eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Koniecpol › Zamknięcie i rekultywacja wydzielonej części składowiska odpadów innych iż niebezpieczne i obojętne położonego w Radoszewnicy gm. Koniecpol.



Ogłoszenie z dnia 2023-11-13

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Zamknięcie i rekultywacja wydzielonej części składowiska odpadów innych iż niebezpieczne i obojętne położonego w Radoszewnicy gm. Koniecpol.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunalne w Koniecpolu Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 243115077

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zachodnia

1.5.2.) Miejscowość: Koniecpol

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-230

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: iwona.klapa@mpk.koniecpol.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpk.koniecpol.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-43e36dda-74a8-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków, zbieranie odpadów komunalnych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zamknięcie i rekultywacja wydzielonej części składowiska odpadów innych iż niebezpieczne i obojętne położonego w Radoszewnicy gm. Koniecpol.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-43e36dda-74a8-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00489336

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00465796

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie: art. 301 ust. 1 pkt 3 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zamawiający informuje, iż zdecydował się na udzielenie zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia ze względu na wystąpienie pilnej potrzeby udzielenia zamówienia. Pilność ta uzasadniona jest prowadzonym przez Komisję Europejską postępowaniem nr 2019/2013 przeciwko Polsce odnośnie do naruszenia dyrektyw unijnych w sprawie składowania odpadów, tj. niezamknięcia składowisk niespełniających wymagań, tj. między innymi składowiska w gminie Koniecpol. Polsce wyznaczono w tym zakresie konkretny termin zamknięcia składowiska (31.10.2023r.), którego uchybienie wiąże się z nałożeniem kary od kilku do kilkunastu tysięcy euro dziennie, a informacja ta podawana jest przez Komisję Europejską do publicznej wiadomość. Składowisko znajduje się na nieruchomości, która do września 2023r. stanowiła własność gminy Koniecpol. C.d. w informacjach dodatkowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: MPK/ZP/3/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zamknięcie i rekultywacja wydzielonej części składowiska odpadów innych iż niebezpieczne i obojętne położonego w Radoszewnicy gm. Koniecpol Obiekt, którego dotyczy przedmiot zamówienia: składowisko odpadów komunalnych innych niż niebezpieczne i obojętne położone w Radoszewnicy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45222110-3 - Roboty budowlane w zakresie składowisk odpadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1686330,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2029500,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1686330,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Sieci Wodne i Kanalizacyjne Bujak Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6090084215

7.3.3) Ulica: Stanowiska 24

7.3.4) Miejscowość: Kluczewsko

7.3.5) Kod pocztowy: 29-120

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-07

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1686330,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 45 dni

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Do tej chwili też wszelkie uzgodnienia w zakresie obowiązku zamknięcia składowiska w ww. terminie były kierowane do właściciela nieruchomości, a nie do zamawiającego. Tym samym po stronie zamawiającego wystąpiła pilna potrzeba udzielenia zamówienia, która nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego i której obiektywnie nie mógł przewidzieć. Ponadto też zamawiający nie mógł wcześniej zaciągać zobowiązań finansowych bez uprzedniego posiadania odpowiednich środków finansowych w tym zakresie, co jest równoznaczne z niemożliwością wcześniejszego wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. Uzyskanie niezbędnego finansowania zewnętrznego było zaś uwarunkowane posiadaniem prawa własności nieruchomości, na której znajduje się składowisko, a która to własność została zamawiającemu przekazana dopiero we wrześniu 2023r., co było okolicznością całkowicie niezależną od zamawiającego i na którą nie miał żadnego wpływu (a w szczególności w zakresie terminu). Dopiero z tą chwilą Zamawiający uzyskał możliwość ubiegania się o środki na sfinansowanie zamówienia co też niezwłocznie uczynił, składając odpowiedni wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Upływ czasu związany z ww. procedurami, czego Zamawiający nie mógł przewidzieć i co było od niego całkowicie niezależne (brak wpływu na decyzje pierwotnego właściciela nieruchomości), skutkował wystąpieniem pilnej potrzeby udzielenia niniejszego zamówienia. Jak wskazuje się w doktrynie przez pilną potrzebę udzielenia zamówienia należy rozumieć konieczność ochrony jakiegoś interesu, którego naruszenie zagrożone jest wystąpieniem nieprzewidywalnych okoliczności, a który to interes może doznać uszczerbku w przypadku zbyt długiego oczekiwania na udzielenie zamówienia publicznego. "Do takich interesów zalicza się w piśmiennictwie ochronę zdrowia i życia, bezpieczeństwo, zapobieganie szkodzie w majątku i ochronę środowiska" (G.Wicik, Prawo zamówień publicznych, Komentarz, Warszawa 2007, s. 362). W niniejszej sprawie wystąpiła tak rozumiana pilna potrzeba związana z ochroną środowiska w interesie publicznym (grożące sankcje ze strony Komisji Europejskiej, które dotyczyłyby Polski, a więc ogółu obywateli a nie tylko zamawiającego). Zamawiający ustalił ponadto, iż ma mniej czasu na udzielnie zamówienia, niż czas niezbędny do prowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia w trybie podstawowym. Dzięki przeprowadzonej symulacji, Zamawiający ustalił, iż przeprowadzenie postępowania w trybie negocjacji bez ogłoszenia zajmie do max. 10 dni kalendarzowych, co jest okresem krótszym niż czas potrzebny na przeprowadzenia postępowanie w trybie podstawowym, ale nawet krótszym niż sam minimalny termin składania ofert w trybie podstawowym w tym przypadku. W konsekwencji spełnione są przesłanki z art. 301 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.