŁUGAMI TOWARZYSZĄCYMI



Ogłoszenie z dnia 2023-11-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ŚWIADCZENIE USŁUG OCHRONY OSÓB I MIENIA
W BUDYNKU SĄDU APELACYJNEGO W LUBLINIE
WRAZ Z USŁUGAMI TOWARZYSZĄCYMI

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Apelacyjny w Lublinie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004176470

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Obrońców Pokoju 1

1.5.2.) Miejscowość: Lublin

1.5.3.) Kod pocztowy: 20-950

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lublin.sa.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lublin.sa.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3678a196-732a-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


wymiar sprawiedliwości

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ŚWIADCZENIE USŁUG OCHRONY OSÓB I MIENIA
W BUDYNKU SĄDU APELACYJNEGO W LUBLINIE
WRAZ Z USŁUGAMI TOWARZYSZĄCYMI

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3678a196-732a-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00510087

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00075152/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w budynku Sądu Apelacyjnego w Lublinie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00463429

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Zp 2130-260/23

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 590000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
- świadczenie usługi ochrony osób i mienia w budynku Sądu Apelacyjnego
w Lublinie przy ul. Obrońców Pokoju 1, która obejmuje stałą bezpośrednią ochronę fizyczną w budynku;
- obsługę dźwigu/platformy dla osób niepełnosprawnych, która to pomoc będzie miała charakter incydentalny;
- obsłudze prześwietlarki bagażu i bramowego wykrywacza metali oraz ręcznych detektorów metalu;
- zapewnienie całodobowo, przez 7 dni w tygodniu, grupy interwencyjnej
na wezwanie;
- zdalnym dozorze systemów alarmowych pracowników ochrony;
- obsługę zabezpieczenia technicznego, polegającą na konserwacji urządzeń: prześwietlarki bagażu i bramowego wykrywacza metali.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający określił opis sposobu oceny pozacenowego kryterium oceny oferty pn. Czas reakcji grupy interwencyjnej w sposób niezgodny z przepisami ustawy Pzp, w tym w szczególności: art. 16 pkt 1 oraz 3, art. 17 ust. 1 oraz art. 242 ust. 1 pkt 1 i ust. 2. Opisany sposób oceny ww. kryterium skutkuje przyznaniem wyższej liczby punktów ofercie, w której zaoferowano dłuższy czas reakcji grupy interwencyjnej. Stanowi to oczywisty oraz istotny błąd w dokumentacji postępowania, jako że prowadzi do przyznania większej liczby punktów oraz wyboru oferty, w której określono obiektywnie mniej korzystne warunki realizacji zamówienia. Działanie takie pozostaje w sprzeczności z podstawowymi zasadami udzielania zamówień, tj. z zasadą uczciwej konkurencji, jak też z zasadą uzyskiwania przez zamawiającego najlepszych efektów zamówienia w stosunku do poniesionych nakładów. Taki sposób oceny powoduje, że ww. kryterium nie stanowi kryterium jakościowego, jako że premiuje oferty mniej korzystnie pod względem jakościowym.
Na obecnym etapie postępowania, tj. po upływie terminu składania ofert, nie jest możliwe wprowadzenie zmian w SWZ, skutkiem czego powyższy błąd ma charakter niemożliwy do usunięcia. Jednocześnie ww. błąd ma istotny i decydujący wpływ na wynik postępowania, ponieważ po przeliczeniu liczby punktów dla każdej z ofert, największą liczbę punktów (i jednocześnie maksymalną liczbę punktów w w/w kryterium pozacenowym) otrzymuje oferta najdroższa i z najdłuższym (a więc obiektywnie najmniej korzystnym) czasem reakcji grupy interwencyjnej. Nie można również wykluczyć, że gdyby opis ww. kryterium oceny ofert był prawidłowy i zgodny z przepisami ustawy Pzp, zostały złożone oferty o odmiennej treści lub też oferty złożyliby inni wykonawcy (tj. błąd ten mógł spowodować niezłożenie ofert przez innych Wykonawców albo niewłaściwą wycenę ceny ofertowej przez Wykonawców, którzy oferty złożyli). Jest to więc wada istotna, bezsprzecznie mająca wpływ na wynik postępowania oraz nieusuwalną, która może się stać przyczyną uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Mając na względzie powyższe ustalenia Zamawiający wskazuje, że zachodzi przesłanka unieważnienia niniejszego postępowania wskazana w art. 255 ust. 6 ustawy Pzp, który stanowi, że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 677495,41 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 730681,26 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.