eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olszyna › "Doposażenie przejść dla pieszych, doposażenie szkół podstawowych w gminie Olszyna i Dolnośląskiego Zespołu Szkół w Biedrzychowicach w zakresie edukacji komunikacyjnej"



Ogłoszenie z dnia 2023-10-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Doposażenie przejść dla pieszych, doposażenie szkół podstawowych w gminie Olszyna i Dolnośląskiego Zespołu Szkół w Biedrzychowicach w zakresie edukacji komunikacyjnej”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OLSZYNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821486

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wolności 20

1.5.2.) Miejscowość: Olszyna

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-830

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 757212050

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@olszyna.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olszyna.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5b3e6405-5603-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Doposażenie przejść dla pieszych, doposażenie szkół podstawowych w gminie Olszyna i Dolnośląskiego Zespołu Szkół w Biedrzychowicach w zakresie edukacji komunikacyjnej”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5b3e6405-5603-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00421868

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00068898/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 „Doposażenie przejść dla pieszych, doposażenie szkół podstawowych w gminie Olszyna i Dolnośląskiego Zespołu Szkół w Biedrzychowicach w zakresie edukacji komunikacyjnej”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

zadanie współfinansowane ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 Oś Priorytetowa III Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00400582

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 341482,26 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 277627,85 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

zęści I - Doposażenie i oznakowanie przejść dla pieszych (zakup, dostawa i montaż).
1) Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa oraz montaż elementów doposażenia czterech przejść dla pieszych.
• Dwa przejścia dla pieszych na ul. Wolności w Olszynie tj. Droga Powiatowa nr 2425D każde z nich zostanie oznakowane dwoma znakami pionowymi D-6
z panelem świetlnym – dwie lampy ostrzegawcze o min. Fi 200 zasilane solarnie. Każde z przejść zostanie również oznakowane znakami poziomymi
P-10 wykonanymi metodą grubowarstwową. Od stron najazdowych do przejść zostaną zainstalowane radarowe wyświetlacze prędkości rzeczywistej zasilane solarne.
• Trzecie przejście zlokalizowane jest w miejscowości Biedrzychowice na 34.225km Drogi Krajowej nr 30. zostanie oznakowane dwoma znakami pionowymi D-6 z panelem świetlnym – dwie lampy ostrzegawcze o min. Fi 200 zasilane solarnie. Przejście zostanie również oznakowane znakami poziomymi P-10 wykonanymi metodą grubowarstwową. Od stron najazdowych do przejścia zostaną zainstalowane radarowe wyświetlacze prędkości rzeczywistej zasilane solarne.
• Czwarte przejście zlokalizowane jest w Biedrzychowicach na Drodze Powiatowej nr 2464D zostanie oznakowane dwoma znakami pionowymi D-6
z panelem świetlnym – dwie lampy ostrzegawcze o min. Fi 200 zasilane solarnie. Przejście zostanie również oznakowane znakami poziomymi P-10 wykonanymi metodą grubowarstwową. Od stron wjazdowej do wioski zostanie zainstalowany radarowy wyświetlacz prędkości rzeczywistej zasilany solarne.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34928472-7 - Oznakowanie

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45233221-4 - Malowanie nawierzchi

38115100-5 - Urządzenia kontroli radarowej

4.5.5.) Wartość części: 119740,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II – Zakup i dostawa trzech mobilnych miasteczek ruchu drogowego.
1) Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa trzech mobilnych miasteczek ruchu drogowego, w tym dwóch wielkości min. 10.5 m na 16 m oraz jednego o wymiarach min.16 m na 30 m. Mobilne miasteczko rowerowe składa się z zestawów obiektów przeznaczonych do nauki przepisów ruchu drogowego i praktycznego szkolenia
w zakresie ruchu pieszych oraz do nauki jazdy na rowerze. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) dotyczący Części II znajduje się w Załączniku nr 1 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39162200-7 - Pomoce i artykuły szkoleniowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

