eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Puchaczów › Budowa zatoki przystankowej w m. Albertów wraz z dojściem przy drodze krajowej nr 82.



Ogłoszenie z dnia 2023-10-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa zatoki przystankowej w m. Albertów wraz z dojściem przy drodze krajowej nr 82.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Puchaczów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000550143

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Lubelska 22

1.5.2.) Miejscowość: Puchaczów

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-013

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: puchaczow@lubelskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.puchaczow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-15ac145f-2ab5-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa zatoki przystankowej w m. Albertów wraz z dojściem przy drodze krajowej nr 82.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-15ac145f-2ab5-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00460333

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00053626/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Budowa zatoki przystankowej w m. Albertów wraz z dojściem przy drodze krajowej nr 82

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00324297

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/7/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 381854,26 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiot zamówienia jest realizacja inwestycji p.n. „Budowa zatoki przystankowej w m. Albertów wraz z dojściem przy drodze krajowej nr 82” zgodnie z opracowaną dokumentacją pod tytułem „Przebudowa drogi krajowej Nr 82 w m. Albertów w zakresie budowy zatoki autobusowej i chodnika, przebudowy zjazdu indywidualnego oraz odtworzenia odwodnienia drogi.
4.2. Przebudowa drogi krajowej nr 82 prowadzona będzie w zakresie budowy zatoki autobusowej i chodnika, przebudowy zjazdu oraz odtworzenia odwodnienia drogi - w pasie drogowym drogi krajowej nr 82 (DK82), z niewielkim wejściem w pas drogi powiatowej nr 2011L celem dowiązania do istniejącego chodnika.
4.2.1. Zakres zamierzenia budowlanego obejmuje:
- budowę zatoki autobusowej od km 36+788,24 do km 36+849,80 DK82;
- rozbiórkę istniejącego przystanku autobusowego wraz z wiatą, przepustem betonowym, oznakowaniem ok. km 36+639 DK82;
- budowę chodnika – dojścia do zatoki autobusowej od km 36+797,26 do km 36+965,58 DK82 z niewielkim wejściem w pas drogi powiatowej nr 2011L celem dowiązania do istniejącego chodnika;
- odtworzenie odwodnienia drogi krajowej nr 82 na przedmiotowym odcinku poprzez odtworzenie rowu przydrożnego, w tym budowę rowu krytego długości L = 56,50m pod zatoką autobusową i budowę rowu krytego na długości L = 17,54m pod przebudowywanym zjazdem;
- przebudowę indywidualnego zjazdu z drogi krajowej do dz. nr ew.: 663;
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- zmiany w stałej organizacji ruchu.
4.2.2. Parametry techniczno-użytkowe zatoki autobusowej:
• usytuowanie przy jezdni
• szerokość 3,0 m

4.2.3. Charakterystyka i parametry techniczno-użytkowe chodnika
Chodnik zaprojektowano w całości w pasie drogowym: od km 36+797,26 do km 36+955,61 w pasie drogi krajowej nr 82, a od km 36+955,61 do km 36+965,58 DK82 z wejściem w pas drogi powiatowej nr 2011L, celem dowiązania do istniejącego chodnika przy drodze powiatowej.
Parametry techniczno-użytkowe chodnika:
• usytuowanie poza rowem przydrożnym drogi krajowej
• szerokość 1,50 m / 2,70 m przy zatoce autobusowej/

4.2.4. Parametry techniczno-użytkowe przebudowywanego zjazdu:
• usytuowanie z drogi krajowej
• szerokość zjazdu 4,0 m

4.2.5. Odwodnienie
Na odcinku projektowanego zamierzenia budowlanego zaprojektowano odtworzenie
odwodnienia /rowu przydrożnego/ drogi krajowej nr 82. W celu zapewnienia ciągłości rowu po lewej stronie drogi krajowej zaprojektowano pod proj. zatoką, proj. chodnikiem oraz pod przebudowywanym zjazdem rowy kryte z rur PEHD Ø 0,6m z kołnierzowym zakończeniem na wlotach rowów. Pod proj. zatoką i proj. chodnikiem rów kryty długości L = 56,50m oraz pod przebudowywanym zjazdem indywidualnym rów kryty na długości L = 17,54m. Wyloty rowów krytych w rejonie istniejącego przepustu poprzecznego pod DK82 zakończono ściankami czołowymi betonowymi.

