eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pilchowice › Dostawa lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwoziu 4x2 DMC 4500 kg dla OSP w Leboszowicach



Ogłoszenie z dnia 2023-09-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwoziu 4x2 DMC 4500 kg dla OSP w Leboszowicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Ochotnicza Straż Pożarna w Leboszowicach Gmina Pilchowice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 277836100

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wiejska 5A

1.5.2.) Miejscowość: Pilchowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-145

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ospleboszowice@pilchowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pilchowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://pilchowice.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Stowarzyszenie

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Wykonywanie zadań wynikających z przepisów o ochronie przeciwpożarowej

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwoziu 4x2 DMC 4500 kg dla OSP w Leboszowicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-55bb6d98-1406-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00382540

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00266957/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Dostawa lekkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego na podwoziu 4x2 DMC 4500kg dla OSP w Leboszowicach

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00275476

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OSP.L-1/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 szt. fabrycznie nowego (nieu-żywanego) lekkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego na podwoziu 4x2 DMC 4500 kg i wyposażeniem dla OSP w Leboszowicach.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 4 do SWZ oraz w projekcie umowy.
Dla ważności oferty Zamawiający wymaga podania w druku oferta nazwy producenta i modelu oferowanego samochodu strażackiego.
Wymagania Zamawiającego w zakresie przedmiotu zamówienia należy potraktować jako wymagania minimalne. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie asortymentu o wyższej specyfikacji jakościowej, które spełniają po¬zostałe wymagania określone w SWZ chyba, że Zamawiający wskazał górną i dolną granicę (widełki od - do) dane-go parametru.
4.2. Wymagania dotyczące dostępności w kontekście ustawy o zapewnieniu dostępno-ści dla osób ze szczególnymi potrzebami:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001696
Zamawiający jako realizator zadania publicznego ma ustawowy obowiązek by za-pewnić dostępność wynikającą z ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przed zastosowaniem konkretnych zapisów Zamawiający jest zobligowany do analizy sytuacji oraz przedmiotu zamówienia. Zatem konkret-na umowa winna być dostosowana do zakresu dostaw objętych umową. W zakre-sie dostawy samochodu strażackiego nie można w żaden sposób zastosować wy-magań o dostępności. Jest to pojazd specjalistyczny, używany w akcjach ratowni-czo – gaśniczych. Użytkownikami pojazdu nie będą osoby z niedostępnościami, ponieważ strażacy ochotnicy muszą posiadać specjalne przeszkolenie tj. kurs pod-stawowy strażaka ochotnika oraz muszą posiadać badania lekarskie dopuszczające ich do udziału w działaniach ratowniczych.
4.3. Nazwa i kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
34144210-3 – wozy strażackie
34144200-0 – pojazdy służb ratowniczych
35110000-8 – sprzęt gaśniczy, ratowniczy i bezpieczeństwa
4.4. Rozwiązania równoważne:
Celem niniejszego postępowania jest otrzymanie dostaw o określonej w SWZ jako-ści i funkcjonalności. Z tych względów Zamawiający dołoży należytej staranności, aby przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towaro-wych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakte-ryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, które mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Jeżeli pomimo tego okaże się, że w jakimkolwiek miejscu SWZ lub załącznikach do niej występuje takie wskazanie, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie w kategorii wskazań o charakterze informacyjnym (niewiążących dla Wykonawców). Z tych względów oferta, która nie będzie odpowiadała takim wskazaniom nie będzie uznawana za niezgodną z warunkami zamówienia i nie zostanie z tych powodów odrzucona. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w postępowaniu. Wykonawca, który zastosuje materiały równoważne będzie zobowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiające-go etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, a w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
4.5. Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych.
4.6. Niniejsze postępowanie jest postępowaniem krajowym na dostawy, zatem zapisy ustawy o elektromobilności o kodach CPV wynikające z art. 68 b pkt. 3) nie znaj-dują tu zastosowania. Ponadto zgodnie z art. 68e ustawy o elektromobilności ze stosowania powyższego obowiązku wyłączone są pojazdy zaprojektowane i zbudowane lub dostosowane do użytku przez służby ochrony ludności, straż pożarną oraz służby odpowiedzialne za utrzymanie porządku publicznego.
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180000317
4.7. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa klasyczna 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE). Zamówienie nie zostało podzielone na części ponieważ:
• przedmiot zamówienia jest z natury niepodzielny. Kupujemy 1 szt. samochodu strażackiego.
• konieczność rozliczenia się z trzech dotacji.
• nie da się kupić samochodu strażackiego na części. Kupując gotowy kompletny pojazd mamy pewność, że części są właściwie i dobrze ze sobą dopasowane tak, aby samochód mógł spełniać swoją funkcję, a Wykonawca odpowiadał za ewentualne usterki.
Reasumując, Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nad-miernymi kosztami wykonania zamówienia jak i zagraża właściwemu wykonaniu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększy-łby konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw umożliwiają-cym złożenie oferty Wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią motywu 78 dyrektywy instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34144210-3 - Wozy strażackie

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

34144200-0 - Pojazdy służb ratowniczych

35110000-8 - Sprzęt gaśniczy, ratowniczy i bezpieczeństwa

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 455098,77 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 455098,77 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 455098,77 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Dragon S.C. S. Kucharz, B Dudek

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6292339345

7.3.3) Ulica: Kazdębie 121

7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

7.3.5) Kod pocztowy: 42-530

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-08-12

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 455098,77 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.