eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dęblin › Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 4 w Dęblinie - dokończenie inwestycji ETAP I

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-10-10

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 4 w Dęblinie – dokończenie inwestycji ETAP I

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO DĘBLIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019419

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 12

1.5.2.) Miejscowość: Dęblin

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-530

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.deblin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.deblin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e4179b90-6297-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 4 w Dęblinie – dokończenie inwestycji ETAP I

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e4179b90-6297-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00436343

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000692/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 4

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Uzasadnienie:
Podstawa prawna: Art. 305 pkt 1 w związku z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
Zgodnie z art. 305 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1–5 i 7–14.
Natomiast art. 214 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.


Z uwagi na ograniczoną ilość znaków w tej sekcji ogłoszenia uzasadnienie faktyczne zamieszczone zostało w sekcji IX Informacje dodatkowe.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RMI.271.7.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie termomodernizacji budynku Szkoły Podstawowej nr 4 – dokończenie inwestycji ETAP I.
Zakres robót obejmuje w szczególności dokończenie:
a) Pokrycia dachu z papy termozgrzewalnej.
b) Obróbek blacharskich.
c) Orynnowania i rur spustowych.
d) Remontu kominów i czapek kominowych.
e) Instalacji odgromowej.
Szczegółowy zakres prac określa dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 1 do zaproszenia. Zamówienie obejmuje wykonanie tylko ETAPU I wskazanego w Aneksie do projektu budowlanego oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych branży architektonicznej i elektrycznej.
Przedmiar robót – załącznik nr 5 do zaproszenia stanowi element pomocniczy do obliczenia ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45261410-1 - Izolowanie dachu

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45261320-3 - Kładzenie rynien

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ARBUD INVESTMENT Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 9482597537

7.3.3) Ulica: Aleja Wojska Polskiego nr 43

7.3.4) Miejscowość: Radom

7.3.5) Kod pocztowy: 26-600

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 339480,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Uzasadnienie faktyczne:
Wykonawca realizujący zadanie inwestycyjne pn. „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej nr 4 w Dęblinie” z dniem 27.04.2023 r. porzucił budowę, którą realizował na podstawie umowy nr 8/RMI/2021 z dnia 08.06.2021 r. W związku z tym, zamawiający na podstawie art. 4921 oraz art. 635 w związku z art. 656 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.) w dniu 18.05.2023 r. odstąpił z winy wykonawcy od umowy.
Natomiast w dniu 03.10.2023 r. dokonano rozliczenia i odbioru wykonanych robót.
W sporządzonej inwentaryzacji budowy wskazany został zakres prac wykonanych w ramach realizacji inwestycji oraz niezrealizowanych, a także wymagających natychmiastowego wykonania.
Zgodnie z wymienionym dokumentem pozostały do dokończenia n/w roboty:
- Pokrycie dachu
- Obróbki blacharskie
- Orynnowanie oraz rury spustowe
- Kominy + czapy kominowe
- Instalacja odgromowa
- Uzupełnienie docieplenia ścian zewnętrznych wraz z ustaloną kolorystyką elewacji.
- Docieplenie ścian fundamentowych z hydroizolacją pionową.
- Uzupełnienie ubytków docieplenia ścian fundamentowych z hydroizolacją pionową wraz z folią kubełkową.
- Demontaż styropianu XPS na ścianach fundamentowych.
- Demontaż nowej opaski w celu wybrania i ponownego zasypania gruntu wraz z zagęszczeniem co 30 cm.
- Ponowne wykonanie opaski wokół budynku.
- Montaż zadaszenia szklanego systemowego nad wejściami.
- Wymiana obróbek blacharskich + naprawa,
- Montaż parapetów zewnętrznych.
- Wymiana stolarki okiennej.
- Montaż nawiewników higrosterowanych.
- Remont schodów zewnętrznych.
- Montaż foli antywłamaniowej w oknach na których były kraty.
- Montaż poręczy i balustrad przy schodach zewnętrznych.
- Remont murków zewnętrznych.
- Remont koszy podokiennych.
- Wymiana pokrycia daszków nad wejściami.
- Remont elementów stalowych.
- Frezowanie pniaków i korzeni.
- Uporządkowanie terenu budowy.
- Utylizacja materiałów budowlanych znajdujących się na budowie.
W tym roboty wymagające natychmiastowego wykonania to:
- Pokrycie dachu
- Obróbki blacharskie
- Orynnowanie oraz rury spustowe
- Kominy + czapy kominowe
- Instalacja odgromowa

Dach budynku szkoły i orynnowanie są w bardzo złym stanie technicznym. Na pokryciu dachowym występują liczne spękania i ubytki, a położona przez wykonawcę nowa papa termozgrzewalna jest pofałdowana, co powoduje liczne zacieki oraz odpryski tynków w pomieszczeniach edukacyjnych. Jeżeli powyższe roboty nie zostaną naprawione przed okresem jesienno-zimowo-wiosennym, woda opadowa jak i roztopowa oraz ujemne temperatury doprowadzą do dalszej degradacji warstwy wierzchniej papy termozgrzewalnej, obróbek blacharskich gzymsów, a woda opadowa będzie ingerować w konstrukcję nośną stropu jak i ścian, a co za tym idzie warstwy wykończeniowe stropu jak i ścian pomieszczeń wewnątrz budynku zostaną narażone na korozję biologiczną poprzez zawilgocenie ścian, a ściany zewnętrzne na odparzenie tynku strukturalnego warstwy wierzchniej. Z kolei niewymienione rynny są uszkodzone a zamontowane nowe rynny i rury spustowe nie są podłączone do kanalizacji deszczowej, co będzie powodować przy odpadach deszczu podtopienia terenu i utrudnienia w dostępie do budynku szkoły.

Stan taki stwarza realne zagrożenie dla użytkowników oraz prowadzi do dewastacji budynku. W związku z okresem jesiennym oraz rozpoczętym rokiem szkolnym konieczne jest natychmiastowe wykonanie powyższych robót w celu zabezpieczenia szkoły i przylegającego do niej terenu przed zalaniem, a także zapewnienia bezpieczeństwa osobom w niej przebywającym.
Mając na uwadze powyższe, zamawiający zmuszony jest do natychmiastowej reakcji, niezbędnej do ograniczenia bezpośrednich skutków zaistniałej sytuacji. W tym stanie faktycznym zamawiający nie ma możliwości zachowania terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.