eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rogowo › Przebudowa i modernizacja dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Rogowo.



Ogłoszenie z dnia 2022-11-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i modernizacja dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Rogowo.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ROGOWO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351216

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: KOŚCIELNA

1.5.2.) Miejscowość: Rogowo

1.5.3.) Kod pocztowy: 88-420

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski

1.5.7.) Numer telefonu: 52 3024053

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@rogowo.paluki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://rogowo.bip.net.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i modernizacja dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Rogowo.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3cc58007-5f4d-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00427925

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00033469/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.12 Przebudowa i modernizacja dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Rogowo.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
1) drogą elektroniczną: inwestycje@rogowo.paluki.pl ;
2) poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo .
4. Zamawiający informuje, że Regulamin platformazakupowa.pl dla Użytkowników (Wykonawców) znajduje się na Platformie - stronie internetowej Zamawiającego https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo, oraz stanowi Załącznik nr 17 do SWZ.
Ponadto na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo znajduje się Instrukcja dla Wykonawców platformazakupowa.pl
5. Rejestracja i korzystanie z Platformy https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo w tym logowanie, składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, złożenie oferty w formie elektronicznej oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy zakupowej wymagane jest aby Wykonawca posiadał aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
6. Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp, Zamawiający podaje minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony platformazakupowa.pl to przeglądarka internetowa Internet Explorer, Chrome i FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. platformazakupowa.pl jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
7. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami w imieniu Zamawiającego jest: Wojciech Krygier – specjalista ds. zamówień publicznych (e-mail: inwestycje@rogowo.paluki.pl ) tel. 52 3024053 wew. 50:
8. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
9. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert.
10.Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 9, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych Wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust. 9, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
11.Przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w ust. 10, nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest w Urzędzie Gminy Rogowo jest Wójt Gminy Rogowo z siedzibą w Rogowie ul. Kościelna 8, 88-420 Rogowo tel. 52 30 24 185; fax 52 30 24 275; e-mail: gmina@rogowo.paluki.pl ;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: daneosobowe24h@wp.pl tel. 607 753 475;
3) Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak

RIDiGP. 271.1.21.2022.ZP „Przebudowa i modernizacja publicznych dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Rogowo” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;

4) odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn.zm.), dalej „ustawa Pzp”;

5) Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

6) obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;

7) w odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

8) posiadają Państwo:

− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;

− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO***;

− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

9) nie przysługuje Państwu:

− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

– na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

W nawiązaniu do powyższego obowiązek informacyjny określony przepisami RODO spoczywa również na Wykonawcach w związku z tym treść oświadczenia Zamawiający zawarł w Formularzu oferty stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
2. W zakresie stosowania przepisów RODO na stronie internetowej BIP – Urzędu Gminy

Rogowo opublikowana jest „Informacyjna w zakresie ochrony danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Rogowo”.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RIDiGP.271.1.21.2022.ZP

