eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Roboty budowlane w ramach zadania: Wykonanie systemu schładzania pomieszczeń w Inspektoracie ZUS w Starogardzie Gdańskim; Inspektoracie ZUS w Pruszczu Gdańskim; Inspektoracie ZUS w Gdańsku Wrzeszczu



Ogłoszenie z dnia 2023-09-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Roboty budowlane w ramach zadania: Wykonanie systemu schładzania pomieszczeń w Inspektoracie ZUS w Starogardzie Gdańskim; Inspektoracie ZUS w Pruszczu Gdańskim; Inspektoracie ZUS w Gdańsku Wrzeszczu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH ODDZIAŁ W GDAŃSKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00001775600514

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Chmielna 27/33

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-748

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: karolina.wegrzynowska@zus.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/zus

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zarządzane przez nie fundusze

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


ubezpieczenia społeczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Roboty budowlane w ramach zadania: Wykonanie systemu schładzania pomieszczeń w Inspektoracie ZUS w Starogardzie Gdańskim; Inspektoracie ZUS w Pruszczu Gdańskim; Inspektoracie ZUS w Gdańsku Wrzeszczu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e43d221-ef1d-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00389515

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00398754/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Roboty budowlane w ramach zadania: Wykonanie systemu schładzania pomieszczeń w Inspektoracie ZUS w Starogardzie Gdańskim, Inspektoracie ZUS w Pruszczu Gdańskim, Inspektoracie ZUS w Gdańsku Wrzeszczu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00226577

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 100000/271/2/2023-ZAP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 4117324,81 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia dla wszystkich części są roboty instalacyjne (montaż instalacji sanitarnych, elektrycznych i teletechnicznych) oraz remontowo-budowlane w zakresie przebudowy systemu schładzania dla budynków Inspektoratów ZUS w Starogardzie Gdańskim (cz. I), Pruszczu Gdańskim (cz. II), Gdańsku – Wrzeszczu (cz. III). W zakresie każdej części roboty polegają na montażu urządzeń klimatyzacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych w pomieszczeniach: biurowych, Salach Obsługi Klientów, salach szkoleniowo- konferencyjnych, pomieszczeniach serwerowni, UPS po uprzednim demontażu instalacji i urządzeń istniejących systemów.
2. Ogólne zakresy rodzajów robót, dla każdej części zamówienia:
a) montaż instalacji sanitarnej:
- dostawa i montaż jednostek zewnętrznych i wewnętrznych,
- montaż instalacji dla w/w urządzeń,
b) montaż instalacji elektrycznej:
- instalacje elektryczne dla urządzeń klimatyzacji,
- system kontaktronów w pomieszczeniach,
c) montaż instalacji teletechnicznej:
- instalacje teletechniczne,
- instalacje przeciwpożarowe.
d) roboty remontowo-budowlane:
- prace remontowo-budowlane towarzyszące przy montażu oraz instalacji urządzeń klimatyzacji m.in. demontaż i montaż sufitów podwieszanych; prace malarskie; budowa wygrodzenia z płyt akustycznych dla agregatów zewnętrznych; budowa nawierzchni z kostki betonowej pod agregaty. 

Część I - Inspektorat ZUS w Starogardzie Gdańskim
Zakup i montaż systemu klimatyzacji w systemie VRF dla 39 pomieszczeń (biurowych, UPS, Serwerowni, Sali szkoleniowo-konferencyjnej, Sali Obsługi Klienta), w budynku Inspektoratu ZUS w Starogardzie Gdańskim, składającego się z trzech niezależnych systemów klimatyzacyjnych obsługujących poszczególne pomieszczenia.

Lokalizacja zadania:
Inspektorat ZUS Starogard Gdański: ul. Piłsudskiego 4; 83-200 Starogard Gdański

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.

Termin wykonania zamówienia: 16 tygodni od daty zawarcia umowy licząc włącznie z wszelkimi terminami odbiorowymi wynikającymi z umowy, odpowiednio dla każdej części - szczegółowe warunki odbioru określono w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ oraz w Projektowanych Postanowieniach Umowy stanowiących Załącznik nr 10 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

44163000-0 - Rury i osprzęt

45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

44300000-3 - Kabel, drut i podobne wyroby

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

44111000-1 - Materiały budowlane

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

34000000-7 - Sprzęt transportowy i produkty pomocnicze dla transportu

4.5.5.) Wartość części: 1170595,30 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia dla wszystkich części są roboty instalacyjne (montaż instalacji sanitarnych, elektrycznych i teletechnicznych) oraz remontowo-budowlane w zakresie przebudowy systemu schładzania dla budynków Inspektoratów ZUS w Starogardzie Gdańskim (cz. I), Pruszczu Gdańskim (cz. II), Gdańsku – Wrzeszczu (cz. III). W zakresie każdej części roboty polegają na montażu urządzeń klimatyzacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych w pomieszczeniach: biurowych, Salach Obsługi Klientów, salach szkoleniowo- konferencyjnych, pomieszczeniach serwerowni, UPS po uprzednim demontażu instalacji i urządzeń istniejących systemów.
2. Ogólne zakresy rodzajów robót, dla każdej części zamówienia:
a) montaż instalacji sanitarnej:
- dostawa i montaż jednostek zewnętrznych i wewnętrznych,
- montaż instalacji dla w/w urządzeń,
b) montaż instalacji elektrycznej:
- instalacje elektryczne dla urządzeń klimatyzacji,
- system kontaktronów w pomieszczeniach,
c) montaż instalacji teletechnicznej:
- instalacje teletechniczne,
- instalacje przeciwpożarowe.
d) roboty remontowo-budowlane:
- prace remontowo-budowlane towarzyszące przy montażu oraz instalacji urządzeń klimatyzacji m.in. demontaż i montaż sufitów podwieszanych; prace malarskie; budowa wygrodzenia z płyt akustycznych dla agregatów zewnętrznych; budowa nawierzchni z kostki betonowej pod agregaty. 

