eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Usługa składu i druku publikacji realizowanych w ramach projektu "Wspólne dziedzictwo, wspólna przyszłość" - przewodniki oraz foldery do wystaw



Ogłoszenie z dnia 2022-10-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa składu i druku publikacji realizowanych w ramach projektu „Wspólne dziedzictwo, wspólna przyszłość” – przewodniki oraz foldery do wystaw

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Narodowe w Szczecinie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276860

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Staromłyńska 27

1.5.2.) Miejscowość: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 70-561

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@muzeum.szczecin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.szczecin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.muzeum.szczecin.pl/zamowienia-publiczne/zamowienia-publiczne-od-stycznia-2021-r.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa składu i druku publikacji realizowanych w ramach projektu „Wspólne dziedzictwo, wspólna przyszłość” – przewodniki oraz foldery do wystaw

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5d8bc5b4-2dcd-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00382837

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00051145/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.12 Usługa składu i druku publikacji realizowanych w ramach projektu"Wspólne dziedzictwo,wspólna przyszlość"przewodniki oraz foldery do wystaw"Misterium Światła" i "Ukryte znaczenia"

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

NT65 Wspólne dziedzictwo, wspólna przyszłość – centralne muzea pomorskie wspólnie prezentują dzieje i kulturę Pomorza

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00335469/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: AZ.2710.12.2022.MS

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest skład i druk:
1) przewodników do wystawy „Ukryte znaczenia. Sztuka XVI i XVII wieku na Pomorzu” w trzech wersjach językowych: polskojęzycznego w nakładzie 1000 egzemplarzy, niemieckojęzycznego w nakładzie 1000 egzemplarzy, angielskojęzycznego w nakładzie 1000 egzemplarzy;
2) przewodników do „Misterium Światła. Sztuka średniowieczna na Pomorzu” w trzech wersjach językowych: polskojęzycznego w nakładzie 1000 egzemplarzy, niemieckojęzycznego w nakładzie 1000 egzemplarzy, angielskojęzycznego w nakładzie 1000 egzemplarzy;
3) folderów informacyjnych do wystawy „Ukryte znaczenia. Sztuka XVI i XVII wieku na Pomorzu” w trzech wersjach językowych: polskojęzycznego w nakładzie 10 000 egzemplarzy, niemieckojęzycznego w nakładzie 5000 egzemplarzy, angielskojęzycznego w nakładzie 5000 egzemplarzy;
4) folderów informacyjnych do wystawy „Misterium Światła. Sztuka średniowieczna na Pomorzu” w trzech wersjach językowych: polskojęzycznego w nakładzie 10 000 egzemplarzy, niemieckojęzycznego w nakładzie 5000 egzemplarzy, angielskojęzycznego w nakładzie 5000 egzemplarzy,
zgodnie ze specyfikacją określoną w Opisie przedmiotu zamówienia - załączniku 1 SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

79822000-2 - Usługi składu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie unieważnienia:

Prawne: Art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;

Faktyczne: Zamawiający na etapie przygotowania przetargu w nazwie postepowania, SWZ, opisie przedmiotu zamówienia jak również w formularzu cenowym użył różnych sformułowań odnośnie do przedmiotu zamówienia tj. „foldery”„ „ulotki - folder”, „ folder informacyjny”, „foldery do wystawy”. Powyższe nieprecyzyjne oraz wzajemnie wykluczające się informacje wprowadziły w błąd wykonawców składających oferty ponieważ inaczej opodatkowany jest folder a inaczej ulotka, (folder opodatkowany jest stawką 5% VAT a ulotka 23% VAT), co w rezultacie doprowadziło do złożenia w postępowaniu ofert o odmiennych stawkach VAT.. Wykonawca Zapol Sobczyk Spółka Komandytowa al. Piastów 42, 71-062 Szczecin wniósł o unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy PZP, jako iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zastrzeżeniach z dnia 29.09.2022 oraz 03.10.2022 r Wykonawca Zapol Sobczyk Spółka Komandytowa wskazał powyższy błąd, a Zamawiający po przeanalizowaniu treści pisma uznał , iż istotnie opis przedmiotu zamówienia był nieprecyzyjny i mógł wprowadzić wykonawców w błąd. Powyższe prowadzi do wniosku, iż z uwagi na niejasny opis przedmiotu zamówienia nie jest możliwe jednoznaczne ustalenie właściwej stawki VAT, która powinna zostać zastosowana w ofertach oraz w związku z powyższym nie jest możliwy prawidłowy wybór oferty najkorzystniejszej bez naruszenia przepisu art. 17 ust.2 ustawy Pzp. Zgodnie z powyższym przepisem zamówienia udziela się wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.

Ponieważ Zamawiający z naruszeniem ustawy udzieliłby zamówienia, umowa zawarta w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego zamówienia podlegałaby unieważnieniu, zgodnie z art. 457 ust. 1 ustawy Pzp.
W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6) PZP, zgodnie z którym należy unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.