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 4718370,14 PLN

4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 1990193,17 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem inwestycji jest przebudowa i dróg gminnych w Rogowie ulicy Leśnej (droga gminna nr 130550C) i ulicy Jeziornej (droga gminna nr 130545C) polegającej na wykonaniu:
• nawierzchni jezdni,
• pieszo-jezdni,
• zjazdów,
• wysepek,
• poboczy utwardzonych kruszywem,
• wpustów deszczowych włączonych do istniejącej kanalizacji deszczowej,
• oznakowania pionowego i poziomego,
• regulacji wysokościowej urządzeń obcych.
Zakres projektu dla ulicy Jeziornej obejmuje:
• wykonanie jezdni ulicy o nawierzchni z betonu asfaltowego, o szerokości 4,50 m od ulicy Leśnej do ulicy Kolejowej,
• wykonanie zjazdów do posesji o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o szerokości i długości dostosowanej do istniejącej zabudowy,
• wykonanie poboczy umocnionych kruszywem o szerokości 0,75 m,
• wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
• wykonanie odwodnienia nawierzchni – wpusty deszczowe włączone do istniejącej kanalizacji deszczowej,
• regulacja wysokościowa urządzeń obcych: włazów kanałowych.
Zakres projektu dla ulicy Leśnej obejmuje:
• wykonanie jezdni ulicy o nawierzchni z betonu asfaltowego, o szerokości 4,00 m od ulicy Sportowej do skrzyżowania z ulicą Jeziorną do km 0+122,50,
• wykonanie pieszo-jezdni ulicy o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o szerokości 4,50÷5,60 m od skrzyżowania Jeziorną od km 0+122,50 do km 0+389,68,
• wykonanie zjazdów do posesji o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o szerokości i długości dostosowanej do istniejącej zabudowy,
• wykonanie poboczy umocnionych kruszywem o szerokości 0,75 m,
• wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
• wykonanie odwodnienia nawierzchni – wpusty deszczowe włączone do istniejącej kanalizacji deszczowej,
• regulacja wysokościowa urządzeń obcych: włazów kanałowych, zaworów wodociągowych.
Droga gminna nr 130560C ul. Spokojna (odcinek ślepy bez przejazdu) zlokalizowana jest w centrum Rogowa. Sięgacz posiada nawierzchnię tłuczniową na całości drogi. Droga gminna wymaga wzmocnienia oraz ułożenia nawierzchni z kostki ekologicznej EKO i kostki pełnej na podbudowie tłuczniowej jako ciąg pieszojezdny.
Stan istniejący zagospodarowania
Droga gminna ul. Spokojna na całym odcinku od km 0+000,00 do km 0+159,75m (działka nr 606/2 i 606/16) posiada nawierzchnię z tłucznia wapiennego o szerokości 4,50m i średniej grubości 10cm w złym stanie uniemożliwiającym w dogodny i bezpieczny sposób możliwość poruszania się po tym terenie. Droga gminna posiada wodociąg miejski, kanalizację sanitarną z przyłączami, kable energetyczne zasilające budynki doziemne i oświetlenie na słupach stalowych. Pobocze gruntowe w kiepskim stanie. Szerokość pasa drogowego drogi gminnej ul. Spokojnej w liniach rozgraniczenia wynosi 8,0 do 15,0 m.
Warunki geologiczne
Istniejące warunki gruntowe na drodze gminnej to piaski zalegające w podłożu gruntowym, poziom wody gruntowej niski, rodzaj nośności podłoża dobry G1 nadający się do bezpośredniego posadowienia
Obsługa w zakresie infrastruktury technicznej i komunikacji
- adaptuje się istniejącą infrastrukturę techniczną bez wychodzenia poza istniejący pas drogowy drogi gminnej ul. Spokojna w Rogowie z istniejącym włączeniem odcinka ślepego ul. Spokojnej (działka nr 606/2 sięgacza) do ul. Polnej w Rogowie (działka nr 610/2).
Odwodnienie sięgacza drogi gminnej
Odprowadzenie wód deszczowych odbywa się spadkami podłużnymi i poprzecznymi przez nawierzchnie z kostki EKO do podbudowy tłuczniowej i podsypki piaskowej w grunt i tereny zielone pasa drogowego drogi gminnej.
Istniejące uzbrojenie terenu
Droga gminna sięgacz na odcinku objętym przedmiotową przebudową uzbrojona jest w sieci: wodociąg miejski, kanalizację sanitarną z przyłączami do posesji oraz linie energetyczne doziemne i oświetlenie uliczne na słupach stalowych, nie kolidujące z przebudową w/w odcinka drogi.
Uwaga! W/w uzbrojenie nie koliduje z przebudową sięgacza (drogi bez przejazdu) drogi gminnej ul. Spokojnej w Rogowie. Roboty ziemne na działce nr 606/2, 606/16 i 610/2 będą się odbywać na głębokości do 60 cm jako roboty ziemne. Nie spowoduje to ingerencji lub kolizji w potencjalne podziemne urządzenia infrastruktury drogowej tj. wodociąg, kanalizację sanitarną, linię energetyczną itp. Urządzenia podziemne są zlokalizowane na głębokości 0,6 ÷ 2,0 m. Wykonawca przed rozpoczęciem robót powiadomi właścicieli urządzeń podziemnych w terminie 7 dni przed rozpoczęciem robót. Wykonać przekopy próbne w celu odszukania sieci podziemnej uzbrojenia terenu , których nie ma mapie. W przypadku uszkodzenia sieci uzbrojenia terenu koszt naprawy poniesie wykonawca robót drogowych.
Normatyw zagłębienia sieci uzbrojenia podziemnego :
- kable energetyczne doziemne 0,60÷0,80m
- kable telekomunikacyjne 0,60÷0,80m
- wodociąg 1,40÷2,00m
- gazociąg 0,80÷ 1,0m
- kanalizacja KS i KD 1,0 i więcej
Jednakże w/w uzbrojenie może występować płyciej lub głębiej, zatem roboty ziemne należy wykonywać ze szczególną ostrożnością.

