eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ryki › "Budowa ciągu dróg gminnych w m. Ryki i Swaty od km 0+000 do km 2+369 oraz od km 0+000 do km 1+113" - dokończenie robót budowlanych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-09-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Budowa ciągu dróg gminnych w m. Ryki i Swaty od km 0+000 do km 2+369
oraz od km 0+000 do km 1+113” – dokończenie robót budowlanych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RYKI

1.3.) Oddział zamawiającego: w imieniu której działa Burmistrz Ryk

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020121

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Karola Wojtyły 29

1.5.2.) Miejscowość: Ryki

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-500

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ryki@ryki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ryki.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7b449f78-3504-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Budowa ciągu dróg gminnych w m. Ryki i Swaty od km 0+000 do km 2+369
oraz od km 0+000 do km 1+113” – dokończenie robót budowlanych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7b449f78-3504-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00415379

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00038134/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.19 „Budowa ciągu dróg gminnych w m. Ryki i Swaty od km 0+000 do km 2+369 oraz od km 0+000 do km 1+113” – dokończenie robót budowlanych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00346032

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WIR.271.14.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane na zadaniu pn. „Budowa ciągu dróg gminnych w m. Ryki i Swaty od km 0+000 do km 2+369 oraz od km 0+000 do km 1+113” – dokończenie robót budowlanych. Zakres zamówienia obejmuje budowę drogi gminnej ul. Okopowej w m. Ryki oraz drogi gminnej ul. Okopowa – Swaty.
4.2. Przedmiotem zamówienia jest dokończenie robót budowlanych na zadaniu inwestycyjnym obejmującym budowę ciągu dróg gminnych w m. Ryki i Swaty od km 0+000 do km 2+369 oraz od km 0+000 do km 1+113.
Podstawowe dane inwestycji:
- długość ciągu dróg 3 482,00 m,
- szerokość jezdni zmienna 4,5 m - 5,0 m,
- szerokość chodnika 2,0 m,
- szerokość poboczy 0,75 m,
- odwodnienie: powierzchniowe,
- rodzaj nawierzchni w stanie istniejącym: częściowo gruntowa/tłuczniowa/ bitumiczna, docelowo: bitumiczna.
Zakres robót obejmuje m.in.:
- roboty przygotowawcze,
- roboty rozbiórkowe,
- roboty ziemne,
- wykonanie przepustów rurowych,
- wykonanie podbudowy (Wykonana stabilizacja gruntu cementem wykazana w pozycji 33 i 34 drogi nr 2 nie spełnia wymagań STWIORB w zakresie wytrzymałości),
- wykonanie nowych nawierzchni dróg z betonu asfaltowego,
- wykonanie rowów odwadniających drogi,
- wykonanie nawierzchni zjazdów z kostki betonowej (droga nr 2 Ryki ul. Okopowa) oraz kruszywa (droga nr 1 Ryki ul. Okopowa – Swaty),
- wykonanie jednostronnego chodnika z kostki betonowej (droga nr 2 Ryki ul. Okopowa),
- profilowanie poboczy gruntowych i umacnianie ich kruszywem,
- montaż oznakowania poziomego, pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykonanie wyniesionego przejścia dla pieszych i progu zwalniającego (droga nr 2 Ryki ul. Okopowa),
- wykonanie doświetlenia przejścia dla pieszych (droga nr 2 Ryki ul. Okopowa),
- usunięcie kolizji z istniejącym uzbrojeniem podziemnym i nadziemnym w zakresie sieci gazowej. Kolizje w zakresie sieci wodociągowej, telekomunikacyjnej i elektrycznej zostały usunięte przez poprzedniego wykonawcę. Do obowiązków wykonawcy należeć będzie sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej przełożonych sieci. UWAGA! Jedna z projektowanych dróg w m. Ryki (droga nr 2 Ryki ul. Okopowa) przebiega w pobliżu istniejących linii 110 kV. Przed realizacją inwestycji Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i uzgodnienia z PGE Dystrybucja S. A. projektu organizacji placu budowy w pobliżu czynnych linii elektroenergetycznych,
- dokończenie budowy kanału technologicznego (droga nr 1 Ryki ul. Okopowa – Swaty),
- roboty wykończeniowe: humusowanie skarp wraz z obsianiem trawą, umocnienie rowów odwadniających,