4.2.6. Po zakończeniu zadania należy wykonać inwentaryzację powykonawczą i zatwierdzić ją odpowiednim organie administracyjnym.

4.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ. Składają się na niego następujące dokumenty:
1) dokumentacja projektowa w tym: projekt budowlano – wykonawczy, projekt wykonawczy, projekt stałej organizacji ruchu, projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, opinia geotechniczna,
2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB),
3) Przedmiary robót,
Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt. 4.3.1.), STWiORB i przedmiarze robót. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia- jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 4.3.1) oraz STWIORB.
4.4.Uzasadnienie niedokonania podziału zamówienia na części.
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy
w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE). Zamówienie nie zostało podzielone na części z następujących względów:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót funkcjonalnie ze sobą związanych. Rozdzielenie robót groziłoby niedającymi się wyeliminować problemami organizacyjnymi związanymi z odpowiedzialnością za poszczególne elementy robót wykonywanych przez różnych wykonawców.
2) Przy tego typu robotach nie ma możliwości jednoznacznego określenia zasad odpowiedzialności za jeden plac budowy (przekazany byłby równolegle wielu wykonawcom). Nie jest także możliwe rozgraniczenie odpowiedzialności wielu kierowników budowy.
3) Podział przedmiotu zamówienia na zadania groziłby znaczącym zwiększeniem kosztów oraz trudnościami technologicznymi wynikającymi z wykonywania przedmiotu zamówienia przez większą liczbę wykonawców (poszczególni wykonawcy mogliby wykonywać prace w różnych technologiach dopuszczonych dokumentacją projektową, co powodowałoby problemy w połączeniu obszarów objętych inwestycją).
4) Przy tego typu robotach wykonywanych przez różnych wykonawców opóźnienie jednego z wykonawców wpłynęłoby negatywnie na terminowość wykonania innych elementów inwestycji – zależnych od terminowego wykonania prac przez innego wykonawcę.
5) Wykonawcy powielaliby koszty pośrednie prac, co wpływałoby na koszty inwestycji. W każdej z ofert częściowych wykonawca musiałby założyć odrębną wycenę użycia tego samego rodzaju sprzętu w sytuacji, w której składając jedną ofertę, użycie sprzętu wyceniłby jednokrotnie.
W dokumentacji projektowej wskazane są rozwiązania wymagające użycia wielorodzajowego sprzętu budowlanego.
6) Każdy z wykonawców w cenę wliczyłby odrębne koszty polisy OC, co zwiększyłoby poziom wydatków zamawiającego.
7) W przypadku podziału na części Wykonawcy powielaliby koszty m.in. dostawy materiałów niezbędnych do realizacji inwestycji, koszty kadry zarządzającej procesem budowlanym, koszty przygotowania dokumentacji powykonawczej czy obsługi geodezyjnej, co wpływałoby niekorzystnie dla Zamawiającego na koszty inwestycji. W każdej z ofert częściowych wykonawca musiałby założyć odrębną wycenę użycia dostawy tego samego rodzaju materiału, w sytuacji,
w której, składając jedną ofertę, dostawę materiału wyceniłby jednokrotnie.
Reasumując, Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym, umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią motywu 78 dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.
7.7. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 7.7 SWZ podlegają:
1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
Ciąg dalszy w sekcji IX - Pozostałe informacje

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 407725,34 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 407725,34 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 407725,34 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe ‘’TADEX’’ Tadeusz Mazurkiewicz

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7131020604

7.3.3) Ulica: Zawadów 76

7.3.4) Miejscowość: Puchaczów

7.3.5) Kod pocztowy: 21-013

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-17

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 407725,34 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-01-17

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.