4.2.5.) Wartość części: 1990193,17 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-07-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Modernizacja polegać będzie na wykonaniu wyrównania istniejącej nawierzchni na DG 130530C od km 0+000 do km 1+800, od km 1+800 do km 1+1900 wykonanie warstwy wyrównawczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie oraz warstwy wiążącej, a na całości wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego. Na drodze wewnętrznej od km 0+000 do km 0+275 wykonie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego od km 0+275 do 0+300 wykonanie koryta, warstwy podbudowy zasadniczej z kruszywa warstwy wiążącej z betonu asfaltowego i na całości warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego. Pobocza umocnione zostaną warstwą tłucznia. Całość zadania będzie prowadzone w istniejącym rozgraniczeniu pasa drogowego. Połączenie przyległych posesji wykonane za pomocą zjazdów bitumicznych do granicy pasa drogowego.
STAN ISTNIEJĄCY
Droga gminna wewnętrzna na działce nr 7/4 obecnie od km 0+000 do km 0+275 posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości 4 m z poboczami gruntowymi, dalej nawierzchnię z brukowca i gruntową. Droga gminna nr 130530C od km 0+000 do km 1+800 posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości 4 m z poboczami gruntowymi szerokości 1,0 m i rowami przydrożnymi. Od km 1+800 do km 1+900 posiada nawierzchnię tłuczniową o szerokości od 4,0 do 4,5 m z poboczami gruntowymi.
Droga gminna wewnętrzna na działce nr 7/4 połączona jest z drogą powiatową nr 2321C relacji Żerniki - Wiewiórczyn w km 5+856 strona prawa, a droga gminna nr 130530C w km 5+866. Droga powiatowa relacji Żerniki Wiewiórczyn na odcinku 100 m przed i za skrzyżowaniem przebiega w linii prostej, w niskim nasypie w obszarze zabudowanym, posiada jezdnię bitumiczną o szerokości 5,5 m i pobocza gruntowe o szerokości 1,0 do 1,2 m. Brak oznakowania poziomego.
Istniejące oznakowanie pionowe stanowi znak A-7 (ustąp pierwszeństwa) ustawiony na drodze gminnej 130530C i drodze wewnętrznej przed wyjazdem na drogę powiatową oraz oznakowanie drogi powiatowej znakami D-1 (droga z pierwszeństwem przejazdu).
STAN PROJEKTOWANY
Założenia projektowe
Szerokość jezdni – 4 do 5 m
Spadki poprzeczne jezdni – 2%
Szerokość poboczy – 1,0 m
Spadek poboczy – 6%
Rozwiązania w planie
Przebieg drogi gminnej 130530C dostosowano do istniejącego pasa drogowego. Składa się z odcinków prostych z dwoma załomami i trzema łukami poziomymi. Droga zaczyna się na krawędzi drogi powiatowej nr 2321C od kilometra 0+000 i kończy w km 1+900.
Od km 0+000 do km 1+800 projektuje się wyrównanie istniejącej nawierzchni i nakładkę bitumiczną na całej jej szerokości bez zmiany jej przebiegu. Od km 1+800 projektuje się wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennymi i nawierzchnię bitumiczną dwuwarstwową. Od km 0+000 do km 0+040 projektuje się jezdnię szerokości 5,0 m dalej jezdnię o szerokości 4,0 z poboczami umocnionymi tłuczniem o szerokości 0,75 m jako jezdnię dwukierunkową o jednym pasie ruchu. Zmianę szerokości w km 0+ 40 należy wykonać skosem o wartości 1:2, zwężenie obustronne na długości 1,m.