34996000-5 - Drogowe urządzenia kontrolne, bezpieczeństwa lub sygnalizacyjne

43327000-1 - Sprzęt z gotowych elementów

43329000-5 - Zestawy sprzętu

34922100-7 - Oznakowanie drogowe

34150000-3 - Symulatory

4.5.5.) Wartość części: 128365,26 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część III – Zakup, dostawa i montaż trenażerów czasu reakcji.
1) Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa i montaż trenażera czasu reakcji (4 szt.). Trenażer czasu reakcji - urządzenie przeznaczonego do sprawdzania i podnoszenia sprawności w zakresie czasu reakcji na bodźce świetlne i obserwacje otoczenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) dotyczący Części III znajduje się
w Załączniku nr 1 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34150000-3 - Symulatory

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39162200-7 - Pomoce i artykuły szkoleniowe

4.5.5.) Wartość części: 78125,00 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Części IV - Zakup, dostawa i montaż symulatora zderzenia.
1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa symulatora zderzenia (1 szt.). Symulator zderzenia jest to urządzenie, które ma uświadomić kierowcę i pasażerów jak ważne jest zapinanie pasów bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) dotyczący Części IV znajduje się w Załączniku nr 1 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34150000-3 - Symulatory

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39162200-7 - Pomoce i artykuły szkoleniowe

43327000-1 - Sprzęt z gotowych elementów

43329000-5 - Zestawy sprzętu

4.5.5.) Wartość części: 15252,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie o udzielenie zamówienia zostało unieważnione, ponieważ cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
(art. 255 pkt 3).

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 163995,90 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 228484,80 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie o udzielenie zamówienia zostało unieważnione, ponieważ cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
(art. 255 pkt 3).

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 136530,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 137821,98 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie o udzielenie zamówienia zostało unieważnione, ponieważ cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
(art. 255 pkt 3).
Zamawiający - Gmina Olszyna na podstawie art. 253 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych zawiadamia, że w/w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w Części III – Zakup, dostawa i montaż trenażerów czasu reakcji odrzucono ofertę nr 1 złożoną przez:
ALUCAR Grzegorz Pluta
ul. Przemysłowa 16
76-248 Dębnica Kaszubska






Uzasadnienie prawne:
Podstawą prawną odrzucenia w/w oferty jest art. 226 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych, który stanowi, że „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia” oraz art. 224 pkt. 6, który stanowi, że „Odrzuceniu, jako oferta z rażąco niską ceną lub kosztem, podlega oferta wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej w ofercie ceny lub kosztu.”



Uzasadnienie faktyczne
Zamawiający w dniu 26.09.2023 r. dokonał otwarcia ofert na w/w zadanie. Zadanie podzielone jest na 4 części. W przedmiotowym postępowaniu na Część III – Zakup, dostawa i montaż trenażerów czasu reakcji złożone zostały dwie oferty: pierwsza oferta złożona przez Wykonawcę ALUCAR Grzegorz Pluta na kwotę 19 065,00 i druga oferta złożona przez Przedsiębiorstwo Techniczne Plex Sp. z o.o. na kwotę: 87 330,00.
Zamawiający na część III ma przeznaczoną kwotę: 78 125,00 zł brutto.
W udzielonej odpowiedzi na wezwanie RNC Wykonawca pisze, że podczas podawania ceny doszło do oczywistej omyłki wynikającej z faktu, iż Wykonawca uznał, że Zamawiający pyta o cenę jednostkową za trenażer czasu reakcji, a nie o całkowitą wartość zadania. Jednak Zamawiający nie wymagał ceny jednostkowej sprzętu, tylko kwotę za całość, czyli 4 szt. trenażerów czasu reakcji – ilości są podane w załączniku nr 1 do SWZ w Opisie Przedmiotu Zamówienia.
W Opisie Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ – w części III, Zamawiający pisze, że przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa i montaż 4 trenażerów czasu reakcji.
W związku z powyższym zamawiający ma wątpliwości co do ceny przedstawionej w ofercie Wykonawcy ALUCAR Grzegorz Pluta , który złożył ofertę na kwotę 19 065,00.
Zatem Zamawiający stwierdza, iż odrzucona oferta zawiera cenę niższą o ponad 30 % od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania oraz od średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu.
Wobec powyższego Zamawiający odrzuca w/w ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt
8 ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 19065,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 87330,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie o udzielenie zamówienia zostało unieważnione, ponieważ cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
(art. 255 pkt 3).

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 22140,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 25215,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.