eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kluczbork › Świadczenie usług odśnieżania i zwalczania śliskości oraz innych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Kluczborskiego w sezonie zimowym 2023/2024 z podziałem na 5 zadań (części)

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-10-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług odśnieżania i zwalczania śliskości oraz innych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Kluczborskiego w sezonie zimowym 2023/2024 z podziałem na 5 zadań (części)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kluczborski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412504

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Katowicka 1

1.5.2.) Miejscowość: Kluczbork

1.5.3.) Kod pocztowy: 46-200

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.7.) Numer telefonu: 774185218

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: mwalencka@powiatkluczborski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiatkluczborski.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://powiatkluczborski.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług odśnieżania i zwalczania śliskości oraz innych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Kluczborskiego w sezonie zimowym 2023/2024 z podziałem na 5 zadań (części)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1e02c785-5e4f-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00470866

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00043348/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Świadczenie usług odśnieżania i zwalczania śliskości oraz innych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Kluczborskiego w sezonie zimowym 2023/2024 z podziałem na 5 zadań (części)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00420765

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZD.272.5.2023.MW

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 838400,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 1 - Świadczenie usług odśnieżania i zwalczania śliskości oraz innych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Kluczborskiego - rejon 1 (GMINA BYCZYNA) w sezonie zimowym 2023/2024

W ramach zadania nr 1 Wykonawca zapewni:
- co najmniej 1 pług do odśnieżania dróg zamontowany do pojazdu o masie całkowitej nie mniejszej niż 5 Mg i mocy nie mniejszej niż 120 KM;
- piaskarko-solarkę gotową do zwalczania śliskości wraz pojazdem,
- plac do składowania mieszanki piaskowo-solnej oraz zaplecze socjalne dla operatorówi kierowców,
- ładowarkę.

W ramach zadania nr 1 - świadczący usługi będzie wykonywał zadania na następujących elementach dróg: jezdnie dróg powiatowych, obręby skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi, zatoki autobusowe, przejazdy kolejowe, jezdnie na mostach i wiaduktach oraz inne miejsca wskazaneprzez Zamawiającego.

W ramach dodatkowych (innych) usług realizowanych w zakresie zadań nr od 1 do 5 - Wykonawca każdorazowo na zlecenie Zamawiającego wykona mieszankę piaskowo solną z dostarczonych i zakupionych przez zamawiającego materiałów (piasek i sól). Zamawiający zapewni materiały do
wykonania mieszanki piaskowo – solnej przeznaczonej do zwalczania śliskości zimowej i dostarczy je na plac składowy Wykonawcy usług. Wykonana mieszanka jest własnością Zamawiającego

Ze względu na specyfikę zamówienia, którego wielkość i zakres ściśle uzależniony jest od trudnej do przewidzenia intensywności sezonu zimowego, zakresy pracy pojazdów i sprzętu są szacunkowe. Ilości te mają charakter orientacyjny i posłużą do ustalenia ceny ofertowej, a w przypadku oferty najkorzystniejszej do określenia orientacyjnej wartości umowy. Rzeczywista ilość usług zleconych do wykonywania uzależniona będzie od bieżących potrzeb (intensywności sezonu zimowego), przy czym Zamawiający, zgodnie z art. 433 pkt. 4 ustawy PZP, w ramach umowy na zadanie nr 1 - bez względu na intensywność sezonu zimowego - gwarantuje jego realizację, a tym
samym zapłatę należnego wynagrodzenia - co najmniej na poziomie poniesionych kosztów przez Wykonawcę za gotowość do odśnieżania i zwalczania śliskości (zgodnie z ceną za gotowość za sezon 2023/2024 - ujętą przez Wykonawcę w Formularzu cenowym-zał. nr 1A stanowiącym integralną część Oferty).

Zamawiający wymaga by usługi były wykonywane z należyta starannością, zgodnie z warunkami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ wraz z załączonymi plikami opisującymi przedmiot zamówienia, a w szczególności - zał. nr 4 Specyfikacje Techniczne-Warunki Realizacji Usług oraz zał. nr 5 - Projektowane Postanowienia Umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

43261100-1 - Ładowarki mechaniczne

4.5.5.) Wartość części: 158500,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 2 - Świadczenie usług odśnieżania i zwalczania śliskości oraz innych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Kluczborskiego - rejon 2 (GMINA KLUCZBORK) w sezonie zimowym 2023/2024.