Roboty budowlane zlecone w wyniku postępowania nr WIR.271.12.2022 obejmowały prace związane z budową ciągu dróg gminnych w m. Ryki i Swaty od km 0+000 do km 2+369 oraz od km 0+000 do km 1+113. W ramach zadania zaplanowano roboty budowlane w zakresie branż: drogowej, teletechnicznej, sanitarnej i elektrycznej – pełen ich zakres został przedstawiony w pierwotnej dokumentacji projektowej, która stanowiła załącznik do SWZ w poprzednim postępowaniu (nr WIR.271.12.2022) i teraz także wchodzą w skład dokumentacji projektowej (Załącznik nr 1 do SWZ – Pierwotna dokumentacja projektowa 01).
Roboty zostały rozpoczęte w lipcu 2022 r. i były wykonywane (przez wykonawcę wyłonionego w ww. postępowaniu) do maja 2023 r. W dniu 13.06.2023 r. Zamawiający odstąpił od umowy z Wykonawcą.
Stan zaawansowania – wykonania wyżej wymienionych robót został przedstawiony w szczegółowym protokole inwentaryzacji robót w toku (wg stanu na dzień odstąpienia od umowy przez Zamawiającego) – zawartym w dokumentacji projektowej, stanowiącej Załącznik nr 1 do SWZ (Aktualna dokumentacja projektowa 02).
W dniach od 26.06.2023 r. do 17.07.2023 r. przeprowadzono inwentaryzację stanu budowy. Do dnia 17.07.2023 r. poprzedni wykonawca nie przedłożył dokumentów pozwalających na rozliczenie robót wykonanych prac przez zgłoszonych podwykonawców. Zamawiający wykonał inwentaryzację jednostronną ponosząc wszystkie jej koszty.
Wykonana stabilizacja gruntu cementem wykazana w pozycji 33 i 34 drogi nr 2 nie spełnia wymagań STWIORB w zakresie wytrzymałości. Po stwierdzeniu niezgodności przez projektanta ze STWIORB wykonanej stabilizacji, Zamawiający zaproponował wykonawcy 2 rozwiązania:
- zachowanie wykonanej podbudowy niezgodnie z dokumentacją poprzez jej wzmocnienie kruszywem i siatką o sztywnych węzłach,
- rozbiórka wykonanej podbudowy niezgodnie z dokumentacją wraz z utylizacją.
Do dnia wszczęcia postępowania, wykonawca nie zajął stanowiska w powyższym zakresie. Zamawiający biorąc pod uwagę koszty oraz czas wykonania robót przyjął rozwiązanie polegające na zachowaniu wykonanej podbudowy niezgodnie z dokumentacją poprzez jej wzmocnienie kruszywem i siatką o sztywnych węzłach. Dokumentacja dot. przyjętego rozwiązania przedstawiona jest w dokumentacji projektowej, stanowiącej Załącznik nr 1 do SWZ (Aktualna dokumentacja projektowa 02).
Zakres prac zaplanowanych w ramach niniejszego zamówienia (polegającego na dokończeniu robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu inwestycyjnym) obejmuje realizację:
- niewykonanych dotychczas robót budowlanych, których dotyczyło postępowanie WIR.271.12.2022 (i które zostały opisane w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 1 do SWZ w tymże postępowaniu – Pierwotna dokumentacja projektowa 01) wraz ze zmianami dokumentacji (Aktualna dokumentacja projektowa 02),
- robót poprawkowych, wynikających z niewłaściwego wykonania części robót będących przedmiotem umowy nr 1/12/2022, wykazanych w szczegółowym protokole inwentaryzacji robót w toku, zawartym w dokumentacji projektowej –stanowiącej Załącznik nr 1 do SWZ.
UWAGA!
Inwestycja wkracza w granice zabytku archeologicznego, określanego mianem stanowiska archeologicznego, oznaczonego nr AZP 69-75/26-1 w wojewódzkiej ewidencji zabytków oraz w gminnej ewidencji zabytków Gminy Ryki powołanej zarządzeniem Burmistrza Ryk nr 58/2017 z dnia 24 października 2017 r.
Zgodnie z decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nr 1.2022 z dn. 21.03.2022 r. podczas realizacji inwestycji należy prowadzić badania archeologiczne w formie nadzoru. Nadzór należy powierzyć uprawnionemu specjaliście archeologowi. Na prowadzenie badań archeologicznych należy uzyskać odrębne zezwolenie Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Zapewnienie nadzoru sprawowanego przez uprawnionego specjalistę archeologa oraz uzyskanie ww. zezwolenia LWKZ należy do obowiązków Wykonawcy.
Badania archeologiczne w formie nadzoru prowadzone były przez uprawnionego specjalistę archeologa w okresie od 06.09.2022 r. do dnia 31.03.2023 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45231200-7 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów naftowych i gazociągów

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45232453-2 - Roboty budowlane w zakresie upustów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 11344507,77 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 11344507,77 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 11344507,77 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: WOJTAL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON : 363135629

7.3.4) Miejscowość: Siennica Nadolna

7.3.5) Kod pocztowy: 22-302

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 11344507,77 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-15

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.