Ogłoszenie z dnia 2022-11-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00174556/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-09-08
- 2021/BZP 00259276/01 - Wynik z dnia 2021-11-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Zimowe utrzymanie publicznych dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2021-2022”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BARCZEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743574
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Ratuszowy 1
1.5.2.) Miejscowość: Barczewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-010
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@barczewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://barczewo.bip.net.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/barczewo1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zimowe utrzymanie publicznych dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo w latach 2021-2022”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-906b4cfd-1097-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00448831
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000704/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Zimowe utrzymanie publicznych dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie Gminy Barczewo w latach 2021-2022
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BI.271.20.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie:1) odśnieżania publicznych dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych własnym, bądź najmowanym pojazdem samojezdnym,
2) usuwanie śliskości – materiałem wykonawcy.
2. Poprzez zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo rozumie się wykonywanie prac związanych
z odśnieżaniem oraz likwidacją gołoledzi i śliskości zimowej na drogach gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych wraz z chodnikami będącymi własnością gminy (wymienionych oraz podzielonych na sektory 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8) wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego. Zimowe utrzymanie dróg obejmuje prace mające na celu ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu, zamiecie śnieżne, czy śliskość zimowa. Odśnieżanie polega na zgarnianiu z całej szerokości jezdni i poboczy (o ile jest to jest możliwe) śniegu luźnego, śniegu zajeżdżonego, błota pośniegowego, zasp, języków śniegowych w sposób umożliwiający bezpieczne korzystanie z dróg i ulic. Przy odśnieżaniu należy zwrócić uwagę, aby usuwany śnieg nie był przemieszczany na inne drogi zwłaszcza będące w innym zarządzie oraz nie były zasypywane wjazdy na sąsiednie nieruchomości.
3. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną, na odcinkach o pochyleniu >5% lub
w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
4. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi przy użyciu pojazdów samojezdnych będących własnością wykonawcy lub przez niego wynajmowanych oraz
przy użyciu materiału wykonawcy niezbędnego do odśnieżania oraz usuwania śliskości i gołoledzi przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje. Pojazdy samojezdne dopuszczone do odśnieżania powinny być przygotowane w takim stopniu, aby mogły być użyte w ciągu ……. godzin (ilość godzin zostanie ustalona w ofercie), od przyjęcia zgłoszenia od przedstawiciela Zamawiającego. Pojazdy będące w akcji muszą być wyposażone, w sygnał ostrzegawczy błyskowy barwy żółtej. W przypadku awarii ww. pojazdu, wykonawca zobowiązany jest podstawić do pracy (w ciągu jednej godziny) pojazd zastępczy sprawny technicznie
i spełniający wymagania Zamawiającego. Przez pojazdy samojezdne, które Zamawiający dopuszcza do odśnieżania i usuwania śliskości oraz gołoledzi należy rozumieć: samochody ciężarowe z pługiem odśnieżnym, ciągniki rolnicze
z pługiem odśnieżnym, spycharki oraz spycharko-ładowarki, piaskarki z pługiem, inne pojazdy przystosowane do odśnieżania i usuwania śliskości, gołoledzi oraz usuwania śniegu, lodu, błota pośniegowego itp. dostosowane do infrastruktury drogowej (tj. sprzęt lekki – do odśnieżania chodników w sektorach 1, 2, 5, 6); sprzęt ciężki – do odśnieżania pozostałych terenów).
5. Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego
we wszystkie dni tygodnia, święta i niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia czynności odśnieżania i usuwania śliskości ciągu ………….godzin (ilość godzin zostanie ustalona podczas negocjacji), od przyjęcia zgłoszenia, a przejezdność dróg ma być uzyskana zgodnie
z wymaganiami określonymi w standardzie utrzymania dróg gminnych ujętych
w Zarządzeniu Nr 0050.221.2019 Burmistrza Barczewa z dnia 14 listopada 2019 roku w sprawie ustalenia standardów zimowego utrzymania dróg na terenie Miasta i Gminy Barczewo i zakwalifikowania ich do poszczególnych standardów, stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji realizowanych usług. Wykonawca jest w stosunku
do zamawiającego, w dyspozycji 24 – godzinnej w zakresie przyjęcia zgłoszenia
i wykonania usługi. Wykonawca udostępnia dyżurny – całodobowy numer telefonu i przyjmuje zgłoszenia wyłącznie od uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego. Odbiór wykonanych prac nastąpi przez osobę upoważnioną
ze strony Zamawiającego.
6. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie według stawki - ceny jednostkowej za jedną godzinę zimowego utrzymania dróg, przy czym do miesięcznego fakturowania liczy się wyłącznie
te usługi odśnieżania, które przedstawiciel Zamawiającego zgłosił wykonawcy
do wykonania. Do faktury wykonawca musi załączyć potwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego (uprawnionego pracownika Wydz. Budownictwa i Inwestycji UM w Barczewie lub właściwego miejscowo sołtysa lub radnego) miesięczne zestawienie wykonanych usług wskazujące na ilość i jakość wykonanego zakresu robót. Zamawiający dopuszcza możliwość
w sytuacjach awaryjnych, kierowania wykonawcy do pracy w innym sektorze
lub na innych drogach. Zamawiający dopuszcza do realizacji niniejszej usługi użycie wyłącznie zarejestrowanych pojazdów posiadających ważne badania techniczne.
7. Zamawiający podaje maksymalne ilości godzin odśnieżania w poszczególnych sektorach:
1 (część 1) 234 godz.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 28080,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie:1) odśnieżania publicznych dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych własnym, bądź najmowanym pojazdem samojezdnym,
2) usuwanie śliskości – materiałem wykonawcy.
2. Poprzez zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo rozumie się wykonywanie prac związanych
z odśnieżaniem oraz likwidacją gołoledzi i śliskości zimowej na drogach gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych wraz z chodnikami będącymi własnością gminy (wymienionych oraz podzielonych na sektory 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8) wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego. Zimowe utrzymanie dróg obejmuje prace mające na celu ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu, zamiecie śnieżne, czy śliskość zimowa. Odśnieżanie polega na zgarnianiu z całej szerokości jezdni i poboczy (o ile jest to jest możliwe) śniegu luźnego, śniegu zajeżdżonego, błota pośniegowego, zasp, języków śniegowych w sposób umożliwiający bezpieczne korzystanie z dróg i ulic. Przy odśnieżaniu należy zwrócić uwagę, aby usuwany śnieg nie był przemieszczany na inne drogi zwłaszcza będące w innym zarządzie oraz nie były zasypywane wjazdy na sąsiednie nieruchomości.
3. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną, na odcinkach o pochyleniu >5% lub
w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
4. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi przy użyciu pojazdów samojezdnych będących własnością wykonawcy lub przez niego wynajmowanych oraz
przy użyciu materiału wykonawcy niezbędnego do odśnieżania oraz usuwania śliskości i gołoledzi przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje. Pojazdy samojezdne dopuszczone do odśnieżania powinny być przygotowane w takim stopniu, aby mogły być użyte w ciągu ……. godzin (ilość godzin zostanie ustalona w ofercie), od przyjęcia zgłoszenia od przedstawiciela Zamawiającego. Pojazdy będące w akcji muszą być wyposażone, w sygnał ostrzegawczy błyskowy barwy żółtej. W przypadku awarii ww. pojazdu, wykonawca zobowiązany jest podstawić do pracy (w ciągu jednej godziny) pojazd zastępczy sprawny technicznie
i spełniający wymagania Zamawiającego. Przez pojazdy samojezdne, które Zamawiający dopuszcza do odśnieżania i usuwania śliskości oraz gołoledzi należy rozumieć: samochody ciężarowe z pługiem odśnieżnym, ciągniki rolnicze
z pługiem odśnieżnym, spycharki oraz spycharko-ładowarki, piaskarki z pługiem, inne pojazdy przystosowane do odśnieżania i usuwania śliskości, gołoledzi oraz usuwania śniegu, lodu, błota pośniegowego itp. dostosowane do infrastruktury drogowej (tj. sprzęt lekki – do odśnieżania chodników w sektorach 1, 2, 5, 6); sprzęt ciężki – do odśnieżania pozostałych terenów).
5. Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego
we wszystkie dni tygodnia, święta i niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia czynności odśnieżania i usuwania śliskości ciągu ………….godzin (ilość godzin zostanie ustalona podczas negocjacji), od przyjęcia zgłoszenia, a przejezdność dróg ma być uzyskana zgodnie
z wymaganiami określonymi w standardzie utrzymania dróg gminnych ujętych
w Zarządzeniu Nr 0050.221.2019 Burmistrza Barczewa z dnia 14 listopada 2019 roku w sprawie ustalenia standardów zimowego utrzymania dróg na terenie Miasta i Gminy Barczewo i zakwalifikowania ich do poszczególnych standardów, stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji realizowanych usług. Wykonawca jest w stosunku
do zamawiającego, w dyspozycji 24 – godzinnej w zakresie przyjęcia zgłoszenia
i wykonania usługi. Wykonawca udostępnia dyżurny – całodobowy numer telefonu i przyjmuje zgłoszenia wyłącznie od uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego. Odbiór wykonanych prac nastąpi przez osobę upoważnioną
ze strony Zamawiającego.
6. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie według stawki - ceny jednostkowej za jedną godzinę zimowego utrzymania dróg, przy czym do miesięcznego fakturowania liczy się wyłącznie
te usługi odśnieżania, które przedstawiciel Zamawiającego zgłosił wykonawcy
do wykonania. Do faktury wykonawca musi załączyć potwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego (uprawnionego pracownika Wydz. Budownictwa i Inwestycji UM w Barczewie lub właściwego miejscowo sołtysa lub radnego) miesięczne zestawienie wykonanych usług wskazujące na ilość i jakość wykonanego zakresu robót. Zamawiający dopuszcza możliwość
w sytuacjach awaryjnych, kierowania wykonawcy do pracy w innym sektorze
lub na innych drogach. Zamawiający dopuszcza do realizacji niniejszej usługi użycie wyłącznie zarejestrowanych pojazdów posiadających ważne badania techniczne.
7. Zamawiający podaje maksymalne ilości godzin odśnieżania w poszczególnych sektorach:
2 (część2) 264 godz.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 34320,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie:1) odśnieżania publicznych dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych własnym, bądź najmowanym pojazdem samojezdnym,
2) usuwanie śliskości – materiałem wykonawcy.
2. Poprzez zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo rozumie się wykonywanie prac związanych
z odśnieżaniem oraz likwidacją gołoledzi i śliskości zimowej na drogach gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych wraz z chodnikami będącymi własnością gminy (wymienionych oraz podzielonych na sektory 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8) wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego. Zimowe utrzymanie dróg obejmuje prace mające na celu ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu, zamiecie śnieżne, czy śliskość zimowa. Odśnieżanie polega na zgarnianiu z całej szerokości jezdni i poboczy (o ile jest to jest możliwe) śniegu luźnego, śniegu zajeżdżonego, błota pośniegowego, zasp, języków śniegowych w sposób umożliwiający bezpieczne korzystanie z dróg i ulic. Przy odśnieżaniu należy zwrócić uwagę, aby usuwany śnieg nie był przemieszczany na inne drogi zwłaszcza będące w innym zarządzie oraz nie były zasypywane wjazdy na sąsiednie nieruchomości.
3. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną, na odcinkach o pochyleniu >5% lub
w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
4. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi przy użyciu pojazdów samojezdnych będących własnością wykonawcy lub przez niego wynajmowanych oraz
przy użyciu materiału wykonawcy niezbędnego do odśnieżania oraz usuwania śliskości i gołoledzi przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje. Pojazdy samojezdne dopuszczone do odśnieżania powinny być przygotowane w takim stopniu, aby mogły być użyte w ciągu ……. godzin (ilość godzin zostanie ustalona w ofercie), od przyjęcia zgłoszenia od przedstawiciela Zamawiającego. Pojazdy będące w akcji muszą być wyposażone, w sygnał ostrzegawczy błyskowy barwy żółtej. W przypadku awarii ww. pojazdu, wykonawca zobowiązany jest podstawić do pracy (w ciągu jednej godziny) pojazd zastępczy sprawny technicznie
i spełniający wymagania Zamawiającego. Przez pojazdy samojezdne, które Zamawiający dopuszcza do odśnieżania i usuwania śliskości oraz gołoledzi należy rozumieć: samochody ciężarowe z pługiem odśnieżnym, ciągniki rolnicze
z pługiem odśnieżnym, spycharki oraz spycharko-ładowarki, piaskarki z pługiem, inne pojazdy przystosowane do odśnieżania i usuwania śliskości, gołoledzi oraz usuwania śniegu, lodu, błota pośniegowego itp. dostosowane do infrastruktury drogowej (tj. sprzęt lekki – do odśnieżania chodników w sektorach 1, 2, 5, 6); sprzęt ciężki – do odśnieżania pozostałych terenów).
5. Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego
we wszystkie dni tygodnia, święta i niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia czynności odśnieżania i usuwania śliskości ciągu ………….godzin (ilość godzin zostanie ustalona podczas negocjacji), od przyjęcia zgłoszenia, a przejezdność dróg ma być uzyskana zgodnie
z wymaganiami określonymi w standardzie utrzymania dróg gminnych ujętych
w Zarządzeniu Nr 0050.221.2019 Burmistrza Barczewa z dnia 14 listopada 2019 roku w sprawie ustalenia standardów zimowego utrzymania dróg na terenie Miasta i Gminy Barczewo i zakwalifikowania ich do poszczególnych standardów, stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji realizowanych usług. Wykonawca jest w stosunku
do zamawiającego, w dyspozycji 24 – godzinnej w zakresie przyjęcia zgłoszenia
i wykonania usługi. Wykonawca udostępnia dyżurny – całodobowy numer telefonu i przyjmuje zgłoszenia wyłącznie od uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego. Odbiór wykonanych prac nastąpi przez osobę upoważnioną
ze strony Zamawiającego.
6. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie według stawki - ceny jednostkowej za jedną godzinę zimowego utrzymania dróg, przy czym do miesięcznego fakturowania liczy się wyłącznie
te usługi odśnieżania, które przedstawiciel Zamawiającego zgłosił wykonawcy
do wykonania. Do faktury wykonawca musi załączyć potwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego (uprawnionego pracownika Wydz. Budownictwa i Inwestycji UM w Barczewie lub właściwego miejscowo sołtysa lub radnego) miesięczne zestawienie wykonanych usług wskazujące na ilość i jakość wykonanego zakresu robót. Zamawiający dopuszcza możliwość
w sytuacjach awaryjnych, kierowania wykonawcy do pracy w innym sektorze
lub na innych drogach. Zamawiający dopuszcza do realizacji niniejszej usługi użycie wyłącznie zarejestrowanych pojazdów posiadających ważne badania techniczne.
7. Zamawiający podaje maksymalne ilości godzin odśnieżania w poszczególnych sektorach:
3 (część3) 204 godz.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.5.5.) Wartość części: 24480,00 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie:1) odśnieżania publicznych dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych własnym, bądź najmowanym pojazdem samojezdnym,
2) usuwanie śliskości – materiałem wykonawcy.
2. Poprzez zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo rozumie się wykonywanie prac związanych
z odśnieżaniem oraz likwidacją gołoledzi i śliskości zimowej na drogach gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych wraz z chodnikami będącymi własnością gminy (wymienionych oraz podzielonych na sektory 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8) wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego. Zimowe utrzymanie dróg obejmuje prace mające na celu ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu, zamiecie śnieżne, czy śliskość zimowa. Odśnieżanie polega na zgarnianiu z całej szerokości jezdni i poboczy (o ile jest to jest możliwe) śniegu luźnego, śniegu zajeżdżonego, błota pośniegowego, zasp, języków śniegowych w sposób umożliwiający bezpieczne korzystanie z dróg i ulic. Przy odśnieżaniu należy zwrócić uwagę, aby usuwany śnieg nie był przemieszczany na inne drogi zwłaszcza będące w innym zarządzie oraz nie były zasypywane wjazdy na sąsiednie nieruchomości.
3. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną, na odcinkach o pochyleniu >5% lub
w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
4. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi przy użyciu pojazdów samojezdnych będących własnością wykonawcy lub przez niego wynajmowanych oraz
przy użyciu materiału wykonawcy niezbędnego do odśnieżania oraz usuwania śliskości i gołoledzi przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje. Pojazdy samojezdne dopuszczone do odśnieżania powinny być przygotowane w takim stopniu, aby mogły być użyte w ciągu ……. godzin (ilość godzin zostanie ustalona w ofercie), od przyjęcia zgłoszenia od przedstawiciela Zamawiającego. Pojazdy będące w akcji muszą być wyposażone, w sygnał ostrzegawczy błyskowy barwy żółtej. W przypadku awarii ww. pojazdu, wykonawca zobowiązany jest podstawić do pracy (w ciągu jednej godziny) pojazd zastępczy sprawny technicznie
i spełniający wymagania Zamawiającego. Przez pojazdy samojezdne, które Zamawiający dopuszcza do odśnieżania i usuwania śliskości oraz gołoledzi należy rozumieć: samochody ciężarowe z pługiem odśnieżnym, ciągniki rolnicze
z pługiem odśnieżnym, spycharki oraz spycharko-ładowarki, piaskarki z pługiem, inne pojazdy przystosowane do odśnieżania i usuwania śliskości, gołoledzi oraz usuwania śniegu, lodu, błota pośniegowego itp. dostosowane do infrastruktury drogowej (tj. sprzęt lekki – do odśnieżania chodników w sektorach 1, 2, 5, 6); sprzęt ciężki – do odśnieżania pozostałych terenów).
5. Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego
we wszystkie dni tygodnia, święta i niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia czynności odśnieżania i usuwania śliskości ciągu ………….godzin (ilość godzin zostanie ustalona podczas negocjacji), od przyjęcia zgłoszenia, a przejezdność dróg ma być uzyskana zgodnie
z wymaganiami określonymi w standardzie utrzymania dróg gminnych ujętych
w Zarządzeniu Nr 0050.221.2019 Burmistrza Barczewa z dnia 14 listopada 2019 roku w sprawie ustalenia standardów zimowego utrzymania dróg na terenie Miasta i Gminy Barczewo i zakwalifikowania ich do poszczególnych standardów, stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji realizowanych usług. Wykonawca jest w stosunku
do zamawiającego, w dyspozycji 24 – godzinnej w zakresie przyjęcia zgłoszenia
i wykonania usługi. Wykonawca udostępnia dyżurny – całodobowy numer telefonu i przyjmuje zgłoszenia wyłącznie od uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego. Odbiór wykonanych prac nastąpi przez osobę upoważnioną
ze strony Zamawiającego.
6. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie według stawki - ceny jednostkowej za jedną godzinę zimowego utrzymania dróg, przy czym do miesięcznego fakturowania liczy się wyłącznie
te usługi odśnieżania, które przedstawiciel Zamawiającego zgłosił wykonawcy
do wykonania. Do faktury wykonawca musi załączyć potwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego (uprawnionego pracownika Wydz. Budownictwa i Inwestycji UM w Barczewie lub właściwego miejscowo sołtysa lub radnego) miesięczne zestawienie wykonanych usług wskazujące na ilość i jakość wykonanego zakresu robót. Zamawiający dopuszcza możliwość
w sytuacjach awaryjnych, kierowania wykonawcy do pracy w innym sektorze
lub na innych drogach. Zamawiający dopuszcza do realizacji niniejszej usługi użycie wyłącznie zarejestrowanych pojazdów posiadających ważne badania techniczne.
7. Zamawiający podaje maksymalne ilości godzin odśnieżania w poszczególnych sektorach:
4 (część4) 144 godz.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.5.5.) Wartość części: 17280,00 PLN
Część 5
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie:1) odśnieżania publicznych dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych własnym, bądź najmowanym pojazdem samojezdnym,
2) usuwanie śliskości – materiałem wykonawcy.
2. Poprzez zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo rozumie się wykonywanie prac związanych
z odśnieżaniem oraz likwidacją gołoledzi i śliskości zimowej na drogach gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych wraz z chodnikami będącymi własnością gminy (wymienionych oraz podzielonych na sektory 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8) wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego. Zimowe utrzymanie dróg obejmuje prace mające na celu ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu, zamiecie śnieżne, czy śliskość zimowa. Odśnieżanie polega na zgarnianiu z całej szerokości jezdni i poboczy (o ile jest to jest możliwe) śniegu luźnego, śniegu zajeżdżonego, błota pośniegowego, zasp, języków śniegowych w sposób umożliwiający bezpieczne korzystanie z dróg i ulic. Przy odśnieżaniu należy zwrócić uwagę, aby usuwany śnieg nie był przemieszczany na inne drogi zwłaszcza będące w innym zarządzie oraz nie były zasypywane wjazdy na sąsiednie nieruchomości.
3. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną, na odcinkach o pochyleniu >5% lub
w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
4. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi przy użyciu pojazdów samojezdnych będących własnością wykonawcy lub przez niego wynajmowanych oraz
przy użyciu materiału wykonawcy niezbędnego do odśnieżania oraz usuwania śliskości i gołoledzi przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje. Pojazdy samojezdne dopuszczone do odśnieżania powinny być przygotowane w takim stopniu, aby mogły być użyte w ciągu ……. godzin (ilość godzin zostanie ustalona w ofercie), od przyjęcia zgłoszenia od przedstawiciela Zamawiającego. Pojazdy będące w akcji muszą być wyposażone, w sygnał ostrzegawczy błyskowy barwy żółtej. W przypadku awarii ww. pojazdu, wykonawca zobowiązany jest podstawić do pracy (w ciągu jednej godziny) pojazd zastępczy sprawny technicznie
i spełniający wymagania Zamawiającego. Przez pojazdy samojezdne, które Zamawiający dopuszcza do odśnieżania i usuwania śliskości oraz gołoledzi należy rozumieć: samochody ciężarowe z pługiem odśnieżnym, ciągniki rolnicze
z pługiem odśnieżnym, spycharki oraz spycharko-ładowarki, piaskarki z pługiem, inne pojazdy przystosowane do odśnieżania i usuwania śliskości, gołoledzi oraz usuwania śniegu, lodu, błota pośniegowego itp. dostosowane do infrastruktury drogowej (tj. sprzęt lekki – do odśnieżania chodników w sektorach 1, 2, 5, 6); sprzęt ciężki – do odśnieżania pozostałych terenów).
5. Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego
we wszystkie dni tygodnia, święta i niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia czynności odśnieżania i usuwania śliskości ciągu ………….godzin (ilość godzin zostanie ustalona podczas negocjacji), od przyjęcia zgłoszenia, a przejezdność dróg ma być uzyskana zgodnie
z wymaganiami określonymi w standardzie utrzymania dróg gminnych ujętych
w Zarządzeniu Nr 0050.221.2019 Burmistrza Barczewa z dnia 14 listopada 2019 roku w sprawie ustalenia standardów zimowego utrzymania dróg na terenie Miasta i Gminy Barczewo i zakwalifikowania ich do poszczególnych standardów, stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji realizowanych usług. Wykonawca jest w stosunku
do zamawiającego, w dyspozycji 24 – godzinnej w zakresie przyjęcia zgłoszenia
i wykonania usługi. Wykonawca udostępnia dyżurny – całodobowy numer telefonu i przyjmuje zgłoszenia wyłącznie od uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego. Odbiór wykonanych prac nastąpi przez osobę upoważnioną
ze strony Zamawiającego.
6. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie według stawki - ceny jednostkowej za jedną godzinę zimowego utrzymania dróg, przy czym do miesięcznego fakturowania liczy się wyłącznie
te usługi odśnieżania, które przedstawiciel Zamawiającego zgłosił wykonawcy
do wykonania. Do faktury wykonawca musi załączyć potwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego (uprawnionego pracownika Wydz. Budownictwa i Inwestycji UM w Barczewie lub właściwego miejscowo sołtysa lub radnego) miesięczne zestawienie wykonanych usług wskazujące na ilość i jakość wykonanego zakresu robót. Zamawiający dopuszcza możliwość
w sytuacjach awaryjnych, kierowania wykonawcy do pracy w innym sektorze
lub na innych drogach. Zamawiający dopuszcza do realizacji niniejszej usługi użycie wyłącznie zarejestrowanych pojazdów posiadających ważne badania techniczne.
7. Zamawiający podaje maksymalne ilości godzin odśnieżania w poszczególnych sektorach:
5(część5) 314 godz.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.5.5.) Wartość części: 78500,00 PLN
Część 6
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie:1) odśnieżania publicznych dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych własnym, bądź najmowanym pojazdem samojezdnym,
2) usuwanie śliskości – materiałem wykonawcy.
2. Poprzez zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo rozumie się wykonywanie prac związanych
z odśnieżaniem oraz likwidacją gołoledzi i śliskości zimowej na drogach gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych wraz z chodnikami będącymi własnością gminy (wymienionych oraz podzielonych na sektory 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8) wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego. Zimowe utrzymanie dróg obejmuje prace mające na celu ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu, zamiecie śnieżne, czy śliskość zimowa. Odśnieżanie polega na zgarnianiu z całej szerokości jezdni i poboczy (o ile jest to jest możliwe) śniegu luźnego, śniegu zajeżdżonego, błota pośniegowego, zasp, języków śniegowych w sposób umożliwiający bezpieczne korzystanie z dróg i ulic. Przy odśnieżaniu należy zwrócić uwagę, aby usuwany śnieg nie był przemieszczany na inne drogi zwłaszcza będące w innym zarządzie oraz nie były zasypywane wjazdy na sąsiednie nieruchomości.
3. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną, na odcinkach o pochyleniu >5% lub
w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
4. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi przy użyciu pojazdów samojezdnych będących własnością wykonawcy lub przez niego wynajmowanych oraz
przy użyciu materiału wykonawcy niezbędnego do odśnieżania oraz usuwania śliskości i gołoledzi przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje. Pojazdy samojezdne dopuszczone do odśnieżania powinny być przygotowane w takim stopniu, aby mogły być użyte w ciągu ……. godzin (ilość godzin zostanie ustalona w ofercie), od przyjęcia zgłoszenia od przedstawiciela Zamawiającego. Pojazdy będące w akcji muszą być wyposażone, w sygnał ostrzegawczy błyskowy barwy żółtej. W przypadku awarii ww. pojazdu, wykonawca zobowiązany jest podstawić do pracy (w ciągu jednej godziny) pojazd zastępczy sprawny technicznie
i spełniający wymagania Zamawiającego. Przez pojazdy samojezdne, które Zamawiający dopuszcza do odśnieżania i usuwania śliskości oraz gołoledzi należy rozumieć: samochody ciężarowe z pługiem odśnieżnym, ciągniki rolnicze
z pługiem odśnieżnym, spycharki oraz spycharko-ładowarki, piaskarki z pługiem, inne pojazdy przystosowane do odśnieżania i usuwania śliskości, gołoledzi oraz usuwania śniegu, lodu, błota pośniegowego itp. dostosowane do infrastruktury drogowej (tj. sprzęt lekki – do odśnieżania chodników w sektorach 1, 2, 5, 6); sprzęt ciężki – do odśnieżania pozostałych terenów).
5. Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego
we wszystkie dni tygodnia, święta i niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia czynności odśnieżania i usuwania śliskości ciągu ………….godzin (ilość godzin zostanie ustalona podczas negocjacji), od przyjęcia zgłoszenia, a przejezdność dróg ma być uzyskana zgodnie
z wymaganiami określonymi w standardzie utrzymania dróg gminnych ujętych
w Zarządzeniu Nr 0050.221.2019 Burmistrza Barczewa z dnia 14 listopada 2019 roku w sprawie ustalenia standardów zimowego utrzymania dróg na terenie Miasta i Gminy Barczewo i zakwalifikowania ich do poszczególnych standardów, stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji realizowanych usług. Wykonawca jest w stosunku
do zamawiającego, w dyspozycji 24 – godzinnej w zakresie przyjęcia zgłoszenia
i wykonania usługi. Wykonawca udostępnia dyżurny – całodobowy numer telefonu i przyjmuje zgłoszenia wyłącznie od uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego. Odbiór wykonanych prac nastąpi przez osobę upoważnioną
ze strony Zamawiającego.
6. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie według stawki - ceny jednostkowej za jedną godzinę zimowego utrzymania dróg, przy czym do miesięcznego fakturowania liczy się wyłącznie
te usługi odśnieżania, które przedstawiciel Zamawiającego zgłosił wykonawcy
do wykonania. Do faktury wykonawca musi załączyć potwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego (uprawnionego pracownika Wydz. Budownictwa i Inwestycji UM w Barczewie lub właściwego miejscowo sołtysa lub radnego) miesięczne zestawienie wykonanych usług wskazujące na ilość i jakość wykonanego zakresu robót. Zamawiający dopuszcza możliwość
w sytuacjach awaryjnych, kierowania wykonawcy do pracy w innym sektorze
lub na innych drogach. Zamawiający dopuszcza do realizacji niniejszej usługi użycie wyłącznie zarejestrowanych pojazdów posiadających ważne badania techniczne.
7. Zamawiający podaje maksymalne ilości godzin odśnieżania w poszczególnych sektorach:
6(część6) 314 godz.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 78500,00 PLN
Część 7
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie:1) odśnieżania publicznych dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych własnym, bądź najmowanym pojazdem samojezdnym,
2) usuwanie śliskości – materiałem wykonawcy.
2. Poprzez zimowe utrzymanie dróg gminnych i gminnych ciągów komunikacyjnych na terenie gminy Barczewo rozumie się wykonywanie prac związanych
z odśnieżaniem oraz likwidacją gołoledzi i śliskości zimowej na drogach gminnych i gminnych ciągach komunikacyjnych wraz z chodnikami będącymi własnością gminy (wymienionych oraz podzielonych na sektory 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 8) wskazanych przez przedstawiciela Zamawiającego. Zimowe utrzymanie dróg obejmuje prace mające na celu ograniczenie zakłóceń ruchu drogowego wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu, zamiecie śnieżne, czy śliskość zimowa. Odśnieżanie polega na zgarnianiu z całej szerokości jezdni i poboczy (o ile jest to jest możliwe) śniegu luźnego, śniegu zajeżdżonego, błota pośniegowego, zasp, języków śniegowych w sposób umożliwiający bezpieczne korzystanie z dróg i ulic. Przy odśnieżaniu należy zwrócić uwagę, aby usuwany śnieg nie był przemieszczany na inne drogi zwłaszcza będące w innym zarządzie oraz nie były zasypywane wjazdy na sąsiednie nieruchomości.