Przebieg drogi wewnętrznej na działce nr 7/4 dostosowano do istniejącego pasa drogowego. Składa się z odcinków prostych z dziesięcioma załomami i trzema łukami poziomymi. Droga zaczyna się na krawędzi drogi powiatowej nr 2321C od kilometra 0+000 i kończy w km 0+300.
Inwestycja polega na wykonaniu podstawowych robót :
• oczyszczenie istniejącej podbudowy tłuczniowej do szerokości 3,60m,
• wykonanie profilowania istniejącej podbudowy tłuczniowej średniej grubości 8 cm z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm
• wykonanie warstwy wiążącej z BA AC16W gr. 5cm dla KR 3
• warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S grub. 4 cm od km 0+000 – 0+010
• wykonanie górnej warstwy powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową modyfikowaną K-70 i grysami bazaltowymi 4,0-6,3mm (5/8mm)
• wykonanie warstwy ścieralnej z BA AC 11S gr. 4cm od km 0+000 – 0+010
• formowanie i regulacja poboczy o szerokości 0,50 m
Skrzyżowania, rozjazdy, wjazdy – konstrukcja jw.
Roboty będą prowadzone w istniejącym pasie drogowym i nie wystąpi zajęcie gruntów obcych.
Obszar przebudowy obejmuje działkę nr 41 oraz część włączenia do działki nr 53.
STAN ISTNIEJĄCY
Droga jest łącznikiem do zabudowań gospodarskich z drogą o nawierzchni bitumicznej. Istniejąca nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie zawiera się w
szerokościach 3,40 – 3,70m, pobocza o szerokości 0,70 – 0,80m.
Od km 0+202 do km 0+292 droga przebiega w wykopie głębokości 0,90 – 1,00m. Od km 0+362 do km 0+455 strona lewa – istniejący rów bez odpływu.
STAN PROJEKTOWANY
Założenia projektowe
Szerokość jezdni – 3,50 m,
Spadek poprzeczny jezdni dwustronny – 2%,
Szerokość poboczy – 2 x 0,50m,
Spadek poboczy – 6%.
Rozwiązania w planie
Zastosowano przekrój drogowy ze spadkiem dwustronnym 2%. Droga zaczyna się na krawędzi drogi gminnej nr 130522C od kilometra 0+000 i kończy w km 0+998 na rozjeździe do gospodarstwa rolnego. Od km 0+000 do km 0+998 projektuje się wyrównanie istniejącej nawierzchni kruszywem łamanym, ułożenie warstwy bitumicznej (wiążącej gr. 5cm) oraz wykonanie górnej warstwy powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową modyfikowaną K-70 i grysami bazaltowymi 4,0-6,3mm (5/8mm). W celu wzmocnienia wyjazdu na drogę gminną na długości 10m zaprojektowano wykonanie warstwy ścieralnej z BA AC 11S gr. 4cm. Na włączeniu do drogi gminnej zastosowano promień wyokrąglenia R=5,0m. Na całej długości przebudowywanej drogi projektuje się umocnienie poboczy kruszywem łamanym o uziarnieniu 0/31,5 mm na szerokość 0,50 m grubości 20 cm ze spadkiem 6%. Niweletę dostosowano do istniejącego terenu wynosząc ją około 10 - 15 cm ponad teren zapewniając odpowiednie odwodnienie poprzeczne i podłużne drogi.
Urządzenia obce
W pasie drogowym występuje sieć energetyczna, telekomunikacyjna, wodociągowa, kanalizacyjna, co wymaga szczególnej ostrożności przy prowadzeniu robót drogowych. Zadanie polega na wykonaniu podbudowy i nawierzchni bitumicznej co nie powoduje kolizji z istniejącym uzbrojeniem terenu. Przed rozpoczęciem prac ziemnych należy wykonać przekopy próbne by potwierdzić przebieg i głębokość posadowienia uzbrojenia terenu. Przed wykonaniem warstwy ścieralnej należy wykonać regulację włazów zaworów wodociągowych
