eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świebodzice › Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Świebodzice



Ogłoszenie z dnia 2022-12-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Świebodzice

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIEBODZICE

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718337

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Rynek 1

1.4.2.) Miejscowość: Świebodzice

1.4.3.) Kod pocztowy: 58-160

1.4.4.) Województwo: dolnośląskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: swiebodzice@swiebodzice.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiebodzice.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00494225

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-12-14

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00470763/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.8. Sposób oceny ofert

Przed zmianą:
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami: cena, emisja spalin, elektromobilność. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert zawarty jest w rozdziale 12 SWZ. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejsza na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w rozdziale 12 SWZ.

Po zmianie:
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami: 1) cena, 2) emisja spalin, 3) pojazd elektryczny lub pojazd napędzany gazem, 4) pojazd posiadający zabudowę elektryczną . Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert zawarty jest w rozdziale 12 SWZ. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejsza na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w rozdziale 12 SWZ.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z odbieraniem
i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Świebodzice.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) odbiór od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Świebodzice, zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świebodzice, następujących rodzajów odpadów komunalnych:
- zmieszanych odpadów komunalnych,
- odpadów komunalnych zbieranych selektywnie: papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne i metale, odpady ulegające biodegradacji;
2) transport i zagospodarowanie odebranych odpadów w regionalnej instalacji przetwarzania odpadów, a w przypadku odmowy przez RIPOK w instalacji zastępczej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze zm.).
Wykonawca w ramach świadczenia usługi zobowiązany jest do odbierania
i zagospodarowania wyłącznie odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości wystawił do odbioru odpady inne niż odpady komunalne lub zmieszał odpady komunalne z odpadami innymi niż komunalne, odbioru nie należy dokonywać. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udokumentować stwierdzone nieprawidłowości oraz powiadomić Zamawiającego.
Wykaz nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Świebodzice wraz z ilością i pojemnością pojemników na odpady zmieszane stanowi załącznik 10 do SWZ, który może ulec zmianie w zależności od zapotrzebowania podmiotów. Zmiany Zamawiający na bieżąco zobowiązuje się przekazywać Wykonawcy usługi.
Szacunkowa miesięczna ilość odpadów komunalnych zmieszanych planowanych do odebrania z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Świebodzice wynosi około 72 tony miesięcznie (864 Mg/rok).
Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych musi być realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności:
a) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. poz. 699) oraz rozporządzeniami wykonawczymi,
b) Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi,
c) Krajowym Planem Gospodarki Odpadami 2022 (KPGO 2022),
d) Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2016-2022,
e) Uchwałą nr XXIX/935/16 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 22 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2016-2022 oraz uchwałami zmieniającymi, zwaną dalej uchwałą w sprawie wykonania WPGO 2016-2022,
f) Uchwałą nr XXXIV/230/2020 Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 10 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świebodzice, zmienioną uchwałą nr XXXVIII/247/2021 z dnia 27 stycznia 2021 r.,
g) Uchwałą nr XXII/154/2016 Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 28 czerwca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Szczegółowy zakres prac objętych zamówieniem znajduje się w rozdziale 2 Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz w projektowanych postanowieniach umowy, które stanową podstawę do sporządzenia oferty.

Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z odbieraniem
i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Gminy Świebodzice.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) odbiór od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Świebodzice, zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świebodzice, następujących rodzajów odpadów komunalnych:
- zmieszanych odpadów komunalnych,
- odpadów komunalnych zbieranych selektywnie: papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne i metale, odpady ulegające biodegradacji;
2) przekazanie odpadów komunalnych segregowanych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami , o której mowa w rozdziale 2 ustawy o odpadach,
3) przekazanie niesegregowanych odpadów komunalnych do zagospodarowania do instalacji komunalnej na zasadach określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Wykonawca w ramach świadczenia usługi zobowiązany jest do odbierania
i zagospodarowania wyłącznie odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości wystawił do odbioru odpady inne niż odpady komunalne lub zmieszał odpady komunalne z odpadami innymi niż komunalne, odbioru nie należy dokonywać. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udokumentować stwierdzone nieprawidłowości oraz powiadomić Zamawiającego.
Wykaz nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Świebodzice wraz z ilością i pojemnością pojemników na odpady zmieszane stanowi załącznik 10 do SWZ, który może ulec zmianie w zależności od zapotrzebowania podmiotów. Zmiany Zamawiający na bieżąco zobowiązuje się przekazywać Wykonawcy usługi.
Szacunkowa miesięczna ilość odpadów komunalnych zmieszanych planowanych do odebrania z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Świebodzice wynosi około 72 tony miesięcznie (864 Mg/rok).
Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych musi być realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności:
a) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. poz. 699) oraz rozporządzeniami wykonawczymi,
b) Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi,
c) Krajowym Planem Gospodarki Odpadami 2022 (KPGO 2022),
d) Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2016-2022,
e) Uchwałą nr XXIX/935/16 Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z dnia 22 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Dolnośląskiego 2016-2022 oraz uchwałami zmieniającymi, zwaną dalej uchwałą w sprawie wykonania WPGO 2016-2022,
f) Uchwałą nr XXXIV/230/2020 Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 10 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świebodzice, zmienioną uchwałą nr XXXVIII/247/2021 z dnia 27 stycznia 2021 r.,
g) Uchwałą nr XXII/154/2016 Rady Miejskiej w Świebodzicach z dnia 28 czerwca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Szczegółowy zakres prac objętych zamówieniem znajduje się w rozdziale 2 Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz w projektowanych postanowieniach umowy, które stanową podstawę do sporządzenia oferty.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.5. Nazwa kryterium (Kryterium 3)

