eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siewierz › Podobne roboty jak w zamówieniu podstawowym pn. Kompleksowa realizacja w formie "zaprojektuj i wybuduj" zadania polegającego na budowie kolektorów słonecznych na terenie Gminy Siewierz - 39 instalacji



Ogłoszenie z dnia 2023-11-22

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Podobne roboty jak w zamówieniu podstawowym pn. Kompleksowa realizacja w formie „zaprojektuj i wybuduj” zadania polegającego na budowie kolektorów słonecznych na terenie Gminy Siewierz - 39 instalacji

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Siewierz

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258227

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Żwirki i Wigury 16

1.5.2.) Miejscowość: Siewierz

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-470

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: 326499400

1.5.8.) Numer faksu: 326499402

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: siewierz@siewierz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.siewierz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-50b3db1d-7331-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Podobne roboty jak w zamówieniu podstawowym pn. Kompleksowa realizacja w formie „zaprojektuj i wybuduj” zadania polegającego na budowie kolektorów słonecznych na terenie Gminy Siewierz - 39 instalacji

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50b3db1d-7331-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00503831

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00047327/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.19 Podobne roboty jak w zamówieniu podstawowym pn. Kompleksowa realizacja w formie "zaprojektuj i wybuduj" zadania polegającego na budowie kolektorów słonecznych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa: XIV Działania naprawcze w kontekście pandemii COVID-19 – REACT-EU Poddziałanie: 14.3 Odnawialne źródła energii — REACT-EU

