Ogłoszenie z dnia 2022-10-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00383375/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-10-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa sprzętu i oprogramowania związana z realizacją projektów w ramach grantu „Cyfrowa Gmina” oraz „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BISZCZA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369066
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 79
1.5.2.) Miejscowość: Biszcza
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-425
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: (084) 6856022
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@biszcza.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.biszcza.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://www.biszcza.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa sprzętu i oprogramowania związana z realizacją projektów w ramach grantu „Cyfrowa Gmina” oraz „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-20c5ca60-4629-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00395552
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00016592/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa sprzętu i oprogramowania związana z realizacją projektów w ramach grantu „Cyfrowa Gmina” oraz „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Przedmiot jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Programu Operacyjnego Cyfrowa Polska na lata 2014 – 2020, Osi V „Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia - REACT-EU”, Działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia i otrzymał dofinansowanie ramach Konkursu Grantowego Cyfrowa Gmina.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00383375/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.24.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 70000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu i oprogramowania związana z realizacją projektów w ramach grantu „Cyfrowa Gmina” oraz „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”. 2. Przedmiot zamówienia w jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Programu Operacyjnego Cyfrowa Polska na lata 2014 – 2020, Osi V „Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia - REACT-EU”, Działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia i otrzymał dofinansowanie ramach Konkursu Grantowego Cyfrowa Gmina.
3. Zamówienie obejmuje:
,,Dostawa sprzętu informatycznego”:
1) Uruchomienie systemu pracy zdalnej - zakup tabletów dla Radnych (15 szt.);
2) Uruchomienie systemu pracy zdalnej - wyposażenie sali telekonferencyjnej (1 szt.);
3) Doposażenie stanowisk pracowniczych - zakup stacji roboczych z oprogramowaniem biurowym (9 szt.);
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z określeniem minimalnych wymagań został przedstawiony w Załączniku nr 1 do SWZ – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (SOPZ).
4.5.3.) Główny kod CPV: 30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30213100-6 - Komputery przenośne
48517000-5 - Pakiety oprogramowania informatycznego
30213000-5 - Komputery osobiste
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 7.10.2022r. opublikował ogłoszenie na stronie Zamawiającego https://zamowienia.biszcza.pl oraz zamieścił dokumenty zamówienia za stronie prowadzonego postępowania.Termin składania oraz otwarcia ofert został przez Zamawiającego wyznaczony na dzień 14.10.2022r.
Po otwarciu ofert Zamawiający stwierdził występowanie następującej wady postępowania w Rozdziale XIV OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT:
Na stronie prowadzonego postępowania kryteria oceny ofert przez omyłkę wybrał kryterium :
Gwarancja dla stacji roboczych z oprogramowaniem biurowym na okres od 24 miesięcy – punktów: 0
Gwarancja dla stacji roboczych z oprogramowaniem biurowym na okres od 36 miesięcy – punktów: 20
Gwarancja dla stacji roboczych z oprogramowaniem biurowym na okres od 60 miesięcy – punktów: 40
W SWZ podał:
Gwarancja dla stacji roboczych z oprogramowaniem biurowym na okres od 24 miesięcy – 0 pkt.
Gwarancja dla stacji roboczych z oprogramowaniem biurowym na okres od 36 miesięcy – 20pkt.
Gwarancja dla stacji roboczych z oprogramowaniem biurowym na okres od 48 miesięcy – 40 pkt.
W przypadku niepodania w ofercie informacji na temat długości gwarancji dla zaoferowanych stacji roboczych z oprogramowaniem biurowym Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował minimalny dopuszczalny okres gwarancji wynoszący 36 miesięcy i zastosuje art. 223 ust. 2 pkt 3) ustawy niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona, a następnie odpowiednio obliczy punktację w tym kryterium. W przypadku braku zgody Wykonawcy na poprawę, Zamawiający odrzuci ofertę.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ okresu gwarancji poniżej 36 miesięcy dla zaoferowanych stacji roboczych z oprogramowaniem biurowym, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy.
W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji dla zaoferowanych stacji roboczych z oprogramowaniem biurowym niż 60 miesięcy, Zamawiający przyzna takiej ofercie liczbę punktów jak za okres 60 miesięcy.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie największa liczbę punktów (P) wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem:
P = C + GK
gdzie:
P – łączna liczba punktów oferty ocenianej
C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”
GK – liczba punktów w kryterium na „Okres gwarancji na komputery”.
Ww. działanie Zamawiającego stanowi naruszenie art. 240 ust 1 ustawy Pzp, zgodnie z którym Zamawiający opisuje kryteria oceny ofert w sposób jednoznaczny i zrozumiały. Niejednoznaczność kryteriów oceny ofert może wprowadzić w błąd wykonawców oraz zniechęcić do złożenia oferty. W związku z powyższym może to również doprowadzić do zachwiania zasady uczciwej konkurencji oraz zaburzenia równego traktowania Wykonawców, co skutkuje naruszeniem art. 16 pkt 1) ustawy Pzp. Ze względu na ograniczona liczbę znaków reszta Zapisów znajduje się w SEKCJI IX- informacje dodatkowe
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 78135,75 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 113529,00 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Wskazana powyżej wada uniemożliwi zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z art. 58 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny - Czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy (tj. zawarcie umowy z Wykonawcą z jednoczesnym naruszeniem ww. artykułów ustawy Pzp) jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek, w szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynności prawnej wchodzą odpowiednie przepisy ustawy. Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia z dnia 2 sierpnia 2021 r. (KIO 1905/21), przesłankę z art. 255 pkt 6) ustawy nakazuje interpretować szeroko cyt. „Wskazana przesłanka literalnie obejmuje szerszy zakres sytuacji, przykładowo nie tylko udzielenie zamówienia w niewłaściwym trybie, ale każde naruszenie „niewzruszalne”, które mogło mieć znaczenie dla wyboru najkorzystniejszej oferty. Zatem natura możliwych okoliczności w ramach tej przesłanki wskazuje na konieczność ich odniesienia do istotnych elementów postępowania o udzielenie zamówienia, wpływających na przestrzeganie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych, tj. jawności, przejrzystości, uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, związanych z wyborem najkorzystniejszej oferty”.
W efekcie wystąpiły przesłanki uzasadniające unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6)ustawy Pzp w zw. Z art. 58 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny.
Mając na uwadze powyższe, postanowiono jak na wstępie.
INNE PRZETARGI BISZCZA
więcej: przetargi BISZCZA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- D/15/2024/A Zakup sprzętu komputerowego dla różnych jednostek Uniwersytetu Opolskiego; część nr 3: Dostawa laptopów oraz monitora 4K z akcesoriami dla Instytutu Historii
- Dostawa sprzętu komputerowego (4 części)
- Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby jednostek Politechniki Opolskiej
- Zakup i dostawa 30 tabletów wraz z etui oraz 1 laptopa na potrzeby Starostwa Powiatowego w Kartuzach
- Zakup pomocy i wyposażenia niezbędnych do prowadzenia zajęć w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piaskach w ramach projektu UCZYMY (SIĘ) Z PASJĄ - WDROŻENIE PROGRAMÓW ROZWOJOWYCH W SZKOŁACH
- 214/IH/TP/4/2024_Dostawa sprzętu komputerowego oraz oprogramowania
więcej: Komputery osobiste »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.