Przed zmianą:
Elektromobilność

Po zmianie:
Pojazd elektryczny lub pojazd napędzany gazem

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Waga (pkt) (Kryterium 3)

Przed zmianą:
20

Po zmianie:
10,00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.5. Nazwa kryterium (Kryterium 4)

Przed zmianą:

Po zmianie:
Pojazd posiadający zabudowę elektryczną

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Rodzaj kryterium (Kryterium 4)

Przed zmianą:

Po zmianie:
inne.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.6. Waga (pkt) (Kryterium 4)

Przed zmianą:

Po zmianie:
10,0

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, zgodnie z art. 9b ust. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze zm.) co najmniej w zakresie zgodnym z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia,
b) wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 699) lub inne ważne zezwolenie obejmujące swym zakresem działalność będącą przedmiotem zamówienia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną usługę w zakresie odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych o łącznej masie odebranych odpadów komunalnych co najmniej 500 Mg świadczoną w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz którego usługi zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz których usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych - Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia referencji bądź innych dokumentów potwierdzających ich należyte wykonywanie; ww. referencje lub inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku gdy wykonawca aktualnie wykonuje zamówienie Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli od rozpoczęcia realizacji zamówienia do dnia wystawienia dokumentu potwierdzającego jego należyte wykonywanie upłynęło min. 12 miesięcy, a ilość odebranych odpadów komunalnych do tego momentu wynosi co najmniej 500 Mg.
b) dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi tj. co najmniej:
1) dwoma (2) pojazdami specjalnymi do obsługi odbioru odpadów komunalnych z pojemników,
2) jednym (1) pojazdem specjalistycznym o gabarytach przystosowanych do obioru odpadów komunalnych z miejsc o zabudowie zwartej o szerokości do 2,5 m;
3) jednym (1) pojazdem skrzyniowym do odbioru odpadów wielkogabarytowych;
4) jednym (1) pojazdem z urządzeniami HDS do odbierania odpadów (szkło i papier) z pojemników typu „dzwon”;
5) jednym (1) pojazdem specjalistycznym do odbioru pojemników od
120 l – 7 000 l.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w tym w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, zgodnie z art. 9b ust. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze zm.) co najmniej w zakresie zgodnym z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia,
b) wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 699) lub inne ważne zezwolenie obejmujące swym zakresem działalność będącą przedmiotem zamówienia.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
- Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną usługę w zakresie odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych o łącznej masie odebranych odpadów komunalnych co najmniej 500 Mg/rok świadczoną w okresie kolejnych następujących po sobie 12 miesięcy wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz którego usługi zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz których usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych - Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia referencji bądź innych dokumentów potwierdzających ich należyte wykonywanie; ww. referencje lub inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku gdy wykonawca aktualnie wykonuje zamówienie Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli od rozpoczęcia realizacji zamówienia do dnia wystawienia dokumentu potwierdzającego jego należyte wykonywanie upłynęło min. 12 miesięcy, a ilość odebranych odpadów komunalnych do tego momentu wynosi co najmniej 500 Mg.
b) dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi tj. co najmniej:
1) dwoma (2) pojazdami specjalnymi do obsługi odbioru odpadów komunalnych z pojemników,
2) jednym (1) pojazdem specjalistycznym o gabarytach przystosowanych do obioru odpadów komunalnych z miejsc o zabudowie zwartej o szerokości do 2,5 m;
3) jednym (1) pojazdem skrzyniowym do odbioru odpadów wielkogabarytowych;
4) jednym (1) pojazdem z urządzeniami HDS do odbierania odpadów (szkło i papier) z pojemników typu „dzwon”;
5) jednym (1) pojazdem specjalistycznym do odbioru pojemników od
120 l – 7 000 l.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w tym w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.