W ramach zadania nr 2 Wykonawca zapewni:
- co najmniej 1 pług do odśnieżania dróg zamontowany do pojazdu o masie całkowitej nie mniejszej niż 5 Mg i mocy nie mniejszej niż 120 KM;
- piaskarko-solarkę gotową do zwalczania śliskości wraz pojazdem,
- plac do składowania mieszanki piaskowo-solnej oraz zaplecze socjalne dla operatorów i kierowców,
- ładowarkę.

W ramach zadania nr 2 - świadczący usługi będzie wykonywał zadania na następujących elementach dróg: jezdnie dróg powiatowych, obręby skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi, zatoki autobusowe, przejazdy kolejowe, jezdnie na mostach i wiaduktach oraz inne miejsca wskazane przez Zamawiającego.

W ramach dodatkowych (innych) usług realizowanych w zakresie zadań nr od 1 do 5 - Wykonawca każdorazowo na zlecenie Zamawiającego wykona mieszankę piaskowo solną z dostarczonych i zakupionych przez zamawiającego materiałów (piasek i sól). Zamawiający zapewni materiały do
wykonania mieszanki piaskowo – solnej przeznaczonej do zwalczania śliskości zimowej i dostarczy je na plac składowy Wykonawcy usług. Wykonana mieszanka jest własnością Zamawiającego.

Ze względu na specyfikę zamówienia, którego wielkość i zakres ściśle uzależniony jest od trudnej do przewidzenia intensywności sezonu zimowego, zakresy pracy pojazdów i sprzętu są szacunkowe. Ilości te mają charakter orientacyjny i posłużą do ustalenia ceny ofertowej, a w przypadku oferty najkorzystniejszej do określenia orientacyjnej wartości umowy. Rzeczywista ilość usług zleconych do wykonywania uzależniona będzie od bieżących potrzeb (intensywności sezonu zimowego), przy czym Zamawiający, zgodnie z art. 433 pkt. 4 ustawy PZP, w ramach umowy na zadanie nr 2 - bez względu na intensywność sezonu zimowego - gwarantuje jego realizację, a tym
samym zapłatę należnego wynagrodzenia - co najmniej na poziomie poniesionych kosztów przez Wykonawcę za gotowość do odśnieżania i zwalczania śliskości (zgodnie z ceną za gotowość za sezon 2023/2024 - ujętą przez Wykonawcę w Formularzu cenowym-zał. nr 1A stanowiącym integralną część Oferty).

Zamawiający wymaga by usługi były wykonywane z należyta starannością, zgodnie z warunkami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ wraz z załączonymi plikami opisującymi przedmiot zamówienia, a w szczególności - zał. nr 4 Specyfikacje Techniczne-Warunki Realizacji Usług oraz zał. nr 5 - Projektowane Postanowienia Umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

43261100-1 - Ładowarki mechaniczne

4.5.5.) Wartość części: 158500,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 3 - Świadczenie usług odśnieżania i zwalczania śliskości oraz innych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Kluczborskiego - rejon 3 (GMINA LASOWICE WIELKIE) w sezonie zimowym 2023/2024

W ramach zadania nr 3 Wykonawca zapewni:
- co najmniej 1 pług do odśnieżania dróg zamontowany do pojazdu o masie całkowitej nie mniejszej niż 5 Mg i mocy nie mniejszej niż 120 KM;
- piaskarko-solarkę gotową do zwalczania śliskości wraz pojazdem,
- plac do składowania mieszanki piaskowo-solnej oraz zaplecze socjalne dla operatorów i kierowców,
- ładowarkę.

W ramach zadania nr 3 - świadczący usługi będzie wykonywał zadania na następujących elementach dróg: jezdnie dróg powiatowych, obręby skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi, zatoki autobusowe, przejazdy kolejowe, jezdnie na mostach i wiaduktach oraz inne miejsca wskazane przez Zamawiającego.

W ramach dodatkowych (innych) usług realizowanych w zakresie zadań nr od 1 do 5 - Wykonawca każdorazowo na zlecenie Zamawiającego wykona mieszankę piaskowo solną z dostarczonych i zakupionych przez zamawiającego materiałów (piasek i sól). Zamawiający zapewni materiały do
wykonania mieszanki piaskowo – solnej przeznaczonej do zwalczania śliskości zimowej i dostarczy je na plac składowy Wykonawcy usług. Wykonana mieszanka jest własnością Zamawiającego.