do wymaganego poziomu.
Inwestycja polega na wykonaniu podstawowych robót :
• oczyszczenie istniejącej podbudowy tłuczniowej do szerokości 3,60m,
• wykonanie profilowania istniejącej podbudowy tłuczniowej średniej grubości 8 cm z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm
• wykonanie warstwy wiążącej z BA AC16W gr. 5cm dla KR 3
• warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S grub. 4 cm od km 0+000 – 0+010
• wykonanie górnej warstwy powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową modyfikowaną K-70 i grysami bazaltowymi 4,0-6,3mm (5/8mm)
• wykonanie warstwy ścieralnej z BA AC 11S gr. 4cm od km 0+000 – 0+010
• formowanie i regulacja poboczy o szerokości 0,50 m
Skrzyżowania, rozjazdy, wjazdy – konstrukcja jw.
Roboty będą prowadzone w istniejącym pasie drogowym i nie wystąpi zajęcie gruntów obcych.
Obszar przebudowy obejmuje działkę nr 166 oraz część włączenia do działki nr 183/2.
STAN ISTNIEJĄCY
Droga jest łącznikiem do zabudowań gospodarskich z drogą powiatową o nawierzchni bitumicznej. Istniejąca nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie zawiera się w szerokościach 3,40 – 3,70m, pobocza o szerokości 0,70 – 0,80m. Przeznaczony do przebudowy odcinek drogi przebiega w zwartej zabudowie. Istniejący pas drogowy
o szerokości 4,50 - 5,50m nie pozwala na wykonanie szerszej nawierzchni jezdni niż na istniejącej podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie.
STAN PROJEKTOWANY
Założenia projektowe
Szerokość jezdni – 3,50 m,
Spadek poprzeczny jezdni dwustronny – 2%,
Szerokość poboczy – 2 x 0,50 m,
Spadek poboczy – 6%.
Rozwiązania w planie
Zastosowano przekrój drogowy ze spadkiem dwustronnym 2%. Droga zaczyna się na krawędzi drogi powiatowej nr 2353C Cotoń - Lubcz od kilometra 0+000 i kończy w km 0+737 na krawędzi drogi gruntowej na skraju lasu. Od km 0+000 do km 0+737 projektuje się wyrównanie istniejącej nawierzchni kruszywem łamanym, ułożenie warstwy bitumicznej (wiążącej gr. 5cm) oraz wykonanie górnej warstwy powierzchniowego utrwalenia emulsją asfaltową modyfikowaną K-70 i grysami bazaltowymi 4,0-6,3mm (5/8mm). W celu wzmocnienia wyjazdu na drogę gminną na długości 10m zaprojektowano dodatkowo wykonanie warstwy ścieralnej z BA AC 11S gr. 4cm. Na włączeniu do drogi powiatowej zastosowano promień wyokrąglenia R=6,0m. Na całej długości przebudowywanej drogi projektuje się umocnienie poboczy kruszywem łamanym o uziarnieniu 0/31,5 mm na szerokość 0,50 m grubości 20 cm ze spadkiem 6%. Niweletę dostosowano do istniejącego terenu wynosząc ją około 10 - 15 cm ponad istniejącą niweletę podbudowy z kruszywa łamanego, zapewniając odpowiednie odwodnienie poprzeczne i podłużne drogi.
Urządzenia obce
W pasie drogowym występuje sieć energetyczna, telekomunikacyjna, wodociągowa, kanalizacyjna, co wymaga szczególnej ostrożności przy prowadzeniu robót drogowych. Zadanie polega na wykonaniu podbudowy i nawierzchni bitumicznej co nie powoduje kolizji z istniejącym uzbrojeniem terenu. Przed rozpoczęciem prac ziemnych należy wykonać przekopy próbne by potwierdzić przebieg i głębokość posadowienia uzbrojenia terenu. Przed wykonaniem warstwy ścieralnej należy wykonać regulację włazów zaworów wodociągowych do wymaganego poziomu.

