Ogłoszenie z dnia 2023-11-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00340127/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-08-04
- 2023/BZP 00415538/01 - Wynik z dnia 2023-09-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w miejscowości Lipowiec
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tereszpol
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369178
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Długa 234
1.5.2.) Miejscowość: Tereszpol-Zaorenda
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-407
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 846876631
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@tereszpol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://tereszpol.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7e927754-311b-11ee-a60c-9ec5599dddc11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w miejscowości Lipowiec2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7e927754-311b-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00498423
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00007049/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Modrnizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w miejscowosci Lipiowiec
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00340127
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: KNK.271.12.2023.AM
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Budowa dwóch odcinków sieci wodociągowej”, której zakres robót obejmuje:- sieć wodociągową o średnicy Ø 110 i łącznej długości 670 mb,
- 6 hydrantów naziemnych o średnicy 80 mm, zasuwami DN 80mm , kolanem żeliwnym i stopą DN 80 mm.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.5.5.) Wartość części: 179673,16 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Modernizacja przepompowni ścieków i budowa studni telemetrycznych na wodociągu gminnym”, której zakres robót obejmuje:- przebudowę 3 przepompowni ścieków,
- budowę 3 studni telemetrycznych z przepływomierzami elektromagnetycznymi.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45232152-2 - Roboty budowlane w zakresie przepompowni
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni
4.5.5.) Wartość części: 296053,83 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Modernizacja ujęcia wody”, której zakres robót obejmuje roboty:- elektryczne i AKP i A,
- wykonanie studni rezerwowej do 110 m,
- roboty remontowo – budowlane,
- roboty sanitarne.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni
4.5.5.) Wartość części: 771937,50 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 310 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Unieważnienie na podstawie art. 310 pkt 1) ustawy Pzp w związku z pkt. 2.2 SWZ oraz w związku z pkt. 6.7 ogłoszenia o zamówieniu nr 2023/BZP 00340127/01 z dnia 4 sierpnia 2023 r. z uwagi na to, że środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
Zgodnie z pkt. 2.2 SWZ oraz w związku z pkt. 6.7 ogłoszenia o zamówieniu nr 2023/BZP 00340127/01 z dnia 4 sierpnia 2023 r.: „Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane.” Stosownie do § 9 ust. 1 załącznika do uchwały nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 r. Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych: „Wypłata dofinansowania z Programu następuje po spełnieniu warunków wynikających z promesy i Regulaminu, o którym mowa w § 11, oraz złożeniu przez wnioskodawcę wniosku o wypłatę.”
Zgodnie z treścią promesy wstępnej nr Edycja3PGR/2021/3624/PolskiLad z dnia 20 czerwca 2023 r.: „Promesa zostanie udzielona po spełnieniu następujących warunków:
(…) 3. zapewnienie, że Inwestycja, której dotyczyć będzie Postępowanie zakupowe będzie tożsama z nazwą i opisem Inwestycji zawartym we Wniosku o dofinansowanie.” Zamawiający wszczął postępowanie w dniu 4.08.2023 r. poprzez publikację ogłoszenia o zamówieniu w BZP pod nr 2023/BZP00340127/01. Postępowanie zostało ogłoszone z podziałem na 3 części: cześć 1: Budowa dwóch odcinków sieci wodociągowej”, Część 2: „Modernizacja przepompowni ścieków i budowa studni telemetrycznych na wodociągu gminnym”, część 3: „Modernizacja ujęcia wody”. Opis inwestycji wskazany we wniosku o dofinansowanie nr Edycja3PGR/2021/3624/PolskiLad z dnia 11 marca 2022 r. był podzielony pomiędzy wszystkie części postępowania. W dniu 31.08.2023 r. Zamawiający działając na podstawie 255 pkt 3) ustawy Pzp
unieważnił postępowanie w zakresie części 2 i 3 zamówienia, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższała kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z postanowieniami promesy wstępnej, warunkiem wydania promesy jest zapewnienie, że inwestycja, której dotyczyć będzie postępowanie zakupowe będzie tożsama z nazwą i opisem inwestycji zawartym we wniosku o dofinansowanie.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający nie spełnia warunku do wydania promesy ostatecznej, ponieważ w wyniku unieważnienia postępowania w zakresie części 2 i 3, nie jest w stanie zapewnić, że inwestycja, której dotyczy postępowanie zakupowe z dnia 4.08.2023 r. znak KNK.271.12.2023.AM będzie tożsama z nazwą i opisem inwestycji zawartym we wniosku o dofinansowanie (Zamawiający nie będzie miał możliwości podpisania umowy w zakresie części 1 zamówienia, a co za tym idzie
nie dojdzie do realizacji opisu inwestycji w zakresie, który obejmował część 1
zamówienia).
Ponadto Zamawiający unieważnił postępowanie w cz. 1 na podstawie art. 255 pkt 5) ustawy Pzp z uwagi na to, że wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
W ocenie Zamawiającego nie można było przewidzieć takich cen, jakie zostały zaoferowane przez Wykonawców w zakresie części 2 i 3 zamówienia. Część 2 i 3 zamówienia przekroczyła budżet, a jest znacznie bardziej istotna dla Zamawiającego niż część 1 zamówienia. Wykonanie tylko części 1 zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego. Zamawiający nie dysponuje takimi środkami finansowymi, żeby zrealizować część 2 i 3 zamówienia (w zaoferowanej kwocie), a niezrealizowanie części 1 zamówienia, spowoduje utratę całości dofinansowania (niezrealizowanie wniosku), a to zdecydowanie nie leży w interesie publicznym.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 146370,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 430500,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie gminy Maszewo
- Poprawa stanu nawierzchni dróg Powiatu Krakowskiego: "Rozbudowa drogi powiatowej nr 2157K w miejscowości Pielgrzymowice w km 3+407,91 - km 4+150,95"
- Budowa systemu naśnieżania na terenie Dolnośląskiego Centrum Sportu Polana Jakuszycka na działkach nr 414/1, 414/2 i 400, obręb 0008 Szklarska Poręba.
- Budowa dróg na potrzeby zabudowy mieszkaniowej w Łęknicy
- Modernizacja ul. Kościuszki (boczna) w Chełmku
- Przebudowa i rozdział kanalizacji wewnętrznej oraz przebudowa i rozdział kanalizacji sanitarnej i deszczowej zewnętrznej w budynku Centrum Mandatowego w Nysie, przy ul. Moniuszki 9-10 w Nysie
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.