eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczutowo › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gm. Szczutowo od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z terenów nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno- wypoczynkowe w Słupi

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-01-04

Ogłoszenie nr 2004 - 2017 z dnia 2017-01-04 r.

Szczutowo: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gm. Szczutowo od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z terenów nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno- wypoczynkowe w Słupi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 357236-2016


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 362212-2016


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Szczutowo, krajowy numer identyfikacyjny 54838200000, ul. ul. Lipowa  , 09227   Szczutowo, państwo Polska, woj. mazowieckie, tel. 024 2767167 w. 102, 107, faks 024 2767196 w. 103, e-mail przetargi@szczutowo.pl
Adres strony internetowej (URL): www.szczutowo.nowybip.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gm. Szczutowo od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z terenów nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno- wypoczynkowe w Słupi

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

RI.271.19.2016

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gm. Szczutowo od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z terenów nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno- wypoczynkowe w Słupi", w sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r. poz. 250 z póź. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012- 2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz uchwałą nr 212/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z 22 października 2012r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 (Dz. Urz. Woj. Maz. z 2012 poz.7849 z późn. zm.), przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szczutowo, a także innymi przepisami prawa w tym prawa miejscowego, Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013r. poz.21 z późn. zm.). Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90500000-2 Usługi związane z odpadami 90600000-3 Usługi sprzątania oraz sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane 4.1. Dane dotyczące Gminy Szczutowo istotne z punktu widzenia zamówienia 4 .1.1 Powierzchnia Gminy Szczutowo wynosi 11 262 ha, z czego ok. 25 % ogólnej powierzchni gminy zajmują obszary leśne. 4.1.2 Gmina składa się 25 sołectw, 26 miejscowości. Łączna liczba osób objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi - 3295 osób. Osoby gromadzące odpady w sposób selektywny 75 %. Łączna liczba nieruchomości 1125. Wyposażenie nieruchomości w kompostownik - 569 nieruchomości tj. ok. 50%. Powyższe informacje ustalono na podstawie złożonych deklaracji przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych oraz na podstawie decyzji ustalających wymiar wydanych przez Wójta Gminy Szczutowo. Powyższe dane nie obejmują pensjonariuszy Domu Pomocy Społecznej i Domu Dziecka w Szczutowie. Tabela 1 ODPADY KOMUNALNE LP MIEJSCOWOŚĆ SEGRGOWANE NIESEGREGOWANE LICZBA OSÓB LICZBA NIERUCHOMOŚCI LICZBA KOMPOSTOWNIKÓW LICZBA OSÓB LICZBA NIERUCHOMOŚCI LICZBA KOMPOSTOWNIKÓW 1. AGNIESZKOWO 139 34 20 22 9 2 2. BIAŁASY 88 28 10 79 25 13 3. BLINNO 118 34 19 22 11 7 4. BLIZNO 81 27 10 48 23 10 5. CAŁOWNIA 43 13 6 8 5 1 6. CISSE 95 25 16 24 11 3 7. DĄBKOWA PAROWA 44 14 8 22 10 5 8. DZIKI BÓR 30 10 7 19 8 5 9. GRABAL 76 20 10 30 13 5 10. GRĄDY 55 16 4 6 3 - 11. GORZEŃ 53 12 10 6 2 1 12. GÓJSK 323 121 66 106 49 16 13. GUGOŁY 16 6 2 12 7 3 14. JAŹWINY 19 9 5 16 6 1 15. JÓZEFOWO 48 15 6 21 7 3 16. KARLEWO 67 20 12 28 13 3 17. ŁAZY 77 20 11 12 5 4 18. MALUSZYN 89 21 12 26 12 3 19. MODRZEWIE 33 11 8 10 5 4 20. MIERZĘCIN 74 23 16 22 9 1 21. MOŚCISKA 113 33 18 18 8 5 22. PODLESIE 179 45 28 43 16 14 23. SŁUPIA 81 26 18 24 13 6 24. STARA WOLA 115 31 20 28 11 7 25. SZCZECHOWO 42 12 9 33 16 7 26. SZCZUTOWO 406 140 69 106 62 20 SUMA 2504 766 420 791 359 149 Tabela 2 20 03 01 - Odpady zmieszane 315,81 20 01 02 - Szkło 26,37 20 01 39 - Tworzywa sztuczne 11,42 20 01 40 - Metale 0,44 20 02 01 - Odpady ulegające biodegradacji 4,38 20 01 01 - Papier tektura 0,65 20 03 99 - Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 2,9 17 01 07 - Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elem. wyposażenia inne niż wymieniaone 17 01 06 12,82 17 09 04 - Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 170901, 170902 i 170903) 2,18 20 03 07 - Odpady Wielkogabarytowe 4,62 20 01 32 - Przeterminowane leki 0,06 Ilość [mg] odebranych poszczególnych rodzajów odpadów w okresie od IV kwartału 2015 r. do III kwartału 2016 r. Tabela 3 20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 44,07 15 01 01 - Opakowania z paieru i tektury 0,65 15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych 2,64 15 01 04 - Opakowania z metali 0,58 15 01 07 - Opakowania ze szkła 2,61 Ilość [mg] odebranych poszczególnych rodzajów odpadów z terenu Słupi letniskowej w 2016r. Na terenie gm. Szczutowo przeważa zabudowa zagrodowa i jednorodzinna. Występują pojedyńcze przypadki zabudowy wielorodzinnej (3 budynki w miejscowości Gójsk). Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić przy sporządzaniu oferty ewentualny wzrost liczby nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. 4.2. Wymogi dotyczące zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych 4.2.1. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK), wskazanej w "Wojewódzkim planie gospodarki odpadami dla Mazowsza na lata 2012 - 2017 z uwzględnieniem lat 2018 - 2023" uchwalonego Uchwałą Nr 211/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 22 października 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz uchwałą nr 212/12 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z 22 października 2012r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 ((Dz. Urz. Woj. Maz. z 2012 poz.7849 z późn. zm.) W przypadku, gdy regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych ulegną awarii lub nie będą mogły przyjmować odpadów z innych przyczyn, Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych odpadów komunalnych do instalacji zastępczej. 4.2.2. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych, do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz.21 z późn. zm.). 4.2.3. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zebrane odpady komunalne w sposób, który zapewni osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r., poz. 645), poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe. W przypadku niewywiązania się z niniejszego obowiązku na Wykonawcę nałożona zostanie kara umowna określona w projekcie umowy z Wykonawcą stanowiącym załącznik do SIWZ. Osiągane przez Wykonawcę poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku ww. odpadów obliczane będą na podstawie wzorów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r., poz. 645). 4.2.4. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować zebrane odpady komunalne w sposób, który zapewni ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składania do poziomów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz.676). Obliczenie poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania następowało będzie w sposób określony w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz.676) 4.2.5. Obliczenia oraz weryfikacja osiąganych przez Wykonawcę poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku ww. odpadów oraz poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania dokonywane będą na podstawie sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz kart przekazania odpadu. 4.3. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości oraz sposób i częstotliwość ich odbierania 4.3.1. Zamawiający wymaga, aby odpady komunalne odbierane były przez Wykonawcę w sposób następujący: 1/ z nieruchomości zamieszkałych w sposób i z częstotliwością określoną w Tabeli 4. Tabela 4 Rodzaj odbieranych odpadów Sposób odbioru Częstotliwość odbioru komunalne odpady zmieszane pojemniki - wystawione przed posesję 1 raz w miesiącu tworzywa sztuczne opakowania wielomateriałowe i metale worki w kolorze żółtym 120l - wystawione przed posesje (worki zapewnia Wykonawca) w okresie od maja do września - 1 raz w miesiącu, w pozostałym okresie roku nie rzadziej niż 1 raz na dwa miesiące - pierwszy odbiór w styczniu 2017r. papier, tektura worki w kolorze niebieskim 120l- wystawione przed posesje (worki zapewnia Wykonawca) nie rzadziej niż 1 raz na kwartał - pierwszy odbiór w styczniu 2017 r. szkło pojemniki/worki w kolorze zielonym 120l- wystawione przed posesje (worki zapewnia Wykonawca) w okresie od maja do września - 1 raz w miesiącu, w pozostałym okresie roku nie rzadziej niż 1 raz na dwa miesiące. - pierwszy odbiór w styczniu 2017 r. przeterminowane leki Pojemniki zlokalizowane w Punktach aptecznych w Szczutowie i w Gójsku ( pojemniki zapewnia Wykonawca ) w każdym przypadku zapełnienia kontenera - czasie 48 godzin od telefonicznego zgłoszenia zamawiającego przeterminowane chemikalia Kontenery zlokalizowane w miejscu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) ( kontenery zapewnia Wykonawca) w każdym przypadku zapełnienia kontenera - czasie 48 godzin od telefonicznego zgłoszenia zamawiającego meble i inne odpady wielkogabarytowe odpady budowlane i rozbiórkowe odpady zielone popiół 2/ z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe w miejscowości Słupia w sposób i z częstotliwością określoną w Tabeli 5. Tabela 5 Rodzaj odbieranych odpadów Sposób odbioru Częstotliwość odbioru komunalne odpady zmieszane Kontenery KP-7 szt 5 zlokalizowane w miejscach wskazanych przez Zamawiającego ( kontenery zapewnia Wykonawca) W miesiącach : 1) lipiec i sierpień - odbiór co