eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gromnik › Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 1 800 000,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2022-11-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego
w kwocie 1 800 000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GROMNIK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660950

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Witosa 2

1.5.2.) Miejscowość: Gromnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-180

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.7.) Numer telefonu: 14 65 14 202, 14 65 14 238

1.5.8.) Numer faksu: 14 65 14 095

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@gromnik.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gromnik.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cd7ec3f0-1f8d-11ed-acbd-46d0480cd9c4

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego
w kwocie 1 800 000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cd7ec3f0-1f8d-11ed-acbd-46d0480cd9c4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00429992

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00034264/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 1 800 000,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00326246/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IK.271.19.2022.ZP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 1 800 000,00 zł (słownie: jeden milion osiemset tysięcy zł 00/100), na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Gromnik na rok 2022.
2. Spłata kredytu w latach i kwotach:
1) 2023 – 180 000,00 zł,
2) 2024 – 100 000,00 zł,
3) 2025 – 180 000,00 zł,
4) 2026 – 200 000,00 zł,
5) 2027 – 190 000,00 zł,
6) 2028 – 190 000,00 zł,
7) 2029 – 190 000,00 zł,
8) 2030 – 190 000,00zł,
9) 2031 – 190 000,00zł,
10) 2032 – 190 000,00 zł.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu.
Wykonawca załączy do oferty symulację spłat kredytu z podziałem na część odsetkową oraz kapitałową. Symulację należy przygotować przy założeniu, iż całkowita kwota kredytu zostanie wypłacona w dniu wskazanym w pkt. 6 niniejszego rozdziału.
3. Ustala się karencję w spłacie należności głównej do 31 stycznia 2023 r. Ustala się brak karencji w spłacie odsetek.
4. Spłata kredytu nastąpi w ratach półrocznych wykazanych w pkt. 18, ppkt. 6), płatnych na ostatni dzień roboczy pierwszego miesiąca w danym półroczu (tj. I rata do 31.01.2023, II rata do 31.07.2023, itd.).
5. Odsetki od zaciągniętego kredytu naliczane będą od faktycznego zadłużenia oraz do faktycznego dnia wpływu raty na konto Wykonawcy i płacone będą w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po upływie miesiąca za które zostały naliczone w oparciu o przesłaną przez bank notę odsetkową lub inny dokument potwierdzający kwotę naliczonych odsetek (dopuszcza się możliwość przekazania noty odsetkowej czy innego dokumentu drogą elektroniczną).
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do realizacji kwoty kredytu w transzach z zastrzeżeniem, że ostateczny termin jej wykorzystania upływa w dniu 30.12.2022 r. Uruchomienie kredytu na wniosek Zamawiającego w oparciu o pisemną dyspozycje Zamawiającego (forma złożenia dyspozycji – skrzynka ePUAP, fax, e – mail).
7. Zamawiający zastrzega, sobie prawo do przesunięcia spłaty raty lub rat kredytowych na kolejne lata, w sytuacji gdy wymagać tego będzie konieczność spełnienia wymogów prawnych w zakresie dopuszczalnego limitu obsługi długu o jakim mowa w ustawie o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 1634). Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o zamiarze dokonania zmian w celu podpisania stosownego aneksu do umowy kredytowej. Zawarcie aneksu do umowy kredytowej zostanie dokonane bez ponoszenia dodatkowych opłat.
8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty części lub całości kredytu po uprzednim zawiadomieniu banku o zamiarze takiej spłaty w terminie 7 dni przed jej realizacją bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (prowizji, odsetek za okres za który zostanie dokonana przedterminowa spłata) oraz możliwość przesunięcia spłaty kredytu w ramach ustalonych rat kredytowania bez dodatkowej marży.
9. Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: % dla danego okresu zależny od wielkości wykorzystanego kredytu a ustalony w oparciu o stawkę WIBOR 1M dla depozytów międzybankowych, właściwy dla danego okresu rozliczeniowego i niezmiennej w całym okresie kredytowania marży Wykonawcy (Banku). Przy naliczaniu odsetek za dany miesiąc kalendarzowy będzie przyjmowana stawka WIBOR 1M, notowana w ostatnim dniu roboczym miesiąca, poprzedzającego ten miesiąc i mająca zastosowanie od 1 – go dnia kalendarzowego następnego miesiąca. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania, dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 1M.
10. Stosownie do art. 92 ust. 1, pkt. 2) ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 poz. 1634), kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
11. Do obliczenia wysokości odsetek należy przyjąć WIBOR 1M z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w BIP.
12. Kredyt udzielony będzie bez prowizji bankowej.
13. Brak prowizji rekompensacyjnej od kwoty kredytu spłaconej przed terminem.
14. Wszelkie dodatkowe koszty związane z udzieleniem kredytu Zamawiającemu obciążają Wykonawcę.
15. Zamawiający wymaga, aby wszystkie dokumenty dotyczące kredytu (w tym aneksy, opinie bankowe), o które będzie występował Zamawiający w okresie kredytowania były wydawane bezpłatnie.
16. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową.
17. Informacje dodatkowe:
1) Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do SWZ dołącza się następujące dokumenty:
a) sprawozdanie o nadwyżce/deficycie gminy RB NDS za II kwartał 2022 rok; dostępne na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,a,2140616,sprawozdanie-rb-nds-o-nadwyzce-deficycie-za-ii-kw-2022r.html
b) sprawozdanie o dochodach Rb-27S za II kwartał 2022 rok; dostępne na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,a,2140612,sprawozdanie-rb-27s-z-wykonania-dochodow-za-ii-kw-2022r.html
c) sprawozdanie o wydatkach Rb-28S za II kwartał 2022 rok; dostępne na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,a,2140613,sprawozdanie-rb-28s-z-wykonania-wydatkow-za-ii-kw-2022r.html
d) sprawozdanie o należnościach Rb-N za II kwartał 2022 rok; dostępne na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,a,2140615,sprawozdanie-rb-n-o-naleznosciach-za-ii-kw-2022r.html
e) sprawozdanie kwartalne Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń za II kwartał 2022 rok, dostępne na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,a,2140617,sprawozdanie-rb-z-o-zobowiazaniach-za-ii-kw-2022r.html
f) inne dokumenty finansowe Zamawiającego tj.:
 Uchwała Budżetowa Gminy Gromnik na rok 2022 Nr XXXII/308/2021 Rady Gminy Gromnik z dnia 30 grudnia 2021 roku;
dostępna na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,m,402421,2022.html;
 Uchwała Nr XXXII/308/2021 Rady Gminy Gromnik z dnia 30 grudnia 2021 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gromnik na 2022 - 2032;
dostępna na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,a,2045075,uchwala-nr-XXXII/308/2021-rady-gminy-gromnik-z-dnia-30-grudnia-2021r-w-sprawie-wieloletniej-prognozy-f.html
 Uchwała Nr S.O.VIII-4261.5.2022 Składu Orzekającego Kolegium RIO w Krakowie z dnia 3 lutego 2022 r. w sprawie: opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Gromnik;
dostępna na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,m,402421,2022.html
 Uchwała Nr S.O.VIII-4262.7.2022 Składu Orzekającego Kolegium RIO w Krakowie z dnia 3 lutego 2022 r. w sprawie: opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w Uchwale Budżetowej Gminy Gromnik na rok 2022;
dostępna na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,m,402421,2022.html.
18. Pozostałe informacje:
1) Zamawiający nie posiada zobowiązań wobec podmiotów powiązanych.
2) Zamawiający informuje, że nie był prowadzony program naprawczy.
3) Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków (tabel) dostarczonych przez Oferentów (w tym przez Wykonawcę), jak również przedstawiał opłaconych faktur na potwierdzenie poniesionych wydatków finansowych środkami kredytu.
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczenia odsetek umownych za opóźnienie w uruchomieniu kredytu w wysokości 0,5% ceny ofertowej za każdy dzień opóźnienia.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczenia kar umownych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy z następujących tytułów:
 za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 5% ceny ofertowej określonej w formularzu ofertowym;
 Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, przewyższającego wysokość kar umownych, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
6) Do wyliczenia oferty należy przyjąć następujące terminy spłaty półrocznych rat kredytu:

Nr Termin spłaty Kwota raty
1 2023-01-31 90 000,00
2 2023-07-31 90 000,00
3 2024-01-31 50 000,00
4 2024-07-31 50 000,00
5 2025-01-31 90 000,00
6 2025-07-31 90 000,00
7 2026-01-30 100 000,00
8 2026-07-31 100 000,00
9 2027-01-29 95 000,00
10 2027-07-30 95 000,00
11 2028-01-31 95 000,00
12 2028-07-31 95 000,00
13 2029-01-31 95 000,00
14 2029-07-31 95 000,00
15 2030-01-31 95 000,00
16 2030-07-31 95 000,00
17 2031-01-31 95 000,00
18 2031-07-31 95 000,00
19 2032-01-30 95 000,00
20 2032-07-30 95 000,00

19. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP w sytuacji, gdyby w SWZ oraz załącznikach do SWZ, a więc w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
20. Zgodnie z art. 101 ust. 5 PZP wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 PZP, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 668246,59 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 671955,44 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 668246,59 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: KRAKOWSKI BANK SPÓŁDZIELCZY

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000500286

7.3.3) Ulica: Rynek Kleparski 8

7.3.4) Miejscowość: Kraków

7.3.5) Kod pocztowy: 31-150

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 668246,59 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2032-07-30

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.