Ze względu na specyfikę zamówienia, którego wielkość i zakres ściśle uzależniony jest od trudnej do przewidzenia intensywności sezonu zimowego, zakresy pracy pojazdów i sprzętu są szacunkowe. Ilości te mają charakter orientacyjny i posłużą do ustalenia ceny ofertowej, a w przypadku oferty najkorzystniejszej do określenia orientacyjnej wartości umowy. Rzeczywista ilość usług zleconych do wykonywania uzależniona będzie od bieżących potrzeb (intensywności sezonu zimowego), przy czym Zamawiający, zgodnie z art. 433 pkt. 4 ustawy PZP, w ramach umowy na zadanie nr 3 - bez względu na intensywność sezonu zimowego - gwarantuje jego realizację, a tym samym zapłatę należnego wynagrodzenia - co najmniej na poziomie poniesionych kosztów przez Wykonawcę za gotowość do odśnieżania i zwalczania śliskości (zgodnie z ceną za gotowość za sezon 2023/2024 - ujętą przez Wykonawcę w Formularzu cenowym -zał. nr 1A stanowiącym integralną część Oferty).

Zamawiający wymaga by usługi były wykonywane z należyta starannością, zgodnie z warunkami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ wraz z załączonymi plikami opisującymi przedmiot zamówienia, a w szczególności - zał. nr 4 Specyfikacje Techniczne-Warunki Realizacji Usług oraz zał. nr 5 - Projektowane Postanowienia Umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

43261100-1 - Ładowarki mechaniczne

4.5.5.) Wartość części: 158500,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 4 - Świadczenie usług odśnieżania i zwalczania śliskości oraz innych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Kluczborskiego - rejon 4 (GMINA WOŁCZYN) w sezonie zimowym 2023/2024

W ramach zadania nr 4 Wykonawca zapewni:
- co najmniej 1 pług do odśnieżania dróg zamontowany do pojazdu o masie całkowitej nie mniejszej niż 5 Mg i mocy nie mniejszej niż 120 KM;
- piaskarko-solarkę gotową do zwalczania śliskości wraz pojazdem,
- plac do składowania mieszanki piaskowo-solnej oraz zaplecze socjalne dla operatorów i kierowców,
- ładowarkę.

W ramach zadania 4 - świadczący usługi będzie wykonywał zadania na następujących elementach dróg: jezdnie dróg powiatowych, obręby skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi, zatoki autobusowe, przejazdy kolejowe, jezdnie na mostach i wiaduktach oraz inne miejsca wskazane przez Zamawiającego.

W ramach dodatkowych (innych) usług realizowanych w zakresie zadań nr od 1 do 5 - Wykonawca każdorazowo na zlecenie Zamawiającego wykona mieszankę piaskowo solną z dostarczonych i zakupionych przez zamawiającego materiałów (piasek i sól). Zamawiający zapewni materiały do
wykonania mieszanki piaskowo – solnej przeznaczonej do zwalczania śliskości zimowej i dostarczy je na plac składowy Wykonawcy usług. Wykonana mieszanka jest własnością Zamawiającego.

Ze względu na specyfikę zamówienia, którego wielkość i zakres ściśle uzależniony jest od trudnej do przewidzenia intensywności sezonu zimowego, zakresy pracy pojazdów i sprzętu są szacunkowe. Ilości te mają charakter orientacyjny i posłużą do ustalenia ceny ofertowej, a w przypadku oferty najkorzystniejszej do określenia orientacyjnej wartości umowy. Rzeczywista ilość usług zleconych do wykonywania uzależniona będzie od bieżących potrzeb (intensywności sezonu zimowego), przy czym Zamawiający, zgodnie z art. 433 pkt. 4 ustawy PZP, w ramach umowy na zadanie nr 4 - bez względu na intensywność sezonu zimowego - gwarantuje jego realizację, a tymsamym zapłatę należnego wynagrodzenia - co najmniej na poziomie poniesionych kosztów przez Wykonawcę za gotowość do odśnieżania i zwalczania śliskości (zgodnie z ceną za gotowość za sezon 2023/2024 - ujętą przez Wykonawcę w Formularzu cenowym - zał. nr 1A stanowiącym integralną część Oferty).

Zamawiający wymaga by usługi były wykonywane z należyta starannością, zgodnie z warunkami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ wraz z załączonymi plikami opisującymi przedmiot zamówienia, a w szczególności - zał. nr 4 Specyfikacje Techniczne-Warunki Realizacji Usług oraz zał. nr 5 - Projektowane Postanowienia Umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

43261100-1 - Ładowarki mechaniczne

4.5.5.) Wartość części: 158500,00 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie nr 5 - Świadczenie usług odśnieżania i zwalczania śliskości oraz innych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg dla pieszych, pieszych i rowerów oraz przejść dla pieszych na terenie Powiatu Kluczborskiego - rejon 5 (POWIAT KLUCZBORSKI) w sezonie zimowym 2023/2024

W ramach zadania nr 5 Wykonawca zapewni:
- co najmniej 1 pług do odśnieżania dróg dla pieszych i rowerów zamontowany do pojazdu o masie całkowitej nie większej niż 3 Mg;
- piaskarko-solarkę gotową do zwalczania śliskości;
- plac do składowania mieszanki piaskowo-solnej oraz zaplecze socjalne dla operatorów i kierowców;
- ładowarkę
- zastosowany przez zamawiającego sprzęt musi spełniać warunki do pracy na drogach dla pieszych i rowerów;
- w obrębie przejść dla pieszych należy przewidzieć ręczne odśnieżanie i zwalczanie śliskości.

