eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Białogard › "Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu Cyfrowa Gmina"



Ogłoszenie z dnia 2022-10-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu Cyfrowa Gmina”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BIAŁOGARD

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920469

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wileńska 8

1.5.2.) Miejscowość: Białogard

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-200

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.5.7.) Numer telefonu: 943124401

1.5.8.) Numer faksu: 943127844

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gmina-bialogard.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: gmina-bialogard.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu Cyfrowa Gmina”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fbcbd66a-2f5c-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00412083

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00023730/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 „Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach projektu Cyfrowa Gmina”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014/2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00339312/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZPiPGN.271.21.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 241950,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa, instalacja, konfiguracja i wdrożenie sprzętu komputerowego, serwerowego i oprogramowania w ramach projektu „Cyfrowa Gmina”.
Zadanie jest realizowane związku z przyznaniem grantu w projekcie „Cyfrowa gmina” na realizację przedmiotu umowy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, program Operacyjny Polska Cyfrowa (POPC) na lata 2014/2020.
2. Szczegółowy zakres znajduje się w Opisie Przedmiotu Zamówienia będącego załącznikiem nr 5 do SWZ.
3. Zamawiający informuje, że określając przedmiot zamówienia poprzez wskazanie nazw handlowych, dopuszcza jednocześnie wszelkie ich odpowiedniki rynkowe nie gorsze niż wskazane. Natomiast wskazana marka lub nazwa handlowa określa klasę produktu, a nie konkretnego producenta.
Jeżeli w specyfikacji warunków zamówienia wraz z załącznikami wskazane byłyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający, zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta (jeśli dotyczy), ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
4. Dostawa przedmiotu zamówienia nastąpi sukcesywnie w wyznaczonym przez Zamawiającego dniu roboczym tj. od poniedziałku do piątku w godzinach ustalonych z Zamawiającym, przy czym termin dostawy wyznaczony zostanie nie później niż 3 dni robocze przed planowana dostawą.
5. Koszty transportu urządzeń, oprogramowania wchodzących w skład przedmiotu zamówienia do Zamawiającego ponosi Wykonawca.
6. Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu komputerowego, serwerowego i oprogramowania zarządzającego oraz współpracującego ze sprzętem komputerowym i serwerowym, a także usługi instalacji i konfiguracji oprogramowania. Zamawiający w postępowaniu przetargowym przedstawił zakres projektu, jako jedną wspólną całość z podziałem na pozycje – wszystkie elementy powinny zostać dostarczone przez tego samego wykonawcę (konsorcjum), co zapewni:
- Brak ryzyka rozstrzygnięcia projektu tylko w części. Podział zamówienia na części niesie za sobą ryzyko, które poprzez niezrealizowanie jednej części spowodowałoby niezrealizowanie całego projektu, postępowania. Obrazuje to sytuacja gdzie jedna część postępowania (zadanie) nie zostanie rozstrzygnięta (np.: nie złożona oferta, błędna oferta, przekroczenie budżetu) co będzie skutkowało tym, iż druga z pozoru odrębna część również nie będzie mogła zostać zrealizowana poprzez istniejące powiązanie np.: nie można instalować oprogramowania bez dostawy sprzętu lub przeprowadzać konfiguracji bez oprogramowania itp.
Kluczowym elementem jest tutaj sprawność i wydajność systemu. W przypadku rozdzielenia zamówienia, może wystąpić sytuacja, że dostarczona przez jednego Wykonawcę infrastruktura sprzętowa nie będzie wystarczająca do potrzeb systemu dostarczanego przez innego Wykonawcę. Zamawiający nie jest w stanie tak opisać dwóch, kilku odrębnych postępowań, aby możliwe było w pełni wyeliminowanie tego ryzyka. W niektórych przypadkach Zamawiający wprost wskazuje, że oferowany, dostarczony sprzęt ma spełniać wymogi oprogramowania. Wykonawca odpowiedzialny za oprogramowanie np.: systemy dziedzinowe musi mieć wpływ na dobór odpowiedniego sprzętu wraz z jego konfiguracją. Wydajność oprogramowania zależy miedzy innymi od sprzętu i jego konfiguracji. - Poprawną fazę instalacji i konfiguracji systemu informatycznego. Nie można np.: „sztucznie” wydzielić części sprzętowej od oprogramowania. Instalacja i konfiguracja części sprzętowej ma zasadniczy wpływ na poprawność działania całego rozwiązania informatycznego. Brak koordynacji działań instalacji i konfiguracji pomiędzy sprzętem i oprogramowaniem z dużym prawdopodobieństwem może skutkować niepowodzeniem realizacji projektu.
- Warunki gwarancji i serwisu na całość sprzętu i oprogramowania przez jednego wykonawcę. W przypadku rozdzielania zadań na dwóch i więcej dostawców pojawią się z całą pewnością trudności związane z utrzymaniem gwarancji Wykonawców
po pierwsze, problem dotyczy tego, że dostawca sprzętu będzie „zrzucał” na dostawcę oprogramowania odpowiedzialność za ewentualne wady i usterki sprzętu np. ingerencję w ten sprzęt poprzez instalację modułów oprogramowania, b) po drugie, wystąpi problem z wdrożeniem systemów, sprzęt powinien zostać dostarczony wraz z systemami operacyjnymi, oprogramowaniem do wirtualizacji czy backupu, ale równocześnie jest wymagana instalacja i wdrożenie systemów dziedzinowych co z całą pewnością będzie wymagało ingerencji w te systemy na etapie wdrażania i uruchamiania e-usług, a to z kolei może grozić naruszeniem zapisów gwarancyjnych oraz praw licencyjnych, c) po trzecie – problem pojawi się na etapie bieżącej eksploatacji systemu i obsługi zgłoszeń gwarancyjnych – Zamawiający realnie zostanie pozbawiony możliwości egzekwowania warunków gwarancyjnych, gdyż każdorazowo na etapie zgłaszania usterki/awarii będzie problem z jednoznacznym określeniem, czy problem leży po stronie infrastruktury sprzętowej czy też warstwy aplikacyjnej, a to z kolei narazi Zamawiającego na realne ryzyko związane z utrzymaniem trwałości projektu (dłuższe przerwy w działaniu systemu i e-usług) oraz dodatkowymi znaczącymi kosztami,
- Osiągnięcie wszystkich celów i założeń projektu. Podział zamówienia na części stwarza realne ryzyko nieosiągnięcia wszystkich wskaźników co oznacza, że nie zostałby zrealizowany cel projektu, a zatem całe przedsięwzięcie nie zakończyłoby się powodzeniem. To z kolei naraża Zamawiającego na uznanie przez Instytucję Zarządzającą, kosztów poniesionych w ramach realizacji zadania za niekwalifikowalne i odmowę wypłaty przyznanego dofinansowania.
7. Miejsce dostawy:
Urząd Gminy
ul. Wileńska 8
78-200 Białogard

4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30213000-5 - Komputery osobiste

30232000-4 - Sprzęt peryferyjny

30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

48700000-5 - Pakiety oprogramowania użytkowego

72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania

51000000-9 - Usługi instalowania (z wyjątkiem oprogramowania komputerowego)

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 297598,50 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 297598,50 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 297598,50 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Virtual Technologies IT Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6452536469

7.3.3) Ulica: Sokolska 30A lok 80

7.3.4) Miejscowość: Katowice

7.3.5) Kod pocztowy: 40-086

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-26

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 29759850 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.