eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Włocławek › Stary Rynek - Zielone Serce Miasta



Ogłoszenie z dnia 2022-11-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Stary Rynek - Zielone Serce Miasta

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO WŁOCŁAWEK

1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miasta Włocławek

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866910

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Zielony Rynek 11/13

1.5.2.) Miejscowość: Włocławek

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-800

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@um.wloclawek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wloclawek.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://umwloclawek.logintrade.net/zapytania_email,102297,83e9ec6fb21d63ecf3d585933399f217.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Stary Rynek - Zielone Serce Miasta

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-50e3d550-4542-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00451023

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00035423/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.45 Zielone Serce Miasta - Stary Rynek

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00379781/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.42.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1723646,88 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia stanowią roboty budowlane, polegające na zagospodarowaniu Starego Rynku we Włocławku w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Stary Rynek – Zielone Serce Miasta”.
Inwestycja zlokalizowana jest na działkach nr ew. 110; 46/1; 46/2; 47/2 i 47/1 obręb Włocławek KM 46.
Teren inwestycji posiada miejscowy plan zagospodarowania terenu ustanowiony Uchwałą nr IX/73/11 Rady miasta Włocławek z dnia 9 maja 2011 r.
Zakres inwestycji obejmuje rozbiórkę nawierzchni granitowych na rzecz powiększenia terenów zieleni z montażem małej architektury na placu Starego Rynku, prace ziemne, wykonanie platform / siedzisk drewnianych, montaż małej architektury, nasadzenie dużych drzew i innych roślin oraz wykonanie trawników. Celem utrzymania jakości zieleni, teren będzie wyposażony w automatyczny system nawadniania.
Prace pomiarowe, rozbiórkowe i ziemne będą polegały na rozebraniu (usunięciu) i wywozie elementów:
− usunięcie ławek stalowych nowoczesnych – 9 szt., wywóz na składowisko
− usunięcie ławek żeliwnych typu pomorskich / weneckich – 6 szt., wywóz na składowisko
− usunięcie koszy stalowych – 7 szt., wywóz na składowisko
− rozebranie nawierzchni z płyt granitowych grub. 8 cm i kostki granitowej 15/17 cm – 890 m2 (341 m2+549 m2) – wywóz na składowisko
− rozebranie podbudowy z kruszyw grub. 36 cm – 890 m2
− rozbiórka obrzeża granitowego 8x25x100-120 cm na ławie z podsypki cementowo-piaskowej – 152 m – wywóz na składowisko
− przełożenie nawierzchni z płyt granitowych pochodzących z rozbiórki – ok. 11,2 m2
− rozbiórka i ponowne ułożenie nawierzchni granitowych ze względu na ułożenie rurociągów zasilających nawadnianie – 100 mb, 30m2,
− usunięcie kratownic pod drzewami – 8 szt.
− wymiana uszkodzonych płyt granitowych przy fontannie (pochodzących z rozbiórki) – 13 szt.
− korytowanie / prace ziemne ręczne bądź minikoparką – wykopy pod fundamenty małej architektury, pod nasadzenia roślinności, wymiana gruntu na ziemie urodzajną, itp.
Na przedmiotowym terenie planuje się wykonanie przyłącza wodociągowego wraz ze studnią pomiarową na potrzeby nawadniania zgodnie z wytycznymi Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. we Włocławku.
Dodatkowo zostanie zamontowana mała architektura, drewniane platformy, gabiony.
Projektowane zagospodarowanie terenu obejmuje przede wszystkim prace rozbiórkowe nawierzchni, nasadzenie dużych drzew soliterowych, drzew liściastych, krzewów i innych roślin wraz z wykonaniem systemu na - wadniania.
Przedmiotowy teren planuje się wyposażyć w:
− 12 szt. ławek miejskich z oparciem i podłokietnikami
− 10 szt. koszy na śmieci
− gabiony z siedziskami i tabliczkami o długości 25,1 m; 2,47 m; 17,23 m
− 2 szt. słupków granitowych z tabliczkami
− 10 szt. kratownic pod drzewami
− tabliczki o zakazie spożywania wody z fontanny i kąpieli
− remont ręcznej pompy – doposażenie w rączkę.
Szczegółowy projekt zieleni wraz z gospodarką drzew i krzewów istniejących znajduje się w osobnym opracowaniu.
Uwaga: Podczas prac ziemnych należy przeprowadzić badania archeologiczne na podstawie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr ZAR/104/2021 sygn. WUOZ.DW.ZAR.5161.76.2021.KAK z dnia 15.10.2021 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112711-2 - Roboty w zakresie kształtowania parków