W ramach zadania nr 5 - świadczący usługi będzie wykonywał zadania na następujących elementach dróg: drogi dla pieszych (chodniki) drogi dla pieszych i rowerów, drogi dla rowerów (ścieżki rowerowe), dojścia do przejść dla pieszych po obu stronach jezdni, jezdnia w obrębie
przejść dla pieszych.

W ramach dodatkowych (innych) usług realizowanych w zakresie zadań nr od 1 do 5 - Wykonawca każdorazowo na zlecenie Zamawiającego wykona mieszankę piaskowo solną z dostarczonych
i zakupionych przez zamawiającego materiałów (piasek i sól). Zamawiający zapewni materiały do wykonania mieszanki piaskowo – solnej przeznaczonej do zwalczania śliskości zimowej i dostarczy je na plac składowy Wykonawcy usług. Wykonana mieszanka jest własnością Zamawiającego

Ze względu na specyfikę zamówienia, którego wielkość i zakres ściśle uzależniony jest od trudnej do przewidzenia intensywności sezonu zimowego, zakresy pracy pojazdów i sprzętu są szacunkowe. Ilości te mają charakter orientacyjny i posłużą do ustalenia ceny ofertowej, a w przypadku oferty najkorzystniejszej do określenia orientacyjnej wartości umowy. Rzeczywista ilość usług zleconych do wykonywania uzależniona będzie od bieżących potrzeb (intensywności sezonu zimowego), przy czym Zamawiający, zgodnie z art. 433 pkt. 4 ustawy PZP, w ramach umowy na zadanie nr 5 - bez względu na intensywność sezonu zimowego - gwarantuje jego realizację, a tym
samym zapłatę należnego wynagrodzenia - co najmniej na poziomie poniesionych kosztów przez Wykonawcę za gotowość do odśnieżania i zwalczania śliskości (zgodnie z ceną za gotowość za sezon 2023/2024 - ujętą przez Wykonawcę w Formularzu cenowym - zał. nr 1A stanowiącym integralną część Oferty).

Zamawiający wymaga by usługi były wykonywane z należyta starannością, zgodnie z warunkami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SWZ wraz z załączonymi plikami opisującymi przedmiot zamówienia, a w szczególności - zał. nr 4 Specyfikacje Techniczne - Warunki Realizacji Usług oraz zał. nr 5 - Projektowane Postanowienia Umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

43261100-1 - Ładowarki mechaniczne

4.5.5.) Wartość części: 204400,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu, do wymaganego terminu składania ofert, na zadanie nr 1, na zadanie nr 2 oraz na zadanie nr 3 - Ofertę złożył jedyny Wykonawca, którego oferty częściowe na każde z zadań 1, 2 i 3 były niższe o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przez Zamawiającego przed wszczęciem postępowania. Wykonawca na wezwanie do wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny nie wykazał, że zaoferowane ceny w zakresie zadania nr 1, zadania nr 2 oraz zadania nr 3 nie są cenami rażąco niskimi, a ocena złożonych wyjaśnień doprowadziła do uznania, że oferta na każde z zadań (części) 1, 2, 3 zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia i podlega odrzuceniu na podstawie wskazanych przepisów prawnych ustawy Pzp. Wykonawca w wyjaśnieniach nie wskazał elementów cenotwórczych dla konkretnych zadań, nie określił ich kosztu, nie podał źródła kosztu. Nie przedstawił żadnych dowodów, skupiając się jedynie na ogólnikowych zapewnieniach o "doświadczeniu, czy posiadaniu zasobów". Tak więc same ogólnikowe, niekonkretne, niczym nie udokumentowane twierdzenia (bez złożenia dowodów), jakich niewątpliwie użył Wykonawca w złożonym piśmie, można uznać za niewyjaśniające "rażąco niską cenę" w zakresie każdego z zadań 1, 2 i 3, gdyż to na Wykonawcy, o czym mowa w art. 224 ust. 5 ustawy Pzp, spoczywa obowiązek złożenia wyczerpujących wyjaśnień, które pozwoliłyby Zamawiającemu na ocenę, czy przedmiotowa cena nie jest ceną rażąco niską.
Mając na uwadze powyższe, uznano, iż zaszła obligatoryjna przesłanka unieważnienia postępowania, zgodnie z uzasadnieniem faktycznym i prawnym. "Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 2) wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu".