tydzień (w poniedziałki); 2) maj, czerwiec, wrzesień, październik - 1 raz w miesiącu w dniu uzgodnionym z Zamawiającym. tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal Pojemniki koloru żółtego o poj. 2,5 m3 szt 5 zlokalizowane w miejscach wskazanych przez Zamawiającego ( pojemniki zapewnia Wykonawca) W miesiącach : od maja do października - 1 raz w miesiącu w dniu uzgodnionym z Zamawiającym. szkło Pojemnik koloru zielonego o pojemności 2,5 m3 szt 5 zlokalizowane w miejscach wskazanych przez Zamawiającego ( pojemniki zapewnia Wykonawca) W miesiącach : od maja do października - 1 raz w miesiącu w dniu uzgodnionym z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia częstotliwości odbioru w/w frakcji w sytuacji wolniejszego zapełniania pojemników na odpady lub rezygnacji z usługi w sytuacji odstąpienia od objęcia systemem odbioru odpadów komunalnych nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno - wypoczynkowe w miejscowości Słupia. 4.3.2. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: a) w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego; b) w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru; c) niezależnie od warunków atmosferycznych ; d) pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz umożliwiającymi odbieranie odpadów z nieruchomości, zlokalizowanych w miejscach, do których dojazd jest utrudniony. 4.3.3. Wykonawca zobowiązany jest do: - odbierania wszystkich odpadów komunalnych określonych w Tabeli 4 w każdej ilości wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Szczutowo, na których zamieszkują mieszkańcy, zgromadzonych w kontenerach, pojemnikach i workach spełniających wymagania, określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szczutowo i niniejszej SIWZ. - odbierania odpadów komunalnych w ilości i częstotliwością określoną w Tabeli 5. - odebrania w miesiącu styczniu od właścicieli nieruchomości zamieszkałych wszystkich odpadów segregowanych zgromadzonych w workach oznaczonych nazwą aktualnego wykonawcy usługi tj. firmy BŁYSK-BIS z Makowa Mazowieckiego. Informuję, iż Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Szczutowo jest w trakcie dostosowania do Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji (projekt z dnia 15 czerwca 2016r.), które wejdzie w życie w 2017r. Zmianie ulegną zapisy dotyczące barwy pojemników i worków przeznaczonych do zbierania selektywnego odpadów. 4.3.4 Wykonawca zobowiązuje się do realizacji tzw. "reklamacji" (nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem) - w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia fax. lub e-mail od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić - faks nr (24) 276-71-96 wew. 107 lub e-mail: odpady@szczutowo.pl 4.3.5. W celu zapewnienia osiągnięcia wymaganych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do: pozostawiania na terenie nieruchomości podczas każdego odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych nowych, pustych worków, w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków, spełniających wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szczutowo. Worki winny być o pojemności określonej w punkcie 4.3.1.Tabela 4 z folii LDPE o grubość min. 60 mikronów. Worki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Worki do selektywnej zbiórki muszą być oznaczone nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy. Pierwsza dostawa worków winna nastąpić podczas odbioru odpadów segregowanych w miesiącu styczniu. Koszt dostarczenia worków należy wkalkulować w cenę ofertową przedmiotu zamówienia. 4.3.6 Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia : a) Punktów Aptecznych zlokalizowanych w Szczutowie i Gójsku w pojemniki do zbiórki przeterminowanych leków. b) miejsc do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych wskazanych przez Zamawiającego w kontenery do gromadzenia następujących frakcji odpadów: - zlokalizowany w Bliznie: przeterminowane chemikalia, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, popiół; - zlokalizowany w Gójsku: odpady zielone, popiół; - zlokalizowany w Szczutowie: odpady zielone. c) miejsc wskazanych przez Zamawiającego zlokalizowanych w Słupi w kontenery do gromadzenia następujących frakcji odpadów: - zmieszanych , - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal, - szkło. Kontenery muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić, nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy. Wielkość kontenerów winna być dostosowana do potrzeb. Wykonawca odpowiada za stan sanitarny i techniczny kontenerów. Pojemniki i kontenery będą własnością Wykonawcy usługi. Pojemniki i kontenery winny zostać dostarczone we wskazane przez Zamawiającego miejsce do dnia 1 stycznia 2017r. za wyjątkiem Słupi gdzie kontenery i pojemniki do odpadów selektywnych winny być rozstawione do dnia 1 maja 2017r. 4.3.7. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na cały okres objęty niniejszym zamówieniem. Harmonogram winien być opracowany we współpracy z Zamawiającym i podlega jego akceptacji. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu po sporządzeniu i zaakceptowaniu harmonogramu odbioru odpadów, Zamawiający będzie publikował go na stronie internetowej www.szczutowo.nowybip.pl , a Wykonawca w formie wydruków zobowiązany jest przekazać go właścicielom nieruchomości. Przy czym pierwszy harmonogram winien być dostarczony właścicielom nieruchomości do dnia 01.01.2017 r., a następne podczas odbioru odpadów lecz nie później niż na 7 dni przed terminem obowiązywania zmienionego harmonogramu. 4.3.8. Pierwszy harmonogram Wykonawca sporządza w terminie do 27 grudnia 2016r. Harmonogram winien spełniać następujące warunki: a) musi uwzględniać podział na odpady zmieszane i segregowane oraz częstotliwość odbioru wynikającą z Tabeli 4; b) powinien być sformułowany w sposób przejrzysty i łatwy do zinterpretowania przez wszystkich zainteresowanych; c) powinien zapewniać regularność i powtarzalność odbierania odpadów poszczególnych rodzajów (np. dla danej nieruchomości każdy 1 wtorek miesiąca dla odpadów zmieszanych), by mieszkańcy mogli w łatwy sposób zaplanować przygotowanie odpadów do odebrania. W związku z faktem iż właściciele nieruchomości zamieszkałych nabrali przyzwyczajenia Zamawiający wymaga, aby harmonogram odbioru odpadów był identyczny bądź maksymalnie zbliżony do harmonogramu obowiązującego w okresie od 01 stycznia 2016 do 31 grudnia 2016 r. 4.3.9. Wykonawca zobowiązuje się udostępnić w formie sprzedaży lub najmu wszystkim zainteresowanym właścicielom nieruchomości zamieszkałych pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych. Uwaga ! Usługa ta nie wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia i będzie realizowana na zlecenie i koszt właścicieli nieruchomości. Wybór formy udostępnienia dokonuje właściciel nieruchomości. Usługa ta winna być zrealizowana w takim terminie, aby do dnia 01.01.2017 r. wszystkie nieruchomości, których właściciele wyrażą taką wolę, zostały wyposażone w pojemnik na odpady zmieszane. Ponadto usługa winna być dostępna przez cały okres trwania umowy. 4.4. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska 4.4.1. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego standardu sanitarnego, w szczególności do: a) odbioru poszczególnych rodzajów odpadów, w terminach wynikających z ustalonego harmonogramu; b) natychmiastowego uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi; c) zachowania właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów, a także własnych pojemników i kontenerów służących do gromadzenia odpadów, przy czym mycie i dezynfekcja sprzętu winny odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej, Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie ww. czynności; d) realizacji usług przy wykorzystaniu sprzętu sprawnego technicznie, nie powodującego wycieków olejów, smarów itp., zabezpieczonego przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku i transportu; e) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy winny być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej. 4.4.2. Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r., poz. 122). 4.4.3. Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 4.5. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem 4.5.1. Wykonawca jest obowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów, stanowiących podstawę do wystawienia faktury za wykonaną usługę, zawierających odpowiednio, następujące informacje: a) ilość [Mg] odebranych poszczególnych rodzajów odpadów tj. odpadów zmieszanych, szkła, papieru, tektury i opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych i metali, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów niebezpiecznych, przeterminowanych leków oraz innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów zielonych; b) sposoby zagospodarowania ww. odpadów wraz ze wskazaniem podmiotów, którym zostały przekazane wraz z kartami przekazania odpadu c) wykaz nieruchomości, z których w danym miesiącu zostały odebrane odpady komunalne, z podaniem nazwy miejscowości, ulicy i numeru budynku. d) do ostatniej faktury Wykonawca dołączy wyliczenie poziomu recyklingu w oparciu o dane zawarte w raportach załączanych do faktur składanych od stycznia do grudnia z zastosowaniem wzoru z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r, w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r. poz. 645 z późn.zm.) § 3 do obliczenia łącznej masy wytworzonych odpadów papieru, metalu, tworzyw sztucznych i szkła, pochodzących ze struminienia odpadów komunalnych z gospodarstw domowych oraz innych wytwórców odpadów komunalnych, wyrażona w Mg stosowanego przez Gminy. 4.5.2. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu informacji o niezgodnym z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szczutowo zbieraniu odpadów przez właścicieli nieruchomości, w szczególności ich mieszaniu lub przygotowywaniu do odbierania w niewłaściwych pojemnikach. Informacja powinna zawierać w szczególności: a) adres nieruchomości, na której odpady zbierane są w sposób niezgodny z regulaminem, b) zdjęcia w postaci cyfrowej, potwierdzające niezgodne z regulaminem zbieranie odpadów, pozwalające w sposób nie budzący wątpliwości na przypisanie pojemników lub worków do konkretnej nieruchomości, c) protokół sporządzony przez pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z regulaminem postępowania z odpadami. 4.5.3. Informacje, o których mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.2 Wykonawca przekazuje w formie pisemnej. 4.5.4. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia niezwłocznie, na żądanie Zamawiającego, poświadczonych kopii dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów, tj. kart ewidencji odpadów, kart przekazania odpadów do RIPOK lub do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, w celu potwierdzenia prawidłowo prowadzonej gospodarki odpadami komunalnymi. 4.5.5. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu sprawozdań w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, spełniające wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2016 r. poz.934 z późn. zm.). 4.5.6. Dane pochodzące z systemu monitoringu i sytemu czujników, o których mowa w pkt 4.6.2 pkt 2d powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, przez cały okres realizacji zamówienia. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz weryfikację przechowywanych danych. Dane powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego. 4.6. Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości 4.6.1. Wymagania formalne 1) Wykonawca obowiązany jest w dniu podpisania umowy do przedłożenia następujących dokumentów: a) umowę/y z regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych wskazaną w Planie gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego na zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych b) umowy z instalacjami odzysku i unieszkodliwiania lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. 4.6.2 Wymagania dotyczące posiadanych przez Wykonawcę pojazdów i urządzeń oraz bazy magazynowo-transportowej 1) Wykonawca jest obowiązany posiadać bazę magazynowo-transportową, usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Szczutowo, na terenie, do którego posiada tytuł prawny, spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 2) W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby: a) w posiadaniu Wykonawcy znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej; b) pojazdy do odbierania odpadów były w pełni sprawne, posiadały aktualne badania techniczne, były dopuszczone do ruchu; c) pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości; d) wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia były wyposażone w urządzenia monitorujące, bazujące na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujniki zapisujące dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiające weryfikację tych danych, e) w przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach. 4.6.3. Wykonawca obowiązany jest do spełniania wymagań opisanych w pkt 4.6.1 i 4.6.2 przez cały okres realizacji zamówienia. 4.6.4. Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: a) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu warunków atmosferycznych lub prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp.,. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy; b) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów, potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy, zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; c) ponoszenie odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich, za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym i innych ustawach. UWAGA! Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. 2016, poz.1666 z późn. zm.)- (kierowców pojazdów dokonujących odbioru odpadów, którzy będą świadczyć usługi na terenie gminy Szczutowo w wymiarze czasu pracy min. 0,5 etatu) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte zostały we wzorze umowy § 4 ust. 2 pkt 6 i § 10 ust. 4 pkt 4 i 5

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.5) Główny Kod CPV: 90511000-2
Dodatkowe kody CPV: 90513100-7

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/12/2016
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT291715.24
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert3
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej EMPEGEK Sp. z o.o.,  empegek.sierpc@,  ul. Konstytucji 3-go Maja 48,  09-200,  Sierpc,  kraj/woj. mazowieckie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 295862.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 295862.00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 311340.24
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.