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00462150

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

W związku z koniecznością uzyskania założonych w projekcie wskaźników w postaci ilości wybudowanych zestawów solarnych oraz osiągnięcia odpowiednich wartości CO2, PM 10, a także wytworzonej energii cieplnej, niezbędne jest wykonanie o 39 instalacji solarnych więcej niż w zamówieniu podstawowym. Ponadto zwiększenie ilości zestawów solarnych wiąże się z wyrażeniem zgody przez Instytucję Zarządzającą RPO WSL 2014 - 2020 na zmianę zakresu rzeczowego projektu pod kątem wykonania większej ilości zestawów. Z uwagi na fakt, że prace należy ukończyć w bieżącym 2023 roku, a realizacja zamówienia podstawowego zastała zakończona i nie ma możliwości aneksowania umowy podstawowej oraz nie jest możliwe zachowanie terminów dla trybu konkurencyjnego, zasadnym jest udzielenie zamówienia z wolnej ręki podmiotowi, który realizował zamówienie podstawowe – firmie Eco-Team Sp. z o.o. z Częstochowy. Ciąg dalszy uzasadnienia zawarto w Sekcji IX „Informacje dodatkowe”.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RIFZP-VII.271.31.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 650400,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje powtórzenie podobnych robót budowlanych jak w zamówieniu podstawowym pn. Kompleksowa realizacja w formie „zaprojektuj i wybuduj” zadania polegającego na budowie kolektorów słonecznych na terenie Gminy Siewierz, polegające na budowie 39 instalacji solarnych. W 39 budynkach mieszkalnych należy rozbudować/przebudować istniejącą instalację ciepłej wody użytkowej z zastosowaniem zestawów solarnych, w tym kolektorów słonecznych na dachach/elewacjach. Realizacja zadania nastąpi w formule „Zaprojektuj i Wybuduj”.
2. Szczegółowy zakres i opis prac projektowych oraz robót budowanych w zawarty jest w niniejszym zaproszeniu do negocjacji oraz w Programie funkcjonalno-użytkowym (PFU). Lokalizacja zestawów solarnych może ulec zmianie w granicach Gminy Siewierz, w szczególności w wyniku rezygnacji użytkowników lub z powodów technicznych, w tym braku możliwości prawidłowej budowy instalacji, co nie będzie wymagać aneksu do umowy z Wykonawcą pod warunkiem zamiany na taką samą instalację. Wykonawca zrealizuje zamówienie dla tych lokalizacji, dla których Zamawiający zawarł stosowne umowy z właścicielami budynków (użytkownikami).
3. W ramach przedmiotu zamówienia należy zaprojektować, wybudować i uruchomić następujące instalacje:
1) kompletne zestawy solarne typ 2/200 składające się z 2 kolektorów i zasobnika 200 litrów – 18 kompletów, na które składa się w szczególności:
- dokumentacja projektowa,
- kolektory słoneczne,
- zasobnik,
- grupa pompowa i sterownik,
- rurociągi i izolacja cieplna,
- armatura dodatkowa,
- instalacja elektryczna
- monitoring pracy instalacji,
- serwis i gwarancja.
2) Kompletne zestawy solarne typ 3/300 składające się z 3 kolektorów i zasobnika 300 litrów – 17 kompletów, na które składa się w szczególności:
- dokumentacja projektowa,
- kolektory słoneczne,
- zasobnik,
- grupa pompowa i sterownik,
- rurociągi i izolacja cieplna,
- armatura dodatkowa,
- instalacja elektryczna
- monitoring pracy instalacji,
- serwis i gwarancja.
3) Kompletne zestawy solarne typ 4/400 składające się z 4 kolektorów i zasobnika 400 litrów – 4 komplety, na które składa się w szczególności:
- dokumentacja projektowa,
- kolektory słoneczne,
- zasobnik,
- grupa pompowa i sterownik,
- rurociągi i izolacja cieplna,
- armatura dodatkowa,
- instalacja elektryczna
- monitoring pracy instalacji,
- serwis i gwarancja.
4. Zakres prac projektowych w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Wykonanie inwentaryzacji poszczególnych budynków i niezbędnych ekspertyz. Przed przystąpieniem do realizacji zadania Wykonawca zweryfikuje na własny koszt dane wyjściowe do projektowania przedstawione przez Zamawiającego. Wykonawca otrzyma od Zamawiającego wykaz osób (użytkowników) i lokalizacji budynków objętych realizacją przedmiotu umowy oraz ankiety doboru instalacji solarnej na potrzeby instalacji ciepłej wody użytkowej. Wykonawca zobowiązany jest projektować instalacje wyłącznie dla budynków zamieszkałych.
2) Informowanie Zamawiającego przed przystąpieniem do projektowania o istniejących instalacjach OZE w budynkach objętych zadaniem.
3) Opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do rozbudowy i przebudowy instalacji ciepłej wody użytkowej dla budynków prywatnych – 39 kpl. wraz
z niezbędnymi robotami remontowymi i zasilaniem elektrycznym (3 kpl. dokumentacji w wersji papierowej + wersja elektroniczna).
4) Protokolarne uzgodnienie wstępnej koncepcji instalacji z właścicielem nieruchomości
i z Zamawiającym, co jest warunkiem przystąpienia do zaprojektowania i realizacji zadania. Koncepcja powinna zawierać między innymi szczegółowe określenie miejsca realizacji urządzeń oraz sposób ich montażu.
5) Uzyskanie wymaganych przepisami uzgodnień, pozwoleń, zgłoszeń, itp.
5. Zakres robót budowlanych w ramach przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) wykonanie robót budowlanych w poszczególnych budynkach na podstawie sporządzonej dokumentacji projektowej, w oparciu o wytyczne PFU,
2) przeprowadzenie rozruchu instalacji c.w.u. wraz z zestawami solarnymi,
3) kontrole, próby, uruchomienie oraz regulacja instalacji ciepłej wody.
6. Do wykonywania robót budowlanych będzie można przystąpić po opracowaniu dokumentacji projektowej wykonanej i dostarczonej przez Wykonawcę, zatwierdzonej przez Zamawiającego oraz po uzyskaniu wymaganych przepisami uzgodnień, pozwoleń, zgłoszeń itp. (jeżeli będą niezbędne). Dokumentacja projektowa może być opracowywana sukcesywnie, w miarę postępu prac budowlanych. Rozliczenie za dokumentację projektową dla danego obiektu nastąpi po zrealizowaniu i odbiorze robót budowlanych wykonanych na podstawie tej dokumentacji i uruchomieniu instalacji
w danym obiekcie.
7. Pozostałe warunki zamówienia określone zostały w zaproszeniu do negocjacji oraz w załącznikach, w tym w projektowanych postanowieniach umowy – zał. nr 4 do zaproszenia do negocjacji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 706679,27 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 706679,27 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ECO-TEAM Sp. z o.o. Sp. k.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5732844438

7.3.3) Ulica: Władysława Jagiełły 60

7.3.4) Miejscowość: Częstochowa

7.3.5) Kod pocztowy: 42-202

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-03

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 706679,27 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-15

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający udzielił zamówienia zgodnie z art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Wszystkie przesłanki wynikające z tego przepisu są spełnione. W Rozdziale VII Specyfikacji warunków zamówienia Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówień z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Zakres zadania będzie polegać na powtórzeniu podobnych robót budowlanych jak w zamówieniu podstawowym i zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, tj. w zakresie doprojektowania i wykonania większej ilości instalacji, o parametrach i wielkościach zgodnych z założeniami Programu funkcjonalno-użytkowego. Zamawiający przewidział możliwość zlecenia prac podobnych w zakresie wykonania maksymalnie 80 kompletów instalacji solarnych o wartości do 1 mln zł netto. Zamówienie podobne dotyczy 39 instalacji solarnych o wartości nieprzekraczającej jednego miliona złotych. Wartość szacunkowa zamówienia podobnego wynosi 650 400,00 zł. Całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego. Realizacja zamówienia podstawowego została
zakończona w roku bieżącym, tj. w dniu 18.01.2023 r. a więc nie upłynął okres 3 lat na udzielenie zamówienia podobnego. Możliwość udzielenia takiego zamówienia była przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego (Ogłoszenie nr 2022/BZP 00065140/01 z dnia 2022-02-22). W związku z powyższym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki jest zasadne i zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.