3. Usuwanie śliskości i gołoledzi polega na posypywaniu dróg, ulic oraz chodników piaskiem, bądź mieszanką piaskowo-solną, na odcinkach o pochyleniu >5% lub
w miejscach występowania niebezpiecznych łuków pionowych i poziomych, jak również skrzyżowania dróg, ulic, torów kolejowych, a także miejsca w obrębie przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
4. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi przy użyciu pojazdów samojezdnych będących własnością wykonawcy lub przez niego wynajmowanych oraz
przy użyciu materiału wykonawcy niezbędnego do odśnieżania oraz usuwania śliskości i gołoledzi przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje. Pojazdy samojezdne dopuszczone do odśnieżania powinny być przygotowane w takim stopniu, aby mogły być użyte w ciągu ……. godzin (ilość godzin zostanie ustalona w ofercie), od przyjęcia zgłoszenia od przedstawiciela Zamawiającego. Pojazdy będące w akcji muszą być wyposażone, w sygnał ostrzegawczy błyskowy barwy żółtej. W przypadku awarii ww. pojazdu, wykonawca zobowiązany jest podstawić do pracy (w ciągu jednej godziny) pojazd zastępczy sprawny technicznie
i spełniający wymagania Zamawiającego. Przez pojazdy samojezdne, które Zamawiający dopuszcza do odśnieżania i usuwania śliskości oraz gołoledzi należy rozumieć: samochody ciężarowe z pługiem odśnieżnym, ciągniki rolnicze
z pługiem odśnieżnym, spycharki oraz spycharko-ładowarki, piaskarki z pługiem, inne pojazdy przystosowane do odśnieżania i usuwania śliskości, gołoledzi oraz usuwania śniegu, lodu, błota pośniegowego itp. dostosowane do infrastruktury drogowej (tj. sprzęt lekki – do odśnieżania chodników w sektorach 1, 2, 5, 6); sprzęt ciężki – do odśnieżania pozostałych terenów).
5. Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zgłoszenia od Zamawiającego
we wszystkie dni tygodnia, święta i niezależnie od panujących warunków atmosferycznych. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia czynności odśnieżania i usuwania śliskości ciągu ………….godzin (ilość godzin zostanie ustalona podczas negocjacji), od przyjęcia zgłoszenia, a przejezdność dróg ma być uzyskana zgodnie
z wymaganiami określonymi w standardzie utrzymania dróg gminnych ujętych
w Zarządzeniu Nr 0050.221.2019 Burmistrza Barczewa z dnia 14 listopada 2019 roku w sprawie ustalenia standardów zimowego utrzymania dróg na terenie Miasta i Gminy Barczewo i zakwalifikowania ich do poszczególnych standardów, stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji realizowanych usług. Wykonawca jest w stosunku
do zamawiającego, w dyspozycji 24 – godzinnej w zakresie przyjęcia zgłoszenia
i wykonania usługi. Wykonawca udostępnia dyżurny – całodobowy numer telefonu i przyjmuje zgłoszenia wyłącznie od uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego. Odbiór wykonanych prac nastąpi przez osobę upoważnioną
ze strony Zamawiającego.
6. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie według stawki - ceny jednostkowej za jedną godzinę zimowego utrzymania dróg, przy czym do miesięcznego fakturowania liczy się wyłącznie
te usługi odśnieżania, które przedstawiciel Zamawiającego zgłosił wykonawcy
do wykonania. Do faktury wykonawca musi załączyć potwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego (uprawnionego pracownika Wydz. Budownictwa i Inwestycji UM w Barczewie lub właściwego miejscowo sołtysa lub radnego) miesięczne zestawienie wykonanych usług wskazujące na ilość i jakość wykonanego zakresu robót. Zamawiający dopuszcza możliwość
w sytuacjach awaryjnych, kierowania wykonawcy do pracy w innym sektorze
lub na innych drogach. Zamawiający dopuszcza do realizacji niniejszej usługi użycie wyłącznie zarejestrowanych pojazdów posiadających ważne badania techniczne.
7. Zamawiający podaje maksymalne ilości godzin odśnieżania w poszczególnych sektorach:
8(część 7) 144 godz.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.5.5.) Wartość części: 20160,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
INNE PRZETARGI BARCZEWO
- "Przebudowa drogi we wsi Szynowo w ramach Programu Inwestycji Strategicznych "Polski Ład"
- Wykonanie prac remontowo budowlanych w budynkach zakładu poprawczego w Barczewie w podziale na trzy części
więcej: przetargi BARCZEWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Ochrona obiektów i sprzątanie pomieszczeń biurowych Tyskiego TBS Sp. z o. o.
- Usługa utrzymania czystości w obiektach Sądu Rejonowego w Łasku oraz obsługę szatni
- Usługa sprzątania pomieszczeń biurowych oraz utrzymania w czystości terenu przed obiektami Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku
- Wykonywanie usługi utrzymania czystości na terenach Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum, w tym na terenach wpisanych do Rejestru Zabytków lub Gminnej Ewidencji Zabytków.
- Usługa sprzątania na nieruchomościach stanowiących własność RTBS "Administrator" Sp. z o.o.
- Usługa sprzątania Targowisk Miejskich przy ul. Kąpielowej i przy ul. Lotników w Żarach
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.