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu, do wymaganego terminu składania ofert, na zadanie nr 1, na zadanie nr 2 oraz na zadanie nr 3 - Ofertę złożył jedyny Wykonawca, którego oferty częściowe na każde z zadań 1, 2 i 3 były niższe o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przez Zamawiającego przed wszczęciem postępowania. Wykonawca na wezwanie do wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny nie wykazał, że zaoferowane ceny w zakresie zadania nr 1, zadania nr 2 oraz zadania nr 3 nie są cenami rażąco niskimi, a ocena złożonych wyjaśnień doprowadziła do uznania, że oferta na każde z zadań (części) 1, 2, 3 zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia i podlega odrzuceniu na podstawie wskazanych przepisów prawnych ustawy Pzp. Wykonawca w wyjaśnieniach nie wskazał elementów cenotwórczych dla konkretnych zadań, nie określił ich kosztu, nie podał źródła kosztu. Nie przedstawił żadnych dowodów, skupiając się jedynie na ogólnikowych zapewnieniach o "doświadczeniu, czy posiadaniu zasobów". Tak więc same ogólnikowe, niekonkretne, niczym nie udokumentowane twierdzenia (bez złożenia dowodów), jakich niewątpliwie użył Wykonawca w złożonym piśmie, można uznać za niewyjaśniające "rażąco niską cenę" w zakresie każdego z zadań 1, 2 i 3, gdyż to na Wykonawcy, o czym mowa w art. 224 ust. 5 ustawy Pzp, spoczywa obowiązek złożenia wyczerpujących wyjaśnień, które pozwoliłyby Zamawiającemu na ocenę, czy przedmiotowa cena nie jest ceną rażąco niską.
Mając na uwadze powyższe, uznano, iż zaszła obligatoryjna przesłanka unieważnienia postępowania, zgodnie z uzasadnieniem faktycznym i prawnym. "Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 2) wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu".

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu, do wymaganego terminu składania ofert, na zadanie nr 1, na zadanie nr 2 oraz na zadanie nr 3 - Ofertę złożył jedyny Wykonawca, którego oferty częściowe na każde z zadań 1, 2 i 3 były niższe o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przez Zamawiającego przed wszczęciem postępowania. Wykonawca na wezwanie do wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny nie wykazał, że zaoferowane ceny w zakresie zadania nr 1, zadania nr 2 oraz zadania nr 3 nie są cenami rażąco niskimi, a ocena złożonych wyjaśnień doprowadziła do uznania, że oferta na każde z zadań (części) 1, 2, 3 zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia i podlega odrzuceniu na podstawie wskazanych przepisów prawnych ustawy Pzp. Wykonawca w wyjaśnieniach nie wskazał elementów cenotwórczych dla konkretnych zadań, nie określił ich kosztu, nie podał źródła kosztu. Nie przedstawił żadnych dowodów, skupiając się jedynie na ogólnikowych zapewnieniach o "doświadczeniu, czy posiadaniu zasobów". Tak więc same ogólnikowe, niekonkretne, niczym nie udokumentowane twierdzenia (bez złożenia dowodów), jakich niewątpliwie użył Wykonawca w złożonym piśmie, można uznać za niewyjaśniające "rażąco niską cenę" w zakresie każdego z zadań 1, 2 i 3, gdyż to na Wykonawcy, o czym mowa w art. 224 ust. 5 ustawy Pzp, spoczywa obowiązek złożenia wyczerpujących wyjaśnień, które pozwoliłyby Zamawiającemu na ocenę, czy przedmiotowa cena nie jest ceną rażąco niską.
Mając na uwadze powyższe, uznano, iż zaszła obligatoryjna przesłanka unieważnienia postępowania, zgodnie z uzasadnieniem faktycznym i prawnym. "Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: 2) wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu".

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 61317,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 61317,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 61317,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Tom-Bud Usługi remontowo-budowlane Tomasz Migoń

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7511322234

7.3.4) Miejscowość: Markotów Mały

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 61317,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-11-15 do 2024-04-15

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 99819,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 99819,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 99819,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 5)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Tom-Bud Usługi remontowo-budowlane Tomasz Migoń

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7511322234

7.3.4) Miejscowość: Markotów Mały

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 5)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 99819,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-11-15 do 2024-04-15

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.