Część II - Inspektorat ZUS w Pruszczu Gdańskim
Zakup i montaż systemu klimatyzacji w systemie VRF dla 42 pomieszczeń (biurowych, UPS, Serwerowni, Sali szkoleniowo-konferencyjnej, Sali Obsługi Klienta), w budynku Inspektoratu ZUS w Pruszczu Gdańskim, składającego się z trzech niezależnych systemów klimatyzacyjnych obsługujących poszczególne pomieszczenia.

Lokalizacja zadania:
Inspektorat ZUS Pruszcz Gdański: ul. Wita Stwosza 7, 83-000 Pruszcz Gdański

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.

Termin wykonania zamówienia: 16 tygodni od daty zawarcia umowy licząc włącznie z wszelkimi terminami odbiorowymi wynikającymi z umowy, odpowiednio dla każdej części - szczegółowe warunki odbioru określono w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ oraz w Projektowanych Postanowieniach Umowy stanowiących Załącznik nr 10 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

44163000-0 - Rury i osprzęt

45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

44300000-3 - Kabel, drut i podobne wyroby

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

44111000-1 - Materiały budowlane

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

34000000-7 - Sprzęt transportowy i produkty pomocnicze dla transportu

4.5.5.) Wartość części: 814211,34 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia dla wszystkich części są roboty instalacyjne (montaż instalacji sanitarnych, elektrycznych i teletechnicznych) oraz remontowo-budowlane w zakresie przebudowy systemu schładzania dla budynków Inspektoratów ZUS w Starogardzie Gdańskim (cz. I), Pruszczu Gdańskim (cz. II), Gdańsku – Wrzeszczu (cz. III). W zakresie każdej części roboty polegają na montażu urządzeń klimatyzacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych w pomieszczeniach: biurowych, Salach Obsługi Klientów, salach szkoleniowo- konferencyjnych, pomieszczeniach serwerowni, UPS po uprzednim demontażu instalacji i urządzeń istniejących systemów.
2. Ogólne zakresy rodzajów robót, dla każdej części zamówienia:
a) montaż instalacji sanitarnej:
- dostawa i montaż jednostek zewnętrznych i wewnętrznych,
- montaż instalacji dla w/w urządzeń,
b) montaż instalacji elektrycznej:
- instalacje elektryczne dla urządzeń klimatyzacji,
- system kontaktronów w pomieszczeniach,
c) montaż instalacji teletechnicznej:
- instalacje teletechniczne,
- instalacje przeciwpożarowe.
d) roboty remontowo-budowlane:
- prace remontowo-budowlane towarzyszące przy montażu oraz instalacji urządzeń klimatyzacji m.in. demontaż i montaż sufitów podwieszanych; prace malarskie; budowa wygrodzenia z płyt akustycznych dla agregatów zewnętrznych; budowa nawierzchni z kostki betonowej pod agregaty. 

Część III - Inspektorat ZUS w Gdańsku Wrzeszczu
Zakup i montaż systemu klimatyzacji w systemie VRF dla 101 pomieszczeń (biurowych, UPS, Serwerowni, Sali szkoleniowo-konferencyjnej, Sali Obsługi Klienta), w budynku Inspektoratu ZUS Gdańsk - Wrzeszcz, składającego się z pięciu niezależnych systemów klimatyzacyjnych obsługujących poszczególne pomieszczenia.

Lokalizacja zadania:
Inspektorat ZUS Gdańsk-Wrzeszcz, ul. Tuwima 9, 80-210 Gdańsk

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.

Termin wykonania zamówienia: 16 tygodni od daty zawarcia umowy licząc włącznie z wszelkimi terminami odbiorowymi wynikającymi z umowy, odpowiednio dla każdej części - szczegółowe warunki odbioru określono w Opisie Przedmiotu Zamówienia stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ oraz w Projektowanych Postanowieniach Umowy stanowiących Załącznik nr 10 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39717200-3 - Urządzenia klimatyzacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

44163000-0 - Rury i osprzęt

45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

44300000-3 - Kabel, drut i podobne wyroby

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

44111000-1 - Materiały budowlane

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

34000000-7 - Sprzęt transportowy i produkty pomocnicze dla transportu

4.5.5.) Wartość części: 2132518,17 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 875739,82 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1507013,48 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 875739,82 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ARTCOMFORT Tomasz Sowiński

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8792035862

7.3.3) Ulica: Bolesława Leśmiana 5/6

7.3.4) Miejscowość: Gdańsk

7.3.5) Kod pocztowy: 80-280

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 875739,82 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 112 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 798580,17 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1537500,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 798580,17 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ARTCOMFORT Tomasz Sowiński

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8792035862

7.3.3) Ulica: Bolesława Leśmiana 5/6

7.3.4) Miejscowość: Gdańsk

7.3.5) Kod pocztowy: 80-280

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 798580,17 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 112 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2458396,13 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2792100,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2458396,13 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MDKD Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5862187186

7.3.3) Ulica: Gryfa Pomorskiego 65A/8

7.3.4) Miejscowość: Gdynia

7.3.5) Kod pocztowy: 81-572

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2458396,13 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 112 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.