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W terminie składania ofert tj. do dnia 21 października 2022 roku o godz. 10:00, do Zamawiającego zostały złożone 3 oferty:
1. CARBON Mateusz Kwitliński, ul. Grodzka 68B ,87-800 Włocławek - całkowita cena oferty brutto - 1 598 280,00 złotych;
2. Kama Usługi Sp. z o.o., ul. Augusta Cieszkowskiego 1/3 m 171, 01-636 Warszawa - całkowita cena oferty brutto - 1 795 800,00 złotych;
3. Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Janusz Ostrowicki,
Jasień 53, 87-605 Tłuchowo - całkowita cena oferty brutto - 2 804 852,23 złotych.
W myśl art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.), zwanej dalej ustawą PZP, Zamawiający, przed otwarciem ofert, udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie: 1 500 000,00 złotych brutto, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Powołany powyżej przepis art. 255 pkt 3 ustawy PZP stanowi ochronę Zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych, przy tym decyzja o zwiększeniu kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia jest oparta na swobodnym uznaniu, gdyż ustawodawca nie nałożył na Zamawiającego obowiązku zwiększenia tej kwoty do wartości wynikającej z najkorzystniejszej oferty.
W ww. postępowaniu całkowita cena oferty brutto Wykonawcy:
1) CARBON Mateusz Kwitliński z siedzibą we Włocławku przy ul. Grodzkiej 68 B (87-800 Włocławek) stanowi 106,55% kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
2) Kama Usługi Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Augusta Cieszkowskiego 1/3 m. 171 (01-636 Warszawa) stanowi 119,72% kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
3) Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Janusz Ostrowicki z siedzibą w Jasieni 53, 87-605 Tłuchowo, stanowi 187% kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 3 ww. ustawy, przed podjęciem decyzji o unieważnieniu postępowania przez Zamawiającego przeprowadzona została analiza możliwości zwiększenia wskazanej pierwotnie kwoty, tj.: 1 500 000,00 złotych brutto.
W związku z faktem, że całkowite ceny ofert brutto złożonych ofert nie mieszczą się w ustalonym przez Zamawiającego limicie kwoty, a Zamawiający nie może tego limitu zwiększyć, zobligowany jest do unieważnia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia.
W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej w wyroku z dnia 22.01.2019 r. sygn. akt KIO 2608/18 to Zamawiający ma prawo a wręcz obowiązek podejmowania decyzji w zakresie, czy zwiększenie środków przeznaczonych na realizację zamówienia jest uzasadnione pod względem celowości i efektywności
gospodarowania środkami publicznymi. Decyzję Zamawiający podejmuje w określonych warunkach zaistniałych w konkretnym postępowaniu o udzielenie zamówienia i w granicach możliwości finansowania zadania.
Brzmienie art. 255 pkt 3 ustawy PZP zwalnia Zamawiającego z obowiązku dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty w sytuacji, gdy zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego jest niemożliwe z powodu braku środków na jej sfinansowanie, co za tym idzie odstąpiono od dokonywania oceny oferty i badania przesłanek wykluczenia Wykonawców z postępowania.
Z przedstawionego stanu faktycznego jednoznacznie wynika, iż w odniesieniu do prowadzonego postępowania, wypełniona została przesłanka unieważnienia postępowania, określona w art. 255 pkt 3 ustawy PZP.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1598280,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2804852,23 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.