eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ruda-Huta › Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ruda-Huta



Ogłoszenie z dnia 2022-12-06

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ruda-Huta

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RUDA-HUTA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 110198037

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Niepodległości 44

1.5.2.) Miejscowość: Ruda-Huta

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-110

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ruda-huta.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ruda-huta.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ruda-Huta

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c3ba5af4-699f-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00477308

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00039390/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ruda-Huta

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00453989/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Przesłanki określone w art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2022, poz. 1710 z późn. zm.)zostały spełnione przez Zakład Usług Komunalnych w Rudzie-Hucie Sp. z o. o. - spółka jest osobą prawną, nad którą Gmina Ruda-Huta sprawuje kontrolę (100% udziałów), ponad 90% działalności dotyczy zadań powierzonych przez Gminę Ruda-Huta, nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BS-I.271.7.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Ruda-Huta, na których zamieszkują mieszkańcy w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego przyjętego uchwałą Nr XXIV/349/2016 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 2 grudnia 2016r. i jego późniejszymi aktualizacjami oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ruda-Huta.
2. Wykonawca na czas realizacji niniejszego zamówienia wyposaży w pojemniki, worki i kontenery nieruchomości położone na terenie Gminy Ruda-Huta, na których zamieszkują mieszkańcy (wg szczegółowego wykazu nieruchomości dostarczonego przez Zamawiającego w dniu podpisania umowy).
3. Przewidywana ilość odpadów szacowana przez Zamawiającego – ok. 575 Mg.
4. Ilość worków przewidywana przez Zamawiającego na okres realizacji zamówienia – ok. 104.000 szt.
Grubość i pojemność worków:
- czarne z napisem „Odpady zmieszane” - o pojemności od 80 do 120L
- niebieskie z napisem „Papier”- o pojemności od 80 do 120L
- szare z napisem „Popiół i gruz”- o pojemności od 80 do 120L
- zielone z napisem „Szkło” - o pojemności od 80 do 120L
- bezbarwne z napisem „Frakcja sucha” - o pojemności od 80 do 120L
- żółte z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” - o pojemności od 80 do 120L
- brązowe z napisem „Bio”– o pojemności od 80 do 120L
Wykonawca dostarczy:
- na nieruchomości jednorodzinne komplet worków (po jednym dla każdej frakcji) i pojemnik,
- na nieruchomości wielolokalowe (2 obiekty) po 3 kontenery (jeden na frakcję suchą, jeden na odpady zmieszane i jeden na odpady BIO) i kpl. POK (w tym po jednym na: metale i tworzywa sztuczne, szkło, makulaturę).
Worki muszą być zastąpione nowymi, po każdym odbiorze odpadów.
5. Przewidywana ilość i pojemność pojemników i kontenerów, w które Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć nieruchomości najpóźniej na 3 dni kalendarzowe przed rozpoczęciem świadczenia usługi:
- pojemniki – około 1400 szt. o pojemności od 110 do 140L;
- pojemnik o pojemności do 50L z pokrywą zatrzaskową i małym wlotem na przeterminowane leki;
- kontenery – 6 szt. o pojemności od 1100 do 2200L na odpady zmieszane z napisem „Odpady zmieszane”, frakcję suchą z napisem „Frakcja sucha”, odpady biodegradowalne z napisem „Bio” – (w tym 2 kontenery na odpady zmieszane, 2 na frakcję suchą i 2 na odpady biodegradowalne). Zamawiający dopuszcza zastosowanie mniejszych pojemników na frakcję „Bio” w ilości min. po 3 pojemniki 110-140 l na każdą nieruchomość wielolokalową;
- kontenery POK – min. 2 kpl. po 3 szt. o pojemności min. 2,2 m3 (kolor żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”, zielony z napisem „Szkło” i niebieski z napisem „Papier” w każdym komplecie).
W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia pojemnika/kontenera podczas odbierania odpadów, Wykonawca wymieni pojemnik/kontener na nowy.
6.Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych z terenu gminy Ruda-Huta:
Odpady selektywnie zebrane:
a) odpady biodegradowalne (np. resztki jedzenia, obierki, liście, trawa) - worek brązowy z napisem” Bio”,
b) frakcja sucha (np. zużyte przedmioty użytku domowego z twardego plastiku np. miski, durszlaki, wiadra, ubrania, obuwie, kawałki papieru i tektury, styropianu, zabawki) – pojemnik i worek bezbarwny z napisem „Frakcja sucha” przy zabudowie jednorodzinnej, kontener przy zabudowie wielorodzinnej,
c) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) – worek czarny z napisem „Odpady zmieszane”,
d) tworzywa sztuczne i metale (np. butelki po napojach, płynach do mycia naczyń, prania, płukania, puszki, metale) - worek żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”,
e) szkło (np. opróżnione butelki, słoiki) - worek zielony z napisem „Szkło”,
f) popiół, gruz, odpady budowlane (np. skrawki płyt gipsowych, ceramicznych, kawałki gruzu, cegieł, pustaków, popiół) - worek szary z napisem „Popiół i gruz”,
g) papier i makulatura (np. gazety, książki, zeszyty, tektura) - worek niebieski z napisem „Papier”,
h) odpady wielkogabarytowe,
i) baterie, akumulatory,
j) żarówki, świetlówki,
k) resztki farb, lakierów, rozpuszczalników, środków do impregnacji drewna, środków ochrony roślin i nawozów,
l) pojemniki po aerozolach, olejach mineralnych i syntetycznych, tłuszczach, benzynie, środkach chemicznych,
m) zużyte opony,
n) sprzęt elektryczny i elektroniczny,
o) tusze do drukarek i tonery, taśmy wideo, kasety magnetofonowe, materiały fotograficzne, taśmy barwiące,
p) odpady w postaci przeterminowanych leków – pojemnik o pojemności do 50L z pokrywą zatrzaskową i małym wlotem.
q) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł
i strzykawek.
7. Częstotliwość odbierania odpadów przez Wykonawcę:
1) w przypadku zabudowy wielolokalowej:
a) w okresie od 01.11. do 31.03. wszystkie frakcje odpadów – dwa razy w miesiącu (co dwa tygodnie);
b) w okresie od 01.04. do 31.10 odpady ulegające biodegradacji i zmieszane odpady
komunalne – 1 raz w tygodniu, a pozostałe frakcje – dwa razy w miesiącu (co dwa tygodnie);
2) w przypadku zabudowy jednorodzinnej:
a) w okresie od 01.11. do 31.03 wszystkie frakcje odpadów – 1 raz w miesiącu;
b) w okresie od 01.04. do 31.10 odpady ulegające biodegradacji i zmieszane odpady
komunalne – 2 razy w miesiącu (co dwa tygodnie), a pozostałe frakcje 1 raz w miesiącu.
3) Odpady wielkogabarytowe, zużyte baterie i akumulatory, chemikalia, zużyte opony, sprzęt elektryczny i elektroniczny będą odbierane nie rzadziej niż 4 raz w roku
w formie objazdowej zbiórki odpadów według harmonogramu ustalonego z Zamawiającym.
4) Przeterminowane leki z punktu usytuowanego w Rudzie-Hucie przy ul. Targowej 6 – każdorazowo po zgłoszeniu pełnego pojemnika nie później niż 3 dni robocze od daty zgłoszenia.
5) Odpady zgromadzone w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego przy ul. Targowej w Rucie-Hucie – każdorazowo po zgłoszeniu, nie później niż 3 dni robocze od daty zgłoszenia.
8. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów komunalnych:
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów biodegradowalnych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, którą jest Zakład Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Srebrzyszczu lub w przypadku awarii do instalacji zastępczej wyznaczonej do obsługi – zgodnie z zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubelskiego
9. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska.
1) Przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi.
2) Podczas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu.
3) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
4) Wykonawcę obowiązuje:
- zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości,
-zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych.
C.D. w Sekcji VI

4.5.3.) Główny kod CPV: 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90500000-2 - Usługi związane z odpadami

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający ustalił, że udzielenie zamówienia naruszy przesłanki zamówienia z wolnej ręki określone w art. 214 ust. 1 pkt 11) ustawy Pzp, a w szczególności lit. b – ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inna osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a. W niniejszym postępowaniu Zamawiający zamierzał udzielić zamówienia Zakładowi Usług Komunalnych w Rudzie-Hucie Sp. z o. o., dla którego nie wykazał, że ponad 90% działalności dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego. Niemożliwość usunięcia wady postępowania oraz dalsze prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia z zastosowaniem niewłaściwej podstawy prawnej doprowadziłoby do zawarcia umowy, która podlegałaby unieważnieniu. Zgodnie bowiem z art. 457 ust. 1 ustawy Pzp umowa podlega unieważnieniu, jeżeli Zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia. Wskazana powyżej wada postępowania, niewłaściwa podstawa prawna prowadzonego postępowania oraz brak możliwości jej usunięcia, uzasadnia unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Pzp. Wada ta ma charakter istotny i jest nieusuwalna, zatem dla przywrócenia zgodności z przepisami prawa konieczne jest unieważnienie ww. postępowania

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.