4.2.5.) Wartość części: 2728176,97 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-07-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) wykonał roboty budowlane nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że wykonał tj. zakończył robotę budowlaną wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Wykonawca powinien udokumentować co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi o nawierzchni asfaltowej o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy potwierdzającego spełnienie tego warunku – Załącznik nr 5 do SIWZ;
b) dysponuje osobą zdolną do wykonania zamówienia tj. Wykonawca wykaże, że osoba skierowana do realizacji zamówienia odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi posiadają wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w tym:
− kierownika robót, posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń posiadający co najmniej 5-letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy (robót),
Przez uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831) poprzedzone rozporządzeniem w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 11 września 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 220 z późn.zm.). Zamawiający wymaga od Wykonawców wskazania imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o wykształceniu, kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu tych osób – Załącznik nr 6 do SWZ.
Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia Wykonawcy potwierdzającego spełnienie tego warunku – Załącznik nr 6 do SWZ (załączyć uprawnienia budowlane).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z póź.zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 3 do SWZ;
2) aktualny odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – Załącznik nr 5 do SWZ;
4) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z póź.zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 3 do SWZ;
2) aktualny odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – Załącznik nr 5 do SWZ;
4) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Nie dotyczy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. 14 listopada 2022 r. do godziny 10:00.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na konto Urzędu Gminy Rogowo Pałucki Bank Spółdzielczy w Wągrowcu, Oddział w Janowcu Wlkp. nr 95 8959 0001 5507 8995 2000 0060 z dopiskiem „Wadium – Przebudowa i modernizacja publicznych dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Rogowo (nr RIDiGP. 271.1.21.2022.ZP)”.
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Terminem wniesienia wadium jest data uznania na rachunku Zamawiającego
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Rogowo;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, mogą nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający, stosownie do art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, w zakresie:
1) ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, co zostanie stwierdzone protokołem konieczności spisanym przez strony i spowoduje pomniejszenie należnego Wykonawcy wynagrodzenia określonego w § 8 ust. 1 umowy, przy zastosowaniu cen jednostkowych określonych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy;
2) jeżeli wystąpi konieczność zmiany zakresu rzeczowego przedmiotu niniejszej umowy, wykonania robót zamiennych lub dodatkowych o których mowa w § 11 lub uwzględnienia wpływu innych przedsięwzięć i działań powiązanych z przedmiotem umowy, które będzie miało korzystny wpływ na użytkowanie i eksploatację obiektu;
3) wystąpienia zmiany przepisów dotyczących podatku od towarów i usług – cena netto pozostanie bez zmian - a zmiana wynagrodzenia brutto będzie dotyczyć faktur wystawionych od dnia wejścia w życie przepisów zmieniających wartość stawki podatku VAT. Zmiana stawki podatku VAT w trakcie realizacji umowy, pociąga za sobą zmianę wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 7 ust. 1, bez konieczności sporządzania aneksu do niniejszej umowy. Ustawowa stawka VAT będzie doliczana do ceny netto podanej w ofercie przetargowej;
4) określonych w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 ustawy Prawo zamówień publicznych;
5) zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy może nastąpić w poniższych okolicznościach:
a) wystąpi konieczność zmiany zakresu przedmiotu niniejszej umowy lub wykonania prac dodatkowych, zamiennych o których mowa w § 12 lub uwzględnienia wpływu innych przedsięwzięć i działań powiązanych z przedmiotem umowy, które będzie miało istotny wpływ na termin zakończenia zadania, wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania jej wstrzymania;
b) w przypadku wystąpienia konieczności usunięcia błędów, wad lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub wykonania dokumentacji zamiennej, której wykonanie będzie miało wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy, wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania jej wstrzymania;
c) w okresie realizacji przedmiotu umowy wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze w tym: klęski żywiołowe, nadzwyczajne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych – pomimo dołożenia wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane w terminie. Wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania ich wstrzymania. Fakt ten winien być odnotowany przez Kierownika Budowy w dzienniku budowy i potwierdzony przez Inspektora Nadzoru oraz przedstawiciela Zamawiającego.
d) zmiany uzasadnione z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną , obejmujące:
- zmianę terminu wykonania umowy lub jej części, lub czasowe zawieszenie wykonywania umowy lub jej części,
- zmianę sposobu wykonywania dostaw, usług lub robót budowlanych,
- zmianę zakresu świadczenia Wykonawcy i odpowiadającą jej zmianę wynagrodzenia lub sposobu rozliczenia wynagrodzenia Wykonawcy, - o ile wzrost wynagrodzenia spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekroczy 50 % wartości pierwotnej umowy.
6) Do zmian Umowy, o których mowa w lit. „d)” , zastosowanie mają także przepisy ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1842 z późn. zm.) oraz odnosząc się do aktualnej sytuacji rynkowej, dotyczącej zaistnienia tak nadzwyczajnego i niespodziewanego, jak konflikt zbrojny na Ukrainie.
7) Strony niezwłocznie zobowiązane są do wzajemnego informowania się o wpływie okoliczności związanych z wystąpieniem sytuacji epidemiologicznej na należyte wykonanie Umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-22 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/rogowo

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-22 10:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-12-21

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Nie dotyczy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.